همه چیز درباره پی پال

همه چیز در مورد پی پال

یکی از راهکارهای پرداخت آنلاین در دنیا، استفاده از خدمات پی پال است. اگر شما نیز قصد خرید از وبسایت‌های خارجی و پرداخت آنلاین را دارید، پرداخت از طریق پی پال ساده‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه است. کمپانی پی پال برنامه‌ها و خدمات خود را از طریق اپلیکیشن، در وبسایت و در اپ استور و پلی استور ارائه کرده است. جالب است بدانید که پی پال خدمات ویژه پرداخت لمسی را برای مشتریان در فروشگاه‌ها و وب سایت‌های پذیرنده نیز راه‌اندازی کرده تا مشتریان تنها از طریق لمس اپلیکیشن در گوشی پرداخت را ساده و سریع انجام دهند. خرید از سایت‌های خارجی و نقد پی‌ پال مهم‌ترین خدمات این سیستم مالی آنلاین به حساب می‌آید. با مطالعه‌ی این مقاله اطلاعات دقیقی از آن‌ها به دست می‌آورید.

پی پال چیست؟

پی پال یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت آنلاین دنیاست که امکان انتقال و دریافت پول از هر نقطه دنیا را به کمک تراکنش‌های بین المللی و خریدهای اینترنتی ممکن می‌کند. این سیستم پرداخت جهانی در بیش از ۲۰۰ کشور مورد پذیرش است و هزاران کاربر از فریلنسرها تا شرکت‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. پی پال شرکت بزرگ آمریکایی امکان انتقال وجه آنی از طریق اینترنت را ممکن ساخته است و جایگزین دیجیتالی مناسبی به‌جای فرآیند های سنتی مانند چک و سفارش نقدی است.

این شرکت در سال ۹۸ میلادی تأسیس شد و اکنون به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های خدمات پرداخت تبدیل شده است. به طوری که اکنون بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه تراکنش‌های زیادی انجام می‌دهند و حجم وسیعی پول در این شبکه جابجا می‌کنند. در سال ۲۰۰۰ شرکت خرده فروشی ebay از این درگاه در سایت خود برای خرید و فروش کالاها به صورت اینترنتی استفاده کرد و موجب رشد آن شد. در نهایت در سال ۲۰۰۲ همین شرکت پی پال را خرید و وارد بازار بورس شد.

البته این دو شرکت در سال ۲۰۱۵ از یکدیگر جدا شدند تا تمرکز بهتری روی خدمات خود داشته باشند و میزان فشار مالی و کاری هر دو شرکت کمتر شود. این حرکتی هوشمندانه جهت رقابت با سیستم‌های جدید پرداخت الکترونیک اپل، سامسونگ و Square بود که درصدد گرفتن سهم بازار پی پال بودند.

طرز کار پی پال

پی پال را می توان یک کیف پول الکترونیک نامید. روند کار پی پال اینگونه است که ابتدا اکانت پی پال یا حساب کاربری خود را به وسیله ایمیل می‌سازید. سپس آن را به صورت اینترنتی شارژ و در خریدهای آتی استفاده می‌کنید. در مورد شارژ حساب پی پال اینجا بخوانید.

پس از شارژ، مبلغی از حساب بانکی شما کم شده و به موجودی حساب کاربری شما در پی پال اضافه می‌شود. پس از آن می‌توانید بدون استفاده از کارت بانکی و یا حساب بانکی، پرداخت‌های خود را از درگاه‌های اینترنتی انجام دهید. با توجه به تحریم بودن کشور ما، نیک پرداخت می تواند شما را در شارژ اکانت پی پال و خرید با کمک این درگاه یاری نماید.

مزایا و معایب استفاده از پی پال

یکی دیگر از مزیت‌های پی پال، امنیت آن است، زیرا بدون نیاز به وارد کردن تمامی اطلاعات مالی می‌توان از طریق PayPal پرداخت خود را انجام داد. پی ‌پال از سیستم ضدکلاهبرداری بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد و از همین رو امنیت آن تضمین شده است.

در پی پال نیاز به تبدیل ارز ندارید، چرا که  پی پال با ۲۴ ارز جهانی فعالیت می‌کند. سرعت انجام تراکنش‌ها در این پلتفرم بسیار بالاست و راحتی استفاده از آن، محبوبیتش را دو چندان کرده است.

از معایب پی پال نیز می‌توان به محدود شدن حساب اشاره کرد که گاهی می تواند منجر به صرف نظر کردن افراد از حساب پی پال‌شان شود. این مورد نیز به دلیل امنیت بالای این درگاه اتفاق می‌افتد، به همین دلیل گفته می‌شود که از وی پی ان‌ها برای ورود به آن استفاده نشود.

پی پال در ایران به دلیل تحریم‌ها فعالیت رسمی ندارد و ایرانیان نمی‌توانند به راحتی اکانت پی پال بسازند و استفاده کنند.

انواع خدمات پی پال

آشنایی انواع خدمات پی پال

پی پال خدمات مختلفی ارائه می‌دهد که در ادامه تعدادی از بیشترین کاربردهای آن را خواهیم گفت.

  • دریافت، پرداخت و انتقال وجه به حساب دیگران
  • فروش و ارائه خدمات خود در اینترنت و دریافت وجه آن از طریق این حساب
  • پرداخت هزینه‌های آزمون‌هایی همچون تافل و آیلتس و GRE
  • انتقال از حساب پی پال به حساب بانکی یا کارت اعتباری خودتان
  • شارژ اکانت‌های آنلاین
  • خرید نرم‌افزارهای خارجی و اکانت رجیستر آنها
  • جهت خدمات فریلنسری
  • ثبت نام گرین کارت آمریکا
  • شارژ اکانت Directi
  • خرید و فروش کالا در سایت‌های معتبری چون Ebay و aliexpress
  • رزرو هواپیما و هتل و خدمات پیش از سفر و اقامت برای سفرهای خارجی
  • پرداخت خدمات هاستینگ
  • انتقال سریع پول به افراد و شرکت‌های مستقر در خارج از کشور
  • دریافت درآمد از پلی استور و …
  • شارژ اکانت بازی در سایت‌ها‌ی مختلف
  • پرداخت هزینه‌های ارزی مهاجرت
  • خرید از اکثر سایت‌های اینترنتی
  • ثبت نام در دانشگاه‌های خارجی
  • پرداخت حق عضویت در سایت‌هایی مانند Rapidshare و ….

دقت کنید که از اعتبار پی پال برای خرید اسلحه، موارد مربوط به بزرگسالان (+۱۸) ، مشروبات الکلی و ماشین آلات نمی‌توان استفاده کرد.

انواع حساب‌های پی پال

پی پال اکانت های مختلفی با توجه به نیاز شما در اختیارتان می گذارد که طبعا نرخ کارمزد آنها با هم متفاوت است. البته هنگام خرید آنلاین یا ارسال پول نیاز به پرداخت هزینه اضافی نیست، اما طبق قوانین پی پال، هنگام دریافت پول از آنها کارمزد برداشته می‌شود. حساب‌های پی پال عمدتا در ۴ نوع مختلف ارائه می‌شوند که نوع امکانات و دسترسی‌های هر کدام از این اکانت‌ها با توجه به نیاز کاربران متفاوت است:

  1. اکانت پی پال شخصی  (personal)
  2. اکانت پی پال ویژه (premier)
  3. اکانت پی پال تجاری (Business)
  4. اکانت پی پال دانش آموزی (Student)

برای آشنایی با انواع حساب‌های پی‌پال بیشتر بخوانید: انواع حساب‌های پی پال کدامند؟

پی پال در ایران

انواع خدمات پی پال

همه ما هنگام خرید از سایت‌های خارجی، بارها لوگوی پی پال را مشاهده کردیم، اما به دلیل محدودیت نتوانستیم از آن خرید کنیم. نحوه استفاده از پی پال در ایران با دیگر کشورها تفاوتی ندارد،‌اما همانطور که گفتیم به دلیل وضع تحریم‌های مختلف علیه کشور ما، پی پال در ایران فعالیت رسمی ندارد و ایرانیان نمی‌توانند به راحتی اکانت پی پال بسازند و استفاده کنند.

اما اگر کاربر مقیم خارج باشید به راحتی یک حساب کاربری در سایت paypal.com ایجاد و سپس حساب پی پال خود را به بانک یا کارت اعتباری‌تان وصل می‌کنید تا اکانت شما تائید شود. حساب پی پال را می توان از طریق وبسایت‌های واسطه نیز شارژ کرد.

این کاری است که نیک پرداخت می‌تواند برای شما انجام دهد و علاوه بر افتتاح حساب، کیف پول شما را شارژ کند تا با استفاده از این سایت، بتوانید به خدماتی که نیازمند استفاده از پرداخت از طریق پی پال هستند دسترسی داشته باشید. کارشناسان نیک پرداخت در این راه یاری‌گر شما هستند تا در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام شما را راهنمایی کنند.[/vc_column_text]

لازم به توضیح است که برای ایجاد اکانت پی پال، IP شما حتما باید IP غیرایرانی باشد. در صورتی‌که با آی پی ایران وارد شوید، پی‌پال اکانت شما را لیمیت و بلوکه می‌کند.

پی پال شدیداً به حساب هایی که به ایران مرتبط باشند و یا از آی پی ایران استفاده کنند، حساس است، در صورت بلاک شدن، لازم است مدارک هویتی و مکانی از طریق درخواست قبوض تأیید هویت مجدد شود. بخاطر همین اکانت بلاک شده کاربران ایرانی، امکان بسیار کمی برای برگشت دارد.

کاربران سایر کشورها در صورت لیمیت شدن اکانت پی پال شان، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات لازم، دوباره اکانت خود را فعال نمایند؛ ولی برای کاربران ایرانی امکان فعال کردن مجدد بسیار سخت است و بهتر است حواس‌تان به این مورد باشد.

خدمات پی پال نیک پرداخت

افتتاح حساب پی پال

برای ساخت اکانت پی پال نیاز است که مشخصاتی مثل شماره حساب بانکی خارجی و یا کارت بانکی خارج از ایران و شماره تلفن همراه و آدرس محل سکونت و کد پستی غیرایرانی و مورد تایید پی پال داشته باشید. خدمات افتتاح حساب پی پال نیک پرداخت این مسیر را برای شما آسان خواهد کرد. پس از طریق سیستم افتتاح حساب پی پال نیک پرداخت ساده و بی دردسر به بزرگ‌ترین سیستم آنلاین مالی دنیا وصل شو.

شارژ حساب پی پال

امکان ساخت اکانت پی پال رایگان و وریفای کردن اکانت توسط کاربران داخل ایران ممکن نیست. همچنین شارژ حساب پی پال به طور مستقیم از ایران امکان‌پذیر نیست و برای انجام تراکنش‌های مالی علاوه بر اینکه باید به اندازه کافی موجودی برای انتقال و کسر کارمزدها داشته باشید، نیاز است شارژ حساب پی پال را به سایتی مانند نیک پرداخت بسپارید تا بتواند حساب شما را نیز شارژ کند.

شارژ اکانت paypal خدمتی است که از جانب نیک پرداخت ارایه می‌شود. خدمات پرداخت ارزی بین المللی نیک پرداخت می‌تواند این خدمت را در کمترین زمان در اختیار شما بگذارد. برای این کار پس از ساخت اکانت در نیک پرداخت و ورود به داشبورد خود، میزان و نوع ارز و ایمیل پی پال خود را وارد و سفارش خود را ثبت کنید.

پیش از این کار می‌توانید از نظر مشاوران فروش ما استفاده کنید. با توجه به تحریم ایران توسط پی پال، امکان پرداخت‌های مرتبط با ایران (یا سایر کشورهای تحت تحریم پی پال) وجود ندارد. بنابراین قبل از ثبت سفارش در نظر بگیرید که در فرآیند پرداخت، اطلاعاتی مرتبط به ایران نباید باشد.

همچنین با توجه به محدودیت‌های جدید در پرداخت‌های پی پال، در صورت تمایل به ثبت سفارش مبلغ بالا حتما از قبل با بخش فروش هماهنگ کنید و نظرات کارشناسان ما را در خصوص کارمزدها و شرایط ریفاند شدن مبلغ (بازگشت مبلغ) بدانید.

خرید با پی پال

اگر قصد خرید مستقیم از سایت‌های آنلاین با پی پال را دارید و سایت درگاه پی پال را دارد، به راحتی می‌توانید اطلاعات حساب خود را وارد کرده و پرداخت‌تان را انجام دهید. اما این امکان برای کاربران ایرانی فراهم نیست و بهتر است لینک سفارش خود را به نیک پرداخت بفرستید تا فرآیند پرداخت شما تکمیل شود. بله کاملا درست متوجه شدید، نیک پرداخت با ارائه خدمات خرید با پی پال به راحتی تنها با در اختیار داشتن لینک محصولات موردنظر شما، محصول یا خدمات مدنظرتان را برایتان خریداری می‌کند.

نقد پی پال

اگر کسب و کاری بین المللی دارید یا فریلنسری هستید که با طرف خارجی تبادل می‌کند، باید به دنبال یک راهکار برای نقد کردن درآمد ارزی در داخل ایران باشید. درآمدهای ارزی این چنینی معمولا به حساب‌های الکترونیکی مانند پی پال و وب‌مانی نیاز دارند.

اگر یک یک حساب پی پال دارید می‌توانید برای نقد کردن پی پال و فروش دلار پی پال از آن استفاده کنید. اما در داخل کشور ما به دلیل تحریم‌های مالی و بانکی مختلفی که وجود دارد، انجام این کار به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. در مورد نقد کردن درآمد ارزی بیشتر بخوانید. اما خبر خوب اینکه این امکان توسط سایت نیک پرداخت برای شما فراهم شده است. برای نقد کردن پی پال، وب مانی یا دیگر موجودی‌هایی که در حساب ارزی خود دارید، از خدمات نقد کردن درآمد ارزی نیک پرداخت استفاده کنید.

برای این کار با ورود به پنل کاربری خود می‌توانید با ثبت یک تیکت پشتیبانی از قیمت خرید ما در آن لحظه با خبر شوید و پس از تأیید همکاران ما، برای نقد پی پال خود، آن را به حساب‌های ما منتقل کنید. پس از این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن، معادل ریالی درآمدتان به حساب شما واریز خواهد شد.

 

افتتاح حساب پی پالخرید پی پالفروش پی پال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست