صعود بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار

گاوهای بازار کریپتو و بیت کوین ۳۰ هزار دلاری

دو معیار مهم در بیت‌کوین در چند روز اخیر نشان داده است که گاوی‌های این ارز دیجیتال می‌توانند از سطح ۳۰ هزار دلاری محافظت کنند.

بیت کوین در تاریخ ۱۵ تا ۲۳ ژوئن، با رشدی قابل توجه، به بالاترین عدد خود در چند ماه گذشته در ۳۱ هزار دلار رسید. این اتفاق برای خرسی‌ها به معنای انحلال قراردادهای آتی کوتاه ۱۶۵ میلیون دلاری بود. همچنین این رشد قیمت یک اتفاق غیرمنتظره برای سرمایه‌گذاران مشتقات بود تا با یک ضرر بزرگ مواجه شوند. طبق تحلیلگران جی‌پی مورگان، مقاومت اقتصاد در ماه‌های اخیر، ممکن است شروع رکود را عقب بندازد. بنابراین تاثیرات حرکت انقباض پولی توسط بانک مرکزی‌ها هنوز احساس نشده است. البته مطمئناً رکود اقتصادی اتفاق می‌افتد.

مشتقات بیت‌کوین بهبود اندکی را نشان می‌دهد

قراردادهای فوچرس سه‌ماهه بیت‌کوین، مورد توجه گروه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و دسک‌های آربیتراژ قرار دارند. با این حال، این قراردادها معمولاً با قیمتی کمی بالاتر از بازارهای فعلی معامله می‌شوند. این نشان می‌دهد که فروشندگان برای تأخیر در تسویه، مبلغ بیشتری از خریداران می‌خواهند. بنابراین قراردادهای فوچرس بیت‌کوین در بازارهای سالم باید با پیش‌پرداخت سالانه ۵ تا ۱۰ درصد معامله شوند؛ این شرایط را به عنوان «کونتانگو» می‌شناسند و در بازارهای رمزارز نیز رخ می‌دهد.

قراردادهای فوچرس در تاریخ ۲۲ ژوئن از ۳٫۲ درصد در هفته قبل به ۴٫۳ درصد افزایش یافت، اگرچه هنوز زیر آستانه خنثی ۵ درصد قرار دارد.

شاخص «اسکیو» با دریافت حالت ترس روز ۱۶ ژوئن وقتی قیمت بیتکوین به حمایت ۲۶ هزار دلاری بازگشت، تغییر کاملی را تجربه کرد. این نشانگر تا تاریخ ۲۲ ژوئن بهبود مستمری داشت و با تأثیر طمع معتدل به شاخص  اسکیو منفی ۸٪ رسید.

نبود خوش بینی بیش از حد نشانه خوبی است!

به طور معمول، یک پایه فوچرس ۴٫۳ درصدی و یک شاخص اسکیو منفی ۸ درصد به عنوان نشانگرهای خنثی بازار در نظر گرفته می‌شوند. اما این در مورد رالی ۲۱٫۵٫ قیمت بیتکوین بین ۱۵ و ۲۲ ژوئن صادق نیست. مقداری از تردید برای خریدارانی که از قراردادهای مشتقه استفاده می‌کنند، سالم است و در صورت نیاز فرصتی برای استفاده بیشتر از سطح آماده سازی فراهم می‌کند.

برخورد حاد بایننس و کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC) ریسکی برای قراردادهای فوچرس بیتکوین به وجود می‌آورد. تصمیمات دادگاه منطقه کلمبیا واشنگتن ممکن است بر بازار رمزارز تأثیرات شدیدی داشته باشد، زیرا بیننس بزرگترین سهم بازار را در بازارهای معاملات نقدی و مشتقه دارد.

عدم اطمینان درباره محیط تنظیمی رمزارز و ریسک‌های رشد یک رکود اقتصادی، توضیحاتی ممکن است برای کمبود هیجان ترازها در تجارت مشتقه‌های بیتکوین وجود داشته باشد.

علاوه بر این ریسک‌های خارجی، هیچ محرک واضحی وجود ندارد تا یک اصلاح قیمت ناگهانی بیتکوین توجیه شود و این امر برای خرسان فقط مقدار مناسبی از امیدواری را فراهم می‌کند تا به پیشرفت مثبت روند کمک کند.

 

پیشنهاد نیک پرداخت

اخباراخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست