کاهش فعالیت‌های اقتصادی کریپتویی؛ یونی سواپ باعث و بانی ماجرا

سقوط یونی سواپ دلیل کاهش فعالیت‌های کریپتویی

طبق تحلیل‌های انجام شده، حجم پروتکل‌های دیفای در صرافی‌ها با کاهش ۱۵٫۵ درصدی در ماه آگست، به ۵۲٫۸ میلیارد دلار رسید. از دلایل مهم این اتفاق، سقوط و کاهش موجودی توکن یونی سواپ است.

این آمار از کاهش قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی کریپتوتیی نسبت به ماه جولای خبر می‌دهد. این تحلیل بر اساس شاخص MVDFLE (بررسی پیشگامان امور اقتصادی غیرمتمرکز) با بررسی عملکرد بزرگ‌ترین و لیکوئید‌ شده‌ترین توکن‌های پروتکل‌های DeFi انجام می‌شود. پروتکل‌های نظیر Uniswap، Lido DAO، Maker، Aave، THORchain و Curve DAO شامل این دسته از پروتکل‌ها هستند.

در ماه گذشته دیفای با سقوطی ۲۱ درصدی، عملکردی ضعیف نسبت به بیت کوین و اتریوم داشت. یکی از مهم‌ترین دلایل این سقوط، کاهش ۳۳٫۵ درصدی عملکرد توکن UNI است. چرا که در این ماه بسیاری از سرمایه‌گذاران این توکن را فروختند. اما یکی دیگر از معیارهای سقوط این اکوسیستم، کاهش ۸ درصدی دارایی‌های قفل شده‌ی پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز است. حجم این دارایی‌ها در یک ماه از ۴۰٫۸ میلیارد دلار به ۳۷٫۵ میلیارد دلار رسید.  در جدول زیر کاهش حجم صرافی‌های غیرمتمرکز را مشاهده می‌کنید:

البته در ماه آگست، توکن‌های دیفای شاهد برخی عملکردهای مثبت هم بوده‌اند. برای مثال در این ماه Uniswap شکایت‌های مربوط به توکن خود را در کنگره آمریکا با موفقیت پشت سر گذاشت. در ادامه استیبل کوین‌های میکر (Maker) و کرو (Curve) باه رشد قابل لمسی مواجه شدند. استیبل کوین کرو در این ماه با حجم ۱۱۴ میلیون دلاری، به رکورد جدیدی دست یافت.

با این حال بر اساس این گزارش، سطح حال حاضر نرخ بهره، مخصوصا در آمریکا، فشار زیادی را روی استیبل کوین‌ها و امور مالی غیرمتمرکز گذاشته است. این مسئله به تنهایی باعث شد تا در ماه آگست، ارزش بازار استیبل کوین‌ها با سقوط ۲ درصدی به ۱۱۹٫۵ میلیارد دلار برسد.

منبع: Cointelegraph

اخباراخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست