چیپ استخراج بیت کوین اینتل

شرکت اینتل چیپ استخراج بیت کوین Blockscale را معرفی کرد

اینتل به عنوان یکی از غول‌های سخت‌افزار دنیا، از جدیدترین چیپ استخراج بیت کوین خود پرده‌برداری کرد که با هدف قدرت بالا و مصرف پایین عرضه می‌شود.

روز دوشنبه، شرکت اینتل که یکی از غول‌های توسعه دهنده چیپ‌ها و پردازنده‌های کامپیوتری حال حاضر دنیا محسوب می‌شود، از چیپ استخراج بیت کوین خود با نام Blockscale پرده‌ برداشت. این سخت‌افزار مدار مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) برای استفاده از بلاکچین‌های الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) که از سیستم رمزنگاری SHA-256 استفاده می‌کنند، طراحی شده است.

طبق اطلاعاتی که خود شرکت اینتل ارائه داده، چیپ Blockscale از نرخ هش ۵۸۰ گیگاهش بر ثانیه (یا ۰٫۵۸ تراهش بر ثانیه) برخوردار است. همچنین این سخت افزار ۴٫۸ تا ۲۲٫۷ وات مصرف می‌کند و بهره‌وری انرژی آن ۲۶ ژول بر تراهش (J/TH) است. هر یک از این چیپ‌ها را می‌توان در یک واحد سخت‌افزار ماینینگ با هم ادغام کرد تا به یک ماشین استخراج بسیار قدرتمند تبدیل شوند.

جدیدترین چیپ استخراج بیت کوین اینتل

برای مقایسه چیپ استخراج بیت کوین اینتل با سایر سخت‌افزارها، می‌توان Bitmain’s Antminer S19 Pro را به عنوان رتبه اول صنعت استخراج در برابر آن قرار داد. این سخت‌افزار از نرخ هش ۱۱۰ تراهش و مصرف برق ۳۲۵۰ وات برخوردار است. همچنین بهره‌وری انرژی آن ۲۵۶ ژول است. حال روی کاغذ اگر ۲۵۶ چیپ Blockscale اینتل را در یک ماشین استخراج قرار دهیم، به مجموع نرخ هش ۱۴۸٫۵ تراهش و مصرف انرژی ۱۲۲۸ تا ۵۸۱۱ وات می‌رسیم.

طبق وعده اینتل، این چیپ بلاک‌اسکیل در سه ماه سوم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. شرکت‌های Argo Blockchain، ‌Block، Hive Blockchain Technologies و GRIID در بین اولین شرکت‌هایی هستند که سیستم‌های جدید خود را بر اساس این چیپ تولید و عرضه خواهند کرد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در زمینه استخراج ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید، می‌توانید برای حفظ و ذخیره امن بیت کوین‌ها و دیگر دارایی‌های خود، از کیف پول سخت‌افزاری لجر استفاده کنید. یکی از امکانات شرکت نیک پرداخت، فروش کیف پول‌های بسیار امن لجر با پایین‌ترین قیمت ممکن است.

کیف پول سخت افزاری
خرید کیف پول سخت افزاری با نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست