هاوینگ بیت کوین 2024

قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی‌ها بر این اساس است که بیت‌کوین پس از رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ به  ۸۷,۸۷۵ دلار خواهد رسید.

قیمت بیت کوین طی دو ماه اول سال ۲۰۲۴، به خصوص از زمان دریافت تأییدیه ETF در ژانویه به شدت افزایش یافته است. و به نظر می‌رسد که این تاییدیه تنها باعث افزایش شناخت بیت کوین در دنیای مالی جهانی شده است.

با وجود رویدادهاوینگ بعدی بیت کوین برای آوریل ۲۰۲۴، جایی که پیش بینی می‌شود به ارزش بی‌سابقه  ۸۷,۸۷۵ دلار برسد، پیش بینی نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین می‌تواند شاهد افزایش چشمگیری باشد.

هاوینگ بیت کوین یا همان نصف شدن بیت کوین چیست؟

نصف کردن بیت کوین که با اصطلاح “هاوینگ بیت کوین” شناخته شده است، یک رویداد مهم در شبکه ارزهای دیجیتال است که پاداش استخراج بلاک‌های جدید را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

و این اتفاق معمولاً هر چهار سال یک بار یا به ازای ۲۱۰۰۰۰ بلوک اتفاق می‌افتد که با کاهش تدریجی پاداش بلوک به کنترل تورم در آن کوین کمک می‌کند. این اتفاق تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که تمام ۲۱ میلیون بیت کوین صادر نشود. هر رویداد مستقیماً بر تعداد سکه‌های جدید که در آن لحظه وارد گردش می‌شود تأثیر می‌گذارد و ممکن است تأثیرات گسترده‌ای بر قیمت آنها در بازار داشته باشد.

هاوینگ بیت کوین چگونه عمل می‌کند؟

هاوینگ یک رخداد و جزء جدایی ناپذیر از شبکه بیت کوین است که تضمین می‌کند تا زمانی که تمام ۲۱ میلیون سکه استخراج شوند بیت کوین‌های جدید با سرعت فزاینده و کاهشی استخراج می‌شوند.

در حال حاضر تخمین زده می‌شود هاوینگ بعدی بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ اتفاق بیفتد. تقریباً هر چهار سال یا هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک اضافه شده به بلاک چین، پاداش ماینرها برای مشارکت به نصف کاهش می‌یابد. بنابراین، اگر پاداش اولیه برای استخراج یک بلوک ۵۰ بیت کوین بود، پس از نصف شدن اول آن، اکنون به ۲۵ کاهش یافته و به تدریج کاهش می‌یابد تا به ۱۲.۵ بیت کوین در هر بلوک استخراج شده برسد.

عملکرد هاوینگ بیت کوین

فرآیند “نصف کردن” یا همان “هاوینگ” از نرخ تولید بیت کوین‌های جدید کاشته، آنها را کمیاب‌تر کرده و ارزش آنها را بر اساس اصول عرضه و تقاضای اقتصاد افزایش می‌دهد. در واقع می‌توان گفت مکانیزم نصف شدن خودکار بیت کوین بخشی جدایی ناپذیر از مدل اقتصادی این ارز دیجیتال است.

هدف از هاوینگ بیت کوین چیست؟

فرآیند هاوینگ بیت کوین چندین هدف اساسی برای اکوسیستم بیت کوین را در پیش دارد:

  • تامین کنترل شده
    برخلاف فیات (پول نقد یا پول معمولی)، که بانک‌های مرکزی می‌توانند در مقادیر نامحدود آن را چاپ کنند، عرضه بیت‌کوین تنها به ۲۱ میلیون محدود است و علاوه بر آن، به طور منظم نصف می‌شود تا از انتشار تدریجی بیت کوین‌های جدید اطمینان حاصل شود و به عنوان یک دارایی ضد تورم عمل کند.
  • جلوگیری از تورم
    امکان رخداد تورم با هر نوع ارزی  وجود دارد، به همین دلیل است که رویداد هاوینگ برای جلوگیری از تورم در بیت کوین بسیار حیاتی است. نصف کردن با کاهش سرعت گردش بیت کوین‌های جدید به کنترل تورم کمک می‌کند. بنابراین قدرت خرید آن با سرعت کمتری کاهش می‌یابد.
  • تاثیرگذاری بر روی قیمت
    تجربه نشان داده است قیمت بیت کوین اغلب پس از وقوع یک رویداد نصف شدن، تأثیرات قابل توجهی را تجربه کرده است. البته این تغییرات هدف اصلی هاوینگ بیت کوین نیست، ولی می‌توان آن را تا حد زیادی غیر قابل اجتناب دانست. علاقه سرمایه گذاران اغلب به دنبال چنین رویدادی و کاهش عرضه متعاقب آن به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

مزایای هاوینگ بیت کوین چیست؟

نصف شدن بیت کوین برای حفظ ارزش پیشنهادی بیت کوین ضروری است. همانطور که پاداش استخراج بلاک‌های جدید به نصف کاهش می‌یابد، نرخ تولید بیت کوین جدید نیز کاهش می‌یابد. این منحنی استخراج برای منابع گرانبها را منعکس می‌کند، که در طول زمان استخراج آنها سخت‌تر و پرهزینه‌تر می‌شود.

کمبود داخلی می‌تواند حفظ ارزش بلندمدت یک دارایی را تقویت کند و به عنوان پوششی در برابر تورم برای سرمایه گذاران عمل کند. هاوینگ ها همچنین ممکن است باعث ایجاد اشتیاق و سرمایه گذاری مجدد در بیت کوین شود، زیرا کاهش عرضه در برابر تقاضای ثابت یا فزاینده می تواند قیمت آن را بالا ببرد و توجه رسانه ها را جلب کند و تازه واردان را برای پیوستن به بازار جلب کند.

بیت کوین با کاهش تدریجی پاداش‌های بلوک، ماینرها را تشویق می‌کند تا کارایی را افزایش دهند یا سطوح کارایی فعلی را حفظ کنند و از نوآوری‌های تکنولوژیکی در صنعت معدن جلوتر بمانند. این عناصر به ماهیت تورم زدایی بیت کوین کمک می‌کنند، مدل انتشار/توزیع آن را تقویت می‌کنند و با همسو کردن انگیزه‌ها در سراسر شبکه، ارزش‌های غیرمتمرکز را حفظ می‌کنند.

آیا قیمت بیت کوین پس از هاوینگ افزایش می‌یابد؟

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین (BTC) پس از یک رویداد نصف شدن، موضوع بحث‌های زیادی در جامعه کریپتو شده است. قیمت بیت کوین در طول تاریخ شاهد جهش‌های قابل توجهی به دنبال رویدادهای هاوینگ قبلی بوده است که احتمالاً در نتیجه کاهش عرضه در مقابل افزایش تقاضا یا افزایش تقاضا بوده است.

این حرکت نرخ ایجاد سکه‌های جدید را کاهش می‌دهد و به طور موثر نرخ تورم عرضه کل بیت کوین را کاهش می‌دهد. با کمیاب شدن سکه‌های بیشتر در طول زمان، تقاضا ممکن است افزایش یابد و قیمت را افزایش دهد.

این نگته شایان توجه است که بازارهای ارزهای دیجیتال می‌توانند تحت تأثیر نیروهای خارجی متعددی فراتر از نصف کردن رویدادها قرار بگیرند. این شامل پدیده‌هایی مانند اخبار نظارتی و تحلیل احساسات بازار، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و اخبار نظارتی به خود اخبار نظارتی می‌شود. در حالی که نتایج گذشته ممکن است واکنش مثبتی را پس از وقوع هر رویداد نصف‌سازی از نظر تاریخی نشان دهد، تأثیرات آنها بسته به شرایط حاکم بر بازار یا تأثیرات خارجی در هر رویداد نیمه‌وینگ خاص می‌تواند متفاوت باشد.

قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی‌ها بر این اساس است که بیت‌کوین پس از رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ به  ۸۷,۸۷۵ دلار خواهد رسید. قیمت بیت کوین طی دو ماه اول سال ۲۰۲۴، به خصوص از زمان دریافت تأییدیه ETF در ژانویه به شدت افزایش یافته است. و به نظر می‌رسد که این تاییدیه تنها باعث افزایش شناخت بیت کوین در دنیای مالی جهانی شده است.

هاوینگ بیت کوین 2024 چقدر خواهد بود

چه توکن‌هایی پس از هاوینگ بیت کوین محبوب‌تر خواهند شد؟

پس از یک رویداد هاوینگ بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال و توکن ها نیز ممکن است کشش قابل توجهی پیدا کنند. در این راستا می‌توان از اتریوم (ETH USDT) نام برد. در واقع ارزی که شبکه اتریوم را تقویت می‌کند، یکی از نامزدهای بالقوه برای این امر است.

چند مثال دیگر عبارتند از Chainlink (LINK USDT)، یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز که برای اتصال قراردادهای هوشمند با داده‌ها، پرداخت‌ها و منابع دنیای واقعی طراحی شده است. Ripple Labs از رمزارز/توکن ریپل (XRP USDT) به عنوان بخشی از پلتفرم خود برای تراکنش‌های شبکه خود استفاده می‌کند.

برای تسهیل نقل و انتقالات مالی بین المللی و مبادله چندین ارز طراحی شده است، در حالی که سرمایه گذاران اغلب از آن برای ذخیره ارزش و سود ناشی از نوسانات قیمت استفاده می‌کنند. پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌توانند با توجه به قابلیت‌های تولید بازده و گرایش عمومی به سمت تأمین مالی باز، محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

 

منبع: finance.yahoo.com

اخبار ارز دیجیتالارز دیجیتالپیش بینی قیمت ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست