اتر پایین‌تر از ارزش واقعی خود خرید و فروش می‌شود

اتر پایین‌تر از ارزش واقعی خود خرید و فروش می‌شود

بر اساس تحلیل یک شرکت تحقیقاتی، ارز دیجیتال اتر بسیار کمتر از ارزش واقعی خود خرید و فروش می‌شود. طبق نظر محققان، اتر ۲۷ درصد پایین‌تر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود.

شرکت تحقیقاتی RxR با بررسی تعداد کابران فعال در شبکه‌های لایه دو و شبکه اصلی اتریوم، ارزش واقعی ارز دیجیتال اتر را بررسی کردند. بررسی تعداد کاربران فعال که به قانون Metcalfe شناخته می‌شود، ارزش واقعی یک ارز را نسبت به تعداد کاربران فعال می‌سنجد.

شرکت RxR در این خصوص باور دارد که ارزش واقعی شبکه اتریوم ۲۷۵ میلیارد دلار است. در حالی که این شبکه در حال حاضر به ارزش ۱۹۶ میلیارد دلاری رسیده است. یعنی به باور این شرکت، اتریوم ۲۷ درصد کمتر از ارزش واقعی خود خرید و فروش می شود. دلیل اصلی این تفاوت، تعداد بالای فعالیت کاربران در شبکه‌های لایه ۲ (Layer 2 Network) است. این شبکه‌ها که به عنوان راه حلی برای مقیاس‌پذیری و ترافیک تکمیل تراکنش‌ها طراحی شده‌اند، روی شبکه اصلی قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که تنها در دو سال از حضور فعال شبکه‌های لایه دو، ارزش این شبکه‌ها به بیش از ۹ میلیون دلار رسیده است.

این شرایط اتریوم در آوریل سال ۲۰۲۱، زمانی که بسیاری از شبکه‌های لایه دو برای حل مشکل مقیاس‌پذیری ارائه شدند، آغاز شد. برای مثال شروع به کار شبکه‌هایی نظیر Curve، Sushiswap، Decentraland و Aave در پالیگان، باعث شد تا ارزش عظیمی معادل ۱۰ میلیارد دلار، به شبکه پالیگان منتقل شود. مدت‌‌‌هاست که گمانه‌ زنی‌هایی در خصوص به دست آوردن جایگان بیت کوین توسط اتریوم مطرح می‌شود. اما با این مسائل بعید است که اتریوم بتواند حتی جایگاه واقعی خود را پس بگیرد.

اخباراخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست