ویزا و مسترکارت

پی پال،‌ ویزا و مسترکارت روسیه را تحریم کردند

شرکت پی پال نیز در پی وضع تحریم‌های گسترده توسط کشورها و شرکت‌های مهم جهان، اعلام کرد که خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده است. همچنین در پی موج عظیمی از تحریم‌ها علیه روسیه،  ویزا و مسترکارت تمامی فعالیت‌های خود در این کشور را متوقف کردند. سیستم اقتصادی روسیه با تحریم‌های سخت‌گیرانه، رو به نابودی است.

طی بیانیه‌ای در سایت رسمی ویزا، این شرکت اعلام کرد که همکاری‌اش با تمامی شرکای خود در روسیه را در روزهای آتی متوقف خواهد کرد. در بیایه‌ای مشابه نیز مسترکارت اعلام کرد که تمامی سرویس‌های خود در روسیه را متوقف می‌کند، هرچند که این تصمیم برای پلتفرم مسترکارت چندان ساده نبود.

هر دو شرکت اعلام کرده‌اند که هرگونه تراکنش با مسترکارت یا ویزا که توسط بانک‌های روسیه عرضه شده‌اند، خارج از خاک این کشور کار نخواهد کرد. همچنین هیچ یک از این کارت‌ها که توسط بانک‌های خارج از روسیه منتشر شده‌اند، در این کشور یا در ATMهای آن، کار نمی‌کند. مدیرعامل شرکت ویزا در این خصوص می‌گوید:

ما از تاثیری که این اقدام روی همکاران، روی مشتریان، شرکا، کسب و کارها و مردم خواهد گذاشت متاسفیم. این جنگ و تهدیداتی که برای صلح و ثبات ایجاد کرده، نیازمند چنین اقدامی در جهت ارزش‌های ما بود.

تحریم روسیه توسط ویزا و مسترکارت

طبق گزارشی که توسط سایت بلومبرگ منتشر شد، هر شخصی در کشور روسیه همچنان می‌تواند برای خرید محصولات یا سرویس‌های مورد نظر خود، از کارت‌های ویزا یا مسترکارت استفاده کند. هرچند که هیچ یک از این شرکت‌ها، تراکنش‌های انجام شده را پردازش نخواهند کرد. در عوض این کار توسط سیستم کارت پرداخت ملی روسیه (NSPK) انجام خواهد شد. بنابراین کارت‌های ویزا و مسترکارت روسیه خارج از این کشور کار نخواهند کرد.

در ابتدای هفته جاری،‌ دو شرکت مسترکارت و ویزا، با توجه به وضعیت تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، بانک‌های این را در شبکه خود مسدود کردند. چند وقت پیش نیز در پی شدت گرفتن جنگ میان روسیه و اوکراین، سیستم مالی جهانی سوئیفت نیز تمامی سرویس‌های خود برای کشور روسیه را متوقف کرد. اپل‌پی و گوگل‌پی و در نهایت پلتفرم بزرگ پی پال نیز تمامی خدمات خود در کشور روسیه را متوقف کردند.

تحریم پلتفرم‌های بزرگی نظیر پی پال یکی از مشکلات بزرگ مردم ایران و مخصوصا فریلنسرهایی است که درآمد ارزی دارند هم هست. اگر نیاز به حساب وریفای شده پی پال دارید و به دنبال روشی مطمئن برای دور زدن تحریم‌ها هستید، نیک پرداخت آماده خدمت‌رسانی به شماست. کافی است وارد حساب کاربری خود شده و درخواست ایجاد یک حساب رسمی و امن پی پال را ثبت کنید. برای افتتاح حساب پی پال در نیک پرداخت کلیک کنید.

منبع: The Verge

افتتاح حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال امن و سریع با نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست