مالکیت توییتر توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک رسما توییتر را تصاحب کرد؛ واکنش فعالان کریپتو

پس از چند روز حدس و گمان در خصوص مالکیت توییتر و تلاش ایلان ماسک برای تصاحب این پلتفرم اجتماعی محبوب، در نهایت ثروتمندترین مرد دنیا تمامی سهامی توییتر را از آن خود کرد. از بزرگ‌ترین وعده‌های او در خصوص توییتر، آزادی بیان است. مسئله‌ای که با واکنش مثبت و البته منفی بسیاری از کاربران و فعالان دنیای کریپتو همراه بود.

روز گذشته توییتر به طور رسمی اعلام کرد که این پلتفرم پس از پذیرش درخواست ماسک برای خرید همه سهم آن، به یک پلتفرم خصوصی تبدیل خواهد شد. هر یک از سهام این شرکت با قیمت ۵۴٫۲۰ دلار معادل ۴۴ میلیارد دلار، توسط ایلان ماسک خریداری شد. البته با این که این خرید و پرداخت هزینه آن در سال ۲۰۲۲ نهایی خواهد شد، اما باید توسط سهام‌داران توییتر و هم چنین قانون‌گذاران تصویب شود. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس در یکی از آخرین توییت‌های خود قبل از رسمی و عمومی شدن خبر خرید توییتر نوشت:

من امیدوارم حتی بدترین منتقدینم در توییتر بمانند، چرا که این به معنی آزادی بیان است.

البته بسیاری از کاربران این مسئله را کاملا برعکس می‌بینند. برای مثال، Angelo Carusone، رئیس رسانه Media Matters for America نظر خود را پیش از رسمی شدن این خرید بیان کرد: «این یک پیروزی بر علیه دروغ پراکنی و افرادی که آن‌ها را پخش می‌کنند خواهد بود». او و بسیاری از هم نظران او باور دارند که ماسک به صورت یک جانبه تصمیم خواهد گرفت تا اشخاصی که به دلیل خشونت و دروغ پراکنی در توییتر مسدود شده‌اند، دوباره قادر به فعالیت باشند.

واکنش فعالان صنعت کریپتو به این خرید بزرگ

جکسون پالمر (Jackson Palmer) یکی از هم‌خالقین میم کوین دوج کوین این تصاحب توییتر را یک «تصاحب خصمانه» و نقطه مخالف با ایده آزادی خواند. البته جالب است بدانید که او این توییت خود را پاک کرد. آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) از طرفداران بیت کوین، این اتفاق را به مالک جدید توییتر تبریک گفت. در حالی که BlockFi پلتفرم وام‌دهی کریپتو این مسئله را به شوخی گرفت و یک تصویر از سگ دوج گوین و لوگوی توییتر منتشر کرد.

مایکل سیلر (Michael Saylor) موسس و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی به طور مستقیم در خصوص این اتفاق صحبتی نکرد اما اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا را که در خصوص آزادی بیان است، در زیر توییت ایلان ماسک بازنویسی کرد. با این کار او به نوعی نشان داد که از حرکت جدید ماسک پشتیبانی می‌کند. جودی هایس (Jody Hice) یکی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا هم از جمله افرادی بود که از این اتفاق پشتیبانی کرد.

جک دورسی، موسس توییتر ابتدا با بیان این که توییتر بهترین ابزار برای آگاهی جهانی است افزود: «ایلان ماسک تنها راه حل برای آینده توییتر است که من به آن اعتماد دارم».

نظر شما در خصوص تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟ شما همچنین می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست