گیفت کارت اسپاتیفای

گیفت کارت اسپاتیفای چیست و چگونه باید آن را خرید؟

اگر از طرفداران پروپاقرص موسیقی هستید، حتما اسم استریم‌های معروف جهان مانند اسپاتیفای (Spotify) و ابزار آن مانند گیفت کارت اسپاتیفای به گوشتان خورده است. بسیاری از شما که با اسپاتیفای آشنا هستید، اپلیکیشن آن را نصب کرده‌اید و کم‌وبیش با فضای آن آشنایی دارید. فضای استریم اسپاتیفای مملو از آهنگ‌ها و ترانه‌های گوناگون است که تقریبا آثار همه آرتیست‌ها را شامل می‌شود. دسترسی به بسیاری از آهنگ‌ها رایگان است و بسیاری دیگر مخصوصا آلبوم‌هایی که تازه منتشر می‌شوند، فقط در صورت پرداخت هزینه، قابل شنیدن خواهند بود. گیفت کارت اسپاتیفای دقیقا همان ابزاری است که به شما کمک خواهد کرد تا با دست باز، به همه آهنگ‌ها گوش بدهید. گیفت کارت اسپاتیفای می‌تواند امکان دسترسی به اکانت پرمیوم اسپاتیفای را فراهم کند. گیفت کارت اسپاتیفای که عموما با عنوان کارت هدیه اسپاتیفای هم شناخته می‌شود، بحث بسیار مفصلی دارد که در ادامه این مقاله، به آن خواهیم پرداخت.

گیفت کارت اسپاتیفای چیست؟

گیفت کارت اسپاتیفای به دو شکل فیزیکی و مجازی در دسترس است:

  • شکل فیزیکی آن شامل یک کارت سبزرنگ بزرگ است که روی آن یک کد برای فعال کردن اکانت پرمیوم قرار دارد. شما می‌توانید با وارد کردن آن کد، دسترسی کاملی به تمامی آهنگ‌ها و ترانه‌های موجود در اسپاتیفای داشته باشید.
  • گیفت کارت اسپاتیفای مجازی هم دقیقا همین کارایی را دارد، البته با تفاوت این نکته که دیگر خبری از یک کارت سبز بزرگ نیست و فقط یک کد برای فعال کردن اکانت پریمیوم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

گیفت کارت Spotify دقیقا یک‌چیزی شبیه کارت شارژ سیم‌کارت‌های رایج در ایران است. شما با تهیه گیفت کارت اسپاتیفای می‌توانید به اندازه هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید، از خدمات آزاد اسپاتیفای بهره ببرید.

بیخیال تبلیغات! 

گیفت کارت اسپاتیفای علاوه بر همه خوبی‌هایی که دارد، یک امکان ویژه را دراختیار کاربران خواهد گذاشت. همه ما به صورت مشترک از یک‌ چیز خیلی بدمان می‌آید یا حداقل خیلی حوصله‌مان را سر می‌برد؛ بله درست حدس زدید، تبلیغات! خبر خوش این است که با تهیه و استفاده گیفت کارت اسپاتیفای می‌توان از شر تمام تبلیغات و آگهی‌های اضافه خلاص شد و یک‌راست برای شنیدن داغ‌ترین ترانه‌های دنیا دورخیز کرد.

گیفت کارت اسپاتیفای
گیفت کارت اسپاتیفای انواع مختلفی دارد؛ گیفت کارت خانواده، شخضی و دانش‌آموزی از جمله آن‌ها هستند.

انواع گیفت کارت اسپاتیفای

گیفت کارت اسپاتیفای با توجه به نیازهای مختلف کاربران به ۳ نوع تقسیم می‌شود:

  • گیفت کارت فردی
  • گیفت کارت خانوادگی
  • گیفت کارت دانش آموزی یا دانشجویی

این سه دسته از مزایا و ویژگی‌های متفاوتی بهره‌مند هستند که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

گیفت کارت فردی (Individual Soptify Gift Card)

این نوع از کارت‌های هدیه اسپاتیفای امکان دسترسی چند دستگاه مختلف گوشی موبایل یا کامپیوتر را به یک حساب ایجاد خواهد کرد. هزینه ماهانه این نوع گیفت کارت اسپاتیفای ۹.۹۹ دلار است. تنها محدودیت تعریف‌شده برای این نوع گیفت کارت، عدم استفاده همزمان چند دستگاه از یک اکانت است؛ این محدودیت، دقیقا فردی‌بودن این نوع گیفت کارت را نشان می‌دهد. درست است که شما می‌توانید با چندین دستگاه مختلف به این اکانت دسترسی داشته باشید، اما نمی‌توانید همزمان از این اکانت استفاده کنید.

گیفت کارت خانوادگی (Family Spotify Gift Card)

گوگل‌مپ خود را روشن و GPSتان را فعال کنید؛ این اولین‌چیزی است که گیفت کارت خانوادگی از شما می‌خواهد. البته از آنجایی که کشور ایران برای دسترسی به اکثر امکانات بین‌المللی از جمله اسپاتیفای تحریم شده است، باید آدرس دستگاهتان را عوض کنید. این نوع گیفت کارت، امکان دسترسی ۶ نفر را فراهم خواهد کرد؛ البته محدودیت تعریف شده برای این کارت آن است که هر ۶ نفر باید از یک آدرس استفاده کنند؛ دقیقا به همین دلیل است که این نوع از گیفت کارت Spotify از شما و آن ۶ نفر دیگر یک آدرس مشخص از طریق GPS یا گوگل‌مپ درخواست خواهد کرد.

گیفت کارت دانش‌آموزی یا دانشجویی (Student Spotify Gift Card)

پرداخت ۴.۹۹ دلار برای دسترسی به اکانت پرمیوم اسپاتیفای، همان‌چیزی است که این نوع گیفت کارت را محبوب کرده است. این نوع از گیفت کارت‌های اسپاتیفای برای دانش‌آموزان و دانشجویان ساخته شده است و برای استفاده از آن باید یک ایمیل از نوع edu. (دانشجویی) داشته باشید.

گیفت کارت اسپاتیفای
اکانت پرمیوم اسپاتیفای، خدمات متعددی از جمله موسیقی شنیدن آفلاین، رد کردن تبلیغات و ایجاد پلی‌لیست را فراهم می‌کند.

خدمات اکانت پرمیوم اسپاتیفای

گیفت کارت اسپاتیفای و به دنباله آن، اکانت پرمیوم اسپاتیفای، این امکان را به کاربر می‌دهند تا از همه امکانات نامحدود این منبع موسیقی دست پیدا کنند. یک اکانت پرمیوم اسپاتیفای به شما اجازه خواهد داد تا هر آهنگی را که دوست دارید، با کیفیت HD بشنوید و هر کاری که دلتان خواست در اسپاتیفای بکنید. در این بخش، من لیستی بلندبالا از همه خدمات اکانت پرمیوم اسپاتیفای را آماده کرده‌ام:

  • آهنگ‌های درخواستی

    اکانت‌های معمولی یا به اصطلاح رایگان اسپاتیفای برای موبایل و دسکتاپ، اجازه انتخاب تنها ۵ آهنگ درخواستی را به کاربران خواهد داد؛ به این ترتیب شما مجبورید تا آگهی‌ها را تحمل کنید و به آهنگ‌های تحمیل‌شده اسپاتیفای تن بدهید. اما یک اکانت پرمیوم و همه امکاناتی که یک گیفت کارت اسپاتیفای به شما می‌دهد، علاوه بر رد کردن آگهی‌ها، امکان انتخاب و شنیدن آهنگ‌های مورد نظر و درخواستی شما را فراهم می‌کند.

  • ایجاد و ادیت پلی‌لیست

    شما می‌توانید با داشتن یک اکانت پرمیوم اسپاتیفای، پلی‌لیست مخصوص و دلخواه خودتان را بسازید و آن را هرجور که خواستید ویرایش کنید.

  • آپلود کردن آهنگ‌

    یک اکانت پرمیوم در اسپاتیفای به شما این اجازه را می‌دهد تا آهنگ‌های مورد نظرتان را آپلود کنید و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. این ویژگی که توسط گیفت کارت فراهم خواهد شد، یک خبر خوش برای هنرمندان و خواننده‌هاست. هنرمندان می‌توانند با استفاده از این ویژگی، آثار خودشان را مطابق با قوانین اسپاتیفای آپلود کنند.

  • موسیقی آفلاین

    با خرید گیفت کارت اسپاتیفای و دسترسی به اکانت پرمیوم، می‌توان بدون اینترنت هم موسیقی گوش داد. پس از انتخاب و دسترسی ترانه‌های مورد نظرتان، بعدا که آفلاین شدید هم می‌توانید به شنیدن آن‌ها ادامه بدهید.

  • کیفیت صدای استاندارد

    شنیدن یک موسیقی با کیفیت استاندارد و HD در اسپاتیفای فقط از طریق امکانات اکانت پرمیوم اسپاتیفای برمی‌آید. با استفاده از گیفت کارت و اکانت پرمیوم، دیگر خبری از نویز، قطعی یا کیفیت نامطلوب نخواهد بود.

چگونه گیفت کارت اسپاتیفای بخریم؟

برای خرید گیفت کارت Spotify معمولاً باید از یک آدرس یا IP آمریکایی استفاده کنید. با توجه به نوع گیفت کارت اسپاتیفای و کشوری که این گیفت کارت به آن تعلق دارد، باید لوکیشن خود را تغییر بدهید. برای مثال اگر گیفت کارت اسپاتیفای شما آمریکایی است باید آدرس اکانت گوگل پلی خود را به آمریکا تغییر بدهید. برای این کار می‌توانید از قابلیت Google Map یا تغییر نشانی به وسیله یک vpn کمک بگیرید. توجه کنید که اکثر گیفت کارت‌هایی که فروخته می‌شوند، region آمریکایی محسوب می‌شوند.

خرید مستقیم گیفت کارت 

شما می‌توانید مستقیماً به سراغ سایت اسپاتیفای بروید و گیف کارت مورد نظرتان را تهیه کنید. این بخش از اسپاتیفای، امکان خرید گیفت کارت اسپاتیفای را از طریق ویزا کارت و پی‌پال قابل پرداخت خواهد بود.

خرید گیفت کارت از طریق آمازون

سایت بزرگ و مرجع آمازون، بخش ویژه‌ای را به فروش گیفت کارت‌های Spotify اختصاص داده است. با مراجعه به سایت آمازون و انتخاب نوع گیف کارت، می‌توانید از خدمات اکانت پرمیوم به راحتی استفاده کنید.

خرید گیفت کارت از سایت‌های ایرانی

بسیاری از سایت‌های مخصوص فروش گیفت کارت، کارت‌های هدیه اسپاتیفای را با قیمت‌های مشخص عرضه می‌کنند. لازم است که بهترین و مطمئن‌ترین سایت را انتخاب کنید و از نحوه پرداخت و تحویل محصولاتش اطمینان حاصل کنید.

خرید گیفت کارت از طریق PayPal

وبسایت پی‌پال هم به صورت اختصاصی به فروش گیفت کارت‌های اسپاتیفای می‌پردازد. قیمت گیفت کارت‌ها در این وبسایت با توجه به نوع خدماتشان، ۱۰، ۳۰ و ۶۰ دلار آب می‌خورد.

نیک‌پرداخت و قابلیت پرداخت در PayPal 

یک راه ساده و امن دیگر وجود دارد که با کمک آن به راحتی گیفت کارت و اکانت اسپاتیفای بخرید. پلتفرم امن و مطمئن نیک‌پرداخت با فراهم کردن موقعیت پرداخت‌های بین‌المللی از ایران شناخته می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به بخش مخصوص خرید با پی‌پال، همه خریدهای خود را به راحتی انجام بدهید و هزینه‌تان را از طریق پی‌پال پرداخت کنید. نیک‌پرداخت علاوه چنین امکانی، قابلیت خرید مستقیم از PayPal را هم از طریق یک درگاه مجزا برای شما فراهم خواهد کرد. برای انجام این کار روی بخش زیر کلیک کنید.

گیفت کارت اسپاتیفای
از طریق خدمات پرداخت در نیک‌پرداخت می‌توان گیفت کارت اسپاتیفای را به راحتی خرید.

نحوه استفاده از گیفت کارت اسپاتیفای

گیفت کارت اسپاتیفای شامل یک اعتبار مشخص است که با Redeem کردن کد آن می‌توان از اکانت پرمیوم اسپاتیفای و خدماتش استفاده کرد. ردیم‌کردن (Redeem) اصطلاحی است که در مورد آزاد سازی کد انواع گیفت کارت‌ها به کار برده می‌شود. مکانیزم ردیم‌کردن گیفت کارت اسپاتیفای دقیقا شبیه وارد کردن رمز شارژ سیم‌کارت است. فرض کنید که شما یک گیفت کارت اسپاتیفای خانواده با ارزش ۶۰ دلار تهیه کرده‌اید. پس از ردیم‌کردن کد آن می‌توانید از یک اکانت پرمیوم نامحدود و قدرتمند در محیط اسپاتیفای لذت ببرید. نحوه استفاده از این گیفت کارت، روش خودش را دارد؛ به این چند پله برای استفاده درست گیفت کارت اسپاتیفای توجه کنید:

پله اول: تغییر IP

همان طور که گفتیم برای استفاده از هر گیفت کارت باید به کشور ارائه‌دهنده آن توجه کنید. در ادامه هم باید IP یا آدرستان را به آدرس همان کشور تغییر بدهید تا بتوانید از کد گیفت کارتتان استفاده کنید. با همه این اوصاف شما باید از یک vpn آمریکایی استفاده کنید تا IP دستگاهتان به آمریکا تغییر کند. برای اطمینان از اینکه IP دستگاهتان به آدرس آمریکا تغییر کرده است می‌توانید یک سر به سایت Whatismyipaddress بزنید.

پله دوم: ساخت یک اکانت

حالا که IP دستگاهتان آمریکایی شده است، یک اکانت با همین IP در اسپاتیفای بسازید. پروسه ساختن یک اکانت در اسپاتیفای به آسانی آب‌خوردن است؛ همان‌قدر آسان که همین الان می‌توانید در یک چشم‌به‌هم‌زدن در اینستاگرام اکانت بسازید.

پله سوم: وارد کردن کد

هربار که بک گیفت کارت را می‌خرید، یک کد اختصاصی برای ردیم کردن، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این کد می‌تواند یک‌چیزی شبیه به این نمونه باشد:

www.spotify.com/us/student/redeem/?token=EPUVB6y6uITOC

  • پس از ردیم کردن کد و باز کردن لینک مخصوص، شما باید اطلاعات و آدرس را به درستی وارد و ثبت کنید. توجه کنید که این آدرس باید دقیقا همان آدرسی باشد که از طریق تغییر IP برای خودتان انتخاب کرده‌اید.
  • پس از انجام این کارها، روی گزینه Accept Invite روی صفحه‌ای که برای شما باز شده است، کلیک کنید.
گیفت کارت اسپاتیفای
برای تایید اکانت اسپاتیفای و ادامه فعال کردن گیفت کارت، روی گزینه Accept Invite کلیک کنید.
  • برای اینکه اسپاتیفای از شما مطمئن شود، روی گزینه This is My Account کلیک کنید.
گیفت کارت اسپاتیفای
برای اطمینان اسپاتیفای از اکانت شما، باید روی گزینه This is My Account کلیک کنید.
  • برای وارد کردن آدرس مورد نظرتان که در IP مشخص شده است، روی گزینه Enter Address Manually کلیک کنید و آدرسی که به همراه لینک به شما داده شده است را در ستون مربوطه وارد کنید؛ پس از اتصال، می‌توانید از اکانت پرمیوم خودتان نهایت لذت را ببرید.
گیفت کارت اسپاتیفای
جهت تایید و وارد کردن آدرستان، روی گزینه Enter Address Manually کلیک کنید.

 

سوالات پرتکرار در مورد گیفت کارت اسپاتیفای

سوالات متداول و پرتکرار بسیاری درباره گیفت کارت اسپاتیفای وجود دارد. من سعی کردم تا با جمع‌آوری و پاسخ به مهم‌ترین سوالات ممکن، همه داستان گیفت کارت Spotify را روشن کنم. بیایید تا با هم ۱۰ سوال پرتکرار و مهم را مرور کنیم:

سوال ۱: موجودی و اعتبار باقی‌مانده گیفت کارت اسپاتیفای چگونه قابل رویت است؟

اعتبار گیفت کارت شما از طریق وارد کردن کد مخصوص در Spotify.com/Redeem قابل رویت و بررسی است.

سوال ۲: گیفت کارتی که می‌خریم، روی اکانت خودمان قابل استفاده خواهد بود؟

بله. در ضمن هرچقدر از گیفت کارت‌های بیشتری استفاده کنید، می‌توانید مدت‌زمان بیشتری را در دنیای پریمیوم اسپاتیفای بگذارنید.

سوال ۳: تاریخ انقضای گیفت کارت تا چه زمانی است؟

از لحظه‌ای که گیفت کارت اسپاتیفای را می‌خرید، تا ۱۲ ماه بعد (یکسال) می‌توانید از آن استفاده کنید.

سوال ۴: چرا گیفت کارتی که خریده‌ام کار نمی‌کند؟

در وارد کردن کد مخصوص گیفت کارت دقت کنید. همچنین یادتان نرود که تنظیمات مربوط به کشور مورد نظر یا IP دستگاهتان را باید تغییر بدهید.

سوال ۵: آیا می‌توانم آهنگ‌های داخل موبایلم را در اسپاتیفای وارد کنم؟

بله؛ به این نوع فایل‌ها Local Files گفته می‎‌شود. شما می‌توانید آهنگ‌های مورد نظرتان را داخل اکانت خود آپلود کنید تا هروفت که دلتان خواست به آن‌ها گوش بدهید. البته توجه کنید که آپلود کردن آهنگ مورد نظرتان از منابع غیر مجاز نباشد تا حق کپی‌رایت آثار زیر سوال نرود.

سوال ۶: امکان شنیدن آهنگ‌ها به صورت آفلاین وجود دارد؟

بله؛ با استفاده از یک اکانت پرمیوم می‌توان حدود ۳.۳۳۳ آهنگ را به صورت همزمان در سه دستگاه مختلف آن‌هم آفلاین شنید.

سوال ۷: آیا امکان کنترل اسپاتیفای از طریق Voice وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید با استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Home یا Alexa روی اسپاتیفای از طریق Voice کنترل داشته باشید.

سوال ۸: امکان استفاده از اسپاتیفای در دو دستگاه وجود دارد؟

استفاده از امکانات اکانت پرمیوم در چندین دستگاه وجود دارد؛ با این حال شما نمی‌توانید از یک اکانت به صورت همزمان در چند دستگاه استفاده کنید.

اپلیکیشن اسپاتیفای
نمایی از محیط سایت و اپلیکیشن اسپاتیفای در دستگاه‌های مختلف

سوال ۹: آیا می‌توانم کد گیفت کارتم را روی هر اکانتی Redeem کنم؟

خیر؛ شما باید با توجه به کشور و تنظمیات IP دستگاهتان اقدام به Redeem کردن کد گیفت کارت مورد نظرتان کنید.

سوال ۱۰: آیا امکان پس دادن گیفت کارت اسپاتیفای وجود دارد؟

خیر؛ از همان لحظه‌ای که شما اعتبار یک گیفت کارت را خریداری می‌کنید، آن اعتبار و گیفت کارت متعلق به شماست و قابل پس دادن به فروشنده نخواهد بود.

جمع‌بندی

خرید گیفت کارت اسپاتیفای به کاربران و طرفداران موسیقی کمک می‌کند تا از امکانات نامحدود آن استفاده کنند. اعتبار یک گیفت کارت با توجه به قیمت گیفت کارت اسپاتیفای ارزیابی می‌شود. بسیاری از کاربران ایرانی، تهیه گیفت کارت رایگان Spotify را به‌صرفه‌تر می‌دانند. گیفت کارت رایگان اسپاتیفای را می‌توان با یک سرچ ساده پیدا کرد؛ اما توجه کنید که این قابلیت ممکن است به دلیل استقبال بسیار زیاد، برای مدت‌زمان قابل توجهی غیرفعال باشد یا اصلاً ارزش دردسرهای احتمالی‌اش را نداشته باشد. شما می‌توانید گیفت کارت Spotify را از طریق منابع مستقیمی که در این مقاله ذکر شد، تهیه کنید و از امکانات پرداخت نیک‌پرداخت هم به راحتی بهره ببرید.

گیفت کارت اسپاتیفای
نیک‌پرداخت با فراهم کردن امکان پرداخت‌های بین‌المللی، قابلیت خرید گیفت کارت اسپاتیفای را فراهم کرده است.
خرید پی پالخرید ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست