سرنوشت CZ مدیر عامل سابق بایننس چه خواهد بود؟

طبق قوانین مجازات ایالات متحده، حکم دادگاه ژائو، مدیر عامل بایننس می‌تواند ۱۲ تا ۱۸ ماه حبس داشته باشد. اما وزارت دادگستری مایل است برای مدت طولانی‌تری او را به زندان محکوم کند.

پرونده اخیر دادگاه حاکی از آن است که چالش‌های حقوقی او تازه آغاز شده است. علیرغم اعتراف به گناهکار بودن در نقض الزامات مبارزه با پولشویی ایالات متحده در توافق با وزارت دادگستری، هنوز چیزی معلوم نیست.

انتظار می‌رود که ژائو در فوریه ۲۰۲۴ محکوم شود. او در حال حاضر در حال به چالش کشیدن تلاش‌های دولت برای جلوگیری سفرش به امارات متحده عربی است. با این حال، در پرونده او که از ۲۴ نوامبر آغاز شده، مقامات در تلاش هستند تا cz با مجازات شدیدتری از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود مواجه شود:

“وکیل مدافع مدعی است که آقای ژائو صرفاً با یک حکم کوتاه مواجه است و انگیزه‌ای برای فرار ندارد. واقعیت این است که محدوده قانونی حکم او ممکن است تا ۱۸ ماه باشد. البته ایالات متحده آزاد است که حتی برای هر محکومیت او حداکثر تا ۱۰ سال حبس تعیین کند.

اجماع کارشناسان حقوقی با محکومیت طولانی‌تر مخالف است. بر اساس تحلیلی از جان رید استارک، مقام سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ژائو احتمالاً طبق دستورالعمل‌های مجازات ایالات متحده به ۱۲ تا ۱۸ ماه در یک زندان محکوم می‌شود. اگرچه تیم حقوقی او به احتمال زیاد خواستار عدم حبس یا مجازات جایگزین است، اما مدت زندان را می‌توانند با حبس خانگی و حبس مشروط ترکیب کنند.

ژائو، بایننس و کریپتو

ارتباط ژائو با صنعت کریپتو نیز ممکن است بر سرنوشت او تأثیر بگذارد. استارک معتقد است که اگر وزارت دادگستری حکمی را برای CZ تضمین نکند که از رفتار پولشویی آینده در حوزه رمزنگاری جلوگیری کند. این توافق نامه ممکن است به نتیجه معکوس در وزارت دادگستری ختم شود.

در ۲۱ نوامبر، ژائو به توافقی۴.۳ میلیارد دلاری با دولت ایالات متحده دست یافت. دولت آمریکا به مدارکی دست پیدا کرد که ثابت می‌کرد بایننس به افرادی که در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت می‌کنند برای انتقال وجوه از طریق صرافی اجازه داده است. ژائو به عنوان بخشی از توافق نامه از سمت مدیرعاملی بایننس کنار رفت.

منبع: cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست