خرید ارز دیجیتال شیبا

ارز دیجیتال شیبا چیست و چه آینده‌ای دارد؟

چه به عنوان یک معامله‌گر یا تریدر حرفه‌ای و چه به عنوان یک شخص تازه‌وارد که به تازگی وارد دنیای کریپتوکارنسی شده است، حتما بارها و یارها در مورد ارز دیجیتال شیبا شنیده‌اید. بسیاری از کاربران از این ارز دیجیتال به عنوان رقیب بیت کوین (BTC) یاد می‌کنند و بسیاری دیگر هم افسانه‌ها و شایعاتی در مورد آن ساخته‌اند که بعضا واقعی نیستند. نماد ارز دیجیتال شیبا معمولا با نماد ارز دیجیتال دوج کوین اشتباه گرفته می‌شود. اگر خیلی تازه‌وارد باشید و با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا نباشید، حتما پیش می‌آید که دوج کوین را با شیبا اشتباه بگیرید؛ چرا که نماد هر دو ارز دیجیتال شیبا و دوج کوین تقریبا یکی است.

شاید در همین ابتدا این سؤال برای شما پیش آمده است که نماد این ارزهای دیجیتال که نام برده شد، چیست؛ پیش از آن که در گوگل به دنبال پاسخ این سؤال باشید، کمی صبر کنید. ما در این مقاله به صورت کاملا مفصل و واضح در مورد همه این سؤالات پرداخته‌ایم و قصد داریم تا مرور و چشم‌اندازی واقعی و عمیق در مورد آینده شیبا ارائه دهیم. برای اطلاع در مورد افسانه‌هایی که در مورد شیبا گفته می‌شود با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

شیبا اینو که توکن اختصاصی آن را با عنوان SHIB می‌شناسند، در ماه اوت سال ۲۰۲۰ یعنی حوالی مرداد سال ۱۳۹۹ به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد. این ارز دیحیتال بر شبکه اتریوم استوار شده است و توسط توسعه‌دهنده‌ای ناشناس با اسم مستعار ریوشی (Rhyoshi) روانه دنیای کریپتوکارنسی شد. در ابتدا ریوشی که ارز دیجیتال شیبا را خلق کرده بود، ۵۰ درصد از حجم یک کوادریلیون این توکن را در صرافی یونی سواپ به اصطلاح قفل کرد و ۵۰ درصد آن را به ویتالیک بوترین یعنی خالق اتریوم داد.

بوترین هم ۵۰ درصد از حجم بسیار زیاد این ارز دیجیتال را به دو قسم بخش‌بندی کرد؛ یک قسم از این ارزهای دیجیتال برای کمک به یک خیریه در هند فروخته شدند و ۱۰ درصد باقی‌مانده هم به عنوان یک حرکت خلاقانه به یک آدرس منقضی‌شده ارسال شدند تا بوترین به هدف خود برسد. بوترین با منقضی کردن ۱۰ درصد از ۵۰ درصد شیبایی که ریوشی به او داده بود، باعث شد تا تعداد توکن‌های در حال گردش SHIB کاهش یابد و در نهایت، ارزش و قیمت آن بالا برود. به دنبال این حرکت، قیمت و ارزش شیبا بالا رفت و کاربران و معامله‌گران با آن بیشتر آشنا شدند. همچنین خبر پذیرش پرداخت با شیبا توسط یکی از باشگاه‌های فوتبال برزیل حاکی از توجه سرمایه گذاران به این ارز دیجیتال دارد.

ارز دیجیتال شیبا در همان موقعی که عرضه شد، ارزش و قیمت بسیار پایینی داشت و بسیاری از کاربران روی آن سرمایه‌گذاری کردند. این اتفاق حتی در بین معامله‌گران ایرانی هم رخ داد و بسیاری از طریق سرمایه‌گذاری روی شیبا به سودآوری قابل توجهی رسیدند. اما این که آیا هم‌اکنون هم می‌توان روی SHIB سرمایه‌گذاری کرد یا خیر، پرسشی است مه باید در ادامه این مقاله به آن توجه کرد. با ما همراه باشید تا به سراغ بحث‌های عمیق‌تر این ارز دیجیتال برویم. در بخش بعدی به این موضوع می‌پردازیم که چرا به ارز دیجیتال شیبا، میم کوین گفته می‎‌شود.

چگونه شیبا بخرم
چرا شیبا اینو را یک میم کوین خطاب می‌کنند؟

چرا شیبا اینو یک میم کوین است؟

اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که نماد این ارز دیجیتال با ارز دیجیتال دوج کوین شباهت دارد. نماد ارز دیجیتال دوج کوین، سگی بامزه با لبخندی شبیه ژوکوند است که در بسیاری از میم‌ها (meme) مشاهده کرده‌اید؛ اسم این سگ، شیبا اینو است. این سگ نماد ارز دیجیتال شیبا هم است و اصلا نام‌گذاری این ارز دیجیتال به علت نام همین سگ ژاپنی بوده است. حالا شاید پیش خودتان فکر کنید که کدامیک زودتر از این نماد استفاده کرده‌اند؛ برای پاسخ به این سؤال باید به چند سال پیش برگردیم یعنی به سال ۲۰۱۳.

سال ۲۰۱۳ سالی بود که دوج کوین منتشر شد و نماد سگ شیبا اینو را برای خود انتخاب کرد. افزایش ارزش و قیمت دوج کوین به دلیل توییت و حمایت‌های ایلان ماسک بود و رفته‌رفته این اعتبار بالاتر و بالاتر هم رفت. این اتفاقت در حالی رخ داده است که شیبا اینو دقیقا ۷ سال پس از عرضه دوج کوین به دنیای کریپتوکارنسی ورود کرد. پس با این اوصاف نتیجه می‌گیریم که دوج کوین بسیار قدیمی‌تر از ارز دیجیتال شیبا است و زودتر از آن، نماد سگ شیبا اینو را برای خود استفاده کرده. نکته جالب قضیه اینجاست که هم شیبا و هم دوج کوین در دسته‌بندی «میم کوین‌ها» قرار می‌گیرند.

میم کوین به ارز دیجیتالی گفته می‌شود که در جریان استفاده از نمادهای مربوط به میم‌های معروف به کاربران و معامله‌گران شناخته شده است. اگر سگ دوست‌داشتنی، بامزه و محبوب شیبا اینو را به عنوان یک میم معروف فرض کنیم، ارزهای دیجیتال شیبا و دوج کوین به دلیل برخورداری از این میم، در دسته‌بندی میم کوین‌ها قرار می‌گیرند. با همه این تعاریف، احتمالا تعریف میم کوین برای شما به خوبی جا افتاده است.

بیشتر بخوانید: شیبا بیشترین میزان خرید را در میان نهنگ‌ها دارد

مروری بر آینده ارز دیجیتال شیبا

شاید تمامی شایعاتی که پشت سر شیبا وجود دارند، به دلیل اتفاقاتی هستند که در ابتدای ورود این ارز دیجیتال رخ دادند. جالب است بدانید که شیبا از معدود ارزهای دیجیتال دنیای کریپتوکارنسی بود که به یکباره و به صورت کاملا ناگهانی رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرد. همان‌طور که اشاره کرده بودیم، همه افرادی که در ابتدا روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کردند، به صورت قابل ت.وجهی دست یافتند و پس از آن بود که این شایعات عجیب‌وغریب در مورد شیبا بر سر زبان‌ها افتادند.

با افزایش قیمت ناگهانی ارز دیجیتال شیبا بسیاری از معامله‌گران و تربدرها بر این باور هستند که این ارز دیجیتال به عنوان رقیب بیت کوین ظاهر شده و قرار است که به زودی در صدر جدول ارزهای دیجیتال قرار بگیرد. بسیاری دیگر هم از این ارز دیجیتال به عنوان همان ارز دیجیتال غایی یا نهایی اسم می‌برند که دیگر روی دست آن هیچ چیز دیگری نمی‌آید؛ اما همه این شایعات فقط دروغ‌های شاخ‌داری بودند که هرگز محقق نشدند. شیبا یک توکن ارزشمند و آینده‌دار است، اما نه آن‌قدر که قیمت آن به یک دلار برسد و حتی تهدیدی برای بیت کوین محسوب شود! حتی اخیرا این ارز دیجیتال با افت ارزش مواجه شد و بیش از ۸۰ درصد سرمایه‌گذاران شیبا با ضرر مواجه شدند.

ارز شیبا اینو
آیا شیبا اینو ارز آینده داری محسوب می‌شود؟

خرید ارز دیجیتال شیبا در نیک پرداخت

مجموعه نیک پرداخت با فراهم کردن تمامی خدمات مربوط به دنیای کریپتوکارنسی، امکان معاملات مستقیم را برای کاربران و علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال فراهم کرده است. از آنجایی که کشور ایران تحت تحریم‌های اقتصادی قرار دارد، ایرانیان نمی‌توانند به صورت مستقیم در معاملات ارزهای دیجیتال دخالتی داشته باشند و باید برای این کار از صرافی‌های مطمئن استفاده کنند. با توجه به این که بسیاری از صرافی‌های ایرانی، کارمزدهای غیر معقولانه‌ای را متوجه معاملات می‌کنند، بهتر است که در ابتدا به سراغ یک مجموعه مطمئن رفت.

برای این که بتوانید، روی شیبا سرمایه‎‌گذاری کنید، یا هر ارز دیجیتال دیگری را در سبد سرمایه‌گذاری خود جا بدهید، کافی است که به سایت‌های مطمئن و معتبر اعتماد داشته باشید. برای ورود به بخش مربوط به معاملات کریپتوکارنسی، روی آدرس الکترونیکی خریدوفروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت کلیک کنید.

جمع‌بندی

شاید اگر حالا به یک اسکناس هزارتومانی نگاه کنید، قدرت خرید خاصی را برای آن قائل نباشید؛ اما جالب است بدانید که با هزار تومان می‌توان، مقادیر زیادی ارز دیجیتال شیبا خریداری کرد. شیبا در حاضر قیمت  ۰.۰۰۰۰۰۰۰۸ دلار را دارد و می‌توان از آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت فکر کرد. در این مقاله در مورد شیبا به بحث نشستیم و در نهایت، گریزی به آینده سودآور آن زدیم.

شما می‌توانید، با استفاده از خدمات مجموعه نیک پرداخت، هر تعداد ارز دیجیتال شیبا که می‌خواهید، بخرید یا بفروشید. کافی است که از بین خدمات شبانه‌روزی نیک پرداخت، به بخش خرید و فروش ارز دیجیتال بروید و ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید. چنانچه، ارز دیجیتال مورد نظرتان در میان لیست نیک پرداخت نبود، سفارش خود را در بخش سفارشات به ثبت برسانید و به معاملات خود ادامه دهید.

 

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست