ثبات اقتصادی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند به ثبات اقتصادی کمک کند

طبق یک مقاله جدید از سوی مرکز تحقیقات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ارز دیجیتال بانک مرکزی در صورت طراحی درست می‌تواند به ثبات اقتصادی کمک کند.

در حالی که بسیاری از بانک‌های مرکزی دنیا در حال تحقیق و توسعه یک ارز دیجیتال ثابت بانک مرکزی یا CBDC هستند، شک و تردید‌های زیادی در خصوص عملکرد و تاثیر آن روی اقتصاد دنیا وجود دارد.

با این حال، بر اساس یک مقاله جدید از سوی مرکز تحقیقات مالی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، بسیاری از بانک‌ های دنیا زمانی که ارز دیجیتال مرکزی خود را ارائه دهند، به مراتب کمتر از حالت عادی و برخلاف ارزهای فیات، روی عملکرد صاحبین این رمزارزها دخالت خواهند داشت.

همچنین این نوع ارز دیجیتال مرکزی دارای قوانین جدیدی است و اطلاعات آن به صورت زنده و همزمان (Real Time) قابل مشاهده است تا به کاربران اجازه دهد عملکرد دارایی خود را کنترل کنند.

یکی دیگر از موضوعات این مقاله، تاثیر CBDC روی ثبات مالی کشورهاست. تصمیماتی که در خصوص چگونگی نگهداری و انتقال دارایی گرفته می‌شود، همچنین سود و کارمزدها، می‌توانند چگونگی جذابیت این نوع دارایی را برای کاربران در زمان عادی و در زمان‌های حساس مشخص کنند. قانون‌گذاران این نوع ارز دیجیتال باید میزان تطابق بدهی و دارایی (Maturity Mismatch) در شرایط حساس و عادی را به گونه‌ای طراحی کنند که به جای عدم تعادل ثبات، موجب ثبات اقتصادی شود.

البته تحقیقات دیگری هم در زمینه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی انجام شد که نشان از مناسب بودن این گزینه نسبت به دیگر نوع ارزها در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی دارد. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌توانند به نسبت سایر خدمات ارزی، بهترین گزینه برای پرداخت‌های بین‌المللی باشند.

شما می‌توانید برای سهولت در انجام پرداخت‌های بین‌امللی خود، از خدمات ایجاد حساب رسمی و امن پی‌پال در نیک پرداخت بهره‌مند شوید.

منبع: Finextra

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست