جریمه حبس و نقدی برای استخراج غیرقانونی رمزارز

افزایش جریمه استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در ایران

دولت ایران در جدیدترین قوانین خود، به افزایش جریمه برای استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال پرداخته است. در بین این مجازات‌ها می‌توان به مواردی مانند جریمه نقدی و حبس اشاره کرد.

وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران به تازگی اعلام کرده است که سران این کشور برای اجرای قوانین جدید در جهت افزایش مجازات برای استخراج ارزهای دیجیتال به صورت غیر قانونی، موافقت کرده‌اند. مجری طرح تامین برق مراکز رمز ارز توانیر گفت:

سوءاستفاده از برق یارانه ای برای استخراج رمزارز باعث افت کیفیت برق و آسیب رساندن به لوازم الکتریکی همسایگان مانند تلویزیون، یخچال، کولر و … می شود.

محمد خدادادی بهلولی در خصوص قوانین جدید جریمه استخراج غیرقانونی در ایران می‌گوید: «افزایش جریمه‌های نقدی حداقل ۳ تا ۵ برابر، زندانی فرد و ابطال جواز کسب، از جمله جریمه‌های افزایش یافته در این قانون جدید است. هرگونه استفاده از تعرفه‌های انرژی یارانه ای مانند تعرفه خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری برای استخراج رمزارز ممنوع است.»

دولت ایران استخراج ارز دیجیتال را به عنوان یک صنعت در سال ۱۳۹۹ پذیرفت و در سال ۱۴۰۰، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ۱۰۰۰ مرکز استخراج کریپتو را صادر کرد.

جریمه مالی و حبس برای استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در ایران

با وجود پذیرش و ارائه مجوز برای استخراج ارز دیجیتال، برخی از ماینرها به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند. این ماینرها با استفاده از برق خانگی برای استخراج بیت کوین، موجب مشکلاتی در صنعت برق شده‌اند. در زمستان سال گذشته، با هدف جلوگیری از مسائل خاموشی و قطعی برق، فعالیت بسیاری از این مراکز استخراج متوقف شد. در ماه سپتامبر، اعلام شد که بیش از ۲۲۰ هزار دستگاه استخراج خاموش و نزدیک به ۶ هزار مزرعه استخراج غیرقانونی در کشور بسته شدند.

خدادادی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «همچنین با توجه به اینکه ماینرها به صورت ۲۴ ساعته روشن بوده و مصرف برق بسیار بالایی دارند، این عمل خلاف قانون باعث محدودیت در تامین برق سایر مشترکان در ایام گرم و سرد سال می‌شود.

به همین دلیل در صورت کشف تخلف:

  • اولا همه ماینرها توسط پلیس توقیف می‌شود
  • دوما جریان برق مشترک متخلف قطع می‌شود
  • سوما جریمه‌های سنگین از متخلف اخذ می‌شود

و در نهایت پرونده متخلف به مراجع قضایی ارسال می‌شود.»

نظر شما در خصوص استخراج‌های غیرقانونی ارز دیجیتال در ایران چیست؟ اگر به صورت قانونی به استخراج ارز دیجیتال پرداخته‌اید و قصد دارید دارایی‌های خود را به صورت کاملا امن ذخیره کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. یکی از خدمات نیک پرداخت، عرضه کیف پول‌ سخت‌افزاری بسیار امن و مشهور لجر است. تنها کافی است با ورود به پنل کاربری خود، سفارش کیف پول سخت‌افزاری لجر را ثبت کنید.

منبع: NewsBitcoin

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست