پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023

خوب. بد. زشت؛ ۳ پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۴

همچنان که بیش از ۱۴ سال از سلطنت بیت کوین می‌گذرد، بیت کوین تبدیل به یکی از مهم‌ترین اقلام سبد سرمایه‌گذاران، تریدرها و کسب و کارها شده است. ذات پر نوسان این ارز دیجیتال و احتمال تغییرات قیمتی قابل توجه پر سود و البته پر ضرر، بسیاری از کاربران را به دنبال پیش بینی قیمت بیت کوین ترغیب کرده است.

نباید فراموش کنیم که بیت کوین در سال ۲۰۲۴ هم با رویداد هاوینگ همراه خواهد بود. بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران هم چشم انتظار این اتفاق بزرگ هستند. بیت کوین در ادامه سال ۲۰۲۳ به چه سمت و سویی خواهد رفت؟ چه چالش‌هایی می‌توانند قیمت بیت کوین را تغییر دهند؟ در این مطلب از نیک پرداخت، با پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ همراه ما باشید.

 

سوال های مهم درباره‌ی بیت کوین

 

۱. آیا بیت کوین دوباره به بالای ۶۰ هزار دلار می‌رسد؟
طبق پیش‌بینی‌های تکنیکال، بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ شرایط سختی را برای عبور از ۳۰ هزار دلار در پیش دارد. اما کارشناسان احتمال دستیابی به ۴۵ هزار دلار را داده‌اند.

۲. آیا بیت کوین همچنان گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟
بیت کوین در حال حاضر می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد. با توجه به هاوینگ ۲۰۲۴، این رمزارز می‌تواند دوباره به اوج بازگردد.

۳. پیش بینی تحلیلگران از قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۴ چیست؟
نظرات مختلفی در این خصوص وجود دارد. برخی از کارشناسان قیمت ۵ هزار دلاری و برخی دیگر قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلار را پیش‌بینی کرده‌اند. در ادامه این مقاله به طور مفصل با نظر کارشناسان همراه خواهیم بود.

۴. خرید بیت کوین در ایران ممکن است؟
بله شما می‌توانید با کمک نیک پرداخت، بیت کوین خود را در کمتر از ۳۰ دقیقه خریداری کنید.

تاریخچه قیمت بیت کوین

تاریخچه قیمت بیت کوین

از ۲۰۰۹ تا به امروز، بیت کوین به عنوان پیشگام بازار ارزهای دیجیتال، فراز و نشیب‌های دراماتیکی را تجربه کرده است. از شروعی آرام تا طوفانی که بیت کوین را به اوج رساند، تاریخچه این کریپتو پر از هیجان و نوسان است. پیش از اینکه فصل جدید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و فراتر از آن را پیش بینی کنیم، بد نیست تاریخچه قیمت و اتفاقاتی که پشت سر گذاشته را مرور کنیم:

قیمت بیت کوین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳

سال بالاترین قیمت پایین‌ترین قیمت
۲۰۱۴ ۴۵۷٫۰۹ دلار ۲۸۹٫۳۰ دلار
۲۰۱۵ ۴۹۵٫۵۶ دلار ۱۷۱٫۵۱ دلار
۲۰۱۶ ۹۷۹٫۴۰ دلار ۳۵۴٫۹۱ دلار
۲۰۱۷ ۲۰٫۰۸۹ هزار دلار ۷۵۵٫۷۶ دلار
۲۰۱۸ ۱۷٫۷۱۲ هزار دلار ۳٫۱۹۱ هزار دلار
۲۰۱۹ ۱۳٫۷۹۶ هزار دلار ۳٫۳۹۱ هزار دلار
۲۰۲۰ ۲۹٫۲۴۴ هزار دلار ۴٫۱۰۶ هزار دلار
۲۰۲۱ ۶۸٫۷۸۹ هزار دلار ۲۸٫۷۲۲ هزار دلار
۲۰۲۲ ۴۸٫۰۸۶ هزار دلار ۱۵٫۵۹۹ هزار دلار
۲۰۲۳ (تا ماه می) ۱۶٫۶۷۵ هزار دلار ۲۷٫۹۲۰ هزار دلار

۱۰ رویداد تاثیرگذار تاریخ قیمت بیت کوین

  • ۲۰۰۹: خلق بیت کوین و شروع به کار آن به عنوان اولین ارز دیجیتال دنیا
  • ۲۰۱۰: تاسیس اولین صرافی بیت کوین با نام Bitcoin Market
  • ۲۰۱۰: خرید دو عدد پیتزا به قیمت ۱۰ هزار بیت کوین
  • ۲۰۱۱: اولین هاوینگ بیت کوین و کاهش پاداش ماینینگ
  • ۲۰۱۳: تا ماه! پرش بیت کوین از قیمت ۱۲۴ هزار دلار به ۱٫۱۰۰ دلار
  • ۲۰۱۴: بزرگ‌ترین سقوط یک صرافی بیت کوین در تاریخ. دزدیده شدن ۸۵۰ هزار بیت کوین از صرافی Mt. Gox و سقوط قیمت آن از ۱٫۱۵۰ دلار به زیر ۴۰۰ دلار
  • ۲۰۱۴: پذیرش بیت کوین توسط مایکروسافت، بزرگ‌ترین فروشنده بازار کامپیتور
  • ۲۰۱۵: پذیرش استفاده از تکنولوژی بلاکچین بیت کوین توسط NASDAQ
  • ۲۰۱۷: دستیابی به بالاترین سطح بیت کوین با قیمت ۲۰ هزار دلار و سقوط دوباره به قیمت ۳ هزار دلار
  • ۲۰۲۱: پرواز بیت کوین به قیمت بیش از ۶۴ هزار دلار

پیش بینی قیمت بیت کوین؛ آیا در سال ۲۰۲۳ باز هم به اوج باز می‌گردد؟

پیش بینی قیمت بیت کوین؛ آیا تا سال ۲۰۲۴ باز هم به اوج باز می‌گردد؟

از زاویه تکنیکال، پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۳ و اوایل سال ۲۰۲۴ مشخص است. در صورتی که بیت کوین به همین آرامی وضعیت صعودی خود را طی کند، انتظار می‌رود تا قیمت بیت کوین تا پایان سال به بالای ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار برسد و ثابت بماند. پس از هاوینگ ۲۰۲۴، می‌توان انتظار اوج گیری دوباره بیت کوین را داشت.

تا امروز بیت کوین چندین بار توانسته سطح ۳۰ هزار دلار را لمس کند اما به نظر می‌رسد تا پایان سال این وضعیت به ثبات برسد. با این حال این سطح می‌تواند فاکتورهای مختلفی را روشن کند. برای مثال بسیاری از تریدرها در این سطح ممکن است وارد وضعیت فروش شوند و دارایی‌های خود را به بازار تزریق کنند.

از طرفی دیگر سرمایه‌گذاران پس از شکست سطح ۳۲ هزار دلار، وارد فاز حفظ دارایی می‌شوند. این عامل می‌تواند منجر به رشد ۱۲ تا ۳۳ درصدی بیت کوین شود. نتیجه این رشد، دستیابی بیت کوین به سطح قیمت ۳۶ هزار دلار مقاومت خواهد بود.

این سطح یک عامل روانی را در بین سرمایه‌گذاران فعال خواهد کرد که منجر به دستیابی بیت کوین به قیمت هیجانی ۴۰ هزار دلار تا ۴۵ هزار دلاری خواهد بود.

 

خرید سریع و راحت بیت کوین

خرید کاملا خودکار و با امنیت کامل

عوامل تأثیرگذار روی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین به عوامل مختلفی بستگی دارد که ارزش بازار پویای آن را شکل می‌دهد. با آگاهی از این عوامل شما قادر خواهید بود تا تغییرات ناگهانی بیت کوین را تا حدودی پیش‌ بینی کنید. در ادامه با مهم‌ترین عوامل تغییر قیمت بیت کوین آشنا خواهیم شد:

  • چرخه عرضه و تقاضا (هرچقدر عرضه [فروش] بیشتر باشد، قیمت نزولی و هرچه تقاضا [خرید] بیشتر باشد، قیمت صعودی است.
  • تمایل سرمایه‌گذاران و وضعیت بازار نسبت به خرید یا فروش
  • قوانین دولتی و قانون‌گذاری کشورها
  • پیشرفت و معرفی تکنولوژی‌های جدید
  • وضعیت و ثبات اقتصاد جهانی
  • پوشش رسانه و آگاهی اجتماعی از وضعیت بازار
  • رقابت و وضعیت سایر ارزهای دیجیتال
  • امنیت و اخبار مربوط به هک
  • حجم معاملات و نقدینگی
  • سرمایه‌گذاری کلان و پذیرش توسط نهادها، کسب و کارها و کمپانی‌ها

خوب بد زشت؛ پیش بینی کارشناسان در مورد بیت کوین

سه تحلیل درباره‌ی آینده‌ی قیمت بیت کوین

بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها، از سال ۲۰۲۲ فاجعه‌بار پا به سال ۲۰۲۳ گذاشتند. بی‌ارزش شدن Terra Luna، ورشکستگی Celsius و متهم شدن موسس FTX به کلاهبرداری،‌ همه و همه چکشی بر سر ارزهای دیجیتال بود. ابتدای سال گذشته، بیت کوین برای دستیابی به قیمت ۴۶ هزار دلار دست و پنجه نرم می‌کرد. اما به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد و حالا به سختی ۳۰ هزار دلار را لمس می‌کند.

با توجه به شرایط رخ داده و مسیری که بیت کوین در پیش دارد، برخی از کارشناسان صعود قیمت بیت کوین را انفجاری و برخی دیگر یک سقوط دراماتیک را پیش‌بینی کرده‌اند. در ادامه سه پیش‌بینی بزرگ قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ توسط کارشناسان را بررسی می‌کنیم:

خوب؛ رشد مثبت قیمت بیت کوین تا پایان سال

  • اشخاصی مثل تیم دراپر (Tim Draper) پیش‌بینی کرده‌اند که بیت کوین به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد.
  • آلیستیر میلن (Alistair Mine) موسس شرکت سرمایه‌گذاری Altana Digital Currency Fund، باور دارد که بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۴۵ هزار دلار خواهد رسید.
  • کارول الکساندر (Carol Alexander) استاد دانشگاه اقتصاد Sussex که قیمت ۳۰ هزار دلاری را تا میانه سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده بود، باور دارد که تا پایان سال این رقم به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

بد: خبری از سود برای صاحبان بیت کوین نیست

  • مارک موبیس (Mark Mobius) میلیاردر موسس Mobius Capital سقوط قیمت بیت کوین تا ۱۰ هزار دلار را پیش‌بینی می‌کند. او دلیل این پی‌بینی را وضعیت قوانین مالی ایالات متحده آمریکا می‌داند.
  • متیو سیگل (Matthew Sigel) مدیر تحقیقات دارایی‌های دیجیتال VanEck، بیت کوین را ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار پیش‌بینی کرده است.

زشت: آیا باید بیت کوین ها را بفروشیم؟

  • بانک بین‌المللی Standard Chartered برای بیت کوین قیمت ۵ هزار دلار را پیش بینی کرده است. دلیل این پیش بینی کمبود نقدینگی در شرکت‌ها و صرافی‌های کریپتو است.
  • بانک مرکزی اروپا حتی اوضاع را برای بیت کوین قرمز‌تر می‌بیند. این بانک باور دارد سقوط قیمت بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۲، میخی بود بر تابوت این ارز دیجیتال! دلیل اصلی بانک اروپا از این پیشبینی ضعف بیت کوین در برابر وضعیت FTX است.

بیت کوین یا طلا؟

بیت کوین یا طلا؟ کدام برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ مناسب است؟

مدیریت ریسک، می‌تواند در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌تان را از هر اتفاق ناگهانی در امان نگه دارد. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای همیشه سبد دارایی‌های خود را تقسیم می‌کنند. ملک، طلا، ارز دیجیتال، بورس و غیره، گزینه‌های مختلفی هستند که در این سبد جای می‌گیرند. با این حال در صورتی که سرمایه شما کم باشد، برای شروع باید انتخاب‌ها را محدود کرد. از آن جایی که بازار ملک سرسام آور و بازار بورس غیرقابل پیش بینی است، طلا و ارزهای دیجیتال، بهترین گزینه‌ها هستند. اما کدام یک را باید انتخاب کرد؟ سرمایه گذاری روی طلا یا بیت کوین؟

مقایسه طلا با بیت کوین

فاکتورها طلا بیت کوین
امنیت نگهداری در جای امن با دسترسی سخت برای دیگران در صورت ذخیره به صورت آنلاین در معرض هک قرار می‌گیرد. امنیت بالا با کیف پول سخت‌افزاری تامین می‌شود
نوسان قیمت نوسان بسیار پایین در طول زمان نوسان بسیار بالا در هر لحظه
نقدینگی نقد شوندگی بسیار بالا و وجود همیشگی خریداران نقد شوندگی مناسب اما به شرایط بازار بستگی دارد
دوام در بازار از قدیمی‌ترین و ماندگارترین روش‌های سرمایه‌گذاری ماندگاری خوب با سود احتمالی بسیار زیاد اما همیشه وجود رقیب یا سقوط وجود دارد
کمیابی بسیار محدود که منجر به حفظ قیمت می‌شود محدود که در هر هاوینگ حتی عرضه آن کمتر می‌شود

بیت کوین قبل و بعد از هاوینگ ۲۰۲۴؛ بالاخره قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین را خواهیم دید؟

تا کنون عوامل زیادی منجر به افت و خیز بیت کوین شده‌اند. اما پادشاه ارز دیجیتال هنوز یک کارت بزرگ‌ دیگر برای پرواز را در اختیار دارد. هاوینگ بیت کوین که هر ۴ سال یکبار رخ می‌دهد، بزرگ‌ترین رویداد تاریخ بیت کوین است. در این رویداد، پاداش ماینینگ نصف می‌شود. در حال حاضر پاداش ماینینگ بیت کوین ۶٫۲۵ بیت کوین است. در هاوینگ ۲۰۲۴، این پاداش به ۳٫۱۲۵ بیت کوین می‌رسد. هاوینگ یکی از مهم‌ترین کاتالیزورهایی است که در طول زمان منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است.

تاریخچه هاوینگ و نتایج آن بر قیمت بیت کوین

  • اولین هاوینگ (۸ نوامبر ۲۰۱۲): کاهش پاداش ماینینگ از ۵۰ بیت کوین به ۲۵ بیت کوین. قیمت بیت کوین از ۱۲ دلار به ۱٫۱۰۰ دلار رسید.
  • دومین هاوینگ (۹ جولای ۲۰۱۶): کاهش پاداش ماینینگ از ۲۵ بیت کوین به ۱۲٫۵ بیت کوین. قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۱۷ از ۶۵۰ دلار به ۲۰ هزار دلار رسید.
  • سومین هاوینگ (۱۱ می ۲۰۲۰): کاهش پاداش ماینینگ از ۱۲٫۵ بیت کوین به ۶٫۲۵ بیت کوین. قیمت بیت کوین تا آوریل ۲۰۲۱ از ۸٫۵۰۰ دلار به بالای ۶۷ هزار دلار رسید.

خرید بیت کوین با نیک پرداخت

اگر هاوینگ سال آینده و تاثیرات آن را در نظر بگیریم، بیت کوین می‌تواند دوباره به اوج بازگردد. قیمت حال حاضر بیت کوین یک موقعیت ایده‌آل برای خرید این ارز دیجیتال است. برای خرید سریع و راحت این کریپتو، می‌توانید از خدمات خرید بیت کوین نیک پرداخت بهره‌مند شوید. با نیک پرداخت شما محدودیت سفارش ندارید، انجام سفارش به صورت کاملا خودکار صورت می‌گیرد و دارایی شما از امنیت کامل برخوردار خواهد بود.

ارز دیجیتالپیش بینی قیمت ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست