نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر Freelancer.com

نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر Freelancer.com

سایت فریلنسر بازاری از ایده‌ها، مهارت‌ها و توانایی‌هاست که در آن هر کسی می‌تواند در زمینه ای که دوست دارد کار کند. این سایت حدودا ۱۲ سال پیش راه اندازی شده و از آن زمان تا کنون به کمک کارفرمایان و فریلنسرها، محصولات و ویژگی‌های فراوانی را ارائه کرده است. با این حال ممکن است نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر به دلیل وسعت این پلتفرم، برای افراد تازه کار کمی مبهم باشد. در این مطلب نیک پرداخت قصد داریم شما را با این سایت و راه‌های میان‌بر برای کسب درآمد دلاری از آن آشنا کنیم.

گام‌های کسب درآمد از سایت فریلنسر

ساین فریلنسر یکی از سایت‌هایی است که با کمک آن می‌توان به درآمد دلاری رسید. فریلنسرها در هر رشته و مهارتی می‌توانند با توجه به علایق خود در این سایت پروژه بگیرند و در منزل خود کسب و کار فریلنسری داشته باشند. دفتر مرکزی سایت فریلنسر دات کام در سیدنی استرالیا است و شعب دیگری در کشورهای ونکوور، لندن، بوینس آیرس، مانیل و جاکارتا دارد. استخدام فریلنسر در این سایت به این صورت است که کارفرمایان می‌توانند پیشنهادات فریلنسرها را مقایسه کرده و فریلنسر مناسب با شرایطشان را انتخاب کرده و پروژه را به آن‌‌ها بسپارند. برای آشنایی با دیگر سایت‌های فریلنسر خارجی این مطلب را مطالعه کنید.

گام اول: حوزه مهارت‌ خود را مشخص کنید

حوزه‌ای را که در آن تبحر دارید مشخص کرده و به عنوان یک فریلنسر با ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت Freelancer پا به دنیای فریلنسری بگذارید. ثبت نام و انجام پروژه‌ها در این سایت کاملا رایگان است و کاربر پس از مراحل تایید حساب کاربری، می‌تواند رزومه خود را در این سایت ایجاد کند. منتهی با ارتقاء خود از طریق پرداخت حق عضویت، می‌توانید از امکانات خوبی که موجب افزایش پیشنهادهای کار و در نتیجه افزایش درآمدتان می‌شود بهره ببرید.

حواستان باشد که پروژه‌ها بر اساس مهارت‌هایی که در پروفایل‌تان ذکر کرده‌اید به شما تعلق خواهند گرفت. بنابراین حتما این لیست را با دقت و جزئیات کامل پر کنید. بدین ترتیب فرصت‌های کاری بیشتری به دست خواهید آورد.

گام دوم: یک پروفایل خوب داشته باشید

اهمیت داشتن یک پروفایل کاربری کامل و حرفه‌ای بر هیچکس پوشیده نیست. در حقیقت پروفایل شما نشان دهنده شخصیت، نمونه کارها، مهارت‌ها، تجربیات و رزومه شما است. یک پروفایل خوب می‌تواند کارفرماها را به همکاری با شما ترغیب کند. ضمن اینکه در نحوه قضاوت افراد در مورد مهارت‌ها و توانایی‌هایتان هم اثرگذار است.

گام سوم: یافتن پروژه و شروع مناقصه

کار اصلی نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر از همین نقطه آغاز می‌شود. در این سایت، هر روز صدها پروژه و مسابقه در دسته بندی‌های مختلفی ارائه می‌شوند. با بررسی منظم صفحات مربوط به این دسته بندی‌ها می‌توانید پروژه‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید. در صفحات مربوط به مشاغل (Jobs) می‌توانید پروژه‌های مناسبی که جهت مناقصه باز هستند را ببینید. برای مسابقات (Contests) هم کافیست پروژه مورد نظر خود را وارد کنید. در زمان مقرر، پروژه را به بهترین صورت انجام دهید، جایزه بگیرید و درآمد ارزی کسب کنید.

بیش از ۷۵۰ دسته بندی در صفحه مشاغل این سایت وجود دارد، از توسعه دهنده وب تا نویسندگی، بازاریابی و حسابداری. قطعا مشاغلی سازگار با مهارت‌های شما در این بخش وجود دارد. قبل از اینکه پیشنهادتان را بفرستید، مطمئن شوید که دلیلی قانع کننده برای انتخاب خود از میان متقاضیان برای کارفرما نوشته اید.

کسب درآمد از سایت فریلنسر با شغل‌های متفاوت
انواع دسته بندی‌های موجود در سایت فریلنسر

گام چهارم: کار را شروع کنید

این گام ممکن است سخت‌ترین مرحله باشد. ولی در عین حال با ارزش‌ترین هم است. قبل از شروع کار مطمئن شوید که با کارفرمایتان درباره محدوده پروژه، ضرب الاجل‌ها و زمان پرداخت‌ها هماهنگ هستید تا بعدا مشکلی در این زمینه پیش نیاید. حتی ممکن است لازم به انعقاد قراردادی بین شما و کارفرما باشد. می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند اپلیکیشن اسلک برای ایجاد ارتباط به شکل دورکاری با کارفرمای خود استفاده کنید.

شاید برای آغاز کار هیجان زیادی داشته باشید، اما باید بدانید که همه چیز بین شما و کارفرمایتان باید شفاف باشد. شما باید بدانید که کارفرماها در هنگام استخدام فریلنسر به چه نکاتی توجه می کنند. پس برای شروع کار عجله نکنید. آرامش خود را حفظ کرده و همواره تمرکز داشته باشید.

گام پنجم: دریافت پول و ثبت بازخورد

با اتمام پروژه می‌توانید پول خود را به صورت کامل از کارفرما تحویل بگیرید. در مورد شیوه‌های نقد کردن این پول در ادامه مطلب صحبت خواهیم کرد. یادتان باشد که پس از پایان کار از کارفرما بخواهید که حتما نظر و تجربه‌اش از کار با شما را ثبت کند تا از این طریق به جمع آوری امتیاز بپردازید. هرچه امتیازتان بیشتر باشد، شانس پیدا کردن پروژه‌های بیشتری را هم خواهید داشت.

ثبت بازخورد کارفرما جهت کسب درآمد از سایت فریلنسر
نمایی از صفحه ثبت بازخورد کارفرما در سایت فریلنسر

تا چه میزان می‌توان از سایت فریلنسر درآمد داشت؟

مقدار و نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر بستگی مستقیمی به میزان فعالیت شما در آن دارد. البته نباید از کیفیت پروژه‌هایی که تحویل می‌دهید هم غافل شوید. زمانی که یک پروژه به مشتری تحویل و پرداخت‌های مربوط به آن انجام می‌شود، سیستم ثبت رأی و امتیاز برای آن پروژه فعال می‌شود. کارفرما و فریلنسر با استفاده از این سرویس می‌توانند نظر خود را در مورد عملکرد یکدیگر با نوشتن بازخورد و ثبت امتیاز در یک مقیاس ۵ ستاره ای ثبت کنند.

رتبه و امتیاز کلی هر فریلنسر، امتیاز و نظراتی که برای هر پروژه دریافت کرده است در حساب کاربری او نمایش داده می‌شود. مرور این بازخوردها در آینده به کارفرماها کمک می‌کند که میزان رضایت مشتریان هر فریلنسر و میزان موفقیت او در انجام هر پروژه و خوش قولی او را به راحتی مشاهده کنند.

بنابراین اگر در این پلتفرم به عنوان فریلنسر پروژه گرفته‌اید، باید تلاش کنید هر پروژه را با بهترین کیفیت به مشتریان خود تحویل دهید. از این طریق می‌توانید امتیاز بالاتری از آن‌ها دریافت کنید. بدین ترتیب تعداد پروژه‌های بیشتری به دست آورده و درآمد فریلنسری بالاتری خواهید داشت.

انتقال درآمد کسب شده از سایت فریلنسر به حساب بانکی

نحوه پرداخت در سایت‌های فریلنسر ایرانی مشخص است اما یکی از نگرانی‌های کاربران ایرانی در رابطه با سایت‌های فریلنسر خارجی این است که چگونه درآمد کسب شده از آن‌ها را به حساب بانکی خود منتقل کنند. مجموعه نیک‌ پرداخت با ارائه خدمات مطمئن و سریع در زمینه نقد کردن درآمد ارزی، می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند. شما با استفاده از این خدمات می‌توانید با کمترین کارمزد و در سریع‌ترین زمان ممکن درآمد خود را به ریال تبدیل کنید.

درآمد دلاریت رو نقد کن
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع بندی

در این مطلب نیک پرداخت به معرفی یکی از معتبرترین سایت‌های فریلنسری یعنی freelancer.com پرداخته و راه‌های کسب درآمد از آن را بررسی کردیم. نکته واضح این است که در صورت تعهد به کار و تلاش برای انجام دادن پروژه‌ها به بهترین شکل ممکن، می‌توانید درآمد بسیار خوبی از سایت فریلنسر داشته باشید. در نهایت هم درآمد خود را با استفاده از خدمات نیک پرداخت می‌توانید به ریال تبدیل نمایید.

منبع: freelancer

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست