تافل آنلاین

آزمون اینترنتی تافل چه مزیت هایی دارد؟

آزمون تافل انواع مختلفی دارد اما از بین آن‌ها آزمون اینترنتی پرطرفدارترین است. در ادامه مطلب نکاتی را از زبان یک استاد زبان انگلیسی در مورد آزمون تافل اینترنتی مشاهده می‌کنیم.

من به عنوان یک استاد زبان با دانش‌آموزان بسیاری برخورد داشتم که آزمون آیلتس را به آزمون تافل ترجیح می‌دادند. بسیاری از دانش‌آموزان زمانی که باید بین شرکت در یکی از این دو امتحان انتخاب کنند، آزمون آیلتس را برمی‌گزینند. بیشتر این افراد معتقدند که آزمون آیلتس فضای واقعی‌تری نسبت به آزمون تافل دارد. اشاره این افراد به نوع برگزاری آزمون آیلتس است که به صورت کاغذی است. بخش اسپیکینگ این آزمون نیز برخلاف آزمون تافل بصورت مصاحبه با یک فرد انجام می‌شود. این در حالی است که آزمون تافل بطور کلی در فضای کامپیوتر خلاصه می‌شود.

آزمون تافل

نمی‌توان واقعی بودن شرایط بخش اسپیکینگ آیلتس را در مقابل اسپیکینگ تافل کتمان کرد. در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس، آزمون دهنده توسط یک فرد در یک اتاق مصاحبه می‌شود. در این شرایط آزمون دهنده در شرایط واقعی‌تری قرار دارد و می‌تواند با شخص یک مکالمه حقیقی داشته باشد. بسیاری از افراد این شرایط را مناسب‌تر از صحبت کردن مقابل کامپیوتری می‌دانند که صدای آن‌ها را ضبط می‌کند. در بخش رایتینگ نیز بسیاری از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند بجای تایپ کردن روی کیبورد با استفاده از روش سنتی که به آن بیشتر عادت دارند روی کاغذ بنویسند. مخصوصاً که در شرایط امتحان فرصتی برای پاک‌نویس کردن وجود ندارد. با این وجود شرکت در امتحان تافل اینترنتی فواید بسیاری دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

سنترهای قابل دسترس

سنترهای برگزاری امتحان تافل

آماده کردن فضای برگزاری آزمون تافل اینترنتی بسیار ساده‌تر است. همچنین ETS مجبور نیست که اتاق‌هایی برای مصاحبه تدارک بیند یا افرادی برای مصاحبه حضوری استخدام کند. همچنین دیگر نیازی به چاپ کردن برگه‌های امتحانی نیست. چنین دلایلی باعث می‌شوند تا شرکت در امتحان تافل گزینه قابل دسترس‌تری برای افراد باشد. نتیجه این امر در تعداد سنترهای برگزار کننده آزمون تافل و آیلتس کاملاً مشهود است. تافل در ۱۶۵ کشور بیش از ۴۵۰۰ سنتر فعال برگزار کننده آزمون دارد. در حالی که تعداد سنترهای برگزار کننده آیلتس حدود یک چهارم سنترهای تافل هستند و در کشورهای کمتری فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آزمون تافل چیست؟

حتی در کشوری مانند هند که تحت پوشش شورای بریتانیا (مدیریت سرویس آزمون آیلتس) قرار دارد، سنترهای برگزار کننده تافل دسترسی گسترده‌تری دارند. سنترهای تافل در ۵۹ شهر اصلی هند فعالیت دارند در حالی که آزمون آیلتس در ۵۸ شهر اصلی قابل دسترس است. این تفاوت در کشورهای دیگر بسیار محسوس‌تر است. برای مثال در کشور چین آزمون آیلتس تنها در ۳۷ شهر برگزار می‌شود در حالی که سنترهای امتحان تافل در ۵۱ شهر مختلف فعالیت می‌کنند.

پارامتر در دسترس بودن، در تصمیم‌گیری دانش‌آموزان جهت انتخاب بین دو آزمون تأثیر قابل توجهی می‌گذارد. مثلا در مناطق روستایی آمریکا، مانند محل زندگی من، متقاضیان برای شرکت در آزمون آیلتس باید حداقل یک مسافت دو ساعته را طی کنند. با این وجود در همین شهر کوچک، مرکز برگزار کننده تافل وجود دارد و دومین مرکز نزدیک به محل زندگی من نیز تنها ۲۵ دقیقه با شهر فاصله دارد. به عنوان یک استاد زبان انگلیسی بارها دانش‌آموزانم را برای شرکت در آزمون آیلتس به مرکز برگزار کننده رسانده‌ام. اغلب این آزمون‌دهندگان به علت خستگی ناشی از پیمودن این مسافت طولانی در زمان آزمون خسته بودند و بازدهی کافی را نداشتند.

زمان انتشار نمره‌ها

اعلام نمره های آزمون تافل

سیستم کامپیوتری اتوماتیک آزمون تافل اینترنتی، این امکان را فراهم می‌کند تا نمره‌های شرکت کنندگان آزمون در کمترین زمان ممکن گزارش شوند. در زمان‌های پر استرس نزدیک ددلاین‌ها هرچه زودتر نمره آزمون زبان در دسترس قرار گیرد بهتر است. زیرا فرد می‌تواند سریع‌تر از وضعیت نمره خود باخبر شود و با خیال راحت به دنبال دیگر مراحل پذیرش برود. بعد از شرکت در امتحان تافل اینترنتی یا کامپیوتری، نمره‌ی شما بعد از ۱۰ روز روی سایت منتشر می‌شود. همچنین تنها ۱۳ روز بعد از آزمون، کارنامه تافل برای مراکز آموزشی انتخاب شده ارسال می‌گردد. این در حالی است که زمان بیشتری برای آماده شدن نمره‌های آزمون‌های کاغذی لازم است.

الزام فراگیری کار با کامپیوتر

آزمون اینترنتی تافل

 

حتی زمانی که دانش‌آموزانم قصد شرکت در آزمون‌های کاغذی را دارند از آن‌ها می‌خواهم تا تایپ کردن را تمرین کنند. دلیل این امر آن است که استادان دانشگاهی همواره انتظار دارند تا دانشجویان نوشته‌هایشان را بصورت تایپ شده تحویل دهند. ممکن است فرد به علت ترجیح نوشتن به تایپ کردن، شرکت در آزمون کاغذی را برگزیند. اما این افراد دیر یا زود مجبورند تا تایپ کردن با کامپیوتر را فراگیرند. امروزه حتی در مقاطع پایین‌تر نیز استفاده از کامپیوتر برای کارهای کلاسی اهمیت بالایی دارد.

با گذر زمان نقش کامپیوتر در کلاس‌های درس بیشتر می‌شود. امروزه گوش دادن به بخش‌هایی از کنفرانس‌های ضبط شده در کلاس‌های درس، مرسوم شده است. بنابراین ضبط صدا بصورت اینترنتی در محیط‌های آموزشی رواج پیدا کرده است. در دانشگاه محل کار من، بیشتر دانش‌آموزان و استادان از این سیستم‌ها برای ضبط صدا استفاده می‌کنند. همچنین برای شرکت در کلاس‌های آنلاین افراد باید کار با ابزارهای ضبط و پخش صداهای از پیش ضبط شده توسط کامپیوتر را فراگیرند.

بیشتر بخوانید: تفاوت تافل و آیلتس چیست؟

اهداف بلند مدت

نمی‌توان گفت که افزایش راحتی و بازدهی تنها هدف برگزاری امتحان تافل و دیگر آزمون‌ها بصورت اینترنتی است. در حقیقت این نوع آزمون‌ها دانش‌آموزان را برای کار کردن با ابزارهای تکنولوژی آماده می‌کنند. اگر با تمام این‌ها باز فکر می‌کنید که شرکت در آزمون کاغذی برایتان راحت‌تر است، باید جایگزینی برای تافل iBT انتخاب کنید. ولی در خاطر داشته باشید این فرصت خوبی است تا برای انجام کارهای کامپیوتری در فضای آکادمیک آماده شوید.

در پایان اگر قصد شرکت در یکی از این آزمون‌های بین المللی مانند تافل یا آیلتس را دارید می‌توانید از خدمات نیک پرداخت برای پرداخت هزینه ثبت نام این آزمون‌ها استفاده کنید. در صورت هر گونه سوال یا مشکل حتما با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

آزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست