هکر های کریپتو

هکرها از ابتدای سال ۱٫۴ میلیارد دلار کریپتو ربوده‌اند

هکرها از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا امروز نزدیک به ۱٫۴ میلیارد دلار کریپتو را از پلتفرم‌های مختلف ربوده‌اند.

بر اساس یک مطالعه جدید توسط Chainalysis، هکرها از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲ تا امروز ۱٫۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال را دزدیده‌اند. به نظر می‌رسد هدف‌گذاری روی پل‌های ارز دیجیتال (Crypto Bridges) یکی از روش‌های محبوب هکرها برای اقدامات سایبری‌شان است.

از جمله هک‌های بزرگ امسال می‌توان به Horizon Bridge، هک ۱۹۰ میلیون دلاری Nomad Bridge و یکی از بزرگ‌ترین هک‌های تاریخ کریپتو یعنی هک ۶۱۵ میلیون دلاری Ronin Attack اشاره کرد.

بدون شک ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. حتی بازار گاوی سال ۲۰۲۱ باعث شد تا فضایی مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بیشتر در این حوزه شکل بگیرد. اما از طرفی، این پدیده باعث شد تا نگاه برخی از کلاهبرداران و هکرها هم به سمت این حوزه جلب شود.

سرقت میلیاردی کریپتو توسط هکرها

بر اساس تحلیل Chainalysis، حدود ۱٫۴ میلیارد کریپتو از ابتدای امسال توسط هکرها ربوده شد. همچنین هدف محبوب آن‌ها، کریپتو بریج‌ها یا پل‌های ارتباطی کریپتو‌ها است. این پل‌ها یک نوع نرم‌افزار هستند که شبکه‌ها و پلتفرم‌های مختلف را برای معاملات توکن به هم متصل می‌کند.

دو مورد از شناخته‌ شده‌ترین هک‌های امسال مربوط به پروتکل بایننس اسمارت چین یعنی Qubit Finance و هک پل Wromhole شبکه سولانا است. هکرها از این طریق توانستند ۸۰ میلیون و ۳۲۰ میلیون دلار کریپتو به جیب بزنند.

در ماه مارس این مجرمین سایبری توانستند از طریق پل Ronin Bridge بیش از ۵۸۸ میلیون دلار اتر و ۲۵٫۵ میلیون دلار USDC را ربودند. برخی از تحقیقات نشان داده که بزرگ‌ترین مقصرین این پدیده‌های تاریخی، از سوی هکرهای کره شمالی صورت گرفته است.

اگر به امنیت کریپتو خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید آن‌ها را از دسترس هکرها دور کنید، بهتر است یک کیف پول سخت‌افزاری لجر تهیه کنید.

منبع: CryptoPotato

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست