شناسایی پروژه‌های کلاهبرداری رمزارز

ضبط بیش از ۱۰۲ میلیون‌ دلار در پروژه‌های کلاهبرداری رمزارز

سرویس مخفی آمریکا در مجموع پروژه‌های کلاهبرداری رمزارز شناسایی شده، بیش از ۱۰۲ میلیون دلار ارز دیجیتال را ضبط کرده است. این ۱۰۲ میلیون دلار ارز دیجیتال از بین ۲۴۵ پروژه مختلف کلاهبرداری جمع‌آوری شده‌اند.

دیوید اسمیت (David M. Smith) یکی از مجریان ارشد سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا در جدیدترین مصاحبه خود در خصوص پروژه‌های کلاهبرداری رمزارز صحبت کرده است. اسمیت یک مجری ارشد و مامور ویژه است که به عنوان بیست و هشتمین معاون دفتر تحقیقات سرویس مخفی ایالات متحده ‌آمریکا فعالیت می‌کند. سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا (United States Secret Service) یک نهاد امنیتی تحت نظارت فدرال آمریکاست که علاوه بر حفاظت امنیتی دولت مردان و شخصیت‌های عالی رتبه خارجی، مسئول مبارزه با تخلفات مالی بزرگ و جعل دلار است. اسمیت در خصوص ورود ارزهای دیجیتال به سیستم‌های مالی می‌گوید:

در سال‌های اخیر، به شکل گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال برای تسهیل بخشیدن به طیف مختلفی از جرایم از جمله طرح‌های کلاهبرداری و استفاده باج‌افزارها استفاده شده است.

اسمیت در مصاحبه خود اعلام کرده که او و ماموران سرویس مخفی آمریکا به شکلی فعال جریانات بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را در بلاکچین دنبال می‌کنند. او می‌گوید: «زمانی که شما رد یک کیف پول ارز دیجیتال را دنبال می‌کنید، مشابه دنبال کردن یک آدرس ایمیل است که دارای یک سری شناسه است. زمانی که یک شخص با فردی دیگر یک تراکنش انجام می‌دهند و اطلاعات این مبادله وارد بلاکچین می‌شود، ما می توانیم آدرس کیف پول آن‌ها را دنبال کنیم.»

طبق داده‌های این نهاد، سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۱۵ تا امروز، از بین ۲۵۴ پرونده مرتبط با پروژه‌های کلاهبردرای رمزارز توانسته بیش از ۱۰۲ میلیون دلار ارز دیجیتال را ضبط کند.

گسترش پروژه‌های کلاهبرداری رمزارز

اسمیت در خصوص گسترش برنامه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال و مزایای آن نسبت به دیگر روش‌های پرداختی از جمله دلار و طلا می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های کریپتوکارنسی این است که پول را به نسبت سایر روش‌های سنتی، سریع‌تر منتقل می‌کند. وجود این سرعت بالا در تراکنش باعث جذب هم‌زمان کاربران آمریکایی و مجرمین شده است. کاری که مجرمین می‌خواهند انجام دهند به نوعی گلی کردن آب و پنهان کردن فعالیت‌های پشت سرشان است. کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که در سریع‌ترین زمان ممکن و با شدت بالا فعالیت آن‌ها را رهگیری کنیم.»

اسمیت اعلام کرد که بازرسان در حال یافتن سارقین بیشتری هستند که بیت‌کوین‌ها و سایر ارزهای دیجیتالی دزدیده شده را به استیبل کوین‌ تبدیل می‌کنند. دلیلش این است که  آن‌ها هم می‌خواهند از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در امان باشند.

اگر به دنبال روشی برای حفاظت از دارایی‌های دیجیتال خود هستید و می‌خواهید آن‌ها را در برابر هکرها و کلاهبرداران ایمن نگه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از یک کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید. یکی از خدمات نیک پرداخت، فروش کیف پول سخت‌افزاری لجر است. با کمک این کیف پول، دیگر هیچ خطری دارایی‌های با ارزش شما را تهدید نمی‌کند.

منبع: News Bitcoin

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست