سختی ماینینگ بیت کوین

کاهش سختی ماینینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۲

برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱ تا امروز، سختی ماینینگ بیت کوین کاهش ۱٫۵ درصدی داشته است. این کاهش سختی پس از شش دوره افزایش متوالی صورت گرفت.

میانگین نرخ هش استخراج بیت کوین در دو هفته گذشته حدود ۱۹۷٫۱۹ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) کاهش داشته است. در نتیجه این تغییر سختی استخراج، رقابت ماینرها برای افزودن بلاک بعدی به شبکه بیت کوین، ساده‌تر شد.

تنظیم سختی استخراج بیت کوین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بلاکچین این ارز دیجیتال است تا توازن را در شبکه برقرار کند. هر دو هفته یا به طور دقیق‌تر هر ۲۰۱۶ بلاک، سختی ماینینگ بیت کوین بر اساس میانگین استخراج این ۲۰۱۶ بلاک، تنظیم می‌شود تا میزان سختی استخراج را کاهش یا افزایش دهد.

کاهش سختی ماینینگ بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۲۲

بر اساس وایت پیپری که ساتوشی ناکاموتو برای معرفی تمامی جوانب بیت کوین منتشر کرد، سختی الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) استخراج بیت کوین بر اساس میانگین حرکتی بر اساس میانگین تعداد بلاک‌ها بر هر ساعت مشخص می‌شود. اگر تعداد بلاک‌های ایجاد شده بیش از حد سریع باشد، سختی ماینینگ افزایش می‌یابد.

برای مثال، در ۲۰۱۶ بلاک استخراج شده اخیر، بلاک‌ها با زمان ۱۰ دقیقه ۹ ثانیه، دیرتر از حد معمول ایجاد شده‌اند. در نتیجه، سختی استخراج با تنظیم دوباره، آسان‌تر می‌شود. در پی این اتفاق، استخراج ۲۰۱۶ بلاک بعدی برای ماینرها تا حدی ساده‌تر خواهد بود. طبق نظر یکی از ماینرهای مشهور به نام Denver Bitcoin، کاهش سختی ۱٫۵ درصدی ماینینگ بیت کوین ممکن است فقط برای یک سال ادامه پیدا کند.

البته کاهش ۱٫۵ درصدی سختی استخراج در مقابل دوران تاریکی که در ماه می سال ۲۰۲۱ رخ داد، یک اتفاق ناچیز به‌شمار می‌رود. در ماه می تا جولای ۲۰۲۱، پس از اعلام ممنوعیت ماینینگ بیت کوین در چین، نرخ هش شبکه این ارز دیجیتال ۴۹ درصد کاهش یافت و به یکی از فجایع تاریخ بیت کوین تبدیل شد. هرچند که از آن زمان تا به حال، با ورود قدرتمند کشورهایی نظیر قزاقستان و کانادا، نرخ هش بیت کوین ۳۱ درصد افزایش داشته است.

صنعت استخراج ارزهای دیجیتال همچنان پر رونق است. شرکت‌های تکنولوژی بزرگی از جمله اینتل برای ورود هرچه قدرتمندتر خود قصد دارند دستگاه‌های ماینر جدیدی را معرفی کنند. بنابراین بعید است این کاهش سختی ماینینگ، عمر طولانی داشته باشد و به زودی شاهد افزایش آن خواهیم بود.

اگر شما هم جزو ماینرهایی هستید که توانسته‌اید به درآمد خوبی دست پیدا کنید، می‌توانید دارایی گرانبهای خود را در یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال دنیا ذخیره کنید. نیک پرداخت این امکان را فراهم کرده تا بتوانید با کمترین قیمت ممکن، کیف پول سخت‌افزاری لجر را تهیه کنید.

منبع: Cointelegraph

کیف پول سخت افزاری
خرید کیف پول سخت افزاری با نیک پرداخت

 

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست