فیلم هابیت

روز جهانی هابیت و خرید کالکشن فیلم هابیت، کتاب و اکسسوری‌ها

۲۲ سپتامبر هرسال روز جهانی هابیت نام دارد و به همین مناسبت، طرفداران فیلم هابیت این روز را جشن می‌گیرند. این روز که از نظر طرفداران، تاریخی و بسیار مهم است، در هفته جهانی تالکین قرار دارد؛ جی آر آر تالکین (J.R.R.Tolkien)، نویسنده‌ای است که با نوشتن کتاب‌های محبوب ارباب حلقه‌ها و هابیت، بیش از پیش معروف شده و آثار قابل توجهی دارد. مجموعه ارباب حلقه‌ها و هابیت به کارگردانی پیتر جکسون را بسیاری از فیلم‌دوستان تماشا کرده‌اند، اما در روز جهانی هابیت چه اتفاقاتی می‌افتد؟ اگر شما هم یکی از طرفداران پروپاقرص فیلم هابیت هستید، بهتر است رسوم این روز را به خوبی به جا بیاورید. جالب است بدانید که شما از همینجا یعنی از داخل ایران هم می‌توانید اکسسوری هابیت را بخرید. شما حتی می‌توانید اکشن فیگور هابیت را از سایت‌های خارجی بخرید و با خرید کتاب هابیت، دوستانتان را غافلگیر کنید.

روز هابیت چیست؟

قهرمان‌ها و شخصیت‌های محبوب فیلم هابیت اصلا هیچ ربط و شباهتی به قهرمانان قدبلند و هیکلی همیشگی ندارند. دوتا از محبوب‌ترین و اصلی‌ترین شخصیت‌های هابیت یعنی فرودو و بیلبو بگینز در ۲۲ سپتامبر به دنیا آمده‌اند؛ همین تقارن باعث شد که این تاریخ برای همیشه به عنوان روز جهانی هابیت در بین طرفداران هابیت جشن گرفته شود.

طبق روایت جی آر آر تالکین، بیلبو بگینز در ۲۲ سپتامبر ۲۸۹۰ (معادل با سال ۱۲۹۰ میلادی) به دنیا آمده است؛ قهرمان دیگر هابیت یعنی فرودو بگینز هم دقیقا در همین روز اما در سال ۲۹۶۸ یعنی ۷۸ سال بعد به دنیا آمد. فکر کنم حالا متوجه شده‌اید که چرا ۲۲ سپتامبر به عنوان روز جهانی هابیت در تقویم مناسبات جهان قرار گرفته است.

در ایالات متحده، این روز تاریخی به دلیل حمایت نمایندگان پارلمان از انجمن تالکین، حرمت و مشروعیت قانونی دارد. روز جهانی هابیت همان‌قدر که مناسبات جهانی دیگر اهمیت دارند، مهم است و محترم شمرده می‌شود. این، یک خبر خیلی خوب و خوشحال‌کننده برای طرفداران فیلم هابیت در سرتاسر دنیاست.

در این روز تاریخی که از نظر طرفداران هابیت بسیار مهم است، طرفداران به یکدیگر کتاب هابیت را هدیه می‌دهند. خیلی از طرفداران اکسسوری‌ها، فیگور اکشن‌ها، اسباب‌بازی‌ها و چیزهای باحال مربوط به دنیای هابیت را می‌خرند و این روز را حسابی جشن می‌گیرند.

فیلم هابیت
روز جهانی هابیت، یکی از روزهای رسمی و ثبت‌شده است. اهمیت و احترامی که برای این روز صرف می‌شود، دست کمی از مناسبت‌های دیگر ندارد.

تاریخچه روز هابیت

روز هابیت در هفته تالکین جشن گرفته می‌شود؛ هفته تالکین از یکشنبه تا شنبه هفته بعد را شامل می‌شود و روز هابیت در یکی از همین هفت‌روز جشن گرفته خواهد شد. روز هابیت قدیمی‌ترین روز و مناسبتی است که توسط طرفداران آن جشن گرفته می‌شود. البته به دلیل تفاوت‌های تقویم میلادی و تقویم شایر (Shire) هنوز هم اختلافات بسیاری سر تاریخ روز هابیت وجود دارد.

تقویم شایر (Shire) چیست؟ 

تقویم شایر همان تقویم باستانی و ویژه‌ای است که توسط جی آر آر تالکین ساخته شده است. اگر به فیلم هابیت دقت کرده باشید، فضای عجیب‌وغریب دنیا در روزها و سال‌هایی سپری می‌شود که در تاریخ‌های ما وجود خارجی ندارند. فضا و دنیای فیلم هابیت در تقویم مخصوصی که به آن تقویم شایر گفته می‌شود، قرار دارند.

بسیاری از طرفداران سرسخت و دوآتیشه هابیت هنوز هم که هنوز است تاریخ ۱۴ سپتامبر را تاریخ واقعی روز هابیت می‌دانند. استدلال این طرفداران دوآتیشه این است که تبدیل تاریخ‌های تقویم شایر به تقویم میلادی کار آسانی نیست و ۲۲ سپتامبر تاریخ اشتباه است.

کالکشن فیلم هابیت
دنیای تالکین، ویژگی‌های خاص خودش را دارد. تالکین، تقویم مخصوصی با اسم شایر را برای دنیای هابیت با چنین نقشه‌ای طراحی کرده بود. به گفته خود تالکین، هر روز در تقویم شایر با روزهای دنیای ما متفاوت است.

روایت تالکین و ختم یک ماجرا 

خیلی وقت پیش، تالکین یک‌بار گفته بود که تقویم شایر بسته به ماه و روزش، حدود ۱۰ روز از تقویم میلادی جلوتر است. تالکین در ۲ سپتامبر سال ۱۹۷۱ فوت کرد و روز جهانی هابیت از سال ۱۹۷۳ به صورت گسترده جشن گرفته شد. با این اوصاف تا سال ۱۹۷۸ هیچ اسم و عنوانی به صورت رسمی برای روز هابیت انتخاب نشده بود.

نحوه جشن گرفتن و فعالیت هواداران در روز هابیت

طرفداران پروپاقرص هابیت با فرارسیدن ۲۲ سپتامبر هرسال، لباس‌های مخصوص به تن می‌کنند و کفش‌ها و جوراب‌ها را از پایشان در می‌آورند؛ جشن گرفتن روز هابیت با پاهای برهنه از رسوم این روز تاریخی است. طرفداران ۷ وعده غذای جورواجور می‌خورند، در مورد کتاب و فیلم هابیت حرف می‌زنند و بیش از چندبار به تماشای فیلم ارباب حلقه‌ها و هابیت می‌نشینند.

البته هیچ بایدی در مورد این نوع جشن گرفتن وجود ندارد. شما به عنوان یکی از طرفداران هابیت می‌توانید کتاب‌های جی آر آر تالکین را از سایت‌های خارجی به صورت اورجینال بخرید. شما می‌توانید به تماشای فیلم هابیت بنشینید و آن را چندین و چندبار تماشا کنید. بسیاری از طرفداران، در این جشن تاریخی، به طرفداران دیگر هدیه‌های هابیتی می‌دهند. آن‌ها با هدیه دادن کالکشن اورجینال فیلم هابیت، اکسسوری‌های بامزه و خفن و خیلی چیزهای دیگر به یکدیگر، این روز را جشن می‌گیرند.

اگر شما طرفدار هابیت هستید و دوستانی هم دارید که مثل خودتان هستند، چرا این روز را کنار هم جشن نمی‌گیرید؟ چرا هدیه‌های هابیتی برایشان نمی‌خرید و چرا آن‌ها را به دیدن فیلم هابیت دعوت نمی‌کنید؟ راستی اگر پلی‌اسیتشن یا Xbox هم دارید، می‌توانید مجموعه بازی‌های ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings Lego set) یا اکسسوری‌های مرتبط با این فیلم را از سایت‌هایی مانند علی اکسپرس، علی بابا و … تهیه کنید و لذت ببرید. در مورد خرید از علی اکسپرس در ایران هم این مقاله را بخوانید.

فیلم هابیت
نحوه جشن گرفتن روز هابیت بسیار منحصربه‌فرد و جذاب است. طرفداران فیلم هابیت در این روز، لباس‌های مخصوص می‌پوشند، فیلم هابیت و سریال ارباب حلقه‌ها را چندین‌بار تماشا می‌کنند و این روز را جشن می‌گیرند.

خرید اینترنتی کالکشن فیلم هابیت

طرفداران دنیای هابیت و ارباب حلقه‌ها فقط به جشن گرفتن روز هابیت بسنده نمی‌کنند و دوست دارند تا همه کالکشن‌های اورجینال را داشته باشند. بسیاری از طرفداران گمان می‌کنند که امکان خرید اینترنتی کالکشن‌های فیلم هابیت و سه گانه ارباب حلقه‌ها در ایران ممکن نیست؛ اما حقیقت چیز دیگری است. شما می‌توانید از سایت‌های خارجی نیز کالکشن فیلم هابیت اورجینال را به صورت مستقیم خرید.

البته تماشای سه‌‌ گانه ارباب حلقه‌ها توسط تلویزیون ایران، از چندین‌سال پیش مرسوم بوده است و می‌توان هرسال انتظار پخش دوباره آن را داشت. همچنین اگر شما هم از هواداران این مجموعه‌ها باشید، احتمالا می‌دانید که سریالی مرتبط با آثار تالکین نیز به زودی منتشر خواهد شد. تاریخ پخش سریال ارباب حلقه‌ها از استریم‌های مشهور احتمالا در سال ۲۰۲۲ است، اما با توجه به سختی پروژه و پیچیدگی‌ها، ممکن است تاریخ‌ آن بیشتر به تعویق بیفتد.

فیلم هابیت
برای طرفداران پروپاقرص فیلم هابیت، هیچ‌چیزی خفن‌تر از یک کالکشن تصویری نیست!

خرید و دانلود فیلم هابیت 

شما به عنوان یکی از طرفداران سرسخت فیلم هابیت می‌توانید سه‌گانه هابیت و ارباب حلقه‌ها را از سایت‌های معتبر خارجی مثل Amazon و ebay خریداری کنید. برای خریدی راحت از آمازون مقاله راهنمای خرید از آمازون در ایران را هم بخوانید.

البته امکان دانلود فیلم هابیت به صورت رایگان همیشه برای ایرانیان فراهم است و به لطف سایت‌های مختلف می‌توان آن را دریافت کرد! اما برای تهیه نسخه اصلی، همان‌طور که گفتیم شما می‌توانید با مراجعه به سایت معتبر و بزرگ آمازون و بخش ویژه کالکشن فیلم هابیت، آن را به صورت اورجینال خریداری کنید یا به دیگران هدیه بدهید. اگر فیلم‌بین حرفه‌ای و طرفدار سریال‌های نتفلیکس هستید، خواندن مقاله نحوه خرید اکانت نتفلیکس خالی از لطف نیست.

خرید کتاب هابیت 

برای دوستداران فیلم هابیت مخصوصا آن‌هایی که عاشق مطالعه کردن هستند، هیچ‌چیز باحال‌تر از کتاب هابیت نیست؛ این عشق را طرفداران مجموعه گیم‌آف‌ترونز به خوبی درک می‌کنند. شما می‌توانید دقیقا مثل کالکشن یا فیلم اورجینال، کتاب هابیت را هم به صورت اورجینال بخرید یا آن را به دوستانتان کادو بدهید. برای خرید کتاب هابیت می‌توانید به سایت معتبر Barnes & Noble و سپس به بخش ویژه فروش کتاب هابیت بروید و لذتش را ببرید! در هنگام پرداخت نیز، خدمات پرداخت ارزی نیک پرداخت را فراموش نکنید.

نحوه خرید از سایت‌های خارجی
برای پرداخت آسان و تکمیل خرید خود کلیک کنید
فیلم هابیت
هدیه دادن کتاب هابیت در روز جهانی هابیت، می‌تواند بهترین انتخاب باشد. ورق زدن، مطالعه و لمس کردن خط‌به‌خط این کتاب می‌تواند برای طرفداران، بسیار لذت‌بخش باشد.

خرید اکسسوری‌های مرتبط با فیلم هابیت 

طرفدار واقعی و اصیل یک فیلم یا هرچیزی را می‌توان از اکسسوری‌هایی که برای خودش تهیه کرده است، شناخت. طرفداران فیلم هابیت هم از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از آن‌ها اکسسوری‌ها و یادگاری‌های هابیتی دارند. اگر شما هم طرفدار هابیت هستید حتما بدتان نمی‌آید که قاب گوشی‌ موبایلتان هابیتی باشد. با یک گوش پلاستیکی موافقید؟ از همان‌هایی که وقتی به گوشتان وصل می‌کنید، شبیه فرودو می‌شوید! با استیکرهای مخصوص هابیت‌ها یا یک پیشبند بچه‌گانه با طرح هابیت چطور؟

شما می‌توانید همه این اکسسوری‌های خفن و باحال را از طریق سایت etsy و از طریق بخش مخصوص اکسسوری‌های هابیت به صورت کاملا اوریجینال خریداری کنید.

فیلم هابیت
اگر یکی از طرفداران فیلم هابیت را با گوش‌های نوک‌تیز و غیر معمولی دیدید، نترسید! آن فقط یک اکسسوری از فیلم هابیت است.

 

معرفی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید محصولات هابیت

فروشگاه‌های معتبر و مطمئن بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید محصولات مرتبط با فیلم هابیت را از آن‌ها بخرید. همه این سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی خارجی‌اند و شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که یک محصول اورجینال به دستتان خواهد رسید.

شما می‌توانید با مراجعه به هرکدام از این فروشگاه‌های معتبر، همه محصولات مرتبط با دنیای ارباب حلقه‌ها و هابیت را به صورت اوریجینال بخرید:

نیک‌پرداخت و کمک به خرید از سایت‌های خارجی

همان‌طور که گفتیم، امکان خریداری بسیاری از محصولات فیلم هابیت و ارباب حلقه‌ها در ایران وجود دارد. شما می‌توانید از طریق درگاه PayPal در سایت‌هایی مثل آمازون و ebay پروسه پرداخت محصولاتتان را انجام بدهید.

پلتفرم نیک‌پرداخت با فراهم کردن یک بخش مطمئن ارزی برای پرداخت از طریق درگاه Paypal در کنار شما خواهد بود. شما می‌توانید روی توانایی‌ها و خدمات نیک‌پرداخت حساب ویژه‌ای باز کنید و مثل یک طرفدار اصیل و دوآتیشه فیلم هابیت از خرید محصولات مرتبط هم نهایت لذت را ببرید.

فیلم هابیت
شما می‌توانید همه پرداخت‌های ارزی‌تان را توسط نیک‌پرداخت انجام بدهید و محصولات هابیت را بدون دردسر بخرید.

جمع‌بندی

شما به عنوان یک طرفدار سرسخت فیلم هابیت برای روز جهانی هابیت چه تدارکاتی دیده‌‌اید؟ آیا فکرش را می‌کردید که می‌شود از داخل همین ایران خودمان، همه محصولات، اکسسوری‌ها، کالکشن‌ها و کتاب‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها را خرید؟ در روز جهانی هابیت که ۲۲ سپتامبر هرسال است، چگونه جشن می‌گیرید و علاقه خودتان را نشان می‌دهید؟

برای ما در مورد نحوه جشن گرفتن خود و دوستانتان در ۲۲ سپتامبر بنویسید. برای ما زیر همین پست در مورد تجربه‌های شخصی در مورد روز جهانی هابیت، میزان عشق و علاقه‌تان به آثار تالکین، فرودو و بیلبو بگینز بنویسید.

خرید از سایت های خارجیخرید پی پال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست