ایستگاه پولسازی برای هنرمندان دیجیتال؛ درآمد دلاری در آرت استیشن

ایستگاه پولسازی برای هنرمندان دیجیتال؛ درآمد دلاری در آرت استیشن + ویدیو

یک آرتیست دیجیتال هستید؟ رسیدن به حداقل درآمد ۱۰۰۰ دلار در آرت استیشن کار سختی نیست. در حقیقت آرتیست‌ها سال گذشته به درآمد بالای ۱۰ میلیون دلار در آرت استیشن رسیدند. اتفاقا ایرانی‌ها هم در این بازار نقش پررنگی را بازی می‌کنند. کافی است سری به فروشگاه آرت استیشن بزنید. ده‌ها ایرانی را می‌بینید که محصولات خود را به خوبی می‌فروشند و پول خوبی به جیب می‌زنند. پس چرا شما جزو آن‌ها نباشید؟ شاید تا به حال هیچ فعالیتی در این پلتفرم نداشتید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. پس بگذارید داستان یک هنرمند فنلاندی را برای‌تان بازگو کنیم. شخصی که تا پیش از این هیچ فعالیتی در آرت استیشن نداشت. اما در ماه اول شروع کار خود به درآمد ۱۲۰ دلاری رسید.

مسیر رسیدن به درآمد دلاری در ArtStation با جوا اکمن

جوا اکمن (juha Ekman) یک طراح دو بعدی فنلاندی است. او تا پیش از ورود به آرت استیشن، محصولات مربوط به طراحی ۲D مثل براش‌های مختلف فوتوشاپ را در سایت‌هایی مثل Gumroad می‌فروخت. اما متوجه شد که برای درآمد بیشتر، باید مارکت‌های دیگر را هم امتحان کند. جوا در عین حال که می‌تواند محصول خود را در گام‌رود (Gumroad) بفروشد، ده‌ها مارکت دیگر هم همزمان در اختیار او هستند. اولین انتخاب او برای مارکت بعدی، آرت استیشن بود.

جالب است که جوا تا پیش از این بدون دلیل خاصی هیچ فعالیتی در آرت استیشن نداشت. نه آثار هنری خود را به نمایش می‌گذاشت و نه حتی یک بنر در پروفایل آرت استیشن خود قرار داده بود. او حالا بدون هیچ فالوور و هیچ فعالیتی، فروش محصولات خود در آرت استیشن را شروع کرد. با این تفاسیر، او به چه میزان درآمد دلاری رسید؟

در ماه اول فعالیت، اکوا به درآمد ۱۰۶ دلاری رسید. او به مدت تقریبا یک ماه، چندین محصول در آرت استیشن قرار داد. از جمله محصولات او مسترکلاس‌های طراحی انیمه‌ای و براش‌های طراحی دو بعدی انیمه‌ای بود. در حقیقت براش‌های طراحی اولین محصول او بود. جوا فقط با شش محصول در آرت استیشن به این درآمد رسید. اما نکته جالب‌تر، ادامه فروش او در ماه بعدی است. فقط ۵ روز از ماه دسامبر گذشت تا او با همین محصولات، به درآمد ۲۷ دلاری برسد. آیا تا انتهای ماه رکورد ماه قبل را می‌شکند؟ بدون شک!

حالا تصور کنید او هر ماه چند محصول جدید در آرت استیشن قرار می‌دهد. محصولات قدیمی و جدیدش هر روز برای جوا درآمد دلاری خواهند داشت. حتی وقتی که می‌خوابد هم درآمد دلاری دارد!

فرقی نمی‌کند در آرت استیشن یک تازه‌کار باشید یا یک کارکشته. اگر محصولات با کیفیتی تولید می‌کنید، قطعا درآمد دلاری در آرت استیشن امکان‌پذیر است.

روش‌های درآمد دلاری از آرت استیشن

آرت استیشن در زمینه‌ی کسب درآمد دلاری به سه بخش تقسیم می‌شود:

  • مارکت‌پلیس (Marketplace)
  • پرینت (Print)
  • موقعیت‌های شغلی

بگذارید ابتدا با بخش پرینت شروع کنیم. چه هنرمند ۳D باشید چه هنرمند ۲D، خلق تصاویر و اشتراک آن در پرینت آرت استیشن پولساز خواهد بود. در Print آرت استیشن، یک تصویر با کیفیت و جذاب، می‌تواند از یک دلار تا صد‌ها دلار به فروش برسد. در این بخش، مشتریان تصاویر خلق شده توسط هنرمندان را به صورت پرینت فیزیکی خریداری می‌کنند. برای مثال به تصویر زیر نگاه کنید. این یکی از تصاویر خلق شده توسط یکی از هنرمندان آرت استیشن به نام Eddie Mendoza است. تصویری که مدت زمان زیادی در ArtStation ترند شده بود. ابتدایی‌ترین قیمت آن ۲۰٫۴۰ دلار با سایز ۲۰ در ۳۰ و بالاترین قیمت آن ۶۰ دلار در سایز ۶۱ در ۹۱ است.

کسب درآمد دلاری فروش پرینت تصاویر هنری دیجیتال در آرت استیشن

خالق تصویر: Eddie Mendoza

فروشگاه آرت استیشن؛ چه محصولاتی بفروشیم؟

به فروشگاه یا همان مارکت‌پلیس آرت استیشن می‌رسیم. جایی که هنرمندان هر جای دنیا که باشند، می‌توانند محصولات متنوع خود را در این بخش بفروشند. اما چه محصولاتی در فروشگاه آرت استیشن قابل فروش است؟

  • آموزش طراحی سه بعدی و دو بعدی
  • مدل‌های سه بعدی (۳D) آماده برای بازی‌های ویدیویی
  • تصاویر رفرنس عکاسی شده از طبیعت یا مکان‌های مختلف
  • تصاویر رفرنس عکاسی شده از اشخاص با حالت‌های مختلف
  • تصاویر رفرنس عکاسی شده از وسایل کوچک و بزرگ مختلف
  • انواع براش‌های سه بعدی و دو بعدی
  • نورپردازی‌های مختلف (HDRI)
  • انواع متریال‌ها برای موتورهای رندر
  • صحنه‌های آماده برای بازی‌سازی در موتورهایی مثل Unreal Engine

بهتر است برای اینکه فروش خوبی را تجربه کنید، ابتدا کمی در بخش Best Selling فروشگاه آرت استیشن گشت و گذار کنید. با بررسی محصولات پرفروش، می‌توانید ایده‌های خوبی بگیرید. قطعا با نگاه به این بخش متوجه شده‌اید که هر محصولی می‌تواند پر فروش باشد. تنها کافی است کیفیت خوب در کنار ارائه چشمگیر داشته باشید. سپس آرت استیشن می‌تواند منبع درآمد فوق‌العاده‌ای برای‌تان باشد.

درآمد دلاری از فروش محصول دو بعدی و سه بعدی در آرت استیشن

نمایی از بخش فروش محصولات ۳D در آرت استیشن

فروش آموزش‌های مختلف طراحی دیجیتال در آرت استیشن

نمایی از فروش محصولات آموزش هنر دیجیتال در آرت استیشن

اگر در بخش Top Rated این فروشگاه وارد شوید، کیفیت ارائه محصولات را به خوبی مشاهده می‌کنید. هنرمندی به نام Oleg Ushenok حداقل چهار محصول سه بعدی در صدر پر امتیازترین کارها دارد. با اینکه نمی‌توان فروش دقیق و کامل این فرد را مشخص کرد، اما تنها با بررسی افرادی که فقط به کار او امتیاز داده‌اند، او به درآمد ۶ هزار دلاری رسیده‌ است. باز هم تاکیید می‌کنیم این فقط یک حساب سرانگشتی از خریدارانی است که به او امتیاز داده‌اند. ممکن است صدها نفر محصول او را خریده باشند و امتیازی هم نداده باشند.

فروش محصول دو بعدی در آرت استیشن

محصول دیگری در همین بخش که براش‌های استایل استودیو جیبلی (Ghibli Studio Brush) بیش از ۴۵۰ امتیاز مثبت گرفته است. او تنها از طریق همین افراد به درآمد ۳ هزار دلاری رسیده است.

فروش محصولات سه بعدی و آموزشی در آرت استیشن

فرد دیگری در ابتدای همین فهرست، با آموزش مربوط به ساخت بازی (Game Art Tricks) سرانگشتی بیش از ۲ هزار دلار پول به جیب زده است.

موقعیت‌های شغلی در آرت استیشن

از آن جایی که آرت استیشن بزرگ‌ترین جامعه‌ی هنرمندان مخصوصاً در زمینه ساخت بازی و انیمیشن است، بنابراین خوراک شرکت‌های بزرگ برای جذب نیرو محسوب می‌شود. به همین دلیل آرت استیشن به واسطه‌ای برای استودیوها و هنرمدان تبدیل شده است.

  • طراح دو بعدی
  • طراح سه بعدی
  • انیمیشن دو بعدی و سه بعدی
  • رندر سه بعدی محیط بازی
  • طراح UI/UX
  • طراح تکسچر سه بعدی
  • طراح VFX
  • طراح نورپردازی سه بعدی
  • کانسپت آرتیست
  • طراح کارکتر بازی
  • طراح محیط بازی
  • طراح صنعتی سه بعدی
  • طراحی لباس بازی

تصور کنید شما یک طراح سه بعدی هستید که می‌خواهید در یک استودیو مشغول به کار شوید. این شغل می‌تواند به صورت حضوری یا دورکار باشد. کافی است وارد بخش Job در آرت استیشن شویم. می‌خواهید دورکار باشید؟ دورکاری را در بخش فیلترها تیک بزنید. می‌خواهید در زمینه سه بعدی یا بخش‌های مربوط به آن فعالیت کنید؟ Animation، ۳D و Real Time را تیک بزنید. حالا کلی موقعیت شغلی پیش روی شما قرار دارد.

موقعیت‌های شغلی در آرت استیشن

برای مثال، شرکت Raven Software که یکی از سازندگان سری Call of Duty است، به دنبال نیروهایی در زمینه VFX، نورپردازی و طراحی محیط می‌گردد. این استودیو حتی گزینه‌ای به نام Relocation Assistance را فعال کرده است. به این معنا که اگر از کیفیت کار شما راضی باشند و مهره خوبی برای تیم باشید، به شما در زمینه مهاجرت یا جابه‌جایی از یک شهر به شهر دیگر هم کمک می‌کنند. اگر پورتفولیوی قوی و کاملی دارید، پس چرا شانس خود را برای کار در بهترین استودیوهای جهان از طریق آرت استیشن امتحان نکنید؟

ترفندهای درآمد دلاری و فروش بیشتر در آرت استیشن

بسیاری از خریدارانی که وارد فروشگاه آرت استیشن می‌شوند، ابتدا به سراغ بخش ترندها یا بهترین فروش‌ها می‌روند. بنابراین هرچقدر که کیفیت محصول‌تان بهتر باشد، شانس شما برای ورود به این دو بخش بیشتر است. اما برای ارائه‌ی هرچه بهتر محصولات خود و دیده‌ شدن‌تان در مارکت آرت استیشن، به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

  • محصولات رایگان قرار دهید. این محصولات بهترین روش برای نمایش کیفیت عملکردتان هستند.
  • محصولات‌تان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • از بلاگ آرت استیشن برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید.
  • در نمایش محصولات خود هوشمند عمل کنید و تصاویر با کیفیت قرار دهید.
  • توضیحات کاملی در خصوص محصولات خود بنویسید.
  • به صورت مداوم محصول تولید و منتشر کنید.
  • در رویدادهای فروش جهانی آرت استیشن شرکت کنید.

سوالات متداول در خصوص کسب درآمد دلاری از آرت استیشن

۱) تفاوت اکانت‌های رایگان، پلاس و پرو در مارکت آرت استیشن چیست؟

کاربران رایگان و پلاس، ۷۰ درصد از فروش هر محصول را دریافت می‌کنند و باقی آن به عنوان پورسانت در اختیار آرت استیشن قرار می‌گیرد. کاربران پرو بین ۸۰ تا ۹۵ درصد از مبلغ را دریافت می‌کنند.

۲) کارمزد آرت استیشن از هر فروش چقدر است؟

اگر کاربر Pro باشید، ۵ درصد و اگر کاربر معمولی باشید، آرت استیشن ۱۲ درصد کارمزد دریافت می‌کند. البته هزینه‌های تراکنش و نوع مارکتینگ در آرت استیشن متفاوت است. برای مثال یک محصول ۱۰ دلاری برای کاربر معمولی ۸٫۵۰ دلار تمام می‌شود. در حالی که این محصول برای کاربر Pro حدود ۹٫۲۰ دلار تمام می‌شود.

۳) آیا با هوش مصنوعی می‌توان در آرت استیشن درآمد داشت؟

بله. برخی از کاربران با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر رفرنس مختلفی را به صورت کالکشن در مارکت آرت استیشن قرار می‌دهند. با این حال توجه داشته باشید که بسیاری از خریداران و خود آرتیست‌ها با حضور محصولات هوش مصنوعی در آرت استیشن مخالف هستند. در مورد همین موضوع هم کمپینی بر علیه هوش مصنوعی در آرت استیشن راه افتاده است. در پی این اعتراضات، آرت استیشن گزینه‌ای برای مخفی کردن تمام آثار هوش مصنوعی قرار داده است.

نقد درآمد دلاری از آرت استیشن

در ایران، هنرمندان درجه یکی هستند که از آرت استیشن درآمد دلاری کسب می‌کنند. بنابراین کسب درآمد از این سایت غیرممکن نیست. مهم‌ترین نکته، کیفیت بالای محصولات و رعایت ترفندهاست. سپس با قراردادن مداوم محصولات در آرت استیشن، می‌توانید ورودی درآمد خوبی از این سایت داشته باشید. برای نقد درآمد دلاری هم نگران نباشید. نیک پرداخت با ارائه خدمات نقد درآمد ارزی خود، می‌تواند به راحتی و در کمتر از ۳۰ دقیقه دلارهای‌تان را نقد کند. در بخش نقد پی پال نیک پرداخت،‌ بدون محدودیت از ۱ دلار تا ۱ میلیون دلار درآمد خود را نقد کنید.

 

پیشنهاد نیک پرداخت

پرداخت ارزیفروش ارزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست