فروش آثار هنری دیجیتال

هر اثرت کلی می‌ارزه؛ ۴ روش فروش آثار هنری دیجیتال و درآمد دلاری

روزی روزگاری، پدیده‌ای به نام هنرمندان فقیر وجود داشت. آن‌ها درآمدی نداشتند. دار و ندارشان هنرشان بود و بس. نه مشخص بود که کجا می‌توانند هنرشان را بفروشند یا چطور آن‌ها را به پول تبدیل کنند. اما حالا با گسترش اینترنت،‌ پدیده هنرمندان فقیر دیگر یک افسانه است. ده‌ها پلتفرم وجود دارد که فضا را برای فروش هر نوع آثار هنری دیجیتال فراهم می‌کنند. آن هم با درآمد دلاری! مخصوصا در ایران، وضعیت شاید بهتر هم باشد. در این وضعیت که درآمد ریالی داریم و خرج دلاری، شما هنرمندی خواهید بود که درآمد دلاری خواهید داشت و خرج ریالی. اگر شما هم هنرمندی هستید که آثار هنری دیجیتال خلق می‌کند، راه‌های پولدار شدن برای‌تان بی‌انتهاست. در این مقاله ما با انواع روش فروش آثار هنری دیجیتال از جمله آثار ۳D، آثار ۲D و آثار NFT آشنا می‌شویم. نگران نقد کردن درآمد دلاری و تحریم‌های آن هم نباشید. ما برای آن هم راه حل خواهیم داشت.

آیا آثار هنری بازار دارد؟

شما با بازاری طرف هستید که فقط در آمریکا و فقط در یک سال، ۶٫۴ میلیارد دلار خرید و فروش داشته است. بنابراین جا برای رشد، رقابت و کسب درآمد زیاد است.

در چه زمینه‌هایی می‌توان آثار دیجیتالی را فروخت؟

آثار هنری دیجیتال در فضای آنلاین تنوع بی‌شماری دارند. شما در زمینه ۳D، ۲D، موسیقی، انیمیشن، افکت‌های صوتی و خیلی موارد دیگر می‌توانید کسب درآمد داشته باشید.

آیا می‌توان با فروش آثار هنری آنلاین کسب درآمد دلاری داشت و آن را در ایران نقد کرد؟

بله، از سایت‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، می‌توانید کسب درآمد داشته باشید. همچنین با کمک نیک پرداخت این امکان را خواهید داشت تا در کمتر از ۳۰ دقیقه درآمد دلاری خود را نقد کنید.

وضعیت بازار فروش آثار هنری دیجیتال چطور است؟

رقمی که به شما بگویم اغراق نیست. طبق آمار سایت Statista، بازار آثار هنری فقط در آمریکا در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۶٫۳ میلیارد دلار بوده است! بنابراین با خیال راحت می‌توان گفت که شما با یک بازار داغ و فعال طرف هستید. البته که رقابت در آن زیاد است. اما اگر بتوانید چیزی که مشتریان هدف شما می‌خواهند را ارائه دهید، نان‌تان در روغن است.

یکی از دلایل رشد قابل توجه فروش هنرهای دیجیتال، وجود پلتفرم‌ها و موقعیت‌های متعدد در دنیای مجازی است. هر کسب و کاری امروز به هنر شما نیاز دارد. هر وبسایتی به توانایی‌های شما نیاز دارد. فروشگاه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی برای رشد کاربران به شما نیاز دارند. فراتر از آن، دنیای بازی‌های ویدیویی، سینما و دنیای تبلیغات قطعا به هنر شما نیاز دارند.

NFT و هنر دیجیتال

خرید. فروش. بازار بین‌المللی

درآمد دلاری با فروش آثار هنری دیجیتال

چندین راه برای شما به عنوان یک هنرمند دیجیتال وجود دارد. خبر خوب این است که می‌توانید از همه این راه‌ها به طور همزان استفاده کنید و درآمد داشته باشید. هر چقدر که مارکت‌های بیشتری را تحت کنترل خود داشته باشید، مشتریان‌تان بیشتر خواهند بود و در نتیجه جیب‌تان هم پُرتر خواهد بود. این روش‌ها می‌توانند برای هر زمینه‌ای در آثار هنری از جمله آثار سه بعدی، دو بعدی، موسیقی و غیره کاربردی باشند. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • کمیسیون و انجام پروژه
  • حمایت مالی توسط طرفداران
  • پلتفرم های آنلاین فروش آثار هنری دیجیتال
  • NFT و هنرهای کریپتویی

 بازار فروش آثار هنری

۴. کمیسیون و پروژه آثار هنری دیجیتال

متداول‌ترین روشی که می‌توانید با هنر دیجیتالی خود درآمد کسب کنید، انجام پروژه و کمیسیون (Commission) است.

هنرمندهای حرفه‌ای با استفاده از پلتفرم‌هایی که وجود دارد، از جمله شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام، یا پلتفرم‌های حرفه‌ای‌تر مانند Artstation، توانسته‌اند به دنبال کنندگان زیادی برسند یا با افراد مختلفی که خواهان هنر آن‌ها هستند آشنا شوند. هرچقدر که توانایی شما در ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی قوی‌تر باشد، قطعا پروژه‌های بیشتری هم می‌گیرید.

با این حال شاید از خود بپرسید که من یک هنرمند تازه‌کار هستم. پس چطور می‌توانم پروژه بگیرم و از آثار هنری دیجیتالم برای درآمد دلاری استفاده کنم؟ خوبی کمیسیون و انجام پروژه این است که واقعا نیازی به تعداد زیادی دنبال کننده ندارید. پلتفرم‌های خوبی وجود دارد که می‌توانید با به نمایش گذاشتن کار خود به سرعت پروژه دریافت کنید.

برخی از بهترین سایت‌ ها و پلتفرم های انجام پروژه آثار هنری دیجیتالی عبارت‌اند از:

البته قرار نیست دریافت پروژه و کمیسیون مثل آب خوردن باشد. شما قطعا به یک رزومه خوب نیاز دارید. مثلا اگر قصد دارید در زمینه طراحی محیط فعالیت کنید، باید نمونه کارهای خوبی از طراحی محیط در صفحه شخصی خود در این پلتفرم‌ها قرار دهید. اگر می‌خواهید یک کارکتر آرتیست باشید، بنابراین باید نمونه کارهایی را با سبک خود کار کنید تا کارفرما به سمت‌تان جذب شود.

۳. حمایت مالی طرفداران یا اقشار خاص

شما ممکن است یک هنرمندی باشید که سبک بسیار خاصی دارید. آن قدر خاص که قرار نیست کار‌های‌تان در بازی‌ها، فیلم‌ها یا حتی تبلیغات استفاده شود. بلکه آثار هنری شما را اقشار خاص و برای موارد خاص استفاده می‌کنند. مثلا سبک شما ممکن است خوراک چاپ و نصب شدن روی یک دیوار خانه مینیمال باشد. شاید هم طراحی‌های عجیبی و اغوا کننده‌ای دارید که یک فروشنده لوازم لوکس بخواهد از آن استفاده کند.

در هر صورت اگر بخواهید چنین اقشاری را پیدا کنید، قطعا نیاز به حضور قدرتمندی در شبکه‌های اجتماعی برای دیده شدن دارید. همچنین پلتفرم‌های بسیار محبوبی وجود دارند که آثار هنری دیجیتال خود را از طریق آن‌ها به فروش برسانید. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پلتفرم های آنلاین فروش آثار هنری دیجیتال

۲. پلتفرم های آنلاین فروش آثار هنری دیجیتال

قطعا با یک جستجوی ساده متوجه می‌شوید که بیش از صدها پلتفرم برای فروش آثار دیجیتالی وجود دارد. با این حال فقط تعداد انگشت شماری از آن‌ها می‌توانند مارکت خوبی برای آثار هنری شما باشند.

در ادامه برخی از بهترین سایت های فروش آثار هنری دیجیتال آنلاین را با هم مرور می‌کنیم:

Etsy

پلتفرمی که ارتباط مستقیمی بین خریداران و فروشندگان آثار دیجیتالی برقرار می‌کند. Esty را می‌توان یکی از پلتفرم‌های مشهور هم برای فروش آیتم‌های دیجیتالی یا حتی هنرهای دست ساز دانست. البته هرچقدر که این سایت ترافیک بالایی دارد و مشهور است، بنابراین دیده شدن هم در آن سخت است. بنابراین باید آثاری فوق‌العاده و چشمگیر را در این سایت قرار دهید. Etsy همچنین ابزار مختلفی را قرار می‌دهد تا مارکت دیجیتال خود را به خوبی به کاربران نشان دهید.

Creative Market

یک سایت برای همه هنرهای دیجیتال. از طراحی ماکاپ و قالب‌های اینستاگرام گرفته تا طراحی طراحی فونت و آیکون‌ها. فرقی نمی‌کند در چه زمینه طراحی فعالیت دارید. تمام هنرمندان می‌توانند آثار یا آبجکت‌های دو بعدی یا سه بعدی خود را در این سایت بفروشند. البته آثار شما پس از آپلود در پلتفرم چندین پروسه را طی می‌کنند تا اطمینان از کیفیت لازم حاصل شود. البته پلتفرم Creative Market با وجود رشد قابل توجه تعداد کاربران، یک نکته منفی دارد و آن هم کارمزد تا ۴۰ درصد برای هفر فروش است!

برخی دیگر از پلتفرم های فروش اثر هنری دیجیتال:

 

همچنین اگر فقط در زمینه آبجکت ها و مدل‌ های سه بعدی کار می‌کنید، چند سایت زیر از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند:

NFT و هنرهای کریپتویی

۱. NFT و هنر کریپتویی

اگر چه دیگر همانند یک سال قبل، NFT یک ترند پر سر و صدا نیست. با این حال خرید و فروش این آثار با ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد. با NFT شما آثار دیجیتالی خود از جمله تصاویر هنری، موسیقی، ویدیو و سایر کلکسیون را به نام خود ثبت می‌کنید. در صورت فروش این آثار، به لطف وجود بلاکچین، خریدار تبدیل به صاحب اصلی آن خواهد شد. فروش NFTها نیز تماما با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین انجام می‌شود.

برخی از برترین سایت‌های خرید و فروش NFT:

درآمد دلاری از فروش آثار هنری

نقد درآمد دلاری از فروش آثار هنری با نیک پرداخت

با وجود اینکه پلتفرم‌ها و موقعیت‌های زیادی در اختیار هنرمندان آثار دیجیتال قرار دارد، اما نقد کردن پول از این سا‌یت‌ها قطعا یک دغدغه برای همه آ‌ن‌هاست. برای اینکه بتوانید پول خود را نقد کنید و بدون نگرانی به انجام کارهای هنری خود بپردازید، نیک پرداخت در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود. نقد پی پال، ارزهای دیجیتال یا حتی ویزا و مستر کارت، تخصصی است که نیک پرداخت بیش از ۱۵ سال در آن تجربه دارد. تنها کافی است نقد درآمد خود را به ما بسپارید تا در کمتر از ۳۰ دقیقه، هر مبلغی که می‌خواهید را برای‌تان نقد و به حساب‌تان واریز کنیم.

 

پیشنهاد نیک پرداخت

آزمون بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست