دلیل افزایش قیمت بیت کوین در انتهای ماه آگست ۲۰۲۳ چه بود؟

دلیل افزایش قیمت بیت کوین در انتهای ماه آگوست ۲۰۲۳ چه بود؟

شب گذشته بیت کوین باری دیگر دوباره به اوج بازگشت و سرمایه‌گذاران خود را به وجد آورد. یکی از دلایل مهم افزایش قیمت بیت کوین، پیروزی شرکت گری‌اسکیل بر کمیسیون بورس آمریکا است.

در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین با رشد تند ۵ درصدی، به نزدیکی ۲۸ هزار دلار رسید و بالاترین قیمت دو هفته‌ای خود را لمس کرد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که منجر به این رویداد شد، پیروزی شرکت گری‌اسکیل (Grayscale Bitcoin Trust) بر کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا است.

پس از تصمیم دادگاه به نفع شرکت گری‌اسکیل، توجه سرمایه‌گذاران سازمانی به بیت کوین افزایش یافت. همچنین امیدها برای پیروزی دو شرکت بلک‌راک و فیدلیتی در برابر کمیسیون بورس آمریکا، که به دنبال ارائه صندوق قابل عرضه بیت کوین هستند افزایش یافت.

کمیسیون بورس اوراق بهادار باور داشت که عملیات صندوق قابل عرضه بیت کوین توسط گری‌اسکیل یک کلاهبرداری است. با این حال دادگاه نظری متفاوت نسبت به این اقدام داشت. پس از رای دادگاه بر علیه کمیسیون بورس اوراق بهادار، بیت کوین افزایش قیمت خود را شروع کرد. در حال حاضر شرکت گری‌اسکیل بیش از ۶۲۰ هزار بیت کوین، معادل بیش از ۱۶ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد.

کاهش ذخیره بیت کوین در صرافی‌ها

پس از رشد تند و تیز قیمت بیت کوین، ذخیره بیت کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود از ژانویه سال ۲۰۱۸ رسید.

با کاهش ذخیره صرافی‌ها، بازار بیت کوین این وضعیت را یک نشانه گاوی برداشت کرد. تریدرها به سرعت کریپتوهای خود را برای نگهداری بلند مدت از صرافی‌ها بیرون کشیدند. بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران بیت کوین حالا با رشد قیمت این رمزارز، نگهداری بلند مدت دارایی خود را شروع کرده‌اند.

افزایش لیکوئید بیت کوین

با خروج بیت کوین از صرافی‌ها، نوسان هم افزایش پیدا می‌کند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶٫۵ میلیون دلار بیت کوین لیکوئید شدند. در مجموع، روز گذشته بازار ارزهای دیجیتال شاهد ۱۰۰ میلیون دلار لیکوئید بود. پیش بینی می‌شود با وضعیت سرمایه‌گذاری‌های شورت و افزایش خروج بیت کوین، شاهد رشد قیمت بیشتری از این رمزارز باشیم.

البته طبق شاخص ترس و طمع، با وجود گاوی شدن بازار کریپتو، همچنان بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین ترس دارند.

 

پیشنهاد نیک پرداخت

 

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست