چگونه پروژه دورکاری در داخل یا خارج کشور پیدا کنیم؟

چگونه پروژه دورکاری در داخل یا خارج کشور پیدا کنیم؟

یافتن پروژه دورکاری از دغدغه‌های بسیاری از فریلنسرهای تازه کار است. به عنوان یک فریلنسر، برای این که در تمام سال مشغول به کار باشید، باید چندین پروژه مختلف را از پیش رزرو کنید. باید بدانید که پروژه دورکاری شش ماه یا یک سال آینده شما از کجا خواهد آمد. اگر چند ماه آینده شما خالی است، از الان برای این چند ماه برنامه‌ریزی کنید. اگر دوست دارید برای یافتن پروژه دورکاری به مشکل برنخورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب نیک پرداخت را مطالعه کنید تا با آگاهی بیشتری به ادامه مسیر خود بپردازید.

چرا فریلنسری؟

بسیاری از افراد تمایل دارند که از وقت آزادی که در اختیار دارند برای کسب درآمد استفاده کنند. فریلنسری می‌تواند بهترین انتخاب برای این دسته از افراد باشد. مزایای زیادی برای شغل فریلنسری می‌توان برشمرد. در اینجا فقط به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بزرگترین مزیت فریلنسری این است که شما رئیس خودتان هستید
  • از روزمرگی‌های حاصل از محیط کاری رسمی ‌خلاص می‌شوید
  • می‌توانید از مجموعه ای از مهارت‌های خود کسب درآمد کنید
  • امکان کسب درآمد از راه‌های مختلف داخلی و خارجی را خواهید داشت
  • در کنار حرفه اصلی، راهی برای کسب درآمد بیشتر دارید
  • در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به کار بپردازید
  • می‌توانید مشتریانی از سرتاسر دنیا داشته باشید
پادکستر فریلنسر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

۵ گام کسب دریافت اولین پروژه دورکاری

در ادامه کارهایی که لازم است در ابتدای ورود به حرفه فریلنسری و دریافت پروژه دورکاری انجام دهید را در ۵ گام مرور می‌کنیم. با انجام دادن این کارها می‌توانید امیدوار باشید که خیلی زود اولین سفارش پروژه دورکاری خود را دریافت کرده و از دورکاری در منزل درآمد داشته باشید.

گام اول: معرفی مهارت‌هایی که می‌توانید ارائه کنید

مهارت‌هایی که در رزومه خود بیان می‌کنید بیانگر تخصص شما هستند. البته باید بدانید مهارت‌های خود را چگونه در دنیای واقعی به کار بگیرید و آن‌ها را به گونه‌ای بیان کنید که مشتری با توانایی‌هایتان آشنا شود. این مهارت‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • توسعه وب
  • طراحی گرافیک
  • بازاریابی دیجیتال
  • تحلیل داده ها

همچنین خدماتی که می‌توانید ارائه کنید مثل:

  • ساخت وبسایت و اپلیکیشن
  • ایجاد تصاویر دیجیتالی زیبا برای وبسایت ها، فیلم‌ها و پوسترها به عنوان گرافیست فریلنسر
  • کمک به افراد و بنگاه‌های کوچک و متوسط برای تبلیغ محصولات و خدماتشان به صورت آنلاین
  • تحلیل داده برای کشف الگو و پاسخ به سوالات مهم تجاری برای تصمیم‌گیری آگاهانه

بیشتر افراد در برداشتن گام اول مشکل دارند و نمی‌دانند که آمادگی انجام کار را دارند یا نه. تنها کافیست شروع به انجام کار کنید. افرادی را که در فریلنسینگ موفق بوده‌اند، الگوی خود قرار داده، فرایند کاری آن‌ها را مطالعه و آن را تکرار کنید. از عبارات درست استفاده کنید و برای مشتریان بالقوه خود توضیح دهید که چرا از بقیه بهتر هستید.

پروژه دورکاری و مهارت‌های فریلنسر
مهارت‌هایی که در رزومه خود بیان می‌کنید بیانگر تخصص شما هستند

گام دوم: مشتری یا بازار ایده آل خود را شناسایی کنید.

فریلنسینگ بدون مشتری معنایی پیدا نمی‌کند. اما این بدان معنی نیست که باید خدمات خود را به هر کسی ارائه کنید چون این کار اصلا به نفعتان نیست. می‌توانید درباره اینکه چه کسی به چه خدماتی نیاز دارد تحقیق کنید. برای مثال مواردی از مشتریان مناسب برای هر مهارت می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • توسعه وب: فروشگاه‌های محلی، مربیان ورزشی، مؤسسات، هتل ها
  • تحلیل داده: استارتاپ‌ها و سازمآن‌های مبتنی بر داده

اما مشتریانی هم وجود دارند که حداقل به عنوان انتخاب اول نباید روی آن‌ها حسابی باز کرد. مثل ابر شرکت‌های چند ملیتی که به شدت محافظت شده و نسبت به مشتریان‌شان مخفی کاری می‌کنند.

گام سوم: ارائه نمونه کارها و ساخت پروفایل

بعد از تعیین زمینه کاری و یافتن مشتری هدف، زمان راه‌اندازی کارتان است. در این مورد می‌توانید وبسایتی برای ارائه نمونه کارهایتان ایجاد کنید یا در پلتفرم‍‌هایی مانند LinkedIn، Upwork، Toptal یا AngelList پروفایل بسازید.

مهم‌ترین نکته در به دست آوردن کار این است که اعتماد دیگران را برآورده کنید. چند نمونه از کارهایی که می‌توانید برای به وجود آوردن این اعتماد انجام دهید شامل موارد زیر هستند:

  • ارائه نمونه کار: وبسایت‌ها یا برنامه ها، گزارش‌های کاری ، کنفرانس‌ها (در صورت وجود) و … را در نمونه‌های کاری خود بگنجانید. حتی می‌توانید وبسایت خود را توسعه داده و نشان دهید می‌توانید کاری با کیفیت بالا ارائه کنید.
  • رضایت نامه / توصیه نامه: از رئیس، مشتریان یا همکاران سابق خود برای نوشتن این گواهی کمک بخواهید. اگر تازه شروع به کار کرده اید چند پروژه رایگان انجام دهید و سپس از مشتری تان بخواهید برای تان یک گواهی بنویسد.
  • وبلاگ نویسی: با این کار برای خود اعتبار ایجاد کنید. درباره کارتان و مطالب مرتبط با آن بنویسید تا مشتری در باره شما بیشتر بداند.

بهتر است در پلتفرم‌های حرفه ای مانند LinkedIn هم حضور داشته باشید. با این کار می‌توانید با مشتریان هدف ارتباط برقرار کرده یا ایده‌های کاری بیشتری دریافت کنید. ضمن اینکه امکان تبلیغ خودتان را هم خواهید داشت.

برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر در پلتفرم‌های فریلنسیگ باید از پروفایل خوبی در آن‌ها بهره‌مند باشید. یک پروفایل خوب به دلایل زیر شانس شکار فرصت‌ها را افزایش می‌دهد:

  • نشاندهنده این است که چقدر کارتان را جدی می‌گیرید.
  • نشاندهنده مهارت‌ها و نمونه خدماتیست که می‌توانید ارائه کنید.
  • در صورت داشتن توصیه نامه یا رضایت نامه، اعتبارتان را افزایش می‌دهد.

مواردی که هر پروفایل استاندارد باید داشته باشد شامل این موارد هستند:

  • شامل مهارت‌ها و تخصص‌هایتان
  • شامل یک عکس فریلنسر با یک بیوگرافی کوتاه و مختصر از او
  • طرح پیشنهادی برای کار که به مشتری نشان می‌دهد برای برای شغل مورد نظر او چقدر مناسب هستید
  • اشاره به تجربه‌ها و نمونه‌های کاری
  • دارای گواهینامه‌های مرتب با مهارت‌های ذکر شده

برای داشتن یک پروفایل جذاب و معتبر، پروژه هایی که علاقمند به درخواست آن‌ها هستید را بررسی کنید. به کلمات کلیدی و مهارت‍‌هایی که مشتریان برای توصیف نیازشان استفاده می‌کنند توجه کنید. این مهارت‌ها را به پروفایل خود اضافه نمایید. یادتان باشد که حداکثر تا ۱۰ مهارت را باید در پروفایل خود ذکر کنید. ضمن اینکه بهتر است این مهارت‌ها در یک حوزه تخصصی باشند. مطلب روش‌های فریلنسری که در بلندمدت جواب می‌دهد را هم بخوانید.

گام چهارم: بازاریابی برای خدمات ارائه شده

حالا زمان انجام کار است. اگر بتوانید مطابق بودجه مشتریانتان، خدمات خود را ارائه کنید برنده خواهید بود. اما ابتدا باید مشتریان را ترغیب به بررسی پیشنهادات خود کنید. برای انجام این کار چند راه وجود دارد:

  • در پلتفرم‌‍‌هایی مانند LinkedIn  با مشتریان ارتباط بگیرید.
  • از پلتفرم‌های فریلنسینگ مانند Upwork (عمومی)، Toptal (مهندسی)، codementor (تخصصی) و AngelList یا freelancer استفاده کنید. نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر  را هم بخوانید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.
  • با استفاده از Google Adwords یک گام جلوتر رفته و خدمات خود را تبلیغ کنید.

گام پنجم: تحلیل و ارزیابی خروجی هر مرحله

ممکن است اولین پروژه خود را یک روزه، یک ماهه یا حتی در طول ۶ ماه انجام دهید. در هر صورت باید برای بهبود حرفه خود تداوم داشته باشید. حتی شاید در اولین کارتان شکست بخورید. از این شکست برای بهتر شدن بهره ببرید. این نکات را همیشه در ذهن داشته باشید:

  • تعداد مشتریانی که با آن‌ها تماس گرفتید و اینکه چه تعدادی جواب دادند، چه تعدادی علاقه نشان دادند، چه تعدادی پاسخ ندادند را یادداشت کنید.
  • از مشتریانی که پیشنهادتان را رد کردند بخواهید دلیلشان را بیان کنند.
  • کسانی که در زمینه کاری شما موفق عمل کردند چه کارهای متفاوتی انجام دادند؟
  • چه چیز جدیدی در زمینه کاری‌تان وجود دارد و مردم چه انتظاری از شما دارند؟
  • شکاف‌های بین نمونه‌های کاری خود و نیازهای هر پروژه و اشتباهات فریلنسری خود را بشناسید.

هر داده‌ای که به دست آورده اید را تحلیل کرده و به دنبال مشتریانی باشید که شانس بیشتری برای سپردن کار به شما دارند. برای این کار بهتر است دسته‌ای جداگانه از مشتریانی ایجاد کنید که باید بین نیازهای آن‌ها و توانایی‌های خود ارتباط برقرار نمایید.

اگر روزی دو ساعت صرف ارائه پیشنهاد به مشتریان می‌کنید باید حداقل ۳ الی ۴ ساعت را هم صرف تقویت مهارت‌های خود کنید. یادتان باشد که استراتژی شما در صورتی که همواره مشتاق یادگیری و کنجکاوی باشید جواب خواهد داد.

پروژه دورکاری و مشتریان
همیشه دنبال مشتریانی باشید که شانس بیشتری برای سپردن کار به شما دارند

معرفی بازارهای آنلاین برای دریافت پروژه دورکاری

دنبال کردن گام‌های ذکر شده برای دریافت پروژه دورکاری الزامی ‌است ولی کافی نیست. زیرا بدون یک درگاه و پایگاه آنلاین برای پیدا کردن پروژه‌های فریلنسری مطمئنا دچار مشکل خواهید شد. امروزه، نیمی ‌از فریلنسرها پروژه‌های مورد نظر خود را از طریق سایت فریلنسری پیدا می‌کنند. آمارها نشان دهنده این است که ۷۳ درصد از فریلنسرها بر این باور هستند که تکنولوژی باعث راحت‌تر شدن کار آن‌ها می‌شود.

برخی سایت‌‌های فریلنسر ایرانی به عنوان بنگاهی در زمینه فریلنسری فعالیت دارند. برای مثال، وبسایت پونیشا انواع و اقسام پروژه‌‌های دورکاری را به فریلنسرهای هر حوزه معرفی می‌کند. در کنار این سایت‌ها، بسیاری از اپلیکیشن‌های خدماتی هم در این زمینه فعالیت دارند تا مانند یک سایت فریلنسری تایپ و ترجمه و برنامه نویسی به کاربران خدمات دهند.

با این حال اما اگر دوست دارید درآمد بیشتر و دلاری کسب کنید، شاید سایت فریلنسری ایرانی چندان محل خوبی برای دریافت پروژه دورکاری نباشند. با نگاهی به سایت‌های خارجی فریلنسری به این مسئله پی می‌برید که در صورت ارائه کار خوب، چه درآمد ارزی بالایی منتظر شما خواهد بود.

پروپوزال مناسب برای یک فریلنسر

به تمام ایمیل‌های اسپمی‌که دریافت کرده‌اید فکر کنید. تمامی ‌تماس‌هایی را به خاطر بیاورید که فروشندگان محصولات مختلف با شما انجام داده‌اند. اگر حتی سرویس مورد نظر به شما کمک کند، به خاطر حجم فراوان و بی‌هدف بودن آن‌ها اذیت خواهید شد. به همین دلیل است که اغلب به این ایمیل‌ها و تماس‌ها توجه نمی‌کنید.

همین مسئله در مورد پروپوزال یک فریلنسر هم وجود دارد. ارسال گروهی پورتفو با ایده‌های ناکامل، برای دریافت پروژه دورکاری از افرادی که با آن‌ها آشنایی ندارید، بهترین راه برای افزایش شانس استخدام فریلنسر نیست. قبل از اینکه ایده خود را به یک مشتری ارائه دهید، مطمئن شوید که اهداف و چالش‌های او را درک کرده‌اید. می‌توانید در ابتدا یک قرار کاری تنظیم کنید یا با یک تماس تلفنی، کمی ‌در مورد جزئیات پروژه دورکاری صحبت کنید.

پس از این، از آن‌ها بپرسید که مایل هستند ایده شما برای بهتر شدن کارشان را بشنوند یا خیر. اگر آن‌ها تمایل نشان دادند، بهتر است که مشغول آماده کردن یک پروپوزال دیجیتال شوید. برای ارتباط با کارفرماها و مشتریان می‌توانید از اپلیکیشن اسلک هم استفاده کنید.

قبول پروژه دوکاری با پروپوزال
ایجاد یک پروپوزال حرفه‌ای از ملزومات فریلنسری است

 قدم‌های ایجاد یک پروپوزال حرفه‌ای

برای ساخت یک پروپوزال خوب که روند دریافت پروژه دورکاری را برایتان آسان‌تر کند، از این قدم‌ها پیروی کنید:

  • رویکرد:  اگر یک مشتری مشتاق است تا با شما همکاری کند، نباید بیش از یک حد مشخص از خود و کارتان تعریف کنید. به یاد داشته باشید که پروپوزال شما باید به هدف کمک به مشتری مورد نظر طراحی شود. پس در ابتدا، برای پروژه، اهدافی مشخص تعیین کرده و بگویید که این اهداف چگونه به مشتری کمک خواهد کرد. سپس رویکرد خود برای رسیدن به این اهداف را مشخص کنید.
  • جدول زمانی: در مورد محصول پایانی که قرار است تحویل دهید صادق و شفاف باشید. زمان تحویل و چگونگی آن را مشخص کنید. همچنین فراموش نکنید که درصد خطا را اعمال کنید و فرصتی برای دیر کرد پروژه دورکاری در نظر بگیرید تا نزد مشتری بدقول نشوید.
  • بودجه: باید با مشتری در مورد هزینه‌ها صادق باشید. یک مشتری نمی‌خواهد پس از امضای قرارداد با هزینه اضافی روبرو شود. با استفاده از روش های قیمت‌گذاری فریلنسینگ، هزینه کلی را مشخص کنید و توضیح دهید که این هزینه‌ها چگونه مصرف خواهد شد.
  • پیام پیوست ایمیل: از طریق پیام پیوست به مشتری خود ثابت کنید که بهترین فریلنسر برای این کار هستید. به صورت خلاصه دو یا سه پروژه مرتبطی که انجام داده‌اید، شیوه کار و نتایج آن‌ها را شرح دهید. به خاطر داشته باشید که پیام پیوست بیشتر از این که یک رزومه باشد، یک نوع تحقیق میدانی است.
  • منابع: یک پروپوزال خالی مطمئنا راضی کننده نیست و باید به آن کمی ‌المان‌های مختلف را اضافه کنید. جدول‌های مخصوص برای بودجه، توضیح برخی شرایط با چارت‌ها و… به بهتر شدن پروپوزالی که برای پروژه دورکاری می‌نویسید، کمک خواهد کرد.

اگر با سفارش‌دهنده مورد نظر در مورد پروژه دورکاری یا فریلنسینگ صحبت کرده‌اید و آن‌ها موافقت کرده‌اند که پروپوزال شما را ببینند، مشکلی ندارد که بعد از چند روز سراغ پروژه را از آن‌ها بگیرید. بین ۱۰ تا ۱۴ روز صبر کنید. سپس با آن‌ها تماس گرفته و بپرسید که پروپوزال شما در چه مرحله‌ای است. اگر قبول یا رد شده‌اید دلیل آن را از مشتری بپرسید.

دریافت پروژه دورکاری از مشتریان خارج کشور

شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های فریلنسر ایرانی به مشتریان زیادی دست پیدا کنید. اما در کنار آن، با کمی‌تلاش می‌توان مشتریانی از سرتاسر جهان نیز برای خود پیدا کرد. البته ورود به بازار کار خارجی به عنوان یک فریلنسر یا دورکار، نیازمند درک درست از زبان خارجی است. اما به دلیل تفاوت میان قیمت ارز مطمئنا درآمد مناسبی از پروژه‌های خارجی خواهید داشت. برای این کار می‌توانید سری به سایت‌های فریلنسری خارجی بزنید.

پروژه دورکاری برای مشتری خارجی
شما می‌توانید مشتریان خارجی هم داشته باشید

نقد کردن درآمد دلاری فریلنسرها

در صورتی که موفق به دریافت پروژه دورکاری از کارفرمایان، شرکت‌ها یا به طور کلی مشتریان خارجی شدید، شاید اولین دغدغه‌تان نحوه نقد کردن درآمد به دست آمده از این راه باشد. خوشبختانه سایت نیک پرداخت در کنار شما است تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به تبدیل درآمد دلاری به ریال بپردازید. برای این کار می‌توانید روی بنر زیر کلیک کنید.

پادکستر فریلنسر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع بندی

در این مطلب نیک پرداخت به مرور گام‎‌هایی که باید در ابتدای ورود به حوزه فریلنسری انجام داد پرداخت. با دنبال کردن این گام‌ها و انجام دادن آن‌ها موفق به دریافت پروژه دورکاری خواهید شد. در نهایت می‌توانید درآمد حاصل شده از پروژه‌های فریلنسری خارجی را با کمک نیک پرداخت به ریال تبدیل و آن را به کارت بانکی خود واریز کنید.

منبع: freecodecamp

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست