خرید با ویزا کارت و مستر کارت

امروزه تقریبا به هر فروشگاه آنلاین خارجی که سر بزنید، یا هر شرکتی که یک سرویس یا محصولی ارائه می‌دهد، دو آیکون ویزا و مستر کارت در هنگام پرداخت نهایی دیده می‌شوند. اما ویزا کارت و مستر کارت چه نوع روش پرداختی هستند و چطور کار می‌کنند؟ با ما همراه باشید تا مراحل خرید با ویزا و مستر کارت را با شما به اشتراک بگذاریم.

ویزا کارت و مستر کارت دو سیستم پرداخت بین‌المللی هستند که با استفاده از کارت‌های اعتباری آن‌ها، می‌توانید هر محصول، سرویس یا هزینه‌ای را به آسانی پرداخت کنید. خرید از سایت‌های خارجی مانند آمازون، خرید و دریافت اشتراک سرویس‌های دیجیتال سرگرمی یا آموزشی، یا پرداخت هزینه امتحانات بین‌المللی یا دانشگاه، همگی با کمک ویزا و مسترکارت قابل انجام هستند. در این مقاله ابتدا با ویزا کارت و مستر کارت بیشتر آشنا می‌شویم و سپس با روند خرید با ویزا و مستر کارت آشنا خواهیم شد.

ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت (VISA Card) یک شرکت چند ملیتی خدمات مالی آمریکایی است که در سال ۱۹۵۸ کار خود را آغاز کرد. شرکت ویزا که دفتر اصلی آن در کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا قرار دارد، خدماتی نظیر تسهیلات برای معاملات و مبادلات مالی در سرتاسر جهان به صورت کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی را ارائه می‌دهد.

ویزا کارت تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۴۳ میلیون کارت اعتباری در ایالات متحده آمریکا و بیش از ۷۹۸ کارت اعتباری در سرتاسر جهان عرضه کرده است. برای آشنایی با سیستم پرداخت پایونیر و نحوه افتتاح حساب آن نیز این مقاله را بخوانید.

خرید با مسترکارت
ویزا کارت پلاتینیوم و دیگر انواع آن

همچنین درآمد کلی این شرکت ۲۳ میلیارد دلار با حجم پرداخت ۸.۸ تریلیون دلار است. محصولات اصلی ویزا کارت شامل کارت‌های اعتباری، بدهی و کارت‌های پیش پرداخت برای راهکارهای پرداخت تجاری و بخش‌هایی نظیر موارد زیر است:

  • خدمات
  • پردازش داده‌ها
  • معاملات بین المللی
  • و …

انواع ویزا کارت

ویزا کارت در دو نوع فیزیکی و مجازی عرضه می‌شود. در صورتی که یک کارت اعتباری داشته باشید، می‌توانید تا سقف معینی که برای‌ شما تعیین شده است خرید کنید. هنگامی که هزینه خرید‌تان نسبت به موجودی حساب بیشتر شود، شما بدهکار می‌شوید.

در صورت بدهکار شدن، یک فرصت مشخص برای پرداخت بدهی برای‌تان تعیین خواهد شد. در نقطه مقابل، کارت نقدی مانند کارت‌های بانکی معمولی عمل می‌کند. به این صورت که تا هر میزان موجودی که در حساب خود دارید، قادر به انجام خرید خواهید بود.

ویزا کارت به دو صورت ارائه می‌شود: مجازی و فیزیکی. اما هدف اصلی ویزا کارت، ایجاد بستری مطمئن برای مصرف کنندگان، کسب وکارها، بانک‌ها و حتی دولت‌ها به منظور استفاده از پول فیات به صورت دیجیتال است.

با استفاده از کارت ویزا می‌توانید به صورت حضوری از دستگاه‌های کارت خوان خرید کنید. با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز پول نقد دریافت کنید و از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بی‌شماری که از ویزا کارت پشتیبانی می‌کنند، محصول یا سرویس مورد نظر‌تان را دریافت کنید.

ویزا کارت از آن جایی یک سیستم بین‌المللی است که بانک‌ها و شرکت‌های متعددی با این شرکت مالی فعالیت می‌کنند. به این صورت که مثلا اگر شما در کشور فرانسه یک ویزا کارت دریافت کرده باشید، می‌توانید آن را از ترکیه تا آمریکا استفاده کنید و نگران مبادله پول نباشید.

نحوه خرید با ویزا و مستر کارت
با کمک ویزا کارت و مسترکارت نگران مبادله پول در هیچ جای دنیا نباشید.

مستر کارت چیست؟

مستر کارت (Master Card) یکی دیگر از شرکت‌های خدمات مالی آمریکایی است که در زمینه کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی فعالیت می‌کند. دفتر اصلی این شرکت در نیویورک قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک هم معامله می‌شود.

این شرکت در دهه ۱۹۶۰ کار خود را آغاز کرد و امروزه صدها میلیون کاربر در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۹ مسترکارت به درآمد کلی حدود ۱۷ میلیارد دلاری با حجم پرداخت ۶.۵ تریلیون دلاری رسید. محصولات اصلی MasterCard شامل کارت اعتباری مصرف کننده، کارت بدهی، کارت‌های اعتباری پیش پرداخت و کارت محصولات تجاری است.

MasterCard دارای یک بخش تجاری قابل گزارش است که به عنوان راه حل‌های پرداخت آنلاین ارزی شناخته شده است و توسط مناطق مختلف ایالات متحده و سایر مناطق به کار گرفته می‌شود. در مورد تفاوت پی پال و پایونیر هم در این لینک بخوانید.

اصلی‌ترین کاربرد مستر کارت ارائه کارت اعتباری برای خریدهای حضوری و آنلاین است. این کارت در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا اعتبار دارد و در هر یک از این کشورها که باشید، قادر به خرید با مستر کارت و مبلغ مورد نظر برای محصول یا سرویس مورد نیازتان را پرداخت کنید.

با استفاده از کارت اعتباری مستر کارت می‌توانید حتی بیشتر از سقف موجودی درون حساب خود خریداری کنید. در این صورت باید در یک بازه زمانی مشخص، از طریق پرداخت با مستر کارت بدهی خود را تسویه کنید.

مستر کارت همانند ویزا کارت، دبیت کارت یا کارت بدهی هم ارائه می‌دهد. دبیت کارت همانند کارت‌های بانکی است که مستقیما به حساب جاری افراد در بانک‌ها متصل است و می‌توان به صورت مستقیم در هر نقطه دنیا از این کارت‌ها استفاده کرد. البته از این کارت‌ها فقط تا سقف موجودی بانکی خود می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شارژ حساب فارکس با وب مانی

تفاوت ویزا کارت و مسترکارت چیست؟‌

صنایع پرداخت الکترونیک دنیا توسط ۴ شرکت بزرگ دنیا به نام ویزا، مسترکارت، امریکن اکسپرس و دیسکاور احاطه شده است و مسئولیت حجم عظیمی از پرداخت‌های دنیا را بر عهده دارند. ویزا و مسترکارت پیشنهادات منحصر به فردی به کاربران خود ارائه می‌دهند. (در مورد تمام این کارت‌ها در صفحه اینستاگرام نیک پرداخت به نشانی @nikpardakht توضیحاتی داده‌ایم که برای اطلاع بیشتر می‌توانید سری به شبکه‌های اجتماعی ما بزنید).

بیشتر مردم سراسر دنیا برای انجام امور پرداختی خود، دست کم یک کارت بدهی یا کارت اعتباری و برخی هر دوی آنها را دارند و با کمک آنها به دنبال کسب مزایا، پاداش و فرصت‌های بازپرداخت نقدی و مزایای تبلیغاتی هستند.

بیزینس مدل هر دو شرکت بسیار شبیه به هم هستند. ویزا و مستر کارت مستقیما برای عموم مردم کارت صادر نمی‌کنند بلکه از طریق موسسات مالی اعضای شریک مانند بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری کارت صادر می‌کنند. سپس موسسه مالی عضو، به طور مستقیم یا با مشارکت برندهای هواپیمایی، هتل یا خرده فروشی، کارت‌های پرداخت را برای افراد و مشاغل مختلف صادر می‌کند.

ویزا کارت و مستر کارت مثل یک زوج هستند که تفاوت بسیار چشمگیری ندارند و بیشتر مزایای متنوع و خوبی را دارند. ویزا و مسترکارت اکثر درآمد خود را از کارمزد پردازش داده‌ها و خدمات کسب می‌کنند، اما در هر کدام از این شرکت‌ها کارمزدها متفاوت است و هر کدام ساختار کارمزدی خود را دارد.

هزینه خدمات از صادرکننده دریافت می شود و براساس حجم کارت است. هزینه پردازش داده‌ها به طور معمول هزینه‌های ثابت بسیار کمی است که به ازای هر معامله دریافت می‌شود و هزینه های ارائه اطلاعات معامله شده در شبکه را پوشش می‌دهد.

ویزا و مسترکارت به عنوان یک واسطه بین یک فروشنده که حساب بانکی اش به سیستم ویزا/مستر کارت متصل است از یک طرف و خریدارانی که کارت های بانکی با برند ویزا یا مستر کارت دارند از سوی دیگر عمل می‌کند و توسط آن می توان کالا یا خدمات را به مشتریانی در سراسر جهان، بدون افتتاح یک حساب بانکی در همه کشورها، عرضه کرد.

خرید با ویزا کارت و مستر کارت

شما با دریافت ویزا کارت یا مستر کارت، قادر خواهید بود تقریبا در تمامی سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین خرید خود را تکمیل کنید. برای خرید اینترنتی با ویزا کارت و مستر کارت مراحل زیر را دنبال کنید.

  • روی این کارت‌ها، شما یک شماره ۱۶ رقمی، تاریخ انقضا، نام صاحب کارت، نوع کارت و کد سه رقمی امنیتی (مشابه CVV2 کارت‌های بانک‌های داخلی) درج شده است.
  • همچنین ممکن است روی کارت، بخشی به نام Billing Address وجود داشته باشد. این بخش مربوط به آدرسی است که در هنگام درخواست کارت ارائه داده‌اید.
  • در هنگام خرید با ویزا و مستر کارت، در صفحه پرداخت هر سایتی، با انتخاب روی گزینه یا نام ویزا کارت یا مستر کارت، وارد بخش اطلاعات می‌شوید.
  • در این صفحه اطلاعات موجود روی کارت را وارد کنید.
  • جدا از اطلاعات شخصی خود که وارد می‌کنید، در بخش اطلاعات کارت اعتباری خود، باید ابتدا نوع کارت را مشخص کنید. سپس شماره ۱۶ رقمی روی کارت را وارد کنید.
  • همچنین ماه و سال انقضا و شماره اعتباری ۳ رقمی را هم باید وارد کنید.
  • سپس گزینه پرداخت را بزنید و خرید خود را تکمیل کنید.
چگونه با ویزا کارت خرید کنیم؟
مشخصات روی مستر کارت را مشاهده می‌کنید، شماره CVV2 در این نوع کارت در قسمت پشت کارت نوشته شده است.

خرید با ویزا کارت و مستر کارت در ایران

متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها، هیچ گونه حمایت و پشتیبانی از سوی ویزا کارت و مستر کارت مانند پی پال برای مردم ایران صورت نمی‌گیرد. چرا که این کارت‌ها باید مستقیما به بانکی که کاربران در آن حساب دارند، متصل شوند. بنابراین در حال حاضر حضور ویزا و مستر کارت در ایران غیر ممکن است.

با این حال ممکن است شما نیاز به محصول، سرویس یا حتی پرداخت هزینه آموزشی خود یا خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل داشته باشید و سایت مورد نظر فقط با ویزا یا مستر کارت خرید شما را قبول می‌کند. استفاده از خدمات نیک پرداخت، راه حل این مشکل خواهد بود.

تنها کافی است با ورود به حساب کاربری خود در پلتفرم نیک پرداخت، وارد قسمت سفارشات شده و در بخش خدمات ویزا و مستر، روی گزینه خرید با ویزا و مستر کارت کلیک کنید.

چگونگی خرید با ویزا و مستر کارت
پس از ورود به پنل خود، از بخش سفارشات وارد قسمت خرید با ویزا و مستر شوید

با انتخاب میزان ارز، نوع ارز و در نهایت لینک خرید محصول یا سرویس، در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین کارمزد، سفارش شما نهایی خواهد شد.

پرداخت با مستر کارت
پس از وارد کردن اطلاعات، سفارش خود را ثبت کنید.

مدت زمان انجام سفارش در حالت معمول کمتر از ۳۰ دقیقه است.

فقط ۳۰ دقیقه تا خرید

نیک پرداخت با شعار«فقط سی دقیقه تا خرید» ویزا کارت را در سه مبلغ ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نیک پرداخت در پرداخت‌های ارزی و بین‌المللی تجربه‌ای ۱۵ ساله دارد و خریداران این کارت از پشتیبانی دائمی بهره‌مند خواهند شد. ویزا کارت نیک پرداخت با انقضای بیشتر از پنج سال، قابلیت اتصال به حساب پی‌پال‌ و امکان استرداد پول (Refund) عرضه می‌شود و با داشتن آن هیچ خرید و تخفیفی را از دست نمی‌دهید. لذت فیلم دیدن از نتفلیکس، خرید جدیدترین بازی‌های Xbox و کلاس‌های آموزشی آنلاین Udemy را از خودتان نگیرید. اگر هم هوس سفر خارجی به سرتان زده، با رزرو هتل از Booking با خیال راحت به سفر بروید. با ویزا کارت نیک پرداخت همه‌ی این‌ها امکان‌پذیر است. با رفتن به صفحه خرید ویزا کارت نیک پرداخت بدون احراز هویت و با یک ایمیل هدیه‌ای ویژه به خودتان بدهید.

خرید مسترکارتخرید ویزاکارتفروش مسترکارتفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست