پیش بینی قیمت اتریوم؛

پیش بینی قیمت اتریوم؛ سرنوشت بزرگ‌ترین آلت کوین دنیا در سال ۲۰۲۴

اتریوم؛ پر آتیه‌ترین ارز دیجیتالی که بعد از بیت کوین منتشر شد. مهم‌ترین رمزارزی که با وعده‌هایی فراتر از بیت کوین، جایگاه دومین رمزارز دنیا را از آن خود کرد. حالا نزدیک به ۸ سال از حکمرانی اتریوم در دنیای آلت کوین‌ها می‌گذرد. اگر چه این رمزارز هرگز از نظر قیمت به گرد پای برخی از رقبا نرسید. اما اتریوم با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، از نظر ارزش بازار فراتر از ۹۹ درصد رقبای خود است. اتریوم با وجود چنین جایگاهی، سرمایه‌گذاران زیادی را جذب خود کرد و حالا امید زیادی به رشد قیمت آن دارند. در این مقاله به پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت.

سوالات متداول درباره اتریوم

۱. چه عواملی روی قیمت اتریوم تاثیرگذار خواهند بود؟

فاکتورهایی از جمله تقاضا در بازار، خوشبینی سرمایه‌گذاران توسعه تکنولوژی، تغییرات در قانون‌گذاری رمزارزها و همچنین وضعیت اقتصادی جهان، می‌توانند مستقیماْ در قیمت اتر تاثیرگذار باشند.

۲. آیا قیمت اتر رکورد جدیدی در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رقم خواهد زد؟

در حالی که نمی‌توان دقیقا وضعیت قیمت اتر در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را پیش بینی کرد، با این حال فاکتورهای مهمی می‌توانند روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشند. در صورت ورود سرمایه‌گذران سازمانی و عمل به وعده‌هایی که با Ethereum 2.0 داده شد، می‌توان در سال پیش رو و سال آینده ، انتظار تغییرات قیمت اتریوم را داشت.

۳. آیا بیت کوین روی قیمت اتریوم تاثیرگذار خواهد بود؟

پیش‌بینی می‌شود که قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ به دلیل رویداد هاوینگ بیت کوین، تحت تأثیر قرار بگیرد. بنابراین انتظار می‌رود تا در سال ۲۰۲۴، نه تنها اتر، بلکه سایر ارزهای دیجیتال به دلیل هاوینگ حرکتی صعودی را پیش بگیرند.

پیش بینی اتریوم در سال ۲۰۲۳

پیش بینی می‌شود که اتریوم در سال ۲۰۲۳، تغییر قابل توجهی را تجربه نکند. با توجه به شرایط قانون‌گذاری و صرافی‌هایی که یکی‌یکی به دنبال احراز هویت از مشتریان هستند، موانع زیادی برای رشد قیمت اتر و سایر رمزارزها وجود دارد. انتظار می‌رود که قیمت اتر در ادامه سال، بین طیف قیمت ۱٫۱۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار در گردش باشد.

البته اتر تا اینجای سال بی‌کار هم نبوده است. از ماه ژوئن ۲۰۲۳، اتریوم یک روند صعودی را پیش گرفت. در چارت زیر می‌توان متوجه شد که اتر توانسته سطح مقاومت ۲ هزار دلاری سابق خود را بشکند. اگر چه قادر نبود این سطح را به خوبی حفظ کند، اما این حرکتی مثبت از سوی اتریومی است که مدت‌ها قادر به عبور از این وضعیت نبود.

چارت پیش بینی پیش بینی قیمت اتریوم

البته این احتمال هم وجود دارد که باری دیگر اتر سرمایه‌گذاران را فریب یا به اصطلاح Fake Out داده باشد. فریب در چارت قیمت زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک رمزارز از سطح مقاومت یا حمایت عبور کند اما به سرعت به جای اول خود بازگردد. البته این برای همه، اتفاق بدی نیست. این نوع حرکت معمولا سرمایه‌گذاران را برخلاف جهت اصلی قیمت ارز فریب می‌دهد و لیکوئیدیتی ایجاد می‌کند. با این حال برای تریدرها یک نقطه ورود ایده‌آل محسوب می‌شود.

اگر به آمار قیمت اتر در چند ماه گذشته نگاه کنیم، دلیل اصلی لیکوئیدیتی این رمزارز کاملا مشخص می‌شود. سرمایه‌گذاران خرده، با خرید در قیمت بالا، نقدینگی بالایی برای وال‌ها ایجاد می‌کنند تا با سرمایه‌گذاری شورت (Short)، کوین‌های بیشتری به فروش برسانند.

پیش بینی قیمت اتر در ماه‌های آینده سال ۲۰۲۳

پیش بینی قیمت اتر در ماه‌های آینده سال ۲۰۲۳

خرید سریع و راحت اتریوم

خرید کاملا خودکار و با امنیت کامل

پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴

سال ۲۰۲۴ برای تمامی کریپتوهای بزرگ، از جمله اتریوم مهم است. چرا که با رویداد هاوینگ بیت کوین طرف هستیم. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۴ حرکت گاوی قدرتمند با کاتالیزور هاوینگ بیت کوین، می‌تواند وضعیت اتریوم را هم دگرگون کند. البته که نباید در این مورد قطعی صحبت کرد. سناریوهای مختلفی ممکن است منجر به عدم حرکت گاوهای بازار شوند.

برای مثال قانون‌گذاری و وضعیت اقتصاد کلان جهانی، می‌توانند یک سد بتنی در برابر گاوها ایجاد کنند. برخی از بانک‌ها و موسسات بین‌المللی از جمله The World Bank پیش بینی کرده‌اند که تا انتهای سال ۲۰۲۳، ممکن است دوباره شاهد رکود اقتصادی در جهان باشیم. از طرفی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، احتمالا اتریوم را به دلیل نوع سهام‌گذاری خود، به دادگاه بکشاند. از اتفاقات منفی که بگذریم، اتفاقات مثبتی هم هستند که اتریوم به آن‌ها امیدوار است. تبدیل شدن دوبی و انگلستان به مرکز کریپتوی جهانی، پذیرش کریپتو و صرافی‌ها در کشورهای بزرگ و قانون‌گذاری‌های مثبت در جهت حمایت از ارزهای دیجیتال در اروپا، همه و همه می‌توانند محرکی برای رشد قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ باشند.

با تمام این تفاسیر، می‌توان انتظار داشت تا اتریوم حداقل برخی از رکوردهای قبلی خود را بشکند و در نزدیکی قیمت ۳٫۲۰۰ دلار قرار بگیرد. البته که برخی از کارشناسان قیمتی فراتر از تصور را برای این کریپتو پیشبینی کرده‌اند.

نظر کارشناسان در مورد آینده ارز دیجیتال اتریوم

نظر کارشناسان در مورد آینده ارز دیجیتال اتریوم

با توجه به فاکتورهایی که بیان کردیم، تحلیل بلند مدت اتریوم کار آسانی نخواهد بود. با این حال برخی از کارشناسان همچنان به برتری اتریوم نسبت به سایر آلت‌کوین‌ها در زمینه قرار دادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایمان دارند.

طبق نظر بن ریچی (Ben Ritchie) مدیر Digital Capital Management، سلطنت اتریوم در قراردادهای هوشمند، یک فاکتور کلیدی در رشد قیمت و جایگاه اتریوم خواهد بود. او باور دارد که با وجود پیچیدگی وضعیت بازار، ارزش اتریوم به رشد خود ادامه خواهد داد.

جاش فریسر (Josh Fraser) هم‌بنیان‌گذار Origin Protocol مهم‌ترین قدرت اتریوم را ایجاد فضایی برای توسعه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و NFTها می‌داند. فریسر باور دارد که اتریوم به بلاکچینی فراتر از مسائل اقتصادی پا خواهد گذاشت. از جمله استفاده از ویژگی‌های مقیاس‌پذیری اتریوم می‌توان به، احراز هویت و موقعیت‌های اجتماعی کاربران در کسب و کارها اشاره کرد. طبق نظر فریسر در صورتی که اتریوم به چنین جایگاهی برسد، قیمت اتر حتی به بالای ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

رقبای اتریوم

همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم، فاکتورهای مختلفی اتریوم را به رتبه اول آلت کوین‌ها تبدیل کرده‌اند. با این حال اتریوم با وجود برخی رقبا نباید احساس امنیت کند. در حال حاضر سه بلاکچین و ارز دیجیتال دیگر وجود دارد که به عنوان قاتلین اتریوم شناخته می‌شوند. لحظه‌ای غفلت از اتریوم می‌تواند جایگاه این رمزارز را به خطر بندازد. سه رقیب اصلی اتریوم عبار‌ت‌اند از:

  • کاردانو با ۱۰ میلیارد دلار ارزش بازار
  • سولانا با ۹ میلیارد دلار ارزش بازار
  • ترون با ۷ میلیارد دلار ارزش بازار

البته که این قاتلین اتریوم، از نظر ارزش بازار فاصله بسیار زیادی با اتریوم دارند. اتریوم در حال حاضر با بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار، دومین ارز دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار است.

خرید اتریوم با نیک پرداخت

در حالی که اتریوم شالوده بسیار مستحکمی دارد و دائما در حال توسعه است، پیش‌بینی بلند مدت این رمزارز کار آسانی نیست. همانطور که گفتیم، عوامل زیادی روی قیمت این رمزارز تاثیرگذار خواهند بود. بهتر است بدون بررسی دقیق، وارد بازار اتریوم نشوید. همچنین فراموش نکنید که برای خرید این ارز دیجیتال، به خصوص در ایران، به هر صرافی اعتماد نکنید. صرافی‌های خارجی اخیرا به دنبال احراز هویت کاربران هستند و این این امر ممکن است منجر به بلوکه شدن دارایی‌های شما شود. برای خرید یا فروش راحت و امن ارز دیجیتال، می‌توانید از خدمات ارز دیجیتال نیک پرداخت استفاده کنید. نیک پرداخت، بدون محدودیت و در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

ارز دیجیتالپیش بینی قیمت ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست