سیستم پرداخت پایونیر

معرفی سیستم پرداخت پایونیر و نحوه افتتاح حساب آن

پایونیر یک پلتفرم جهت پرداخت‌های آنلاین است. این پلتفرم ارتباط میان کسب و کارها و مشتریانشان جهت انجام پرداخت‌های مالی در سرتاسر جهان را فراهم می‌کند. یکی از مزیت‌های پایونیر این است که امکان پرداخت و مبادله مالی با بیش از ۱۵۰ کشور و با استفاده از انواع ارزها را به راحتی فراهم کرده است. در این مطلب نیک پرداخت با این پلتفرم بیش از پیش آشنا شده و شیوه افتتاح حساب پایونیر را آموزش می‌دهیم.

پایونیر چیست و چه کاربردی دارد؟

پایونیر ارائه کننده سرویس‌های تجاری است. سیستم انتقال پول پایونیر امکان ارسال و دریافت پرداخت‌ها را بدون نیاز به حساب‌های تجاری فراهم کرده است. پایونیر را می‌توان انتخابی مناسب برای فریلنسرها و کسب و کارهای بین المللی دانست. ضمن اینکه کاربرانی که از خدمات فروشگاه‌های الکترونیکی مثل Airbnb و Upwork استفاده می‌کنند هم جزو مشتریان بالقوه آن محسوب می‌شوند.

اگر نمی‌خواهید از کارت‌های اعتباری برای انجام پرداخت‌های خود استفاده کنید، پایونیر انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این سرویس از مقبولیت بالایی در سرتاسر جهان برخوردار است. ضمن اینکه دارای ویژگی‌های جالبی مثل کارت‌های اعتباری پیش پرداخت و همچنین ابزارهایی جهت محاسبه دقیق مالیات است که در ادامه در مورد آنها توضیحاتی خواهیم داد.

ویژگی‌های سیستم پرداخت پایونیر

از جمله ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افتتاح حساب پایونیر payoneer به صورت رایگان
  • پرداخت از طریق کارت اعتباری
  • اپلیکیشن موبایل
  • پشتیبانی از بیش از ۵۰ ارز رسمی
  • کارمزد انتقال بانکی تا ۲ درصد
  • ارائه فاکتور و صورتحساب
  • پشتیبانی از کسب و کارهای کوچک
  • پایانه فروش ندارد

در ادامه به توضیح مفصل‌تر برخی از ویژگی‌های پایونیر می‌پردازیم.

  • کارت اعتباری پیش پرداخت

همه دارندگان حساب پایونیر می‌توانند در صورت نیاز، یک مسترکارت دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند از این کارت برای انجام پرداخت‌های خود استفاده کنند. این کارت اعتباری قابل استفاده در ATMها هم خواهد بود. به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از مسترکارت، باید سالانه تا ۳۰ دلار کارمزد بپردازید.

افتتاح حساب پایونیر و استفاده از مسترکارت
با ثبت نام در پایونیر می‌توانید یک مسترکارت دریافت کنید
  • امنیت

پایونیر تضمین کرده است که کلیه پرداخت‌های انجام شده در این پلتفرم از طریق یک بستر پرداختی کاملا منطبق، ایمن و با ممیزی دقیق انجام می‌شوند. ممیزی‌هایی که توسط همه رگولاتورهای مالی در جهان به رسمیت شناخته شده و ارزش‌گذاری می‌شوند. این پلتفرم ابزارهایی برای کشف کلاهبرداری هم به مشتریانش ارائه می‌کند.

  • خدمات مشتری

پایونیر از دوشنبه تا جمعه از طریق تلفن، چت زنده و ایمیل به پشتیبانی از مشتریان خود می‌پردازد. تیم پایونیر تلاش می‌کند که مسائل به وجود آمده را حداکثر تا ۳ روز کاری برطرف کند. این پلتفرم دارای اسناد آموزشی خوبی جهت آموزش نحوه استفاده از آن است. علاوه بر این باید به مواردی مثل ویدیوهای آموزشی، فروم، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی هم اشاره کرد. شما می‌توانید در هر یک از این رسانه‌ها به طرح مشکلات خود پرداخته و در کمترین زمان به پاسخ برسید.

  • قیمت

افتتاح حساب پایونیر کاملا رایگان است. ضمن اینکه برای دریافت یا ارسال پرداخت به دیگر کاربران پایونیر هم هیچ کارمزدی نمی‌پردازید. انجام عملیات‌های مالی با موسسات همکار با پایونیر (مثل Airbnb، Upwork و …) هم معمولا رایگان است. در صورتی که قصد تبادل مالی با اشخاصی خارج از این پلتفرم را داشته باشید باید ۳ درصد کارمزد برای پرداخت از طریق کارت اعتباری یا یک درصد کارمزد برای پرداخت از طریق الکترونیکی متقبل شوید.

انتقال پول از حساب پایونیر به حساب بانکی خودتان با ارزی متفاوت از ارز پیش‌فرض بانک، شامل ۲ درصد کارمزد خواهد شد. شما فقط در صورت استفاده از سرویس‌های پایونیر متحمل پرداخت هزینه خواهید شد. ضمن اینکه هیچ هزینه ای از شما بابت بستن حساب در این پلتفرم اخذ نمی شود.

پایونیر چگونه کار می‌کند؟

استفاده از پلتفرم پایونیر بسیار ساده و تنها در سه مرحله زیر قابل انجام است. در ادامه نحوه استفاده از آن را در ۳ مرحله بررسی کرده‌ایم.

  1. نحوه افتتاح حساب پایونیر
  2. نحوه دریافت وجه
  3. نحوه پرداخت وجه

۱- نحوه افتتاح حساب پایونیر

  • وارد سایت پایونیر شده و روی دکمه Sign Up کلیک کنید.
  • از شما پرسیده می‌شود که مایل به ایجاد حساب حرفه ای هستید یا میخواهید یک حساب شخصی ایجاد کنید.
  • مشخصات خود مثل نام، ایمیل، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن را وارد کنید.
  • از آدرس ایمیل به عنوان نام کاربری خود در سایت استفاده نمایید. پس از وارد کردن رمز عبور، به سوال امنیتی پاسخ دهید.
  • مشخصات حساب خود را وارد کنید.
  • با کلیک روی لینکی که به ایمیلتان فرستاده شده، حساب کاربری ایجاد شده را تایید کنید.
  • پس از انجام این مراحل، اعتبار شما توسط پایونیر بررسی خواهد شد. این کار ممکن است تا ۲ روز طول بکشد.
  • پس از تایید هویت و مشخصات شما، می‌توانید شروع به کار در سایت کنید.
آموزش ثبت نام برای افتتاح حساب پایونیر
ثبت نام در پلتفرم پایونیر کاملا رایگان است

۲- نحوه دریافت وجوه

۲ راه برای دریافت وجه با استفاده از پلتفرم پایونیر وجود دارد:

  • شما باید یک درخواست پرداخت برای مشتریان خود از طریق پایونیر بفرستید. پایونیر هم ایمیلی به همراه مشخصات پرداخت به مشتریانتان خواهد فرستاد. شما طی چند روز، وجوه درخواستی را در حساب پایونیر خود دریافت خواهید کرد.
  • اگر طرف حساب شما شرکت‌ها و بازارها هستند پس احتمالا نیاز به نقل و انتقال بانکی باشد. پایونیر می‌تواند حساب‌هایی را برای شما فراهم کند که دقیقا مثل حساب‌های موجود در بانک‌ها عمل می‌کنند. به این معنی که شما می‌توانید وجوه مورد نظرتان را با ارز دلخواه (بسته به کشوری که در آن قرار دارید) دریافت کنید.

پرداخت‌هایی که به حساب بانکی شما واریز می‌شوند مستقیما به حساب پایونیر، منتقل خواهند شد. سایر مشتریان پایونیر با توجه به میزان صلاحیت خود می‌توانند با استفاده از یکی از روش‌های متعددی که در این پلتفرم در اختیار دارند، پرداخت‌های مربوط به هر کسب و کار را انجام دهند.

۳- نحوه پرداخت وجه

وقتی از پایونیر برای پرداخت وجه به یکی دیگر از کاربران این پلتفرم استفاده می‌کنید، نیاز به پرداخت هیچگونه کارمزدی ندارید. عملیات پرداخت وجه در این حالت، در عرض چند دقیقه به انجام خواهد رسید. البته شما می‌توانید از این پلتفرم برای پرداخت به کسانی که کاربر آن نیستند هم استفاده کنید. این کار بسیار ساده است. فقط باید مشخصات حساب بانکی مقصد را وارد کرده و منتظر واریز پول از حساب پایونیر خود به آن باشید.

 پایونیر بهتر است یا پی پال؟

پی پال از دیگر پلتفرم‌های پرداختی است که نسبت به پایونیر از شهرت بیشتری هم برخوردار است. پایونیر و پی پال در هزینه‌های انتقال، امنیت و روابط شبکه تفاوت‌های کلیدی دارند. پرداخت وجه از طریق پی پال امن‌تر است. ضمن اینکه هزینه پایین‌تری هم نسبت به پایونیر دارد. شبکه وسیع‌تر پی پال و قابلیت‌های ارزی بین‌المللی آن، پرداخت در سراسر جهان را از طریق پی پال آسان‌تر می‌کند. سرعت انتقال با پی پال ۱ تا ۲ روز کاری است. در حالی که معاملات پاپونیر می‌تواند تا ۳ روز کاری طول بکشد. در مورد تفاوت‌های پی پال و پایونیر از طریق قسمت زیر مفصل بخوانید.

اما از سوی دیگر در پایونیر می‌توانید علاوه بر سایت، معاملات را از طریق موبایل هم انجام دهید. پایونیر به کاربران خود یک کوپن ۵۰ دلاری رایگان هم می‌دهد که در پی پال خبری از این مزیت نیست. تعداد ارزهای رسمی پشتیبانی شده توسط پایونبر به بیش از ۱۰۰ عدد میرسد. این در حالی است که پی پال تا کنون از ۲۶ ارز رسمی پشتیبانی کرده است.

به صورت کلی نمی‌توان پاسخ قاطعی به این سوال داد. زیرا هر کدام از این پلتفرم‌ها دارای مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر هستند. هر فردی که قصد استفاده از آن‌ها را داشته باشد باید با توجه به انتظارات خود به بررسی ویژگی‌های هر کدام پرداخته و در نهایت مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کند. در مورد مزایا و معایب استفاده از پی پال بیشتر بدانید و اگر نیاز به پرداخت ارزی با پی پال دارید، روی بنر زیر کلیک کنید.

پرداخت با پی پال

کارمزدها و هزینه استفاده از خدمات ارزی پایونیر

همانطور که پیش از این اشاره شد افتتاح حساب پایونیر رایگان است. منتهی این پلتفرم روش‌های مختلفی برای دریافت، پرداخت و رسیدگی به پول ارائه می‌کند که هر کدام از هزینه‌های متفاوتی برخوردار هستند. با توجه به پیچیدگی ساختار این پلتفرم، به بررسی هزینه استفاده از بخش‌های مختلف پایونیر به تفکیک می‌پردازیم.

  • کارمزد عملیات پرداخت

انجام عملیات پرداخت جهت ارسال یا دریافت وجه برای همه کاربران پایونیر رایگان است.

  • کارمزد پرداخت به ارائه دهندگان سرویس

با پایونیر می‌توانید به فریلنسرها یا کسانی که به شما سرویسی ارائه کرده‌اند پرداخت داشته باشید. این کار به آسانی و با نرخی بسیار رقابتی در هر جای دنیا قابل انجام است.

هزینه‌ها به شرح زیر است:

  • چک الکترونیکی (eCHECK): یک درصد
  • کارت اعتباری: ۳ درصد
  • انتقال وجه در بانک محلی: یک درصد

در اینجا می‌توانید انتخاب کنید که هزینه را خودتان بپردازید یا توسط دریافت کننده سرویس پرداخت شود.  در صورتی که ارائه کننده سرویس مورد نظر در لیست کشورهای EEA (منطقه اقتصادی اروپا) باشد، هزینه به صورت خودکار توسط آن‌ها پرداخت می‌شود.

سیستم پرداخت پایونیر
کارمزد پایونیر در پرداخت‌ها متفاوت است
  • کارمزد دریافت پول

دو روش برای دریافت پول در پلتفرم پایونیر وجود دارد.

۱. سرویس پرداخت جهانی

اگر پس از افتتاح حساب پایونیر در سرویس پرداخت جهانی آن هم ثبت نام کرده باشید، اکانت‌هایی برای یورو (EUR)، دلار آمریکا (USD)، ین ژاپن (JPY) و پوند انگلیس (GBP) دریافت می‌کنید. بدین ترتیب می‌توانید با ارزهای مختلفی به معامله بپردازید. این کار مانند داشتن حساب بانکی در کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، ژاپن، مکزیک و استرالیا است. کارمزد ایجاد اکانت برای ارزهای یورو، پوند، ین، دلار استرالیا (AUD)، دلار کانادا (CAD) و پزوی مکزیک (MXN) رایگان و برای دلار آمریکا معادل یک درصد است.

۲. دریافت پرداختی‌های مشتریان

اگر از خدمات صورت حساب پایونیر استفاده می‌کنید، کارمزدهای متفاوتی برای پرداخت از طریق چک الکترونیکی یا کارت اعتباری خواهید پرداخت. این هزینه با چک الکترونیکی (برای دلار آمریکا) به اندازه یک درصد و با کارت اعتباری (برای همه ارزها) ۳ درصد خواهد بود.

  • کارمزد مبادله ارز

اگر می‌خواهید مبادله ای از یک ارز به ارز دیگر داشته باشید باید ۰/۵ درصد کارمزد بالاتری نسبت به متوسط بازار بپردازید. این نرخ بسیار رقابتی است و می‌تواند یکی از دلایل اصلی انتخاب پایونیر برای رفع نیازتان باشد.

  • کارمزد در بازارها و شبکه‌ها

بسیاری از بازارهای معروف و پلتفرم‌های فریلنسینگ از پایونیر استفاده می‌کنند. پلتفرم‌هایی مانند Upwork، Fiverr و Airbnb به صورت مستقل اقدام به تعیین کارمزد می‌کنند. بنابراین باید نرخ‌های هر پلتفرم را به صورت جداگانه بررسی کنید.

  • هزینه انتقال وجه از پایونیر به حساب بانکی

هزینه برداشت پول از حساب پایونیر به این بستگی دارد که از چه ارزی استفاده کرده‌اید. زیرا در صورت تبدیل ارز باید هزینه بیشتری بپردازید.

  • در صورت تبدیل ارز هنگام برداشت وجه از حساب پایونیر باید ۲ درصد بالاتر از نرخ بین بانکی هزینه کنید.
  • در صورتی که از تبدیل ارز استفاده نکرده باشید باید ۱/۵۰ دلار هزینه انتقال را بپردازید.

البته ذکر این نکته ضروری است که ممکن است این هزینه‌ها برای معاملاتی با ارزش بالاتر، کمتر باشد.

  • کارمزد هنگام استفاده از مسترکارت پایونیر

اگر از مستر کارت پیش پرداخت پایونیر برای خرید با ارزی غیر از ارز ذکر شده در کارت استفاده کنید، مبادله با نرخ رسمی ارز مستر کارت انجام خواهد شد. علاوه بر این باید هزینه تبدیل ارز را تا ۳/۵ درصد بپردازید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی پلتفرم پرداخت آنلاین پایونیر و کاربردهای آن پرداختیم. ضمن اینکه نحوه افتتاح حساب و استفاده از این پلتفرم را هم مرور کردیم. اگر شما تجربه‌ای از این سیستم دارید، می‌توانید نظر خود را در مورد آن با ما در میان بگذارید.

منابع: nerdwallet، transumo، tipalti

افتتاح حساب ارزیدرگاه ارزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست