مارکت کپ

مارکت کپ بیت کوین از ویزا عبور کرد!!

در حالی که سقوط FTX در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار از مارکت کپ BTC را تنها در چهار روز کاهش دهد، ارزش بازار بیت کوین توانسته است به طور کامل بازیابی و ۶۵ میلیارد دلار دیگر را نیز اضافه کند. افزایش ۴۸ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال، سبب شد ارزش بازار بیت کوین بار دیگر از غول پردازش پرداخت، ویزا عبور کند. بنابر داده‌های کوین مارکت کپ، قیمت بیت کوین در حال حاضر ۲۴۳۶۵ دلار و ارزش بازار ۴۷۰.۱۶ میلیارد دلاری آن اکنون اندکی بالاتر از Visa است که ارزش بازار آن ۴۶۹.۸۷ میلیارد دلار است.

بنابر داده‌های بازار، این سومین بار است که BTC از ارزش بازار ویزا عبور می‌کند. اولین بار در اواخر دسامبر ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، زمانی که BTC نیز برای اولین بار به ۲۵۰۰۰ دلار رسید. ویزا مجدداً بین ژوئن و اکتبر ۲۰۲۲ پیشتاز شد و سپس BTC برای لحظاتی کوتاه در اکتبر قبل از اینکه شرکت پرداخت دوباره گوی سبقت را به دست آورد، از ویزا پیشی گرفت. این برتری ویزا زمانی که سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از مارکت کپ بیت کوین را در چهار روز از بین برد، بیشتر شد.

با این حال، از آن زمان، BTC به طور کامل بهبود یافته و ۶۵ میلیارد دلار جمع آوری کرده است. ارزش بازار ۴۰۸ میلیارد دلاری برای پیشی گرفتن از غول پردازش پرداخت کافی بود. شایان ذکر است که با توجه به تفاوت اندک در مارک کپ بین بیت کوین و ویزا، این دو در حال حاضر ساعت به ساعت یکدیگر را تعقیب می‌کنند.

به گفته Google Finance، بیت‌کوین از دومین شبکه پردازش پرداخت بزرگ Mastercard که در حال حاضر دارای ارزش بازار ۳۴۵.۲۴ میلیارد دلاری است، بسیار جلوتر است. با این حال، بیت کوین هنوز ۶۳ درصد از بالاترین قیمت خود یعنی ۶۹۰۴۴ دلار که در نوامبر به آن رسیده بود، پایین‌تر است.

به نظر شما افزایش مارکت کپ بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت. در ضمن شما می‌توانید با خرید ویزا کارت مجازی در نیک پرداخت از تمامی خدمات ویزا در ایران استفاده کنید.

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست