تجربه کاربران آمریکای لاتین از کریپتو

۵۰ درصد کاربران آمریکای لاتین تجربه پرداخت با کریپتو را داشته‌اند

طبق یک نظرسنجی که از ماه مارس تا آوریل امسال میان ۳۵ هزار کاربر در سرتاسر دنیا توسط مسترکارت انجام شد، آمارهای جالبی از تجربه پرداخت‌ با کریپتو به دست آمده است.

در این نظرسنجی ۵۰ درصد از مشتریان آمریکای لاتین اعلام کرده‌اند که حداقل یک بار پرداخت با دارایی‌های ارز دیجیتال را تجربه کرده‌اند. بیش از ۳۳ درصد از این افراد برای تمامی خریدهای خود از استیبل کوین‌ها استفاده کرده‌اند.

این نظرسنجی که با عنوان شاخص پرداخت‌های جدید ۲۰۲۲ انجام شده، روی نوآوری‌های مالی از جمله کریپتوکارنسی‌ها، امور مالی غیرمتمرکز، بلاکچین و NFT ها تمرکز داشته است. در مورد تغییرات احتمالی اکوسیستم پرداخت در سال ۲۰۲۲ هم این مطلب را بخوانید.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۴ درصد از مشتریان لاتین مسترکارت نسبت به عملکرد دارایی‌های دیجیتال به عنوان سرمایه‌گذاری، خوشبین هستند. در همین حال دو سوم مشتریان لاتین یک گزینه پرداخت چندگانه می‌خواهند که ترکیبی از شیوه پرداخت رایج و کریپتوها را در بر بگیرد.

۸۲ درصد از این کاربران دوست دارند که از موسسه مالی که با آن‌ها کار می‌کنند، خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال دریافت کنند. این افراد در خصوص پرداخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با تجربه کار با کریپتو، کار با نهادهای مورد اطمینان را بهتر و راحت‌تر می‌دانند.

به نسبت اروپا و آمریکا، مشتریان لاتین انعطاف بیشتری برای پذیرش و تمایل به گزینه‌های جدید پرداخت از خود نشان داده‌اند. بر خلاف بیش از ۷۵ درصد از مشتریان اروپایی و آمریکایی که شیوه پرداخت رایج را ترجیح می‌دهند، ۸۶ درصد از مشتریان لاتین‌ در سال گذشته برای حداقل یک بار از گزینه‌های پرداخت جدید مانند پرداخت‌های بیومتریک (مانند اثر انگشت)، ارزهای دیجیتال کریپتویی، کد‌های QR و غیره به را به عنوان چند روش برتر پرداخت در سال ۲۰۲۲ استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: موافقت بانک مرکزی روسیه با پرداخت بین‌المللی با کریپتو

عدم ثبات مالی، دلیل پذیرش تجربه کار با کریپتو

بی‌ثباتی مالی و افزایش تورم، از جمله دلایلی بوده‌اند که مردم آمریکای شمالی به سراغ دارایی‌های دیجیتال آمده‌اند. کاهش شدید ارزش پول داخلی حتی باعث شده تا بیش از ۷۳ درصد از مردم آرژانتین، ارزهای دیجیتال را بهترین مکانیزم برای حفظ دارایی‌های خود بدانند. در بین این کاربران، بیت کوین بهترین راهکار برای مقابله با تورم است. یا به طور ساده‌تر، بیت‌کوین یک طلای دیجیتال است که از ذخیره ارزش خوبی محسوب می‌شود.

کشوری مانند ونزوئلا که تحت تحریم‌های بسیار شدید دولت آمریکا قرار گرفته و از دسترسی به بسیاری از سرویس‌های پرداخت بین‌المللی محروم است، ارزهای دیجیتال را نه فقط به دلیل ذخیره ارزش، بلکه برای ارسال و دریافت پول مورد استفاده قرار داده است.

می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Cryptopotato

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست