ارز دیجیتال بانک مرکزی

ارز دیجیتال بانک مرکزی، بهترین گزینه پرداخت‌های بین‌المللی

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌توانند به نسبت سایر خدمات ارزی، بهترین گزینه برای پرداخت‌های بین‌المللی باشند.

بر اساس مطالعه‌ای توسط بانک مرکزی اروپا با موضوع شناسایی بهترین گزینه پرداخت برون‌ مرزی انجام شد، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا Central Bank Digital Currencies بهترین گزینه حتی در برابر خدمات بانکی، بیت کوین و استیبل کوین‌ها هستند.

اینکه بانک مرکزی اروپا این نوع ارز دیجیتال را به عنوان بهترین روش پرداختی می‌شناسد، ریشه در این حقیقت دارد که این رمزارز به عنوان ارز رسمی ۱۹ بانک اتحادیه اروپا که یورو ارز رسمی آن‌هاست، پشتیبانی می‌شود.

در این مطالعه همچنین از بیت کوین به عنوان برجسته‌ترین دارایی کریپتویی بدون پشتیبان یاد شد. دلیل اینکه چرا بانک مرکزی اروپا بیت کوین را به عنوان بهترین گزینه پرداخت بین‌المللی نمی‌شناسد، مکانیسم و نوسانات بسیار بالای این ارز دیجیتال اعلام شد.

از هر ده خانواده اروپایی، یک خانواده ارز دیجیتال دارد

حمایت اروپا از ارز دیجیتال بانک مرکزی

به دلیل اینکه واریز دارایی‌ها و اسناد بیت کوین تقریبا هر ده دقیقه یک بار طول می‌کشد، در این مدت اثر ارزش‌گذاری ایجاد شده و به همین دلیل پرداخت با بیت کوین بیش از پیش پیچیده می‌شود. البته در این مطالعه که مشکلاتی از جمله سرعت و مقیاس را مورد توجه قرار داد، آپگرید‌هایی چون شبکه لایتنینگ بیت کوین که دقیقا برای رفع چنین مشکلاتی طراحی شده‌اند، مورد بررسی قرار نگرفت. در نتیجه این مطالعه بیت کوین را یک تکنولوژی ذاتا گران و بی‌فایده توصیف کرده است.

اما از سوی دیگر، بانک مرکزی اروپا ارز دیجیتال بانک مرکزی را گزینه بهتری برای پرداخت‌های برون‌مرزی دانسته است. دو دلیل بانک مرکزی از برتری این رمزارز در حفظ حاکمیت پولی و راحتی پرداخت از طریق واسطه‌هایی از جمله بانک‌های مرکزی بوده است.

به اعتقاد برخی از بانک‌های اروپا، رمزارزهای خصوصی به دلیل کاهش ریسک، گزینه به مراتب بهتری هستند. البته برخی از آن‌ها از جمله رییس بانک مرکزی استرالیا باور دارد که شرکت‌های خصوصی در زمینه نوآوری در ارزهای دیجیتال، بسیار بهتر از بانک‌های مرکزی خواهند بود.

اگر به دنبال روشی امن و مطمئن برای پرداخت‌های ارزی و بین‌المللی هستید، می‌توانید با کمک خدمات نیک پرداخت، حساب‌های رسمی پی پال برای خود ایجاد کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست