قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۲

سال گذشته یعنی سال ۲۰۲۱، دوره بسیار خوبی برای بازار کریپتوکارنسی یا ارزهای دیجیتال بود. به طوری که قیمت بیت کوین (BTC) تقریبا ۲ برابر قیمت قبل شد و ارزش کل بازار کریپتوکارنسی از مقدار قبلی یعنی ۷۵۰ میلیارد دلار به رقم شگفت‌انگیز ۳ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد. با این حال سال ۲۰۲۲ با قرمز شدن بازار ارزهای دیجیتال همراه بود و موجب شد که بیت کوین کاهش قیمت زیر ۴۰ هزار دلاری را تجربه کند و مدتی در این کانال باقی بماند. از آنجایی که به قول معروف «سالی که نکوست، از بهارش پیداست»، گویا امسال باید در انتظار این نوسانات و اتفاقات این چنینی بنشینیم. البته از آن‌جایی که دنیای کریپتوکارنسی همیشه همه ما را غافلگیر کرده است، بهتر است با تحلیل‌های موثق‌ به سراغ پیش‌بینی قیمت بیت کوین برویم.

از طرفی، نباید فراموش کنیم که یکی از دلایلی افزایش ارزش و قیمت بیت کوین در سال گذشته به علت تحولاتی جهانی مثل قضیه کشور السالوادور بود. کشور السالوادور اولیم کشوری است که در سال گذشته میلادی، ارزهای دیجیتال را به عنوان ارزهای قانونی شناخت. از آن طرف هم، شرکت خودروهای الترونیکی تسلا موتورز دست به اقدامی عجیب و منحصربه‌فرد زد. شرکت تسلا موتورز، اولین شرکت تجاری است که بیت کوین را به ترازنامه صورت‌های حسابداری خود اضافه کرده است.

افزایش ارزش بیت کوین هرچه که باشد، روی ارزش دیگر ارزهای دنیای کریپتوکارنسی هم تاثیر گذاشته است. برای مثال، اتریوم (ETH) با اجرای به روزرسانی EIP-1559، برای اولین‌بار از مکانیزم سوزاندن توکن‌های خود پرده‌برداری کرد. پس از این اتفاق بود که ما شاهد پیشرفت‌های روزافزون و همچنین صعود بی‌نظیر این ارز دیجیتال در اواخر سال گذشته و همچنین سال جاری هستیم.

نقد کردن ارز دیجیتال
خرید تمام رمزارزها در نیک پرداخت ممکن است.

طبق نظر تحلیلگران در رسانه Cryptonews، علی‌رغم اینکه سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای بیت کوین بود، ممکن است که سال ۲۰۲۲ برای تمامی ارزهای دیجیتال خوب نباشد. با این حال، نظرات بسیاری در این مورد وجود دارد و عقاید، متفاوت هستند. برای مثال ۳۳ متخصص وب سایت فایندر (Finder)، پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین امسال به اوج ۹۴,۰۰۰ دلار می‌رسد و سپس در قیمت ۷۶,۰۰۰ دلار سال ۲۰۲۲ را به پایان می‌رساند. برای اطلاع هرچه بیشتر در این مورد و واکاوی تمامی اتفاقات محتمل در سال ۲۰۲۲ برای پیشبینی قیمت بیت کوین و اتریوم، تصمیم گرفتیم تا این مطلب را برای شما آماده کنیم.

لازم به ذکر است در لحظه نگارش این مقاله در اواخر ژانویه سال ۲۰۲۲، قیمت بیت کوین که با افت مواجه شده، به رقم نزدیک به ۳۸ هزار دلار معامله می‌شود و ارزش اتریوم هم برابر با بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ دلار است. با ماه همراه باشید تا در ادامه این مطلب، به صورت تخصصی به بررسی ارزش بیت کوین، قیمت اتریوم و پیش‌بینی وضعیت آن‌ها در سال جاری میلادی یعنی ۲۰۲۲ داشته باشیم.

پیش بینی تخصصی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

پیش از هرچیز، لازم است بدانید که مطالب این بخش از مقاله پیشِ رو، با استفاده از تحلیل‌های رسانه CoinGeko نگارش شده است. اگرچه سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) به هیچ‌وجه برای دارندگان بیت کوین، آرام و بی‌تنش نبود، اما با افزایش شدید قیمت و همچنین اصطلاحات عمیقی که صورت گرفت، همگی متفق‌القول بر این باورند که قیمت بیت کوین در ۲۰۲۲ افزایش بیشتری خواهد داشت.

درست است که بیت کوین ماه اول ۲۰۲۲ را قرمز پوش شروع کرد اما این نوسانات را در بلند مدت باید نگریست. همانطور که هو پیترسون مدیر عامل ماینر نروژی Kryptovault در این مورد می‌گوید: «پیش‌بینی من این است که نوسانات دنیای بیت کوین همچنان ادامه خواهد داشت. با این حال، در یک چشم‌انداز بلندمدت باید خوشبینانه به این داستان نگاه کرد، چون احتمالا به طور میانگین، ارزش کل بازار در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲ برابر اندازه کنونی خواهد شد». علاوه بر پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۳، او همچنین اضافه کرد: «من حتی انتظار دارم که در یک روند کوتاه‌مدت، افزایش بسیار شدیدی را برای قیمت بیت کوین شاهد باشیم. در سال ۲۰۲۲ ممکن است این پیشرفت در حد ۱۴۰ هزار دلار یا بیشتر باشد».

با این حال، پیترسون همچنین تاکید دارد که این پیشبینی‌ها به هیچ‌وجه قابل اتکا نیستند و نمی‌توان روی آن‌ها حساب خاصی باز کرد. در ضمن، وقتی که عوامل خارجی وارد بازی شوند، دیگر تحلیل‌های تکنیکال لزوما کارساز نخواهند بود.

از طرفی، معاون ارشد بخش ارزهای دیجیتال ماینر CleanSpark (Bernardo Schucman) هم یک پیشبینی تخصصی در این زمینه ارائه کرده است. آقای شوک مان اذعان دارد که: «من بر اساس تعداد زیادی از شرکت‌های ماینر بیت کوین که در سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده تاسیس شده‌اند، یک پیش‌بینی دارم. پیش‌بینی من بر این اساس است که ما در پایان سال ۲۰۲۲، افزایش ۲۵۰ هزار دلاری را برای قیمت بیت کوین شاهد خواهیم بود». او همچنین اضافه کرد که این ماینرهای جدید، نه تنها هش ریت یا قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین را افزایش خواهند داد، بلکه به رشد بی‌سابقه قیمت بیت کوین هم منجر می‌شوند.

قیمت بیت کوین
نمودار صعود و سقوط ارزش بیت کوین در ۲۰۲۱؛ همان‌طور که می‌بینید، ارزش بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۱ خیز صعودی داشته است و این نوسانات، حتی تا اواسط نوامبر پارسال هم ادامه پیدا کرده. در نهایت، ارزش بیت کوین در اواخر نوامبر افت محسوسی داشته است و حالا پیشبینی می‌شود که در ۲۰۲۲، صعود مجدد BTC را شاهد باشیم.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۲

دقیقا مثل قیمت بیت کوین، ارزش اتریوم هم وضعیت نسبتا صعودی را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد. با همه این اوصاف، دومین ارز دیجیتال ارزشمند بعد از بیت کوین، اتریوم است. طبق گفته بسیاری از کارشناسان، پیش بینی قیمت اتریوم در سال جاری یعنی در ۲۰۲۲ کمی دشوار است. با این حال، تعداد کمی از کارشناسان و صاحب‌نظران معتقد هستند که ارزش اتریوم (ETH) در سال جاری ثابت خواهد ماند.

مدیر عامل ماینر نروژی Kryptovault که پیشتر با نظراتش راجع به قیمت بیت کوین آشنا شدیم، در رابطه با قیمت اتریوم در ۲۰۲۲ نظری را منتشر کرده است. پیترسون در این باره گفته: «من توانایی آن را ندارم تا حدس بزنم که قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۲ دقیقا چه تغییراتی خواهد داشت. البته من همچنان تاکید دارم که ارزش اتریوم در ۲۰۲۲ احتمالاً نوسانی‌تر از بیت کوین خواهد بود». پیترسون در ادامه افزود:

«این امکان وجود دارد که اتریوم از بیت کوین بهتر عمل کند و ارزشش بیشتر شود، اما ریسک بسیاری حول آلت کوین‌ها وجود دارد که نمی‌شود به سادگی از آن‌ها گذشت».

کاهش عرضه و افزایش تقاضا برای اتریوم

سایمون پیترز (تحلیلگر ارز دیجیتال eToro) در یادداشتی مشابه به نظرات پیترسون، درباره ارزش اتریوم اظهار نظر کرده است. او در یادداشت خود نوشته است که: «اتریوم (ETH) به دلیل ترکیبی از افزایش تقاضا و کاهش عرضه، پتانسیل افزایش قیمت را دارد». به گفته سایمون پیترز، افزایش تقاضا برای اتریوم، از سمت موسسات و سرمایه‌گذاران خرد که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های جایگزین هستند، صورت می‌گیرد. از طرفی، با کاهش عرضه ETH و سرعت عملکرد اتریوم به دلیل ارائه EIP-1559، در نهایت افزایش بالقوه قیمت اتریوم کاملا محتمل است.

سایمون پیترز در ادامه یادداشت خود افزوده است که: «بیشترین مقدار عرضه اتریوم (ETH) هم‌اکنون در قراردادهای سهام قفل شده است؛ این به معنای آن است که اتریوم به صورت بالقوه به اندازه تقاضای بالا وجود دارد، اما نمی‌شود فعلا به آن دست یافت. البته، این مقدار عرضه، علاوه بر عرضه‌ای است قبلا در برنامه‌های مالی غیر متمرکز یا DeFi قفل شده است و همین، دلیل کاهش عرضه ETH در صرافی‌ها محسوب می‌شود».

قیمت بیت کوین
نمودار نوسانات ارزش اتریوم در ۲۰۲۱؛ طبق گفته کارشناسان و صاحب‌نظران، قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۲ را نمی‌توان به صورت دقیق پیش‌بینی کرد.

علت افزایش قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۲

شوک مان، از جمله افرادی که در پیش بینی قیمت بیت کوین هم نظر خاص داده بود، در رابطه با ارزش اتریوم در ۲۰۲۲ هم اظهار نظر کرده است. شوک مان با پیش بینی رشد DeFi و روند کلی کریپتوکارنسی که به سمت توکن‌سازی بیشتر حرکت خواهد کرد، میزان کل دارایی‌های ارز دیجیتال در ۲۰۲۲ را در بالاترین سطح ارزیابی کرده است. او در این مورد می‌گوید: «اتریوم (ETH) به دلیل تعداد پروژه‌های DeFi و توکن‌سازی جدید که در اکوسیستم در حال گسترش هستند، به سمت قیمت ۲۰ هزار دلاری در حرکت خواهد بود». پیشنهاد می‌شود مطلب اتریوم چیست را بخوانید تا بیشتر با این رمزارز آشنا شوید.

استراتژیست ارشد Bloomberg، مایک مک گلون (Mike McGlone) هم پیش بینی نسبتا مُبهمی در رابطه با قیمت اتریوم دارد. بر خلاف پیش بینی قیمت بیت کوین، نمی‌توان نظر جدی و محتملی را برای اتریوم در نظر گرفت. با این اوصاف، مک گلون در نظری گفته است: «به نظر می‌رسد که اتریوم در مسیر ۵۰۰۰ دلار با پشتیبانی حدود ۴۰۰۰ دلار است؛ البته این در یک بازه زمانی کاملا نامشخص اتفاق خواهد افتاد».

البته نظرات مایک مک گلون در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ و به دلیل چشم‌انداز نسبتا خوب ارزهای دیجیتال در آن بازه زمانی بیان شد. او در آن زمان گفته بود که قیمت اتریوم (ETH) در بحبوحه کاهش عرضه و افزایش تقاضا در حال افزایش است. حالا با گذشت چندین ماه از این اظهار نظر باید نشست و دید که این پیش بینی تا چد حد به واقعیت می‌پیوندد.

قیمت بیت کوین
یکی از مهم‌ترین علل افزایش احتمالی قیمت اتریوم، افزایش تقاضا و کمبود میزان مورد نیاز برای عرضه در بازار است.

خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت

حالا که با پیش بینی قیمت بیت کوین و اتریوم و تحلیل‌های تخصصی آن آشنا شدید، وقت آن است که به صورت فعال وارد بازار آن شوید. البته، این نکته را از یاد نبرید که برای شروع فعالیت و معامله در دنیای پیچیده کریپتوکارنسی باید در ابتدا با همه ابعاد آن به خوبی آشنا شد و روش‌های معامله و تحلیل را آموخت. اما اگر شما هم جزو افرادی هستید که به صورت حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، کافی است تا پیش بینی اختصاصی خودتان را در رابطه با قیمت بیت کوین و اتریوم داشته باشید.

بسیاری از پلتفرم‌های ایرانی وجود دارند که بستر خرید و فروش ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند، اما نمی‌توان روی قابلیت‌های محدود آن‌ها حساب خاصی باز کرد. مجموعه مجرب و حرفه‌ای نیک پرداخت با فراهم کردن بستری مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در خدمت شماست. نیک پرداخت به صورت ۲۴/۷ (۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته) در تمامی اوقات کنار شماست تا پروسه خرید یا فروش ارزهای دیجیتال را به راحتی پشت سر بگذارید. با نیک پرداخت می‌توان تمام ارزهای دیجیتال را با هر حجم و با یک قیمت ثابت خریداری کرد.

در ضمن، امکان خرید تمام ارزهای داخل سایت و صرافی بایننس هم وجود دارد و می‌توان بدون محدودیت، به خرید کردن ادامه داد. برای رمزارزهایی که در لیست خرید و فروش وجود ندارند، از قسمت سایر ارزها سفارش خود را ثبت کنید. انجام سفارشات خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نیک پرداخت، کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می‌پذیرد و می‌توان تمام ارزها را در هر شبکه‌ای انتقال داد. برای بهره‌مندی از این خدمات، کافی است تا روی آدرس الکترونیکی خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت کلیک کنید.

نقد کردن ارز دیجیتال

جمع‌بندی

با توجه به پیش‌بینی‌هایی که شد، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ احتمالا افزایش قابل توجهی خواهد داشت. بسیاری از تحلیلگران معتقدند، علی‌رغم اتفاقاتی که برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ پیش آمد، سال گذشته، سالی خوب برای معامله‌گران دنیای بیت کوین به شمار می‌رود. گذشته از این‌ها احتمال می‌رود که بیت کوین در سال جاری (یعنی در سال ۲۰۲۲) افزایش در بلندمدت داشته باشد و سودآوری قابل توجهی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

از طرفی، فارغ از پیش بینی قیمت بیت کوین، باید به اتریوم که دومین ارز دیجیتال ارزشمند بعد از BTC است، توجه کنیم. با توجه به کاهش عرضه و افزایش تقاضای ETH به دلایل مختلف از جمله ارائه EIP-1559، تحلیل ارزش اتریوم بسیار سخت است. با این اوصاف، نمی‌توان چشم‌اندازی دقیق از افزایش یا کاهش قیمت اتریوم در اکوسیستم ارزهای دیجیتال داشت.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست