ضرر متاورس فیسبوک

ضرر ۳٫۳ میلیارد دلاری پروژه متاورس فیسبوک

بر اساس گزارش مالی ۳ ماهه چهارم سال فیسبوک، شرکت متا در بخش واقعیت مجازی خود ضرر ۳٫۳ میلیارد دلاری را متحمل شده است. با وجود ضرر مالی پروژه متاورس فیسبوک، این شرکت در خصوص خلق و توسعه دنیای مجازی خود بسیار جدی است.

شرکت متا با نام سابق فیسبوک، به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماه چهارم خود را منتشر کرده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در گزارش مالی شرکت متا افزوده شده، عملکرد بخش Meta Reality Labs (حوزه واقعیت مجازی فیسبوک) است که سکان اصلی هدایت و توسعه متاورس با رهبری مارک زاکربرگ را برعهده دارد.

بر اساس این گزارش، بخش Reality Labs که وظیفه تحقیق و توسعه در زمینه اپلیکیشن‌ها و سخت‌افزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از جمله سری محصولات Oculus را برعهده دارد، توانسته ۸۷۷ میلیون دلار برای متا درآمدزایی داشته باشد. این آمار در سال گذشته ۷۱۷ میلیون دلار بود. با این حال در این گزارش همچنین یک ضرر ۳٫۳ میلیارد دلاری هم ذکر شده است. در حالی که این میزان ضرر در سال گذشته ۲٫۰۹ میلیارد دلار بود.

جدیت متا در توسعه پروژه متاورس فیسبوک

البته این ضرر شامل هزینه‌های کلی متا در زمینه سرمایه‌گذاری دنیای متاورس است. این هزینه‌ها بابت توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله Meta Quest 2 در نظر گرفته شده‌اند. طبق ادعای مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک، این میزان هزینه، جدیت پروژه متاورس فیسبوک را نشان می‌دهد. دنیای متاورس فیسبوک سعی دارد با ایجاد تحول عظیم بعدی در دنیای ارتباطات اجتماعی، خط میان دنیای واقعی و مجازی را کم‌ رنگ‌تر کند.

مارک زاکربرگ در یادداشتی افزود:

در ماه اکتبر، ما رسما نام جدید شرکت خود را به Meta تغییر دادیم و دیدگاه خود نسبت به دنیای متاورس را مشخص کردیم. زمانی که برنامه‌های خود را در کنفرانس کانکت به اشتراک گذاشتیم، من اعلام کردم که این چیزی نیست که بخواهیم به تنهایی انجام دهیم. دنیای متاورس به کمک توسعه‌دهندگان و خالقین محتوا شکل‌ خواهد گرفت و تعامل‌پذیر خواهد بود و بسیاری از جنبه‌های اقتصادی را تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

به نظر می‌رسد سه‌ماه چهارم مالی متا، اوج عملکرد فروش هدست‌های Meta Quest 2 بوده و یک مرحله نتیجه بخش از توسعه بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را پشت سر گذاشته است.

در مجموع، شرکت متا در این گزارش مالی ۳۲٫۸ میلیارد دلار درآمد داشته است که شامل درآمد حاصل از پروژه‌های فیسبوک و اینستاگرام هم می‌شود. بنابراین می‌توان گفت متا موقعیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در دنیای متاورس خود دارد. لازم به‌ذکر است که فیسبوک به تازگی یکی از بحث‌برانگیز‌ترین پروژه‌های خود یعنی ارز دیجیتال دیم (لیبرا) را متوقف کرده است.

اگر شما هم یکی از خالقین و توسعه‌دهندگان NFT هستید و می‌خواهید در دنیای متاورس آثار خود را به اشتراک بگذارید و بفروشید، می‌توانید روی خدمات ساخت توکن NFT نیک پرداخت حساب کنید.

منبع: ۸۰LV

ساخت توکن NFT
ساخت و فروش توکن NFT در نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست