تبدیل بیت کوین به ریال

بهترین روش برای تبدیل بیت کوین به ریال

با اوج گرفتن و محبوبیت ارزهای دیجیتال در چندسال اخیر، توجه معامله‌گران برای سرمایه‌گذاری از سمت نفت، سهام، طلا، دلار و دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری ارزشمند به سمت دیگری جلب شده است. با جدی‌تر شدن فعالیت دنیای کریپتوکارنسی در سرتاسر دنیا، اکثر کاربران از جمله ایرانیان وارد دنیای ارزهای دیجیتال شدند؛ در این بین، یکی از موضوعات محبوب و پرطرفدار، تبدیل بیت کوین به ریال بوده است. این واقعیتی اجتناب‌ناپذیر است که ارز دیجیتال بیت کوین محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و ارزشمندترین ارز رمزگذاری‌ شده در جهان است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین این است که ارزش یا بهای آن‌ها در لحظه رو به‌ افزایش خواهد بود. البته این مسئله همیشگی نیست و گاهی ممکن است ارزش‌های ارزهای دیجیتال مثل همین سالی که گذشت، دچار افت محسوس و البته موقتی شوند. عواملی بسیاری از جمله نوسانات ناگهانی بازار کریپتوکارنسی یا عواملی مثل حباب‌های تخریب‌کننده می‌توانند باعث افت قیمت ارزهای دیجیتال شوند.

آنچه که سوژه جدید ما برای تهیه مطلبی مفصل شده، داستان تبدیل بیت کوین به ریال و به قول خودمان نقد کردن این ارز دیجیتال محبوب است. با ما همراه باشید تا با هم به دنیای شیرین و البته مرموز بیت کوین سری بزنبم.

داستان پیدایش بیت کوین

قبل از اینکه به مسیر لذت‌بخش و شیرین تبدیل بیت کوین به ریال برسیم، لازم است تا یک آشنایی مختصر و جالب در مورد پیدایش این ارز دیجیتال محبوب داشته باشیم. به سال ۲۰۰۸ برمی‌گردیم، زمانی که یک شخص ناشناس و مرموز که هنوز کسی نمی‌داند او کیست (بعضی‌ها به ایلان ماسک مشکوک هستند!) شروع به مطرح کردن چیزی به اسم بیت کوین کرد. این شخص که خودش را ساتوشی ناکاموتو می‌نامید، یادداشتی با اسم بیت کوین منتشر کرد و بعد از مدتی به سوژه داغ روزنامه‌ها و منابع خبری سرتاسر دنیا شد.

بیت کوین شروع‌کننده دنیای کریپتوکارنسی بود؛ دنیایی که بعدها میزبان ورود ارزهایی مثل اتریوم، دوج کوین، لایت کوین و غیره شد. چیزی که بیت کوین را از هر پول، ارز یا فیات دیگری مجزا و متفاوت می‌ساخت، قدرت خرید آن بود. علاوه بر نقد کردن بیت کوین، می‌توان با آن از فروشگاه‌های معتبر دنیا هرچیزی خرید و با تکیه بر ارزش و بهای آن سرمایه‌گذاری کرد. مطلب با بیت کوین چه کالا یا خدماتی می‌توانیم بخریم را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به‌دست آورید.

حالا بیش از یک‌دهه بعد از آن سال‌ها، همه مردم دنیا حداقل یکبار هم که شده اسم بیت کوین را شنیده‌اند؛ البته هنوز هم کسی نمی‌داند ناکاموتو کیست و چه قیافه‌ای دارد! تصویر زیر را از مجسمه این فرد می‌بینید.

تبدیل بیت کوین به ریال
رونمایی از مجسمه ساتوشی ناکاموتو در بوداپست.

البته همان‌طور که گفتم، با وقوع یک‌سری اتفاقات، ارزش بیت کوین دچار افت محسوسی شد. با این‌حال در این لحظه که من مشغول به نگارش این مطلب هستم (۹ آبان ۱۴۰۰، ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱) هر واحد بیت کوین ارزشی حدود ۶۱۷۴۰ دلار آمریکا را داراست. با یک ضرب و تقسیم ساده و با علم بر اینکه در این لحظه قیمت هر واحد دلار در بازار سیاه ایران ۲۷۷۰۰ تومان است، با تبدیل بیت کوین به تومان حدود یک‌ میلیارد و هفتصد و ده‌ میلیون تومان در ازای هر یک بیت کوین به‌دست خواهید آورد.

تبدیل بیت کوین به ریال
چگونگی کارکرد بیت کوین را در تصویر می‌بینید

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

چیزی که پروسه تبدیل بیت کوین به ریال یا هر ارز دیگری را برای کاربران میسر می‌کند، سیستمی است که مسیر تراکنش‌های بیت کوین را هموار خواهد کرد. بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال روی شبکه‌هایی با عنوان بلاک‌چین رمزگذاری شده‌اند. بر خلاف سیستم‌های دولتی، بانکی و قانونی سرتاسر دنیا، دنیای کریپتوکارنسی تابع هیچ قانونی نیست.

دنیای بیت کوین از اجزای مهم دیگری مثل کیف پول‌های دیجیتال، ماینرها و تراکنش‌های صرافی‌های مختلف هم تشکیل شده است. کیف‌های پول دیجیتال یا به قول معروف Wallet ها مجموعه‌ای پیچیده از ۲ سیستم رمزنگاری‌ شده کلید خصوصی و کلید عمومی تشکیل شده است؛ کلید خصوصی امکان دسترسی را فقط برای شخص کاربر و کلید عمومی، امکان مشاهده تراکنش‌ها برای اقراد دیگر را فراهم می‌کند.

بلاک‌چین‌ها مجموعه‌ای از یک دفتر کل عمومی هستند که برای انواع کاربران با اهداف مختلف به اشتراک گذاشته شده‌اند. همه تراکنش‌های صورت گرفته در دنیای کریپتوکارنسی از جمله پروسه تبدیل بیت کوین به ارزهای مختلف در همین بلاک‌چین‌ها ثبت می‌شوند. از جمله عواملی که باعث شده ارزش بیت کوین در حد بالایی باقی بماند، تعداد محدود آن (معادل ۲۱ میلیون واحد بیت کوین) است. همین تعداد محدود باعث اعمال قوانین و شرایط سخت‌گیرانه در فضای بلاک‌چین‌ها می‌شود.

ماینرها که از آن‌ها به عنوان یکی از عوامل موثر بر دنیای بیت کوین نام بردیم، پروسه‌ای تحت عنوان استخراج یا ماینینگ را رهبری می‌کنند. طبق این پروسه، شخصی که درخواست ماین شدن یا استخراج شدن یک واحد بیت کوین را صادر کرده است، باید منتظر صدور تایید شبکه بماند. پس از تایید شبکه بلاکچین و قبول کردن ماینرها برای استخراج یک واحد بیت کوین، یک بلاک به بلاک‌های قدیمی دنیای رمزنگاری‌ شده بلاک‌چین‌ها اضافه خواهد شد.

تبدیل بیت کوین به ریال
امنیت بالا و حفظ اطلاعات هویتی کاربران در حین تراکنش، از جمله ویژگی‌های بسیار مهم بیت کوین و ارزهای دیجیتال است.

بدون تعارف درباره بیت کوین

دلایل بسیاری برای تبدیل بیت کوین به ریال وجود دارد، اما همه مزایا بیت کوین دقیقا کدامند؟  سعی کردیم تا در ابتدا به همه مزایای بیت کوین اشاره کنم و در انتها به معایب و به اصطلاح‌های باگ‌های دنیای کریپتوکارنسی هم بپردازیم.

  • میزان نقد شوندگی: قدرت بسیار بالا و شگفت‌انگیز بیت کوین در نقدشوندگی زبانزد معامله‌گران و تریدرهای دنیای ارزهای دیجیتال است. همین ویژگی مهم باعث شده است تا کاربران ایرانی روی تبدیل بیت کوین به ریال حساب ویژه‌ای باز کنند.
  • حفظ امنیت: هیچ سیستم امنیتی و حفاظت‌شده‌ای به اندازه ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین قدرتمند و نفوذناپذیر نیست. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات هویتی‌شان را در امن‌ترین فضای ممکن برای انجام تراکنش‌ها ارائه دهند. این ویژگی در حین تبدیل بیت کوین به ریال هم باید به خوبی و کاملا رعایت شود.
  • مستقیم و بدون واسطه: حذف شدن مبحث و کاراکتر دلال یکی از ویژگی‌های مثبت و بسیار مهم در دنیای بیت کوین بود، است و خواهد بود. در چنین‌فضایی می‌توان بدون وابستگی به نیرو و شخص خارجی، همه معاملات و تراکنش‌ها مخصوصا تبدیل بیت کوین به ریال را به سرانجام رساند.
  • مالیات؟ نه ممنون: دنیای کریپتوکارنسی از هیچ قانونی که دولتی باشد، پیروی نمی‌کند. به عبارت دیگر ارزهای دیجیتال از هیچ قانونی به جز قوانین حاکم بر دنیای خودشان، مخصوصا اخذ یا پرداخت مالیات پشتیبانی نمی‌کنند.
  • هویت‌های ناشناس: تمامی پروسه معاملات بیت کوین و تبدیل بیت کوین به ریال در فضایی امن و ناشناس صورت می‌گیرند. این اتفاق برای کشورهایی مثل ایران پدیده مفیدی است اما همین می‌تواند پُلی برای عبور از جاده فسادهای مالی و البته پولشویی باشد.

معایب بیت کوین

البته دنیای معاملات ارزهای دیجیتال مخصوصا تبدیل بیت کوین به ریال، شامل مخاطرات و معایبی هم می‌شود. برای مثال، این چند باگ خطرناک که ممکن است به از دست رفتن سرمایه‌های یک شخص در یک لحظه تبدیل شوند را در نظر بگیرید:

  • نوسانات و حباب‌ها: به هرحال بازار ارزهای دیجیتال، بازاری نوپا و محلی برای آزمون‌ و خطا است؛ با چنین فرمولی باید احتمال وقوع نوسانات ناگهانی یا مشخصا افت محسوس ارزش بیت کوین را انتظار داشت. البته پروسه تبدیل بیت کوین به ریال تا زمانی که ارزش دلار در ایران بالاست، تغییری نمی‌کند. تبدیل بیت کوین به ریال تنها برای افرادی که در زمان گرانی، بیت کوین با قیمت گزاف خریده‌اند، ناگوار است.
  • عدم برگشت معاملات: این مکانیزم بیت کوین منطقی و قابل هضم است؛ معاملات و تراکنش‌ها (که سرعت بسیار پایینی هم دارند) به هیچ‌وجه قابل برگشت نیستند. این ویژگی به دلیل حفظ حریم کاربران است تا بی هیچ دغدغه‌ای به ادامه معاملات و درآمد خود مشغول باشند.
  • بستری برای بازار سیاه: هویت‌های ناشناس آن‌قدرها هم فکرشان را می‌کنید، مفید نیستند. بسیاری از افراد با بهره‌مندی از تبدیل بیت کوین به ریال و خرید بیت کوین می‌توانند از این دادوستدهای غیر نقدی سوء استفاده کنند.
  • خطر سقوط: ضرب‌المثل دست بالای دست زیاد است را که شنیده‌اید؟ با توجه به پیشرفت روزافزون دنیای ارزهای دیجیتال و رشد روبه‌بالا ارزش دیگر ارزها مثل اتریوم، امکان سقوط ارزش بیت کوین در آینده محتمل است. باید این احتمال و امکان را پذیرفت که ارزش بیت کوین تا آخرین روز از عمر زمین در همین مقدار بالا باقی نخواهد ماند و ممکن است به رتبه ۵، ۶ یا حتی ۵۰ جدول ارزشمندترین ارزهای دیجیتال هم سقوط کند.

تبدیل بیت کوین به ریال در نیک‌ پرداخت

نقد کردن ارزهای دیجیتال مخصوصا تبدیل بیت کوین به ریال نیازمند یک مجموعه مطمئن و حرفه‌ای با پشتیبانی قدرتمند در داخل ایران است. در این بخش به سراغ خدمات ویژه مجموعه قدرتمند نیک‌ پرداخت رفتیم تا با ذکر ویژگی‌های مثبت آن، یک شناخت مختصر از این مجموعه داشته باشیم.

تبدیل بیت کوین به ریال در نیک‌ پرداخت در سریع‌ترین زمان ممکن، بدون کارمزد، به همراه امکان خرید ارز دیجیتال با هر حجم با قیمت ثابت و حفظ اطلاعات هویتی کاربران انجام می‌شود. برای انجام امور تخصصی‌تر دنیای کریپتوکارنسی و تبدیل بیت کوین به ریال، می‌توانید روی قابلیت‌های منحصربه‌فرد این صرافی حساب باز کنید.

تبدیل بیت کوین به ریال
شما می‌توانید از طریق بخش نقد کردن درامد ارزی در نیک‌پرداخت، همه درآمد دلاری خود را تبدیل به ریال و تومان کنید.

جمع‌بندی

گل سرسبد دنیای ارزهای دیجیتال در حال حاضر بیت کوین است؛ این ارز عملا اولین و ارزشمندترین ارز رمزگذاری‌شده در جهان محسوب می‌شود. بسیاری سرعت خود در مسیر پیشین که به معامله سهام و دلار را کاهش داده‌اند، تا از تاخت‌وتاز با اسب سرکش کریپتوکارنسی لذت ببرند.

ناشناس بودن کاربران در هنگام تراکنش‌ها باعث شده است تا کاربران کشورهای تحت تحریم مثل ایران هم به آن روی خوشی نشان بدهند. تبدیل بیت کوین به ریال یا تومان از جمله اهداف سرمایه‌گذاری ایرانیان است و نیک‌ پرداخت هم از جمله مجموعه‌های حرفه‌ای است که می‌تواند آن‌ها را تا انتهای مسیر تبدیل بیت کوین به ریال یاری کند.

همچنین در نیک پرداخت امکان خرید ارزهای دیجیتال و فروش آن و نقد کردن وجود دارد. برای ورود به بخش خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک‌پرداخت کلیک کنید.

تبدیل بیت کوین به ریال

 

فروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست