تمرین برای آموزش زبان تافل

تمرین بخش اسپیکینگ و رایتینگ برای موفقیت در آزمون تافل

تمرین کردن موفقیت در آزمون تافل را تضمین می‌کند. اما مسئله این است که چطور برای آمادگی و موفقیت در آزمون تافل تمرین کنیم که بدون سد از این آزمون بگذریم. در ادامه این مطلب ۳۰ تمرین برای بخش اسپیکینگ و رایتینگ آمده است که با توجه به آن‌ها موفقیت در آزمون تافل دور از دسترس نخواهد بود.

تمرینات بخش اسپیکینگ آزمون تافل

تمرین اسپیکینگ برای آموزش زبان تافل

تمرین برای بخش اسپیکینگ یکی از مهمترین قدم‌ها برای موفقیت در آزمون تافل است. در بخش اسپیکینگ دو سوال اول تقریباً مشابه همدیگر هستند. در هر دو سوال از شما خواسته می‌شود تا به مدت ۴۵ ثانیه در مورد تجربیات و نظرات خود در مورد موضوعی صحبت کنید. البته سوال دوم بیشتر به نظرات شما برمی‌گردد. زیرا از شما خواسته می‌شود تا بین دو طرف یک قضیه یکی را انتخاب کرده و دلایل انتخاب خود را توضیح دهید. در حقیقت باید بگویید که به نظرتان کدام یک از دو ایده بهتر هستند.

سوال دوم اسپیکینگ معمولاً از دو الگوی متفاوت زیر پیروی می‌کند.

برخی افراد نظر الف را دارند و برخی نظر ب. به نظر شما کدام درست است؟

با جمله روبه‌رو موافق هستید یا مخالف؟ طرف الف

سوال دوم در قالب هر کدام از الگوهای بالا بیان شود تغییری در شیوه پاسخ دادن نمی‌گذارد. ابتدا باید نظر الف یا ب را بپذیرید. سپس باید دلیل انتخابتان را شرح دهید.

در ادامه ۱۵ مثال مختلف برای سوال دوم بخش اسپیکینگ را می‌توانید مشاهده کنید. حتماً بخاطر داشته باشید که هنگام تمرین کردن این سوألات صدای خود را ضبط کنید. همچنین در نظر داشته باشید که در آزمون اصلی بعد از مطرح شدن پرسش ۱۵ ثانیه فرصت دارید پاسخ خود را آماده کنید و پس از آن باید جواب خود را در ۴۵ ثانیه بیان کنید. پیش رفتن با زمان بندی آزمون در حین تمرین نمونه سوألات نتیجه‌ی بهتری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: آزمون اینترنتی تافل چه مزیت هایی دارد؟

۱۵ نمونه سوال برای پرسش دوم اسپیکینگ

نمونه سوألات اسپیکینگ برای آموزش زبان تافل

۱.برخی ترجیح می‌دهند وعده ناهار را سنگین‌تر بخورند و در شب زیاد غذا نخورند. برخی دیگر اما ناهار سبکی می‌خورند و در عوض شام مفصل‌تری می‌خورند. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ چرا؟

۲.با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ چرا؟

حفظ کردن معنی کلمات برای یادگیری زبان کمکی به پیشرفت مهارت‌ صحبت ‌کردن نمی‌کند.

۳.برخی دوست دارند در مکان‌هایی زندگی کنند که دمای هوا در طول سال تغییرات محسوسی را متحمل نمی‌شود. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند آب و هوای مکان زندگیشان در طول سال متغیر باشد. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ چرا؟

۴.اخیراً گوش دادن به موزیک‌ها یا تماشای فایل‌های تصویری از طریق اینترنت بدون خریدن آن‌ها رواج پیدا کرده‌ است. شما ترجیح می‌دهید تا این فایل‌ها را بخرید یا از طریق اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید؟ چرا؟

۵.شما ترجیح می‌دهید که صبح‌ زود از خواب بیدار شوید یا از دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهند تا دیروقت بیدار بمانند؟ دلیل انتخاب خود را شرح دهید.

۶. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ چرا؟

استفاده از کتاب شخصی برای درس خواندن بسیار مهم است. زیرا خط کشیدن و نوشتن نکات در کتاب کمک بزرگی به یادگیری می‌کنند.

۷. برخی دانش آموزان در هنگام درس خواندن چندین بار استراحت می‌کنند اما نسبت به بقیه زمان بیشتری صرف مطالعه می‌کنند. دیگران ترجیح می‌دهند تا بدون استراحت درس بخوانند و در نتیجه مطالعه‌شان زودتر تمام می‌شود. شما از کدام دسته هستید؟ دلیل انتخاب خود را توضیح دهید.

۸. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

دانشجویانی که در ترم آخر تحصیلی خود هستند باید اجازه داشته باشند تا در هر واحدی که مایلند شرکت کنند. زیرا بعد از فارغ‌التحصیلی چنین فرصتی نخواهند داشت.

۹. در بعضی از کشورها دانش‌آموزان موظف هستند تا پیش از ورود به دانشگاه رشته تحصیلی خود را مشخص کنند. اما در برخی دیگر از کشورها دانش‌آموزان مدتی فرصت دارند تا در این مورد تصمیم قطعی بگیرند. به نظر شما کدام بهتر است؟ دلیل انتخاب خود را شرح دهید.

۱۰. اخیراً مطالعه کردن از طریق ابزاری مانند کامپیوتر، موبایل‌های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی رواج پیدا کرده است. شما ترجیح می‌دهید که برای مطالعه از کتاب استفاده کنید یا لوازم الکترونیکی؟ چرا؟

۱۱.در برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان این فرصت را دارند که واحدهایشان را به گونه‌ای انتخاب کنند تا یک روز خالی داشته باشند. در حالی که در برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان موظف هستند که از دوشنبه تا جمعه هر روز به دانشگاه بروند. به نظر شما کدام بهتر است؟ چرا؟

۱۲. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ با ذکر مثال و توضیح دلیل انتخاب خود را شرح دهید.

امکان یادگیری در کلاس‌های کم جمعیت که در آن‌ها دانشجویان می‌توانند در بحث‌ها مشارکت داشته باشند بیشتر است.

۱۳. بعضی از دانشگاه‌ها از دانشجویان می‌خواهند تا واحدهایی در زمینه‌های گوناگون مانند هنر، علوم و ادبیات بگذرانند. به نظر شما این بهتر است یا اینکه دانشجویان تنها واحدهایی را بگذرانند که مربوط به رشته تحصیلیشان باشد. دلیل انتخاب خود را شرح دهید.

۱۴. اگرچه دانشجویان در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند اما مباحث بسیاری از این کلاس‌ها بصورت آنلاین از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند. به نظر شما بهتر است که فرد بصورت حضوری در کلاس شرکت کند؟ یا استفاده از فایل‌های صوتی و تصویری کلاس از طریق اینترنت کافی است؟ چرا؟

۱۵. برخی افراد حاضرند مبلغ بالایی برای جابجایی راحت و سریع در شهر بپردازند. در حالی که دیگران ترجیح می‌دهند مسافت‌ها را با راه رفتن طی کنند. شما از کدام دسته افراد هستید؟ چرا؟

بیشتر بخوانید: تفاوت تافل و آیلتس چیست؟

تمرینات بخش رایتینگ آزمون تافل

آموزش زبان تافل برای بخش رایتینگ

یکی از مهمترین الزامات موفقیت در آزمون تافل تمرین کردن برای بخش رایتینگ است. تا پیش از آزمون هرچه رایتینگ‌های مستقل بیشتری بنویسید آمادگی شما برای سوال دوم این بخش بیشتر خواهد شد. همانطور که گفتیم موفقیت در آزمون تافل در گرو تمرین بسیار است و بخش رایتینگ از این امر مستثنا نیست. با تمرین بسیار زمان بندی برایتان جا می‌افتد. همچنین بعد از تمرین بسیار چونگی جمله بندی‌ها و استفاده از فن‌های گوناگون برای ارائه یک رایتینگ خوب دستتان می‌آید.

در ادامه ۱۵ مثال برای سوال دوم بخش رایتینگ آورده شده است. این سوال نظر شما را در مورد مسئله خاصی می‌پرسد یا از شما می‌خواهد بین دو طرف قضیه یکی را انتخاب کنید. در واقع الگوی این سوال مانند پرسش اول و دوم بخش اسپیکینگ است. برای نوشتن رایتینگ مستقل در آزمون اصلی ۳۰ دقیقه وقت دارید و مطلبی که می‌نویسید باید حداقل ۳۰۰ کلمه داشته باشد.

برای تمرین هرکدام از نمونه سوألات زیر به خود ۳۰ دقیقه وقت بدهید. سعی کنید حتماً مدتی بعد به مطلبی که نوشتید سر بزنید و اشکالات خود را بررسی کنید. بهترین کار این است که یک هفته بعد از اینکه یک رایتینگ را نوشتید آن را بررسی کرده و ایرادهای متن را اصلاح کنید.

بیشتر بخوانید: موضوع سوالات بخش اسپیکینگ آزمون تافل (قسمت اول)

۱۵ نمونه سوال برای پرسش دوم رایتینگ

نمونه سوألات رایتینگ برای آموزش زبان تافل

۱. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

اشتباهاتی که هنگام یادگیری یک مهارت مرتکب می‌شویم به یادگیری بهتر آن کمک می‌کنند.

۲. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

دوست مناسب کسی است که شخصیت و علاقه‌مندی‌هایش با ما متفاوت باشد.

۳. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

تیم‌های ورزشی با برگزاری رقابت‌های غیر ضروری بیشتر صدمه می‌زنند تا اینکه به پیشرفت تیم نفع برسانند.

۴. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

تصمیم‌های مهم باید بر اساس داده‌های قابل اندازه‌گیری و دقیق گرفته شوند.

۵. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

ایجاد ارتباط متفابل تأثیر بسیار مهمی در افزایش بازدهی کار تیمی دارد.

۶. بعضی از کمپانی‌ها برای ارتباط با مشتری‌هایشان از زبان رسمی‌ استفاده می‌کنند. در حالی که دیگر کمپانی‌ها تلاش می‌کنند تا رابطه صمیمانه‌تری با مشتری ایجاد کنند. به نظر شما کدام مناسب‌تر است. دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال شرح دهید.

۷. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

دانشگاه‌ها باید محیطی برای دانشجویان فراهم کنند تا در آن به فعالیت‌های متفرقه و غیر درسی بپردازند.

۸. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

دانشگاه‌ها باید شرکت در سخنرانی‌ها را برای تمام افراد حتی کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه را ندارند آزاد بگذارند.

۹. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

با افزایش نقش اینترنت در زندگی روزمره، مدارس باید تلاش کنند تا مهارت‌های نوشتن را از سال‌های پایین به دانش‌آموزان بیاموزند.

۱۰. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

بازی‌های فکری و انجام دادن پازل کمک بسیاری به رشد فکری کودکان می‌کند.

۱۱. بعضی از والدین به کودکان خود پول تو جیبی می‌دهند و آن‌ها را آزاد می‌گذارند تا هر طور که مایلند آن را خرج کنند. اما برخی والدین پول فرزندانشان را زخیره می‌کنند و فرزندشان بدون مشورت با آن‌ها اجازه خرید چیزی را ندارد. به نظر شما روش کدام دسته از والدین مناسب‌تر است؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

۱۲. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

تغییر دادن مدرسه کودکان تأثیر بدی روی آن‌ها دارد و باید تا جای ممکن از آن اجتناب شود.

۱۳. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

از آن‌جایی که تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است بهتر است کمتر پول خود را صرف خرید جدیدترین وسایل تکنولوژیکی بکنیم. زیرا در آن صورت وسوسه می‌شویم تا نسخه‌های جدید آن وسیله را که به بازار می‌آید تهیه کنیم.

۱۴. با جمله زیر موافق هستید یا مخالف؟ دلیل انتخاب خود را با ذکر مثال و توضیح شرح دهید.

دولت نباید به موزه‌های هنری کمک مالی بکند. زیرا درصد بالایی از مردم علاقه‌ای به این مسائل ندارند.

۱۵.افراد مختلف وقتی به مکان تازه‌ای می‌روند رفتارهای متفاوتی دارند. برخی مایلند تا روز خود را با انجام کارهای گوناگون بگذرانند. در حالی که دیگران ترجیح می‌دهند بدون برنامه جلو بروند. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ با ذکر مثال و توضیح دلیل انتخاب خود را شرح دهید.

در این مقاله تمرین‌هایی برای آموزش زبان تافل و افزایش مهارت در بخش‌های اسپیکینگ و رایتینگ ارائه شد. با استفاده از این تمرین‌ها و دیگر تمرین‌های مشابه می‌توانید به راحتی در آزمون تافل موفق شوید. ضمنا فراموش نکنید با استفاده از خدمات نیک پرداخت هیچ مشکلی برای پرداخت هزینه آزمون تافل نخواهید داشت.

آزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست