خرید NFT

نحوه خرید NFT آثار هنری چگونه است؟

بچه‌های نسل امروز برای آن ۱۰ درصد سهام بورس که مسن‌ترها قهرمانش هستند، از کار‌ و زندگی‌شان نمی‌زنند. همان‌طور که r/WallStreetBets گفته بود، جوان‌ترها دور هم جمع می‌شوند تا ایده‌های سرمایه‌گذاری‌شان در اینترنت را با هم به اشتراک بگذارند. این سرمایه‌گذاران اینترنتی جوان که از قضا ریسک بالایی را هم تحمل می‌کنند، اخیرا از سرمایه‌گذاری در GME (یک فروشگاه زنجیره‌ای بازی‌های کامپیوتری) سود کلانی کاسب شده‌اند. حالا هم سرخوش از این پیروزی شیرین به دنبال ارزهای دیجیتال در Binance’s Pancakeswap رفته‌اند تا بتوانند از طریق چیزی که خرید NFT نامیده می‌شود، یک سود ۸ ریشتری دیگر را به جیب بزنند.

ارز دیجیتال NFT Art Finance دقیقا چیست؟

ارز دیجیتال NFT Art Finance که با عنوان NFTART شناخته شده است، یک ارز دیجیتال جدید است که معمولاً از طریق بلاک‌چین Binance Smart Chain (BSC) با سرعت بالا و کارمزد پایین عرضه می‌شود. به طور کلی این ارز دیجیتال در نظر دارد تا از طریق فروش و خرید NFT که با عنوان توکن‌های غیر قابل تعویض شناخته می‌شود، به هنرمندان و صاحبان آثار مختلف بازار برساند.

به عبارت ساده‌تر هنرمندان و صاحبان آثار می‌توانند از طریق فروش آثار هنری‌شان یا آن‌چه که به صورت اختصاصی متعلق به آن‌هاست، از طریق این ارز دیجیتال با هنر خودشان وارد معامله تجاری بشوند. هرچند که این داستان هنوز از یک محصول قابل لمس پرده‌برداری نکرده است اما می‌توان گزینه‌های توسعه‌یافته‌تری از آن در بلاک چین اتریوم دید.

به نظر می‌رسد آن‌چه که به عنوان تورم بیش از حد در مورد توکن‌ها گفته می‌شود، صرفا یک بازارگرمی باشد؛ یعنی چیزی که جهان توکنومیک (علم اقتصاد ارزهای دیجیتال) را شبیه یک ساختار هرمی توصیف می‌کند. فارغ از بحث خرید NFT، اگر شما بخواهید یک NFT یا در واقع یک توکن NFTART را بفروشید، ۱۰ درصد مبلغ آن از شما کم می‌شود؛ که نیمی از آن به اصطلاح می‌سوزد و نصف دیگر بین دارندگان NFTART تقسیم خواهد شد.

احتمالاً این قضیه شما را به یاد ارز دیجیتال Safemoon می‌اندازد. ارز دیجیتال Safemoon هم یکی از توکن‌های زنجیره هوشمند بلاک چین BSC است که سازوکاری شبیه هرم دارد؛ به این ترتیب که دارندگان توکن به سرمایه‌گذارانی که ارز دیجیتال را خریده‌اند انگیزه می‌دهند تا ارز دیجیتالشان را نفروشند و نگه دارند تا از هزینه‌های زیاد جلوگیری شود. این موضوع در مورد ارز nft books هم صادق است که گفته می‌شود در بلند مدت به سوددهی می‌رسد.

خرید NFT

یک تاریخچه مختصر از NFT Art Finance

البته زمان خیلی زیادی از ورود این قدم نو رسیده نمی‌گذرد؛ منظورم داستان خرید NFT است. اما همین چند وقت کوتاه باعث شده است که یک تاریخچه مختصر از دنیای خرید NFT در دسترس باشد. به هرحال این داستان در ۲۲ آوریل در حالی آغاز شد که در ابتدا فقط و فقط با ارزشی معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱۰ دلار معامله می‌شد!

البته تنها چند روز بعد از انجام اولین معامله، توکن NFART در یک حرکت تاریخی با ارزشی معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۳۶۰ دلار به فروش رسید. در حدود ۹۶ ساعت، اتفاق تاریخی دیگری افتاد و میزان سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در این بخش از دنیای کریپتوکارنسی به بیش از ۳۰۰۰۰ درصد رسید؛ از آن زمان به بعد قیمت هر توکن NFTART به ارزش ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱۰۰ دلار معامله شد.

 نحوه خرید NFT

  1. یک اکانت در بایننس بسازید و وارد حسابتان بشوید.

اولین چیزی که برای خریدن یک توکن مثل خرید NFT در صرافی Pancakeswap نیاز دارید، توکن‌های اختصاصی صرافی بایننس است. ساده‌ترین راه هم برای خرید یک توکن اختصاصی بایننس، خرید توکن BNB است که از طریق مبادلات در بایننس گیرتان می‌آید. بنابراین اگر هنوز اکانتی در بایننس ندارید، اقدام به ساختن آن کنید.با کمک لینک ساختن یک اکانت در بایننس شروع کنید. در ابتدا باید ایمیل و پسورد خودتان را وارد کنید و بسته به محل زندگی‌تان حسابتان را مورد تایید قرار بدهید.

البته توجه کنید که اگر وی پی ان خود را خاموش کنید ممکن است به مشکل بربخورید. به هر حال اینجا ایران است و شما برای ساختن یک اکانت ناقابل در بایننس هم باید جور هندوستان را بکشید. حالا پس از تایید حسابتان می‌توانید توکن‌های بایننس را بخرید. البته توکن‌های بایننس هم‌اکنون با ارزشی در حدود ۵۰۰ دلار معامله می‌شوند، اما شما می‌توانید بخشی کوچک از آن‌ها را بخرید. البته فراموش نکنید که برای خرید NFT باید همان مقدار توکن مثل BNB بخرید.

خرید NFT
برای استفاده از دنیای NFT در ابتدا باید یک اکانت در صرافی بایننس بسازید.
  1. Trust Wallet را دانلود کنید.

 اپلیکیشن Trust Wallet یک کیف پول رایگان است که توسط صرافی بایننس عرضه می‌شود و شما می‌توانید آن را برای انواع سیستم‌های عامل مثل اندروید و ios دانلود کنید. این کیف پول امکان نگهداری چندین ارز دیجیتال را باهم دارد و شما می‌توانید چندین ارز مختلف مثل Ethereum، BNB و NFTART را در آن ذخیره کنید. خبر خوش این است که دست شما برای خرید NFT در این کیف پول باز است و می‌توانید با آن کارهای زیادی بکنید. توجه کنید ارزهای دیجیتال Binance Coin، Binance Smart Chain و ERC-20 BNB با هم متفاوت‌اند.

  1. توکن BNB خود را swap کنید.

برای این کار کافی است که توکن BNB را در کیف پولتان انتخاب کنید و گزینه More را لمس کنید. حالا به سراغ بخش Swap to Smart Chain بروید و آن را انتخاب کنید.

  1. کیف پول Trust Wallet را به صرافی Pancakeswap متصل کنید.

این مرحله آخرین کاری است که باید قبل از خرید NFT انجام بدهید. برای خرید NFT باید از کیف پولی که در Trust Wallet ساخته‌اید مستقیماً به Pancakeswap وصل شوید؛ پس به قسمت DApps در کیف پولتان بروید. توجه کنید که اگر از نسخه اندرویدی این اپلیکیشن استفاده می‌کنید احتمالاً باید وارد گزینه‌ای با عنوان Pancakeswap بشوید. اگر هم از سیستم عامل ios استفاده می‌کنید، در قسمت جست‌وجوی این اپلیکیشن عبارت Pancakeswap.finance را سرچ و سپس همان گزینه Pancakeswap را لمس کنید.

  1. برای خرید NFT آماده‌اید؟

حالا که Pancakeswap در کیف پولتان فعال شده است می‌توانید به راحتی توکن‌های Binance’s Smart Chain را بخرید؛ توکن‌های محبوبی مثل NFTART و Safemoon از این قبیل هستند؛ هرچند ارزهای دیجیتال زیادی در راه BSC هستند و شما می‌توانید در آینده از توکن‌های بیشتری استفاده کنید. اگر قبلاً با دنیای Ethereum DEX Uniswap کار کرده باشید، Pancakeswap هم برایتان همان‌قدر جالب و آشنا خواهد بود. حالا برای خرید هر توکن که در Pancakeswap مد نظرتان است، کافی است که عنوانش را در این صرافی سرچ کنید. مثلاً برای خرید NFT باید عنوان NFTART را در Pancakeswap سرچ کنید.

خرید NFT

رفع یک مشکل ساده 

اگر در جست‌وجوی توکن مورد نظرتان به مشکل برخوردید، اعصابتان را خرد نکنید و خیلی ریلکس و آرام، کدها و نشانی‌های زیر را سرچ کنید تا توکن‌ها در یک چشم‌به‌هم‌زدن جلوی چشمتان بیایند:

توکن Safemoon: x8076c74c5e3f5852037f31ff0093eeb8c8add8d3

برای خرید NFT و مشخصاً توکن NFTART: 0xf7844cb890f4c339c497aeab599abdc3c874b67a

اینکه خرید NFT را در بایننس اسمارت چین پیشنهاد می‌دهیم، به دلیل هزینه بسیار پایین و سرعت بسیار بالا در تراکنش‌های این زنجیره هوشمند است که به لطف الگوریتم اثبات سهام (PoS) فراهم شده است.

فروش، تجارت یا خرید NFT

سوال اصلی اینجا مطرح می‌شود که برای فروش یک توکن NFTART چه باید کرد؟ همه آن مراحل برای خرید NFT را به یاد دارید؟ خب برای فروش توکن NFTART باید همه این مراحل را برعکس انجام بدهید. اول از همه شما باید توکن NFTARTتان را با توکن‌ اختصاصی بایننس یعنی توکن BNB معاوضه کنید؛ بعد از این کار شما می‌توانید توکن BNBتان را به یک ارز دیجیتال باارزش‌تر مثل اتریوم تبدیل کنید تا به اندازه ارزش آن پول دریافت کنید. برای اطلاع بیشتر در مورد نحوه فروش NFT خواندن راهنمای جامع زیر توصیه می‌شود.

می‌بینید؟ کل این پروسه چه در مورد خرید NFT و در مورد فروش آن، همه و همه به تبدیل‌کردن توکن‌ها به شکلی دیگر صورت می‌گیرد؛ یعنی یک پروسه خیلی جالب و البته آسان. در نهایت هم برای اینکه پول نقدی خود را دریافت کنید، باید ارز دیجیتالتان (مثلاً اتریوم) را به صرافی مورد نظر که به حساب بانکی‌تان متصل است بفرستید.

خرید NFT
برای فروش توکن NFTART باید همه این مراحل را برعکس انجام بدهید.

ارزش ارزهای دیجیتال

سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ خوش‌خوشان دنیای کریپتوکارنسی بود. با اضافه‌شدن درگاه‌های مالی و ارزی مختلف مثل Paypal، تسلا و Benzinga به ترازنامه‌های ارزهای دیجیتال، یک دنیای جدید از سود و سرمایه‌گذاری به سمت کریپتوکارنسی باز شد. حالا فکرش را بکنید که خرید NFT هم به همه این ماجراها اضافه شد و آن استقبال‌های بی‌نظیر چه ارزشی به ارزهای دیجیتال کنونی اضافه کرد. همان‌طور که خودتان هم می‌دانید الان همه به فکر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند و بازار بلاک‌چین‌ها بسیار داغ است.

آیا خرید NFT و به طور کلی سرمایه‌گذاری برای NFTART معقولانه است؟

فعلا نمی‌توان به طور واضح در مورد ریسکی بودن این موضوع با اطمینان صحبت کرد. چیزی که واضح است روی آوردن کسب و کارها و فریلنسرهای مختلف به این روش کسب درآمد است. نقد کردن درآمد با این روش نیز کاری ندارد. اگر شما هنرمند یا خالق اثری هستید که از خرید و فروش NFT درآمد دارید، می‌توانید نقد کردن درآمد ارزی خود را به نیک پرداخت بسپارید.نقد کردن بیت کوین، پی پال، پرفکت مانی

خرید NFT آثار هنری

خرید NFT آثار هنری برای ما ایرانی‌ها تقریباً جا افتاده است. به یاد دارم همین چندوقت پیش یکی از دوستانم که در حوزه طراحی جلد آثار هنری فعالیت می‌کند، تصمیم گرفت که یکی از آثارش را به صورت NFT به فروش برساند. در نهایت می‌خواهم این نکته را متذکر بشوم که قضیه NFTART و به طور کلی خرید NFT برای ما ایرانی‌ها تا اینجای کار خیلی جالب بوده است. شاید همین دلیل باعث شده که شما تا اینجای این مقاله همراه ما باشید.

اگر خودتان هم تصمیم دارید که وارد این وادی بشوید و به دنبال یک مجموعه مطمئن برای پرداخت‌های ارزی می‌گردید. مجموعه نیک پرداخت با فراهم‌کردن یک پنل اختصاصی برای انواع ارزهای دیجیتال، امکان خرید و فروش انواع رمزارز و ساخت توکن NFT را در اختیار شما گذاشته است. نیک پرداخت با فراهم‌کردن یک اتصال امن و بدون دغدغه باعث شده است تا دروازه جهان کریپتوکارنسی همیشه رو به شما باز باشد و خرید NFT یا فروختنش امکان‌پذیر شود.ساخت NFT

حرف آخر

خرید NFT آثار هنری یک اتفاق تازه و جدید است؛ حداقل برای الان که در سال ۲۰۲۱ هستیم. با NFT می‌شود یک اثر هنری فاخر و به‌یادماندنی را خرید. البته اگر خود شما یک هنرمند باشید و بخواهید اثر هنری‌تان را تبدیل به NFT کنید و در نهایت بفروشید، می‌توانید تا آخر عمرتان از سود آن بهره ببرید. هرباری که صاحب حقوق اثر شما، آن را به شخص دیگری بفروشد، بخشی از سود آن عاید شما می‌شود.

پیشنهاد من این است که با فکر باز و اطلاعات کامل وارد وادی NFTART یا خرید NFT آثار هنری بشوید. به هرحال داستان NFT تازه جان گرفته است و ممکن است مثل هزاران پروژه سرمایه‌گذاری دیگر با ریسک‌هایی همراه باشد. البته من نمی‌خواهم در ابتدا کار شما را بترسانم اما در کل بهتر است که مثل یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای عمل کنید و بالا و پایین یک معامله یا تراکنش را به خوبی بسنجید.

برای ساخت و فروش توکن NFT در نیک پرداخت روی نوشته زیر کلیک کنید

خرید NFT
برای خرید و فروش NFT در نیک پرداخت کلیک کنید

منبع: Benzinga.com

خرید ارز دیجیتالخرید مسترکارتخرید ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست