تحریم اوپن سی در ایران

کاربران ایرانی در OpeanSea تحریم شدند

OpenSea، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های خرید و فروش NFT به تازگی از تحریم کاربران ایرانی خبر داده است. دلیل مسدودسازی کاربران ایرانی در OpenSea، قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

پلتفرم OpenSea که یک بازار دیجیتال خرید و فروش NFT، واقع شده در ایالات متحده آمریکاست، به تازگی اعلام کرده است که کاربران ایرانی در این پلتفرم مسدود خواهند شد. این اتفاق باعث خشم بسیاری از کاربران، حتی کاربران غیر ایرانی شد و شک و تردید‌های زیادی در خصوص غیرمتمرکز بودن فضای کریپتو ایجاد کرد.

از روز پنجشنبه، کاربران ایرانی در OpeanSea متوجه مسدود شدن حساب کاربری خود شدند. این اتفاق باعث جنبش تازه‌ای از سوی کاربران در توییتر شد. یکی از این کاربران با نام Bornosor با نزدیک به ۵ هزار دنبال کننده، این خبر را در قالب یک توییت به اشتراک گذاشت تا به یکی از بحث‌های داغ توییتر در زمینه ارزهای دیجیتال و NFT تبدیل شود. حساب کاربری او و صدها کاربر ایرانی دیگر بدون هیچگونه توضیح و اطلاع قبلی غیرفعال و پاک شد.

تحریم کاربران ایرانی در OpenSea

در پاسخ به این اعتراضات، یکی از اعضای توسعه دهنده پلتفرم OpenSea توضیحاتی را ارائه داد:

در شرایط و قوانین خدمات ما، ذکر شده است که صریحا ذکر شده است که کاربران تحریم شده یا کاربرانی که در مناطق تحریم شده قرار دارند، قادر به استفاده از سرویس‌های ما نخواهند بود. ما قانون سفت و سختی برای استفاده از سرویس‌های خود توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم شده یا کاربرانی که در مناطق تحریم شده قرار دارند، اجرا می‌کنیم. اگر متوجه شویم کاربری قوانین تحریم‌‌های ما را زیر پا گذاشته، حساب او را مسدود می‌کنیم.

در قوانین تحریم‌های آمریکا ذکر شده است که شرکت‌های آمریکایی اجازه ارائه سرویس و محصولات را به هیچ کاربری از فهرست کشورهای تحریم شده ندارند. در حال حاضر این کشورها شامل ایران، کره شمالی، سوریه و روسیه می‌شوند.

این حرکت از سوی پلتفرم OpenSea باعث ایجاد شک و تردید‌های زیادی در خصوص بلاکچین بودن این شرکت و غیرمتمرکز بودن سرویس‌های آن شد. همچنین به نظر می‌رسد متامسک (MetaMask) یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نیز کاربران ایرانی را تحریم کند.

پلتفرم OpenSea در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش NFT در دناست که از زمان آغاز تا امروز، میزبان بیش از ۲۲ میلیارد دلار تراکنش بوده است.

نظر شما در خصوص این نوع تحریم‌ها از سوی پلتفرم‌های مرتبط با بلاکچین و ارزهای دیجیتال چیست؟

اگر می‌خواهید با خیال راحت و بدون مسائلی چون تحریم‌ها و مسدودسازی حساب کاربری، NFT خود را بفروشید، می‌توانید از خدمات نیک پرداخت بهره‌مند شوید.

منبع: Cointelegraph

خرید کالا با بیت کوین
با نیک پرداخت در کمتر از چند دقیقه بیت کوین خریداری کنید!

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست