کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

میانگین کارمزد بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسید

از آوریل سال ۲۰۲۱ که کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین به بالاترین میزان خود در قیمت ۶۲٫۷۸۸ دلار رسید، شاهد سیر نزولی مداوم هزینه کارمزدها بوده‌ایم. تا حدی که امروز میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسید.

میانگین کارمزد تراکنش هر یک از معاملات بیت کوین، در دو سال اخیر تغییر قابل توجهی داشته و حالا به رقم ناچیز ۱٫۰۳۹ دلار رسیده است. آخرین بار این رقم در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید. منظور از کارمزد تراکنش بیت کوین، هزینه‌ای است که برای انتقال هر مقدار بیت کوین باید پرداخت شود. این کارمزد نسبت مستقیمی با زمان اعتبارسنجی و تکمیل تراکنش‌ها دارد.

حالا طبق داده‌هایی که از سایت Blockchain به دست آمده، میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین به شکلی مستمر از آوریل سال ۲۰۲۱ روندی نزولی داشته است. بالاترین میزان کارمزدی که بیت‌کوین به ثبت رسانده، ۶۲٫۷۸۸ دلار بود و از آن پس با یک روند کاهشی، به میانگین هشت ماهه ۲ دلار در جولای ۲۰۲۱ رسید. البته نه تنها بیت کوین، بلکه چند وقت پیش کارمزد اتریوم نیز پایین‌ترین نرخ خود در هفت ماه گذشته را ثبت کرد.

پایین‌ترین میزان کارمزد بیت کوین در دو سال اخیر

تا قبل از ماه آوریل ۲۰۲۱، میانگین تراکنش‌های بیت‌کوین به بالاترین حد در دسامبر سال ۲۰۱۷ با قیمت ۵۴٫۶۳۸ دلار رکورد زده بود. در آن زمان، دلیل انفجار قیمت کارمزد تراکنش‌ها، کاهش قابل توجه نرخ هش شبکه بیت کوین بود. اما برعکس آن زمان، حالا نرخ هش شبکه بیت کوین توانسته به بالاترین رقم ۲۴۸٫۱۱ اگزاهش بر ثانیه برسد.

در نتیجه این مقایسه، می‌توان گفت بیت کوین حالا می‌تواند تراکنش‌های امن را با هزینه کمتری انجام دهد. قیمت پر نوسان بیت کوین نیز حالا ثبات بیشتری را نشان می‌دهد. چرا که این ارز دیجیتال در سال جاری بین ۳۵ تا ۴۵ هزار دلار بالا و پایین می‌شود و فعلا خبری از سقوط یا پرواز‌های شگفت‌انگیز پادشاه ارزهای دیجیتال نیست.

در حالی که حوزه‌های قضایی و دولت‌های مختلف نسبت به بیت کوین سخت‌گیری کمتری نشان می‌دهند و با آپدیت‌های مختلفی که برای شبکه انجام می‌شود، افراد بیشتری به سمت بیت کوین می‌آیند؛ این در نهایت به استحکام و ثبات بیشتر شبکه بیت کوین منجر می‌شود.

با کاهش قیمت بیت کوین و در عین حال کاهش کارمزد بیت کوین، زمان خوبی برای خرید این ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری روی آن فراهم شده است. اگر شما هم به فکر خرید ارز دیجیتال هستید، می‌توانید بیت کوین یا هر رمزارز دیگری را که می‌خواهید، از طریق نیک پرداخت خریداری کنید. با کمک نیک پرداخت در کمتر از ۱۵ دقیقه و با کارت بانکی خود می‌توانید ارز دیجیتال بخرید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست