ارز دیجیتال GTA 6

پشتیبانی GTA 6 از ارز دیجیتال. شایعه یا واقعیت؟

هر از گاهی شایعاتی از بازی مورد انتظار GTA 6 منتشر می‌شود که هواداران را برای نمایش هرچه زودتر این بازی بی‌تاب می‌کند. اما جدیدترین شایعه بازی GTA 6 این بار حتی طرفداران ارزهای دیجیتال را هم به وجد آورده است؛ بر اساس این شایعه، بازی Grant Theft Auto 6 قرار است از ارزهای دیجیتال واقعی در بازی خود استفاده کند!

در حالی که این یک شایعه بزرگ است، اما سوال اینجاست که آیا استودیو راک استار واقعا می‌تواند Web 3 و کریپتوها را با جدیدترین بازی خود ادغام کند؟

 

دینگ. پول تو حسابته.

نامحدود. بدون چک و سفته.

 

استفاده از ارز دیجیتال واقعی در بازی GTA 6

این خبر که البته یک شایعه قدیمی است، چند روز پیش دوباره در توییتر سر و صدای زیادی به پا کرد. طبق این شایعه، کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلف در بازی، به عنوان پاداش ارز دیجیتال یا NFT دریافت کنند. ارز دیجیتال در GTA 6

با این حال شرکت راک استار گیمز (Rockstar Games) صحت وجود ارزهای دیجیتال در نسخه جدید Grand Theft Auto را تایید نکرده است. اما آیا واقعا ممکن است که از ارزهای دیجیتال در یک بازی به بزرگی GTA استفاده کرد؟

استفاده از هر نوع ارز یا پاداش در بازی‌ها که به اصطلاح Play to Earn گفته می‌شود، در بازی‌های ویدیویی رایج نیست. شاید این نوع روش تجاری در بازی‌های موبایل یا بازی‌های بلاکچین مرسوم باشد، اما در بازی‌های ویدیویی بسیار بعید است. هر چند که در ماه آوریل، ناشرین بازی‌های ویدیویی خبر از روش‌های جایگزین برای استفاده از روش Play to Earn در بازی‌ها دادند. در این کنفرانس، ناشرین باز‌ی‌های ویدیویی گفته‌اند که Play to Earn اصلا روش پایداری در بازی‌های ویدیویی نیست. از نظر آن‌ها این نوع کسب و کار هیچ سودی در پی ندارد و به طرح‌های پانزی (کلاهبرداری) شبیه است.

البته باید در نظر داشت که راک استار با هر بار انتشار نسخه جدیدی از GTA، تحول بزرگی در دنیای بازی‌های ویدیویی ایجاد می‌کند. آخرین نسخه از این بازی یعنی GTA 5 توانست با فروش بیش از ۱۸۰ میلیون نسخه، به درآمد ۸ میلیارد دلاری دست پیدا کند. حال با توجه به ضرر و زیان‌های احتمالی تبدیل GTA به یک بازی Play to Earn، بعید است که راک استار چنین ریسکی را برای پر فروش‌ترین بازی دنیا متحمل شود.

مخالفت راک استار با NFT

نوامبر سال گذشته بود که راک استار، یکی از سرورهای شخصی‌سازی شده برای بازی GTA 5 در پلتفرم پی سی را به دلیل قابلیت معاملات کریپتویی متوقف کرد. کاربران در این سرور می‌توانستند با NFT برخی از دارایی‌های درون بازی را از آن خود کنند و بفروشند. اما راک استار با مسدود سازی این سرور، معاملات NFT را کاملا از بازی خود متوقف کرد.

با بررسی این مسائل، بعید است که راک استار قصدی برای ورود کریپتو به نسخه جدید و مورد انتظار GTA داشته باشد.

اخبارارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست