آیا به زودی ETF های اتریوم تایید خواهد شد؟

آیا به زودی ETF های اتریوم تایید خواهد شد؟ + چالش‌های کلیدی که باید بدانید

نکات برجسته خبری

  • SEC در حال بررسی تایید یک ETF نقطه‌ای برای ارز دیجیتال اتریوم است، که البته این موضوع به دور از چالش نیست.
  • برخی از کارشناسان نسبت به تایید ETF نقطه‌ای اتریوم خوشبین هستند، در حالی که برخی دیگر نسبه به این خبر محتاطانه‌تر برخورد می‌کنند.
  • انتظار می‌رود SEC تصمیمات خود در این رابطه را در ماه می اتخاذ کند، اما حتی این امکان وجود دارد که تایید بررسی این موضوع زمان بیشتری طول بکشد.

 

خرید اتریوم

خرید آسان اتریوم در کوتاه‌ترین زمان

 

در پی سیگنال سبز اخیر برای ۱۱ ETF بیت کوین نقطه‌ای، اکنون همه نگاه ها به تایید احتمالی یک ETF نقطه‌ای اتریوم دوخته شده است. سوالی که ذهن همه را به خود مشغول کرده این است که آیا اتریوم نیز از همین روند پیروی خواهد کرد یا خیر.

با این حال، روند تایید این مسئله، مملو از چالش‌هایی است که عمدتاً ناشی از موضع نامشخص کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC)  در مورد نحوه طبقه‌بندی اتریوم است. این سازمان هنوز تصمیم قطعی در مورد اینکه آیا اتریوم (ETH) در حیطه اوراق بهادار قرار می‌گیرد یا نه، اتخاذ نکرده است، و این موضوع به خودی خود یک منطقه خاکستری نظارتی ایجاد می‌کند که فرآیند تأیید ETF را برای ارز دیجیتال اتریوم پیچیده می‌‎کند.

بیایید بدون توجه به چالش‌ها خوشبین باشیم!

با وجود این موانع نظارتی، برخی از تحلیلگران اتریوم با این خبر خوش بینانه برخورد کرده و پیروزی دادگاه استیناف گری اسکیل و چراغ سبز ETF آتی اتریوم به عنوان شاخص‌هایی مثبت برای خوشحالی و خوش‌بینی این افراد تلقی می‌شوند. این افراد خوش‌بین معتقدند که تایید ETF اتریوم امری قریب الوقوع است.

در صورت رد احتمالی SEC در ماه مه، پیش بینی تجدید نظر وجود دارد، با این وجود همچنان امید است که SEC ممکن است برای جلوگیری از عوارض تجدید نظر کند.

دیدگاه‌های مختلف خبر احتمال تاییدETF  اتریوم

کارشناسان بازار دیدگاه‌های مختلفی را در مورد احتمال تایید ETF اتریوم ارائه می‌دهند. برت تجپاول، رئیس موسسه کوین‌بیس، با علاقه فزاینده‌ای در مورد این مضوع صحبت می‌کند، اما علاوه بر آن به بی‌میلی SEC برای برچسب‌گذاری قطعی اتریوم به عنوان اوراق بهادار به‌عنوان یک مانع احتمالی اشاره می‌کند.

 تایید ETF های اتریوم

اریک بالچوناس در رابطه با این تصمیم SEC خوشبین است و ۷۰% شانس تایید را برای این موضوع در نظر گرفته است، در حالی که جیمز سیفارت برآورد محتاطانه ۶۰-۶۵% را اتخاذ می‌کند. هر دو متخصص با این وجود که جنبه‌های مثبت و منفی این تاییده احتمالی را می‌سنجند، شانس نسبتاً بهتری را برای اتریوم در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال در تایید به عنوان اوراق بهادار بیان می‌کنند.

البته، محتاط ماندن کلید موفقیت است!

تحلیلگران محتاط و بدبین در این میان استدلال می‌کنند که تاخیرهای تاریخی SEC در تایید مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال، تایید سریع ETF اتریوم را با تردید مواجه می‌کند. با توجه به موقعیت منحصر به فرد اتریوم، عدم تناسب با قالب سنتی سرمایه گذاری، کسب تایید به یک شاهکار چالش برانگیز تبدیل می‌شود.

تحلیلگران JPMorgan با تاکید بر عدم قطعیت در مورد رفتار SEC با اتریوم به عنوان یک کالای معمولی برای تصویب در ماه مه، این تردید را تکرار می کنند. بانک سرمایه گذاری TD Cowen با اضافه کردن یک نکته احتیاط، بیان می‌کند که SEC ممکن است قبل از تصمیم‌گیری در مورد سایر ارزهای دیجیتال ترجیح دهد عملکرد ETF بیت کوین را مشاهده کند.

منبع: coinpedia

اخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست