بازی Illuvium

چگونه از بازی Illuvium درآمد ارزی کسب کنیم؟

از زمان انتشار بازی Illuvium حدود یک سال می‌گذرد؛ این بازی در سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از بازی‌های حوزه کریپتوکارنسی که گیمرها در آن می‌توانند به درآمد ارزی دستیابی داشته باشند، معرفی شده است. این بازی که از جمله بازی‌های مبتنی بر سیستم P2E است که همراه با ایده‌های موفقیت‌آمیز و خفن به بازار بازی‌های مبتنی بر سیستم بلاکچین عرضه شده است. هم‌اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازی Illuvium به عنوان یکی از غیر متمرکزترین بازی‌های مرتبط با توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT یاد می‌کنند که می‌توان روی سودآوری طولانی‌مدت آن در دنیای کریپتوکارنسی حساب ویژه‌ای باز کرد.

اگر شما هم از آن دسته گیمرهایی هستید که ترجیح می‌دهید در حین بازی کردن، کسب درآمد از گیم داشته باشید، بازی Illuvium می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های بسیار مناسب و پول‌ساز روی میز باشد. این مقاله به عنوان مطلبی اختصاصی برای معرفی این بازی و همچنین تشریح گیم‌پلی آن تهیه شده است. همچنین ما قصد داریم که در ادامه این مقاله به نحوه کسب درآمد از این بازی و همچنین چگونگی نقد کردن درآمد ارزی خود در نیک پرداخت بپردازیم. با ما همراه باشید تا با Illivuim به پول‌سازترین تفریح دنیای ارزهای دیجیتال دست پیدا کنید.

خرید کالا با بیت کوین
با نیک پرداخت در کمتر از چند دقیقه ارز دیجیتال خریداری کنید!

بازی Illuvium چیست؟

اگر بخواهیم به Illivium نگاهی عمیق و حرفه‌ای داشته باشیم، باید آن را به عنوان یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین و همچنین توسعه‌داده‌شده بر طبق سیستم MMORPG NFT کنیم؛ این که بازی MMORPG دقیقا چه نوع بازی و سیستمی است، مطلبی است که پس از این بخش به آن خواهیم پرداخت. پیش از آن که بخواهیم وارد مباحث بسیار تخصصی این بازی بشویم، لازم است که به این موضوع مهم اشاره کنیم، Illuvium در حال حاضر فقط و فقط برای رایانه‌های شخصی طراحی شده است و نمی‌توان به نسخه موبایلی آن دسترسی داشت. البته ناگفته نماند که ممکن است، این بازی هم مثل بسیاری از بازی‌های موفق دیگر در این زمینه، به عنوان نسخه‌ای برای موبایل هم منتشر شوید، اما در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان در این مورد بحث کرد.

گیم‌پلی بازی Illuvium، دنیای عمیق و فانتزی و مملو از مناطق و زمین‌های مختلف را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد. در بستر این بازی جذاب و سودآور، گیمرها باید در قالب تیم‌های مختلف به مسابقه و جنگ کردن با یکدیگر بپردازند تا دنیای مورد نظرشان را تسخیر کنند. این بازی به عنوان یک بازی مبتنی بر نقش‌آفرینی آنلاین یا Massively Multiplayer راه‌اندازی و توسعه داده شده است و حالا به عنوان یکی از بازی‌های روی بورس برای کسب درآمد ارزی و قابل توجه شناخته می‌شود. گیمرها می‌توانند با تکیه بر این بازی، به کسب درآمد آینده‌دار فکر و پس از کسب پیروزی‌های پیاپی در محیط این بازی، خود را در پول و ارزهای دیجیتال غوطه‌ور کنند. آن چه که بیش از هر چیز واضح به نظر می‌رسد، مسئله سودآوری Illivuim است که آن را از دسته‌بندی بازی‌های معمولی موجود در بازار جدا می‌کند.

نقشه اولیه برای توسعه بازی Illuvium در سال ۲۰۲۰ یعنی یک سال پیش از انتشار اولیه آن کلید خورد. در ابتدا، یک تیم حرفه‌ای ۴۰ نفره که از سرتاسر جهان کنار یکدیگر مشغول به کار شدند، توانستند که این بازی را به انتشار نهایی برسانند. از جمله افراد برجسته این تیم ۴۰ نفره و موفق باید به Kieran Warwick (کارآفرین و تریدر ارزهای دیجیتال) و همچنین Aaron Warwick (طراح بازی باتجربه) اشاره کرد؛ این ۲ برادر که حالا از آنها به عنوان تأثیرگذارترین افراد فعال در این پروژه یاد می‎‌شود، برادر دیگری هم دارند که از جمله بنیان‌گذاران پلتفرم DeFi Synthetix است. با در نظر گرفتن همه این اوصاف، پروژه بازی Illuvium از تمامی افراد مهم و برجسته‌ای که در دنیای ارزهای دیجیتال و همچنین بازی‌های کامپیوتری فعالیت می‌کنند، بهره‌مند شده است.

بازی MMORPG دقیقا چه معنایی دارد؟

اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای این مقاله و در بخش قبلی به بازی‌های مبتنی بر سیستم MMORPG اشاره کردیم. برای این که بتوانید، در بهترین نسبت به این نوع بازها داشته باشید، باید تا حدودی با اصطلاح Massive Multipalyer Online هم آشنا شوید. به طور کلی، یک بازی Massive Multiplayer شامل فضایی است که در بستر آن، گیمرها به یکدیگر می‌پیوندند تا به تشکیل شدن یک تیم یا چند تیم کمک کنند. گیمرها در قالب تیم‌های مختلف در دنیای مجازی بازی‌های مبتنی بر سیستم بلاک چین مشغول به فعالیت می‌شوند و به فتح سرزمین‌های مختلف می‌پردازند.

زمانی که بازی MMORPG با بازی‌های سبک RPG ترکیب بشوند، یک بازی با رنگ و بوی نقش‌آفرینی آنلاین با پتانسیل به وجود آوردن تیم‌های رقابتی مختلف به وجود می‌آید؛ بازی Illuvium هم از همین قبیل بازی‌هاست. گیمرهایی که در این بازی مشغول به فعالیت می‌شوند، نقش‌ها و مأموریت‌های خاصی را برعهده می‌گیرند که با انجام دادن هرکدام از آنها و ایفای صحیح نقش خود، می‌توانند به دارایی‌های دیجیتالی و کسب درآمد دست پیدا کنند. علاوه بر همه موضوعاتی که به آنها اشاره کردیم، بازی Illuvium دارای گرافیک بسیار جذاب و مسحورکننده‌ای هم است و حالا به عنوان صدرنشین بازی‌های حاضر در دنیای MMORPG شناخته می‌شود. در حال حاضر Illuvium همان بازی موفقی است که هیچ گیمر حرفه‌ای و موفقی نباید از آن جا بماند.

[irp posts=”۲۲۲۸۶″ name=”آشنایی با بازی سندباکس و آموزش کسب درآمد از آن”]

آیا Illuvuim هم یک بازی مبتنی بر سیستم P2E است؟

با همه اصطلاحات و مفاهیم مربوط به بازی‌های مبتنی بر سیستم بلاک چین آشنا شدید و حالا نوبت مهم‌ترین مفهوم تعریف‌شده در این حوزه است. مفهوم P2E که مخفف عبارت کامل Play to Earn (بازی کن تا به دست بیاوری) است، به طور کلی همه بازهای مبتنی بر سیستم بلاک چین و غیره را در بر می‌گیرد که هدف اصلی آن، ایجاد سودآوری برای گیمر است. همه بازی‌های مدرن و امروزی، پیش از آن که برای سرگرم کردن گیمرها راه‌اندازی و توسعه داده شده باشند، برای ایجاد موقعیتی ویژه جهت کسب درآمد گیمرها طراحی شده‌اند. به عبارت ساده‌تر، یک بازی مبتنی بر سیستم P2E مثل بازی Illuvium، بیشترین هدفی که دنبال می‎کند، ایجاد راهی مناسب برای کسب درآمد ارزی یا دیجیتالی انسان‌هاست.

با توجه به این که بازی‌های محبوب و موفق هم در این زمینه منتشر شده‌اند (مثل ماین کرافت)، رقابت در این زمینه بسیار سخت است؛ البته منظور ما از رقابت سخت، به صورت ویژه مربوط به شرکت‌های بازی‌سازی است که می‌خواهند به عنوان یک رقیب جدی و سرسخت با بازی‌های موفق و محبوب دیگری که در این زمینه مورد استقبال گیمرها قرار گرفته‌اند؛ محسوب شوند. خواندن مطلب کسب درآمد از بازی در ایران با معرفی ۵ بازی آنلاین نیز پیشنهاد می‌شود.

دانلود و راه‌اندازی بازی Illuvium

برای دانلود و راه‌اندازی این بازی، لازم است که در ابتدا به سایت Illuvuim.io مراجعه و پس از رجیستر کردن حساب شخصی خود، فایل مربوط به آن را دانلود کنید. فراموش نکنید، همان‌طور که اشاره کردیم، هنوز نسخه موبایل این بازی منتشر نشده است و شما باید از این بازی برای محیط دسکتاپ بهره‌مند شوید. پس از ورود به سایت این بازی، لازم است که روی بخش ایجاد حساب یا Create an Account شوید تا با وارد کردن اطلاعات لازم و مربوط به خودتان، یک حساب ویژه و شخصی در دنیای بازی Illuvium خلق کنید. برای این که درک بهتری از نحوه ثبت نام در این سایت داشته باشید، کافی است تا پس از ورود بدون این که به بخش خاصی نگاه کنید، از بخش وسط سایت، روی گزینه Register کلیک کنید.

فراموش نکنید که پیش از کلیک کردن روی گزینه رجیستر، باید فیلد بالایی این گزینه یعنی بخش ویژه وارد کردن آدرس ایمیل را پر کنید. پس از وارد کردن آدرس ایمیل و همچنین، کلیک کردن روی گزینه Register، فرایند اصلی ثبت نام شما در این سایت شروع خواهد شد. پس از دانلود فایل مربوط به این بازی، امکان ورود به ۲ بخش اصلی این بازی وجود دارد. بخش اول، بخش رایگان و بخش دوم، بخش مربوط به حساب‌های پریمیوم است.

بازی Illuvium
نمایی از سایت بازی Illuvium؛برای شروع باید روی گزینه Register کلیک کنید

اتصال کیف پول مورد نظر به سیستم بازی

پس از این که حساب خود را در سایت بازی ساختید، نوبت آن است که کیف پول دیجیتالی خود را متصل کنید. فراموش نکنید که برای کسب درآمد از همه بازهای مبتنی بر بلاکچین نیاز است که از یک کیف پول دیجیتال استفاده کنید و برای این کار لازم است که نحوه اتصال آن به سیستم بازی را بیاموزید. پس از تأیید شدن حساب و ایمیل شما، نیاز است که به صفحه اصلی سایت برگردید و از گزینه‌های بالای سایت، بخش Staking را انتخاب کنید. با کلیک روی بخش Staking، وارد گزینه Connect Wallet شوید و کیف پول دیجیتالی خود را انتخاب کنید.

بازی Illuvium
برای اتصال کیف پول در بازی Illuvium باید روی گزینه Connect Wallet کلیک کنید

پس از اتصال کیف پول دیجیتالی خود در سایت، باید از بین دو ایتلاف یا Pool که با ۲ عنوان Flash Pools و Core Pools در اختیار شما قرار می‌گیرند، یکی را انتخاب کنید. این موارد به شما کمک خواهند کرد تا در ائتلاف‌های اصلی ورود و برای کسب سود ثابت، فرصت کسب کنید.

بازی Illuvium
نمایی از استیک کردن در بخش Core Pool

گیم پلی بازی Illuvium

بازی ایلوویم با توجه به این که در محیط Unreal Engine ساخته شده است، مانند بسیاری از بازی‌های موفقی که در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ (مانند Star Atlas) راه‌اندازی شده‌اند، تجربه بازی سینمایی را برای گیمرها به ارمغان می‌آورند. همان‌طور که اشاره کردیم، این بازی بر اساس سیستم RPG توسعه داده شده است و دقیقا مثل بازی Axie Infinity می‌توانید با استفاده از موجودات بازی Illuvium که به عنوان ایلوویال (Illuvial) شناخته می‌شوند، به عنوان هدف‌های اصلی خود بهره ببرید. گیمرها با شکار کردن ایلوویال‌ها و جنگیدن با آنها می‌توانند، رتبه خود را ارتقا دهند و در سطوح بالاتر، از طریق دارایی‌های دیجیتال که در قالب NFT عرضه می‌شوند، وارد معامله و کسب درآمد شوند.

در نظر داشته باشید که بازی Illuvium یک بازی ۳ بعدی است و از لحاظ گرافیکی، نسبت به بازی‌هایی همچون Axie Infinity که ۲ بعدی هستند، عملکرد جذاب‎تری دارد. شما به عنوان یک گیمر می‌توانید بیش از ۱۰۰ ایلوویال پیدا می‌کنید و که در Affinities یا قدرت‌‌های ویژه گوناگونی قرار گرفته‌اند؛ این قدرت‌های ویژه شامل آب، آتش، زمین، هوا و طبیعت هستند.

البته در گیم‌پلی بازی Illuvium، تعاریفی همچون fighter، Psion، Rogue، Guardian و Empath هم وجود دارند که با انتخاب هرکدام از آنها می‌توان، کاراکترهای مورد نظر خود را شکل داد. برای تیم‌سازی در Illuvuim بهتر است که کاملا عاقلانه عمل کنید تا ترکیبی خلاقانه و مناسب از Affinityها و همچنین تعاریفی مثل Fighter یا Psion شکل بگیرد. به عبارت ساده‌تر، شما می‌توانید با استایل‌های مختلفی که وجود دارند، صدها نوع ترکیب بسازید که استفاده از هرکدام می‌تواند، نتیجه‌ای متفاوت در بازی رقم بزند.

بازی Illuvium روی بلاکچین اتریوم ساخته و راه‌اندازی شده است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، این است که لازم نیست نگران کارمزدهای بالا باشید. با توجه به این که این بازی از شبکه Immutable X L2 هم بهره‌مند شده است، هزینه‌های کارمزد برای گیمرها تقریبا صفر است و آنها می‌توانند با برخورداری از ایمنی مطلق، مالکیت NFTهای خود را حفظ کنند.

بازی Illuvium
نمایی از گیم‌پلی بازی Illuvium

معرفی توکن بومی و ویژه Illuvium

توکن اصلی این بازی که با علامت اختصاری ILV در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، وجه اصلی گیم‌پلی Illuvium است. یکی از نکات مهمی که باید به عنوان گیمر در نظر داشته باشید، این است که توکن ILV در جریان بازی Illuvium ممکن است دچار محدودیت شود؛ این محدودیت به معنای آن است که ILV برای یک دوره یک‌ساله، قبل از برداشتن آن، اصطلاحا قفل می‌شوند. اگر در حین بازی کردن دچار این مشکل شدید و ILVهای شما قفل شدند، کافی است که از یک دارایی دیجیتال ثانویه با عنوان sILV استفاده کنید که می‌تواند، قفل استفاده از ILV را بشکند.

نکته مهم در این مورد، عدم خارج کردن sILV از سیستم بازی است؛ به عبارت ساده‌تر، از sILV تنها می‌توان به عنوان یک دارایی دیجیتال ثانویه برای ردوبدل کردن ILV در جریان بازی استفاده کرد.

بازی Illuvium
تصویری نمادین از توکن بومی بازی Illuvium، موسوم به ILV

آموزش کامل بازی Illuvium

پیش از آن که وارد آموزش این بازی مهیج و جذاب شویم، لازم است که نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم. نکته اول در مورد این بازی، این است که شما می‌توانید، مثل همه بازی‌های مبتنی بر بلاکچین دیگر که وجود دارند، در همان ابتدای بازی با دست پُر وارد میدان شوید. به عبارت ساده‌تر، شما می‌توانید، با خرید ارز دیجیتال ILV و همچنین NFTهای مربوط به دارایی‌های مختلف، تیم خود را تجهیز کنید و به رقابت با دیگران بپردازید. این که می‌توانید، چه چیزهایی را دقیقا خریداری کنید، در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • برای مشاهده منابع بازی، می‌توانید از گزینه‌های بالای سایت، وارد بخش Exchange شوید و گزینه NFTs را انتخاب کنید.
  • با انتخاب کردن گزینه NFTs، تمامی موجودات و کارت‌هایی که قابل خرید هستند، در اختیار شما قرار خواهند گرفت.
  • با کلیک کردن روی هر کارت و هر موجود؛ می‌توانید به تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به آنها دسترسی داشته باشید.
  • در ضمن، اگر روی گزینه VIEW ON PERSONA کلیک کنید، قیمت تقریبی هرکدام از آنها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که بارها اشاره کردیم، دنیای بازی Illuvium مملو از موجودات مختلف یا عنوان Illuvial است که ویژگی‌ها و قدرت‌های خاص خودشان را دارند. گیمرها باید به جنگ با هرکدام از این موجودات بپردازند و با جمع‌آوری منابع مختلف، هم به افزایش قدرت و مهارت‌های تیم خود کمک کنند و هم به سودآوری قابل توجهی دست یابند.

این که هر گیمر با استفاده از ابزارها و قدرت‌های مختلف، چه چینش صحیحی در تیم خود به وجود می‌آورد، نکته اصلی برای دستیابی به یک استراتژی برنده در بازی Illuvium است. در نهایت تیمی که بتوانید با استفاده از یک استراتژی صحیح و قدرتمند به منابع بیشتری دست پیدا کند، برنده بازی است.

نحوه کسب درآمد از بازی Illuvium

شما حالا به خوبی می‌دانید که مفهوم سیستم P2E چیست و بازی Illuvium هم بر مبنای سیستم P2E بنا شده است. در یک بازی P2E مبتنی بر سیستم شبکه بلاک چین، راه‌های متعددی برای کسب درآمد گیمر وجود دارد و این بازی هم از این قاعده مستثنی نیست. بازی Illuvium از ۴ گزینه مختلف که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، امکان کسب درآمد را برای گیمرها فراهم می‌کند:

  • گزینه اول: شما می‌توانید از همان روش سنتی و رایج بازی استفاده کنید، تیم تشکیل دهید و جنگجویان بسیاری را برای مبارزه با ایلوویال‌ها به صف بکشید. امکان کسب درآمد از طریق مبارزه با موجودات دنیای این بازی و همچنین پیروزی در نبردها و مسابقات مختلف، منجر به کسب توکن‌های ILV می‌شود و شما می‌توانید با معاملاتی که با این توکن انجام می‌دهید، کسب درآمد داشته باشید.
  • گزینه دوم: احتمال دارد که از رقابت و بازی کردن خوشتان نیاید و ترجیح دهید، به عنوان یک ناظر از بازی کسب درآمد داشته باشید. برای این کار، می‌توانید به جای مبارزه کردن توکن‌های ILV خود را به عنوان شرط‌بندی روی نتیجه مسابقات، معامله کنید. در صورتی که نتیجه بازی مورد نظرتان درست از آب در بیاید، توکن‌های ILV از آن شما می‌شود و بالعکس.
  • گزینه سوم: شکار کردن ایلوویال‌ها برای فروش در فروشگاه مجازی IlluviDEX روشی ساده برای کسب درآمد در بازی Illuvium است. اگر ایلوویال‌های تازه پیدا شده و غیر معمولی را که برای اولین‌بار در Illuviary ثبت شده‌اند را معامله کنید، سود شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
  • گزینه چهارم: هرکدام از ابزارها و موجودات داخل بازی به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض با NFT به فروش خواهند سید. از آنجایی که تیم توسعه‌دهنده بازی Illuvium از قابلیت Immutable X بهره‌مند شده است، هزینه تراکتش برای معامله NFTها ناچیز است. همان‌طور که گفتیم، با مراجعه به مرکز خرید و فروش IlluviDEX، هم می‌توانید NFT بخرید و هم می‌توانید NFT بفروشید و کسب درآمد کنید.

نقد کردن درآمد ارزی گیمرها در نیک پرداخت

مسئله نقد کردن درآمد ارزی گیمرها هم دقیقاً مثل مسئله خریدوفروش انواع ارزهای دیجیتال به عنوان یک معضل برای کاربران ایرانی تبدیل شده است. همه گیمرهای خارجی می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های بین‌المللی، امور مربوط به نقد یا تبدیل کردن درآمد خود را انجام دهند، این امکان هم به دلیل تحریم‌های اقتصادی برای ما ایرانیان امکان‌پذیر نیست. اگر شما هم جزو گیمرهای حرفه‌ای هستید که امکان نقد کردن درآمد ارزی خود را در بین پلتفرم‌های ایرانی مختلف جست‌وجو می‌کنید، با نیک پرداخت همراه باشید.

نیک پرداخت با به وجود آوردن بستری مناسب برای گیمرها، هم امکان خریدوفروش انواع ارزهای دیجیتال و هم امکان نقد کردن درآمدهای ارزی به ریال را فراهم کرده است. شما می‌توانید برای نقد کردن درآمد ارزی خود در نیک پرداخت، روی آدرس الکترونیکی نقد کردن درآمد ارزی کلیک کنید تا در کمتر از ۳۰ دقیقه درآمد خود را نقد کنید.

نقد کردن درآمد ارزی
تکمیل سفارش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت زیر ۳۰ دقیقه

جمع‌‌بندی

بازی Illuvium از جمله بازی‌های مبتنی بر سیستم شبکه بلاک چین است که روی شبکه بلاک چین اتریوم قرار گرفته است. از فضای بازی Illuvium همواره به عنوان یکی از پیشتازان حوزه بازی‌های P2E یاد می‌کنند که هم‌اکنون از بازی‌های هم‌دوره خود مثل ماین کرافت هم پیشی گرفته است. بازی Illuvium دارای گیم‌پلی قوی و قدرتمندی است که با استفاده از فضای بازی‌های RPG و MMORPG راه‌اندازی و توسعه داده شده است. این بازی در سال ۲۰۲۱ به انتشار رسمی رسد و هم‌اکنون از جمله بازی‌های پرطرف‌دار برای کسب درآمد محسوب می‌شود.

این مقاله به صورت تخصصی به مرور گیم‌پلی و چگونگی کسب درآمد از بازی Illuvium پرداخته است و سعی شده تا در آن، تمامی جزئیات مهم بازی مورد برسی قرار بگیرند. با توجه به این که این بازی، امکان کسب درآمد از طریق خریدوفروش NFT را هم به وجود می‌آورد، می‌توان روی آینده سودآور آن حساب ویژه‌ای باز کرد. برای کسب درآمد از بازی Illuvium و همچنین خریدوفروش توکن ویژه آن که با عنوان ILV شناخته می‌شود، با نیک پرداخت همراه باشید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست