چگونه حساب وبمانی باز کنیم؟

راهنمای افتتاح حساب وب مانی 

اگر قصد خرید شخصی از درگاه‌های پشتیبان وب مانی و نقل و انتقال پول با کمک وب مانی را انجام دهید، نیاز به افتتاح حساب وب مانی دارید. در این مقاله نحوه انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد و شما را با مزایای افتتاح حساب آشنا خواهیم کرد. همچنین در انتها در مورد نحوه ارایه این خدمت در نیک پرداخت توضیحاتی را خواهیم داد.

وب مانی چیست؟

وب مانی (WebMoney) یک سیستم پرداخت بین‌المللی است که با هدف انجام فعالیت‌های مالی شخصی و تجاری، کار خود را پیش می‌برد. با استفاده از وب مانی، کاربران قادر هستند تا پول خود را به صورت بین‌المللی ارسال یا دریافت و آن را در یک محیط آنلاین و البته امن، ذخیره و در صورت لزوم نقد کنند. اگر نقد کردن حساب وب مانی مانند حساب پی پال دغدغه شماست، خواندن این مقاله در مورد نقد کردن درآمد ارزی پیشنهاد می‌شود.

وب مانی حالا به مرحله‌ای از اعتبار رسیده که به عنوان یکی از  محبوب‌ترین کیف پول‌های دیجیتال حال حاضر دنیا شناخته می‌شود. می‌توانیم با وب مانی، پول خود را ذخیره، دریافت یا ارسال کنیم و از طریق آن، بدون نیاز به ارتباط مستقیم با بانک‌ها، به صورت آنلاین خرید کنیم.

وب مانی فعالیت خود را از سال ۱۹۹۸ در کشور روسیه آغاز کرد و امروزه با گسترش قابل توجه فعالیت خود، به بیش از ۴۱ میلیون کاربر دست پیدا کرده است. طبق آخرین آماری که در سال ۲۰۲۰ به دست آمده، این پلتفرم به صورت هفتگی ۳۰۰ هزار حساب فعال دارد و بیش از ۱۰۰ هزار فروشگاه از این سیستم پرداخت پشتیبانی می‌کنند.

مزایای افتتاح حساب وب مانی چیست؟

در سال‌های گذشته و با همه‌گیر شدن فعالیت مجازی و دورکاری در کسب و کارها در سطح بین‌المللی، اهمیت استفاده از یک سیستم پرداخت آنلاین هم اهمیت قابل توجهی پیدا کرده است. به همین دلیل وب مانی به یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران به خصوص فریلنسرها و شرکت‌ها تبدیل شده است. این افراد با کمک وب مانی می‌توانند بنا به شرایط کشور، ارزهای خارجی خود را دریافت یا ارسال کنند یا آن را به ارزهای دیگر تبدیل کنند.

نه فقط امکان انجام تراکنش‌ها، بلکه در وبمانی امکان سرمایه‌گذاری، انجام پرداخت‌ها، دریافت وام یا حتی کمپین جذب سرمایه‌ هم وجود دارد. وب مانی می‌تواند یک پل مالی بی‌دردسر برای فریلنسرها، دانشجویان و شرکت‌ها باشد.

احراز هویت و معرفی انواع پاسپورت‌های وب مانی

پاسپورت‌های وب مانی بر اساس اطلاعات شخصی هر یک از افراد ساخته می‌شود. این پاسپورت‌ها دارای چندین سطح هستند که هر کدام ویژگی‌های خود را دارند. در ادامه با انواع پاسپورت‌های وب مانی آشنا می‌شویم. شما با داشتن پاسپورهای فورمال به بالا، احراز هویت خود را هم بعد از افتتاح حساب وب مانی انجام می‌دهید.

پاسپورت وب مانی
پاسپورت شخصی وب مانی، بالاترین سطح امنیت را برای کاربران خود فراهم می‌کند

پاسپورت Alias

پاسپورت‌ مستعار (Alias) پاسپورت ساده وب‌مانی است. شما تنها با ثبت نام در سایت وب مانی، این نوع پاسپورت را دریافت می‌کنید و فقط برای داشتن آن باید شماره موبایل خود را وارد کنید.

اگر تراکنش‌های کوچک انجام می‌دهید، این پاسپورت برای شما کفایت می‌کند. کاربران دارای پاسپورت Alias می‌توانند در روز تا ۱۰۰ دلار، در هفته ۳۰۰ دلار و در ماه ۵۰۰ دلار با کیف پول خود تراکنش انجام دهند. این پاسپورت برای کاربران تازه واردی که قصد آشنایی با پلتفرم وب مانی را دارند مناسب است.

پاسپورت Formal

پاسپورت رسمی (Formal)، سطح بعدی پاسپورت‌های وب مانی است. برای ثبت نام برای دریافت پاسپورت رسمی، به اطلاعات پاسپورت یا کارت ملی خود و همچنین آپلود تصویر آن نیاز دارید. این نوع پاسپورت هم برای کاربران رایگان است و اجازه می‌دهد به صورت روزانه ۳ هزار دلار، هفتگی ۱۰ هزار دلار و به صورت ماهانه ۱۵ هزار دلار جابه‌جایی پول داشته باشند.

پاسپورت Initial

این سطح از پاسپورت برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط پیشنهاد می‌شود. پاسپورت Initial از امنیت بالایی برخوردار است، اما برای استفاده از امکانات آن، باید هزینه پرداخت کنید. با این پاسپورت می‌توانید روزانه ۱۲ هزار دلار، هفتگی ۳۰ هزار دلار و ماهانه ۶۰ هزار دلار تراکنش داشته باشید.

خرید وب مانی

پاسپورت Personal

پاسپورت شخصی وب مانی، بالاترین سطح امنیت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. اما نکته این پاسپورت این است که برای ثبت نام آن نیاز است به صورت حضوری همراه با مدارک خود به یکی از نمایندگان رسمی وب مانی مراجعه کنید. به همین دلیل پاسپورت شخصی، شما را از سایر کاربران سطوح پایین‌تر متمایز می‌کند. البته این پاسپورت رایگان نیست و باید برای آن هزینه کنید. اما در عوض تراکنش‌ها با محدودیت کمتری رو به‌ رو هستند.

پاسپورت Merchant

این نوع پاسپورت که آخرین سطح پاسپورت‌های وب مانی است، اجازه می‌دهد تا بدون هیچگونه محدودیتی پرداخت و تراکنش داشته باشید. پس از ثبت نام موفق از طریق پاسپورت شخصی، تنها کافی است در صفحه MegaStock  وب مانی ثبت نام کنید تا به رایگان عضو پاسپورت Merchant شوید. این نوع پاسپورت برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است.

افتتاح حساب وب مانی

ثبت نام در وب مانی کار سختی نیست و نیاز به مدارک خاصی هم ندارد. کافی است برای افتتاح حساب وب مانی مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. وارد سایت wmtransfer.com  شوید و روی گزینه Registration یا Sign Up کلیک کنید.

ثبت نام وبمانی
اولین مرحله از ثبت نام وب مانی

۲.  کشور ایران را انتخاب کنید، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و سپس اعداد روی تصویر را در فضای پایین وارد کنید. سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.

نحوه ثبت نام وب مانی
وارد کردن شماره تلفن

۳. یک پیامک شامل کد فعالسازی به شماره‌ای که وارد کرده‌اید ارسال خواهد شد. کد فعالسازی را در بخش Confirmation Code وارد کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید.

ثبت نام وبمانی
وارد کردن کد فعالسازی را در بخش Confirmation Code

۴. یک رمز عبور بیشتر از ۵ حرف و کمتر ۲۹ حرف انتخاب کنید و سپس آن را دوباره در بخش Retype وارد کنید. سپس تیک پایین را زده و روی دکمه تکمیل کلیک کنید.

نحوه ثبت نام وبمانی
انتخاب رمز عبور بیشتر از ۵ حرف و کمتر از ۲۹ حرف باشد

ثبت مراحل پاسپورت Formal

با طی کردن این مراحل، یک حساب کاربری معمولی ایجاد کرده‌اید که به پاسپورت Alias شناخته می‌شود. اما برای اینکه قادر باشید از ویژگی‌ها و سرویس‌های بیشتری برخوردار باشید و امنیت بالاتری برای حساب خود ایجاد کنید، نیاز است تا سطح پاسپورت خود را به حساب رسمی (Formal) یا بالاتر ارتقا دهید.

۵. نوع پاسپورت Formal or Higher Level را انتخاب کنید. در این قسمت با کیف پول‌های معرفی شده در بالا رو به رو خواهید شد. بهتر است برای شروع کیف پول دلاری را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید. در صفحه بعد، با تیک زدن مقررات در پایین صفحه، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

باز کردن حساب وبمانی
در این مرحله کیف پول خود را انتخاب کنید.

۶. در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید اطلاعات رسمی پاسپورت خود را وارد کنید و روی گزینه OK کلیک کنید.

نحوه افتتاح حساب وب مانی
وارد کردن اطلاعات پاسپورت

۷. در این صفحه باید تصویر پاسپورت خود را آپلود کنید.

نحوه افتتاح حساب وب مانی
ارسال تصویر پاسپورت

با اتمام این مرحله یک کد پیگیری دریافت خواهید کرد که باید نزد خود نگه دارید. حالا ثبت نام شما کامل شده و می‌توانید برای ایجاد کیف پول بیشتر، در داشبورد شخصی خود گزینه Add Purse, Bank Card, ETC را انتخاب کنید.

هر یک از کیف پول‌های شما، دارای یک شماره حساب منحصربه‌فرد هستند که از آن برای دریافت پول از شخص یا شرکت مقابل استفاده می‌کنید.

می‌توانید این مراحل را از طریق اپلیکیشن موبایلی وب مانی به نام Webmoney keeper نیز انجام دهید.

برنامه موبایلی وبمانی
تصویری از اپلیکیشن وب مانی را در بالا می‌بینید.

شارژ حساب وب مانی

نحوه افتتاح حساب در سایت نیک پرداخت

شما می‌توانید تمام مراحل بالا را به نیک پرداخت بسپارید و حساب وب مانی خود را افتتاح کنید.

  • برای این کار ابتدا کافی است در سایت نیک پرداخت ثبت نام کنید.
  • سپس از صفحه داشبورد روی سفارشات و سفارش جدید کلیک کنید.
  • از قسمت خدمات وب مانی روی «افتتاح حساب وب مانی» کلیک کنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود نیاز به ورود اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره موبایل و شماره پاسپورت، ایمیل و … است.

 

  • ثبت نام اکانت وبمانی
    مراحل افتتاح حساب وب مانی در نیک پرداخت

    مدت زمان افتتاح حساب وبمانی حدود ۲ تا ۳ روز کاری است و هزینه آن ۲۹۹ هزار تومان است.

 

افتتاح حساب وب مانیخرید وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست