5 ارز دیجیتال برتر بازی‌ها

۵ ارز دیجیتال برتر بازی‌ها در ژانویه ۲۰۲۴

در این مقاله از مجله نیک پرداخت قصد معرفی ۵ ارز دیجیتال برتر بازی‌ها در ژانویه ۲۰۲۴ را داریم.

حضور ارزهای دیجیتال برای کسب در آمد از طریق بازی‌

این روزها موازی با پرشور بودن بازار  ارزهای دیجیتال، شاهد ورود پرطرفدار انواع این ارزها به دنیای بازی‌ها هستیم. در واقع GameFi محل تلاقی بازی‌های بلاک چین و امور مالی است که جنبه مالی بازی معمولاً توسط توکن‌ها و NFT (توکن‌‎های غیرقابل تعویض) تامین می‌شود.

NFTها معمولا برای نمایش آیتم‌های بازی، شخصیتها، زمین و دارایی‌های دیجیتال استفاده می شوند. در بازی‌های معمولی، بازیکنان واقعاً مالک دارایی‌های بازی نیستند و نمی‌توانند آنها را در بازار معامله کنند. با NFT‌ها، بازیکنان اکنون می‌توانند دارایی‌های درون بازی را در بلاک چین داشته باشند و فرصت تجارت یا فروش آنها را در بازارهای NFT داشته باشند.

GameFi زمانی که بازیکنان در حال پیشرفت در بازی هستند، وضعیت اقتصادی مثبتی را برای بازیکنان فراهم می‌کند. این بخشی جدایی ناپذیر از جنبش بازی برای کسب درآمد از طریق بازی را تشکیل می‌دهد. برای بازی‌هایی که بر روی بلاک چین ساخته می‌شوند، توسعه‌دهندگان می‌توانند مکانیسم‌های طراحی را در نظر بگیرند که به بازیکنان اجازه می‌دهد در حین بازی، توکن‌های بازی را به دست آورند. این توکن‌ها می‌توانند در بازی استفاده شوند یا برای دارایی‌های دیگر مانند بیت کوین یا حتی فیات فروخته شوند. موارد استفاده ارائه شده در بالا به طور بالقوه یکی از محرک‌های محبوبیت NFT‌های بازی امروزی است.

 

دورنمایی از ارزهای دیجیتال در دنیای‌ بازی‌ها

  • اکوسیستم بازی Web3 قرار است تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۶۱۴ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
  • صنعت بازی دارای ارزش بازار ۲۱.۲۰ میلیارد دلار و حجم ۳.۹۹ میلیارد دلار است.
  • بر اساس آمارهای منتشر شده از CoipediaMarkets، Immutable و Render برترین سکه‌های بازی از نظر ارزش بازار هستند.
  • از میان ۸۹۴۰ ارزهای دیجیتال در گردش، بیش از ۳۵۰ ارز به دسته بازی تعلق دارند.
  • Enjin (ENJ) اولین توکن بازی است که در ژوئن ۲۰۱۸ راه اندازی شد و به دنبال آن سکه‌های بازی محبوب از جمله SAND و AXS ظاهر شدند.

 

بازی Web3 یک مفهوم پیشگامانه است که با معرفی مدل بازی برای کسب درآمد (P2E) نحوه تعامل بازیکنان با بازی‌ها را متحول می‌کند. بازیکنان با تجارت NFT درآمد غیرفعال به دست می‌آورند. به طور قابل توجهی، فروش دارایی های درون بازی افزایش یافته است و نرخ رشد ۲۱.۸ درصدی را از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ تجربه کرده است.

با نگاهی به آینده، آینده صنعت بازی امیدوارکننده به نظر می‌رسد و پیش‌بینی‌ها بر این مبناست که تا سال ۲۰۳۰ درآمدی به حدود ۶۱۴ میلیارد دلار برسد. پیش بینی‌ها حاکی از رشد خیره کننده اکوسیستم بازی بلاک چین است که به طور بالقوه از ارزش فعلی ۱۵۴ میلیارد دلاری آن در هفت سال آینده تقریباً ۳۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. .

صعود پلتفرم‌های پیشرو مانند پولکادوت به عنوان پرطرفدارترین بازی‌های بلاک چین نشان دهنده آینده‌ای مهم برای این صنعت است. از طریق مشارکت با Parity Technologies و Unity، Games Polkadot می‌خواهد ادغام Polkadot با موتور بازی را تسهیل کند که بازی‌های محبوبی مانند Pokémon Go و Call of Duty Mobile را تقویت می‌کند.

در میان پیشرفت‌های جاری، صنعت بازی امیدوارکننده به نظر می‌رسد. بنابراین در اینجا ما یک تجزیه و تحلیل عمیق انجام دادیم و پنج سکه بازی را شناسایی کردیم که به عنوان گزینه‌های امیدوارکننده برای سال ۲۰۲۴ برجسته هستند.

 

بهترین ارزهای دیجیتال بازی در ژانویه ۲۰۲۴

Immutable (IMX)

ارزش بازار: ۳.۰۱۴ میلیارد دلار

بازده سالانه: ۴۴۵%

اولین ارز دیجیتال برتر درمیان ارزهای رمزنگاری شده محبوب بازی‌ها، ارز Immutable است که تقریباً ۵ سال پس از ایجاد آن، به عنوان محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین سکه بازی در جهان است. Immutable به‌عنوان یک راه‌حل مقیاس‌پذیر لایه ۲ است که برای اتریوم طراحی شده است و به طور خاص برای بازی‌های NFT ارائه می‌شود.

Immutable شراکت خوبی با شرکت‌های بازی سازی برجسته مانند GameStop و TikTok دارد که این موضوع به خوبی نشانگی پتانسیل آن برای پذیرش گسترده‌اش در صنعت بازی است.

 

Render (RNDR)

ارزش بازار: ۱.۷۲۷ میلیارد دلار

بازده سال به سال: ۱۰۰۷%

ارز دیجیتال RNDR به عنوان توکن ابزار ذاتی به شبکه Render عمل می‌کند، در اصل این رمز ارز یک شبکه رندر GPU غیرمتمرکز که در بالای بلاک چین اتریوم ساخته شده است. هدف از رونمایی این ارز دیجیتال در صنعت بازی‌ها اتصال هنرمندان و استودیوهایی که به قدرت محاسباتی GPU نیاز دارند با شرکای ماینینگ که برای اجاره قابلیت های GPU خود آماده هستند. RNDR توسط هنرمندان در شبکه برای تبادل قدرت محاسباتی GPU از ارائه دهندگان GPU استفاده می‌شود و اکنون توانسته است برای طیف گسترده‌ای از پرداخت‌ها، برنامه‌ها و … مورد استفاده قرار گیرد.

 

The Sandbox (SAND)

ارزش بازار: ۱.۳۴۶ میلیارد دلار

بازده سال به سال: ۴۴%

Sandbox سومین گزینه لیست ارز دیجیتال برتر در صنعت بازی است که در سال ۲۰۱۱ توسط Pixowl راه اندازی شد. Sandbox یک دنیای مجازی مبتنی بر اتریوم است که در آن کاربران از رویارویی های دیجیتال خود دست به ساخت، مالکیت و کسب درآمد می‌زنند.

همانطور که در اخبار روهای گذشته فاش شد، پلتفرم متاورس قصد دارد ظرف دو سال آینده هند را به عنوان بزرگترین بازار خود معرفی کند. Sandbox در بیانیه‌ای اعلام کرد که سال ۲۰۲۴ را با یک مدل جدید GMF و جوایز اختصاصی برای استخر Engagement آغاز می‌کند.

Sandbox اولین چالش سازندگان را برنامه‌ریزی می‌کند و یک استخر SAND را برای سازندگان برتر با تجربیات جذاب ارائه می‌کند. با نگاهی به آینده، The Sandbox قصد دارد اواخر سال آینده GMF را به Sandbox DAO پیوند نزدیک کند تا ساختار حاکمیتی پلتفرم را بهبود بخشد.

 

Axie Infinity (AXS)

ارزش بازار: ۱.۳۰۸ میلیارد دلار

بازده سال به سال: ۴۵%

ارز دیجیتال AXS توسط Axie Infinity ساخته شده است، یک بازی محبوب برای کسب درآمد که بر روی اتریوم و زنجیره جانبی Ronin ساخته شده است. بازیکنان موجودات دیجیتالی به نام Axies را جمع‌آوری، پرورش و نبرد می‌کنند و جوایزی را در قالب توکن‌های AXS دریافت می‌کنند.

AXS به‌عنوان ارز درون‌بازی، برای رای دادن در Governance مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

Decentraland (MANA)

ارزش بازار: ۱.۰۶۹ میلیارد دلار

بازده سال به سال: ۷۲%

Decentraland (MANA) ارز دیجیتالی است که به گسب در آمد و انجام تراکنش‌ها در پلتفرم واقعیت مجازی Decentraland استفاده می‌شودو در این مورد نیز مانند The Sandbox، کاربران می‌توانند زمین‌هایی را که در فعالیت‌های مختلف شرکت می‌کنند، مالک و کشت کنند.

توکن‌های MANA معاملات زمین، کالا و خدمات مجازی را تسهیل می‌کنند. پیمایش در متاورز Decentraland از طریق نقشه آن ساده شده است و امکان شرکت در رویدادهای اجتماعی مانند کنسرت ها، نمایش فیلم ها و شب‌های کازینو را فراهم می‌کند. نقاط قابل توجهی مانند وگاس سیتی، ناحیه ایکس، خیابان مد، شهر اژدها و موارد دیگر در چشم انداز دسنترالند پراکنده است.

 

 

منبع: medium.com

ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست