سرویس وسترن یونیون

معرفی سرویس وسترن یونیون و نحوه نقل و انتقال پول با آن

ارسال پول به حساب‌های بانکی کشورهای دیگر دردسرهای خاص خودش را دارد؛ مخصوصا برای کاربران ایرانی که با وجود تحریم‌های اقتصادی و تبعات آن، باید یک هفت‌خان کامل را پشت سر بگذارند. از طرفی برای دریافت پول هم همین مشکلات وجود دارد و تنها راه چاره، استفاده از یک سرویس مبادلات پولی و ارزی است که هم کارمزد کمی داشته باشد و هم در سریع‌ترین حالت ممکن، پروسه ارسال یا دریافت را به انجام برساند. سرویس وسترن یونیون هم یکی از همان سرویس‌های بی‌نظیر در سرتاسر دنیاست که در رابطه با ارسال یا دریافت پول، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

به قول اروپایی‌ها، سرویس وسترن یونیون همان چیزی است که علاوه بر پول، عشق را هم به اشتراک می‌گذارد. این عشق، نتیجه تمام وظیفه‌شناسی و تعهدهای قانونی این سرویس است که قصد دارد در نهایت، حرفه‌ای‌ترین و آسان‌ترین تجربه مبادلات پولی و مالی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. می‌دانیم که ارسال یا دریافت پول و ارز از سایر حساب‌ها یک نیاز است؛ وسترن یونیون هم دقیقا همان ابزاری است که می‌تواند پاسخگوی این نیاز مبرم باشد. با استفاده از قابلیت‌های سرویس وسترن یونیون هم‌اکنون می‌توان پروسه انتقال پول را در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در جهان انجام داد.

آیا از خدمات وسترن یونیون، تابه‌حال استفاده‌ای نکرده‌اید یا اصلا اسمش را هم نشنیده‌اید؟ سرویس‌های مبادلاتی رایج، دیگر پاسخگوی نیازهای شما نیستند یا مقدار کارمزدها سر به فلک کشیده است؟ نگران نباشید، چون ما اینجا هستین تا تمام جزئیات مربوط به نقل‌وانتقال پول و ارز با وسترن یونیون را در اختیار شما قرار بدهیم. در ادامه این مقاله، قرار است تا به صورت مفصل در رابطه با مزایا، نحوه ارسال پول و نحوه دریافت پول وسترن یونیون در ایران به بحث بنشینیم. برای به اشتراک‌گذاری عشق، پول و ارز با دوستان و آشنایانتان در سرتاسر جهان آماده‌اید؟

ارسال پول با پی پال
خرید ارزی از طریق پی پال با کمک نیک پرداخت

سرویس وسترن یونیون چیست؟

وسترن یونیون یک سرویس برای انتقال و مبادله پول و ارز از یک حساب به حساب دیگر است که در سطح بین‌المللی صورت می‌گیرد. این سرویس، تمامی موانعی که در مسیر کاربران برای انتقال پول در بین کشورهای مختلف دنیا وجود دارد را از میان برمی‌دارد تا هیچ دغدغه‌ای برای انتقال پول وجود نداشته باشد. سرویس وسترن یونیون به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در انتقال پول، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد، مواردی مثل هزینه‌ها و کارمزدها را تا حد ممکن کاهش دهند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، کارمزد وسترن یونیون نسبت به دیگر سرویس‌های مشابه، کمی بیشتر و گران‌تر است. البته، این گرانی یک مزیت هم دارد و آن هم سرعت بسیار بالای این سرویس در نقل‌وانتقال پول به سایر حساب‌هاست. کاربران که عجله دارند، می‌توانند با تکیه بر قابلیت‌های این سرویس، تمامی مبادلات مالی و ارزی خود را به سایر حساب‌ها آن هم در کمتر از چند لحظه انجام دهند. علی‌رغم اینکه سرویس وسترن یونیون از لحاظ مقاصد تجاری، محدودیت دارد، می‌توان از ویژگی‌ها و مزایای آن برای استفاده شخصی و انتقال یا دریافت پول برای حساب‌های کاربری به خوبی استفاده کرد. پیش از خواندن ادامه مطلب خوب است در مورد تغییرات احتمالی اکوسیستم پرداخت در سال ۲۰۲۲ نیز این مطلب را مطالعه کنید.

سرویس وسترن یونیون
تصویری از تابلوی یکی از شعب وسترن یونیون در اروپا

مزایای استفاده از سرویس وسترن یونیون برای مبادلات ارزی

ماموریت وسترن یونیون این است که بهترین تجریه کاربری در رابطه با انتقال پول و ارز را برای کاربران سرتاسر دنیا به ارمغان بیاورد. با استفاده از خدمات این سرویس می‌توانید بدون توجه به مسافت‌های طولانی بین کشورهای مختلف، به راحتی وجوه مورد نظر خود را به حساب‌های دیگر منتقل کنید و نگران هیچ‌چیز هم نباشید. استفاده از خدمات وسترن یونیون، مبادلات مالی را لذت‌بخش می‌کند؛ با ما همراه باشید تا در ادامه با مزایای استفاده از سرویس وسترن یونیون آشنا شویم.

  • کارمزد شفاف: منظور از کارمزد شفاف، کاملا شفاف و واضح است! بسیاری از پلتفرم‌های فعال در حوزه نقل‌وانتقال پول، مقدار کارمزدهای هر تراکنش را پنهان نگه می‌دارند تا کاربران بدون آگاهی از اینکه قرار است چه مبلغی را بابت کارمزد پرداخت کنند، در دام آن‌ها بیفتند. وسترن یونیون با نشان دادن و پنهان نکردن مقدار دقیق کارمزد هر تراکنش، دست کاربر را برای انجام مبادلات پولی و ارزی باز می‌گذارد. در هنگام استفاده از خدمات وسترن یونیون، همیشه از هزینه‌هایی که قرار است به تراکنش شما تحمیل شود، مطلع خواهید شد. از طرفی، سرویس وسترن یونیون کمترین کارمزد را در بین سایر پلتفرم‌های فعال، برای انتقال پول دریافت می‌کند.
  • انتقال بی‌دردسر پول و ارز: یکی از دلایلی که وسترن یونیون را به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای انتقال پول برای دوستان و آشنایان جلوه می‌دهد، امکان نقل‌وانتقال آسان پول است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات وسترن یونیون، بدون منتظر ماندن در صف‌های بانکی و تلف کردن وقت، پروسه نقل‌وانتقال پول را به راحتی انجام دهید.
  • سهولت در استفاده مجدد: وسترن یونیون معتقد است که انتقال یا دریافت پول به صورت آنلاین، روشی کاملا هوشمندانه است و این امر باید تا حد امکان، ساده و آسان باشد. اگر به صورت منظم، پروسه نقل‌وانتقال پول را برای یک حساب مشخص انجام می‌دهید، سرویس وسترن یونیون امکان ذخیره کردن اطلاعات حساب را فراهم می‌کند تا دفعات بعد بدون تلف کردن وقت، کارتان را انجام دهید.
  • انجام پرداخت‌های کلان بین‌المللی: این قضیه بسیار مهم است که یک سرویس نقل‌وانتقال پول، توانایی مبادلات کلان مالی را هم داشته باشد. اعتماد بسیار زیاد، تجربه کافی و برخورداری از یک سرویس خدمت‌رسانی حرفه‌ای، تمام آن‌چیزهایی است که یک سرویس مبادلات مالی می‌تواند با تکیه بر آن‌ها در حوزه پرداخت‌های کلان ادعا کند. سرویس وسترن یونیون هم یکی از همان پلتفرم‌هاست که در این حوزه، درخشان ظاهر شده است.
  • پذیرش همگانی: اروپایی‌ها یک ضرب‌المثل معروف دارند که می‌گوید «Cash is King»، یعنی پول نقد همه‌چیز است؛ با این حال، وقتی می‌خواهید در اروپا پول نقد بپردازید، خیلی‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند. در عوض، انتقال آنلاین و غیر نقدی پول، مورد پذیرش همه قرار گرفته است و می‌توان با استفاده از اپلیکشن سرویس وسترن یونیون تمام این کارها را به راحتی انجام داد. برای دریافت حواله ارزی وسترن یونیون هم نیاز به افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور نیست و می‌توان از تمامی قابلیت‌ها و خدمات‌ متنوع و مختلف آن به خوبی استفاده کرد.

ارزهای پشتیبانی شده و کارمزدها

وسترن یونیون ارزهای بیش از ۲۰۰ کشور مختلف در سرتاسر جهان را پوشش می‌دهد و با استفاده از قابلیت‌ها آن می‌توان اکثر پول‌های دنیا مثل دلار، یورو، دینار، ین، پوند و غیره را به دیگر حساب انتقال داد یا از آن‌ها دریافت کرد. البته لازم به ذکر است که ریال ایران جزو ارزهای پشتیبانی‌شده این سرویس نیست و برای نقل‌وانتقال پول ایران نمی‌توان روی آن حساب باز کرد. البته کاربران ایرانی می‌توانند از خدمات این سرویس در ایران استفاده کنند. راه استفاده از خدمات وسترن یونیون در ایران را در ادامه این مقاله خواهیم گفت، اما پیش از آن باید به ادامه بحث خودمان برگردیم.

در ساموآ، ایالات متحده، آلمان، ژاپن، پاکستان یا عربستان سعودی هم که باشید، می‌توانید از خدمات سرویس وسترن یونیون استفاده کنید. میزان کارمزد هم بسته به کشور مبدا و مقصد می‌تواند متغیر باشد. یکی دیگر از مولفه‌هایی که بر افزایش مقدار کارمزد موثر است، مقدار پولی است که کاربر در نظر دارد تا آن را انتقال دهد. هرچقدر که مقدار وجه مورد نظر بیشتر باشد، کارمزد وسترن یونیون هم بالاتر خواهد بود. به طور کلی، کازمردهای این پلتفرم، در بازه بین ۵ تا ۵۰ دلار قرار گرفته است. پیشنهاد می‌شود این مطلب در مورد کارمزد پی پال را هم بخوانید تا با کارمزدهای این سیستم پرداخت هم آشنا شوید.

سرویس وسترن یونیون چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار و عملکرد وسترن یونیون بسیار ساده است. با افتتاح حساب وسترن یونیون، کشور و نام شخصی که می‌خواهید برای او پول بفرستید را مشخص و مقدار وجه مورد نظر را در ادامه وارد می‌کنید. در نهایت، وسترن یونیون، هزینه‌ها و کارمزد لازم برای وجه مورد نظر را ارزیابی و محاسبه و به شما ارائه می‌کند. اگر مقدار وجه مورد نظرتان در محدوده حداقل وجوه وسترن یونیون قرار گرفته باشد، حدود ۱۰ درصد هزینه به مبادلات شما تعلق خواهد گرفت؛ با افزایش مقدار وجه، هزینه‌ها هم بالاتر می‌روند.

در ادامه، وقتی که شما به عنوان کاربر، وجه مورد نظر و هزینه کارمزد آن را به سرویس وسترن یونیون پرداخت می‌کنید، منشی این پلتفرم، یک شماره کنترل (Control Number) در اختیار شما قرار می‌دهد. شما باید این شماره کنترل را به شخصی که باید پول را دریافت کند، بدهید تا عملیات انتقال پول به جریان بیفتد. شخص مورد نظر شما هم با در دست داشتن شماره کنترل و مدارک شناسایی، به یکی از صرافی‌ها می‌رود تا کارگزاران، حواله وسترن یونیون را نقد کنند. اگر گزینه Money in Minutes را در بین عملیات انتخاب کرده باشید، همه این کارها در عرض چند دقیقه صورت می‌گیرند.

سرویس وسترن یونیون
یک رسید کاغذی از پرداخت پول با وسترن یونیون

نحوه ارسال پول در وسترن یونیون

سرویس وسترن یونیون به صورت ۲۴/۷ (۲۴ شبانه‌روز و ۷ روز هفته) مشغول خدمت‌رسانی به کاربران است و کاربران می‌توانند ارسال پول در این پلتفرم را با ۴ روش آنلاین، حضوری، تلفنی و با استفاده از اپلیکیشن انجام دهند. روش‌های تلفنی و حضوری برای کاربران ایرانی اصلا به صرفه نیست؛ البته بماند که روش حضوری کلا غیر ممکن است و برای این کار حتما باید به یکی از کشورهایی که از شعب وسترن یونیون پشتیبانی می‌کنند، سر زد. با این حال، شما می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق سایت وسترن یونیون یا دانلود اپلیکیشن این سرویس، از طیف گسترده و متنوع خدمات آن بهره‌مند شوید.

البته این نکته را از یاد نبرید که ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی، در لیست کشورهای بی‌بهره از خدمات وسترن یونیون قرار گرفته است. در نهایت، شما باید با استفاده از قابلیت‌های یک سایت واسطه در ایران، تمامی پروسه‌های دریافت و نقد کردن حواله‌های وسترن یونیون را انجام دهید. اینکه چطور می‌توان با تکیه بر سرویس‌های نیک پرداخت این کار را انجام داد، سوالی است که در ادامه این مقاله به آن پاسخ داده خواهد شد. پیش از آن خوب است در مورد یکی دیگر از سیستم‌های پرداخت یعنی پرفکت مانی نیز بیشتر بدانید.

سرویس وسترن یونیون
اپلیکیشن وسترن یونیون؛ با این اپلیکیشن می‌توان از تمامی دردسرهای نقل‌وانتقال فیزیکی پول رها شد

نحوه دریافت پول از طریق سرویس وسترن یونیون

پیش از نقد کردن پولی که از طریق خمات وسترن یونیون برای شما حواله شده است، باید از طرف مقابلتان بپرسید که او از چه طریقی، برای شما پول فرستاده است. اگر او پول را به صورت نقدی از خارج کشور و به واسطه وسترن یونیون برای شما ارسال کرده است، باید یک شناسه و یک شماره رهگیری با عنوان MTCN یا شماره کنترل پول به شما تحویل دهد. اگر هم شما در وسترن یونیون حساب دارید و طرف مقابلتان از طریق کارت پیش پرداخت یا Prepaid Card برایتان پول فرستاده است، باید با شماره پشت کارت تماس بگیرید یا وارد حسابتان شوید تا ببینید دقیقا چه مبلغی برای شما در دسترس قرار گرفته است.

استفاده از خدمات سرویس وسترن یونیون در ایران

سرویس وسترن یونیون به صورت مستقیم در دسترس ایرانیان قرار ندارد و به علت تحریم‌های مالی و اقتصادی نمی‌توان پروسه پرداخت و نقل‌وانتقال را به راحتی به سرانجام رساند. از طرفی، باید با استفاده از پلتفرم‌های مطمئن و حرفه‌ای ایرانی، این عملیات را با موفقیت انجام داد. اما می‌توانید به جای این سرویس، از درگاه‌هایی مانند پی پال، وب مانی و پرفکت مانی استفاده کنید. برای استفاده از امکان پرداخت از طریق این درگاه‌های بین‌المللی، می‌توانید روی توانایی‌های نیک پرداخت حساب ویژه‌ باز کنید.

مجموعه نیک پرداخت با فراهم کردن بستری مناسب، امکان پرداخت از طریق درگاه‌های بین‌المللی مانند پی پال، وب مانی و پرفکت مانی را فراهم کرده است. برای استفاده از امکانات، کافی است تا روی آدرس الکترونیکی خرید از طریق پی پال، پرداخت از طریق وب مانی و پرداخت با پرفکت مانی کلیک کنید و قابلیت‌های هرکدام از آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

ووچر پرفکت مانی
خرید از سایت‌های خارجی با کمک پرفکت مانی

جمع‌بندی

نقل‌وانتقال پول و ارز به سایر کشورهای جهان، نیازمند استفاده از قابلیت‌های خاص و ویژه درگاه‌های امن و مطمئن است. سرویس وسترن یونیون، یکی از همان پلتفرم‌هایی است که می‌توان روی قابلیت‌های ویژه آن حساب ویژه‌ای باز کرد. استفاده از خدمات سرویس وسترن یونیون در ایران به صورت مستقیم وجود ندارد و باید با استفاده از یک سایت واسطه و با تکیه بر قابلیت‌های درگاه‌های پرداخت بین‌المللی، این کار را انجام داد.

کارمزد در سایت وسترن یونیون تقریبا بالاست، اما معمولا از آن به عنوان سریع‌ترین درگاه در بین سایرین یاد می‌شود. با این حال با وجود محدودیت استفاده از وسترن یونیون در ایران، برای استفاده از خدمات پرداخت ارزی، کافی است روی نیک پرداخت حساب باز کنید و از نقل‌وانتقال سریع ارز به تمامی کشورهای جهان با کمک پی پال و وب مانی، ویزا و … بهره‌مند شوید.

درگاه ارزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست