صرافی کوکوین

معرفی صرافی کوکوین و راهنمای کامل معامله در آن

با اجباری شدن عملیات احراز هویت در صرافی مشهور و محبوب بایننس، همه چیز برای کاربران کشورهایی که تحت تحریم‌های اقتصادی هستند، تیره‌وتار شد. شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که بعدها صرافی کوکوین به داد معامله‌گران این کشورها برسد و آن‌ها را از شر بسته شدن حساب‌ها و توقیف دارایی‌های دیجیتالی‌شان نجات دهد. فلسفه تشکیل شدن صرافی کوکوین اصلا ربطی به دور زدن احراز هویت و عملیات مربوط به آن ندارد؛ این صرافی هم مثل سایر صرافی‌های موجود در دنیای کریپتوکارنسی مشغول به فعالیت بوده و خدمات خودش را در اختیار کاربران و معامله‌گران قرار داده است.

تنها تفاوت صرافی Kucoin با سایر صرافی‌ها در آن است که این پلتفرم فعلا عملیات احراز هویت را اجباری نکرده است و اصلا تضمینی هم وجود ندارد که این اتفاق ادامه‌دار باشد یا خیر. با همه این اوصاف، کوکوین یکی از ایده‌آل‌ترین صرافی‌ها برای معامله‌گران ساکن کشورهای تحت تحریم از جمله ایرانیان است. برای آشنایی بیشتر با این صرافی همراه ما باشید.

صرافی کوکوین جایگزین خوبی برای بایننس است؟

حدود یک سال پیش بود که معامله‌گران و تریدرهای ایرانی با خبر شوکه‌کننده‌ای مواجه شدند. این خبر تلخ حاکی از این بود که صرافی مشهور و محبوب بایننس که بسیاری از ایرانیان در فضای آن مشغول به معامله بودند و دارایی‌های خود را در آن نگه می‌داشتند، عملیات احراز هویت را اجباری کرده است. به موجب این اتفاق، صرافی بایننس از اطلاعات هویتی کاربران مطلع می‌شد. همان‌طور که اطلاع دارید، کاربران بعضی از کشورها از جمله سوریه و ایران حق فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال را ندارند. چنانچه اطلاعات هویتی این کاربران محرز شود، حساب آنها بسته و دارایی‌های دیجیتال آن‌ها هم توقیف می‌شود.

زمانی که کاربران از این اتفاق مطلع شدند، باید چاره‌ای می‌اندیشیدند تا حساب‌های خود را به همین راحتی‌ها از دست ندهند. یکی از راه‌هایی که به ذهن کاربران ایرانی و کشورهای تحت تحریم‌های اقتصادی رسید، کوچ کردن به یک پلتفرم بهتر بود؛ بهتر از این نظر که عملیات احراز هویت به صورت موقت در آن اجباری نباشد. در این میان، صرافی کوکوین یکی از همان راه‌های نجاتی بود که امکان بهره‌مندی کاربران را از خدمات و معاملات دنیای ارزهای دیجیتال به راحتی فراهم می‌کرد. به موجب خدمات صرافی کوکوین، معامله‌گران می‌توانستند بدون نیاز به احراز اجباری هویت خود، به معامله، خریدوفروش انواع ارزهای دیجیتال در دنیای وسیع کریپتوکارنسی مشغول شوند.

صرافی کوکوین برای ایرانیان
صرافی کوکوین نه به عنوان یک راه نجات برای کاربران کشورهای تحت تحریم، یلکه به عنوان یک صرافی با قابلیت‌های حرفه‌ای مشهور است.

اوضاع در آن سوی مرزها چطور بود؟

شاید برای شما این سؤال مطرح شود که بقیه کاربران دنیای کریپتوکارنسی چگونه این مسئله را هندل کردند و با عملیات احراز هویت بایننس چگونه کنار آمدند. مسئله جالب اینجاست که با اجباری شدن احراز هویت در این صرافی معتبر و مشهور، بقیه کاربران در سرتاسر جهان مشغول آموزش چگونگی احراز هویت در بایننس بودند و اصلا به مهاجرت به صرافی‌های دیگر فکر نمی‌کردند.

صرافی بایننس یکی از بهترین صرافی‌های موجود در جهان است که خدمات عمده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهند. البته ناگفته نماند که صرافی کوکوین هم از جمله صرافی‌هایی است که به عنوان رقیب بایننس شناخته می‌شود که و قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که در ادامه به همه آن‌ها خواهیم پرداخت.

کوکوین چه جایگاهی در بین سایر صرافی‌ها دارد؟

شاید این پرسش هم در ذهن شما به وجود آمده باشد که کوکوین چه قابلیت‌هایی دارد که به عنوان یک راه حل در قبال این مشکل بایننس معرفی شده است. جالب است بدانید که کوکوین در جایگاهی پس از صرافی‌های مشهور و معتبر مثل بایننس، FTX، صرافی غیر متمرکز DEX و سایرین قرار دارد و از لحاظ اعتبار، دست کمی از دیگر پلتفرم‌ها ندارد.

صرافی کوکوین در حال حاضر جایگاه ویژه‌ای را در بین کاربران و معامله‌گران بیش از ۱۰۰ کشور جهان داراست و خدمات و قابلیت‌های مهمی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. بسیاری از قابلیت‌های مهم این پلتفرم باعث شده‌اند که کاربران، فارغ از بحث احراز هویت غیر اجباری به سوی آن جذب شوند. برای مثال، کاربری بسیار ساده، انواع معاملات خلاقانه با قابلیت تنظیم هوشمندانه؛ عملکرد سریع و حرفه‌ای و همچنین، پشتیبانی بسیار قدرتمند و به موقع، همه‌وهمه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این صرافی به یک مجموعه حرفه‌ای و قابل اعتماد تبدیل شود.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در صرافی کوکوین به وجود آمده است، امکان معامله کردن به چندین روش متفاوت و مختلف است که امکان خرید یا فروش انواع ارزهای دیجیتال را به روش‌های هوشمندانه برآورده می‌کند. این قابلیت‌ها شامل تنظیمات مختلفی می‌شوند که نظیر آنها را نمی‌توان در صرافی‌های دیگر مشاهده کرد. این بخش از قابلیت‌های صرافی kucoin را در ادامه مرور خواهیم کرد.

نکات مهمی که پیش از ثبت نام باید در نظر داشته باشید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از ثبت نام در صرافی کوکوین در نظر گرفت، مسئله IP یا شناسه کاربری است. همان‌طور که بارها به این مسئله مهم اشاره کردیم، حضور کاربران کشورهایی که تحت تحریم‌های اقتصادی هستند، اجازه حضور را در دنیای کریپتوکارنسی ندارند؛ ایران هم یکی از همان کشورهاست و ایرانیان هم جزو این قوانین محسوب می‌شوند. تنها راهکاری که در ابتدا باید برای گزیر از بسته شدن حساب‌ها و توقیف دارایی‌های دیجیتال در پیش گرفت، تغییر دادن IP ایرانی به IPهای غیر ایرانی است.

برای این کار بهتر است تا از نرم‌‎افزارهای ویژه برای تغییر دادن IP استفاده کنید. درضمن، مسئله دیگری که باید مد نظر قرار داد، این است که شناسه کاربری خود را از IPهای ایالات متحده هم جداسازی کنید. ایالات متحده به دلیل قوانینی به خصوصی که در مورد دنیای کریپتوکارنسی وضع کرده است، ممکن است که حساب کاربری‌تان را دچار مشکل‌های عدیده‌ای کند. صرافی کوکوین برای تکمیل فرایند ثبت نام کاربران خود از قابلیت‌های ویژه‌ای استفاده می‌کند. برای مثال، صرافی کوکوین عملیات تأیید ۲FA (تایید هویت دو مرحله‌ای) را برای تأمین امنیت کاربران در نظر گرفته است.

برای انجام هرچه بهتر عملیات تأیید امنیت ۲FA بهتر است که از نرم‌افزار Google Authenticator استفاده کنید تا کدهایی که به گوشی موبایل شما فرستاده می‌شود به شماره تلفن شخصی‌تان ارسال نشود. ارسال کدهای مورد نیاز صرافی کوکوین به شماره تماس ایرانی شما برابر با شناسایی IP شماست و بدیهی است که در این صورت، حساب شما بسته می‌شود و روند ثبت نام شما با اخلال مواجه خواهد شد.

صرافی کوکوین
کاربران ایرانی باید برای احراز هویت در صرافی کوکوین، IP خود را تغییر دهند.

نحوه ثبت نام و ساخت اکانت در صرافی کوکوین 

  • برای ساختن حساب جدید باید وارد سایت Kucoin شوید و گزینه Sign Up را انتخاب کنید؛ این گزینه دقیقا در گوشه سمت راست صفحه اصلی سایت وجود دارد و باید فرم ثبت نامی مربوطه را با دقت پر کنید؛ البته لازم است یادآوری کنیم که نکات مهم بخش قبلی را با وسواس و حساسیت کامل رعایت کنید.
  • شما پس از انجام ثبت نام اولیه و پشت سر گذاشتن عملیات تأیید دومرحله‌ای (۲FA) می‌توانید وارد دنیای معاملات با ارزهای دیجیتال بشوید. البته در این میان، باید بعضی از کارهای مهم دیگر مثل انتخاب رمز عبور (Password) 7 رقمی و ثبت آدرس ایمیل را هم انجام بدهید تا موی لای درز حسابتان در صرافی کوکوین نرود.
  • قوانین صرافی کوکوین در مورد معاملات این است که شما بدون تأیید دومرحله‌ای و تأیید KYC فقط می‌توانید روزانه تا ۵ بیت کوین معامله کنید؛ بنابراین، اگر می‌خواهید که هیچ‌چیزی جلودار شما در دنیای کریپتوکارنسی نباشد، بهتر است که همه مراحل تأییدیه را در صرافی کوکوین پشت سر بگذارید.
صرافی کوکوین
نمایی از صرافی کوکوین که برای ثبت نام باید به آن مراجعه کنید.

چگونه باید در صرافی Kucoin معامله کنیم؟

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب صرافی Kucoin، قابلیت جمع‌آوری انواع حساب‌های مختلف در یک اکانت مشخص است؛ با این قابلیت، عملیات انتقال ارز از یک حساب به دیگری بیش‌ از پیش دلچسب می‌شود. البته توجه کنید که برای واریز یا برداشت انواع ارزهای دیجیتال، کماکان باید از صفحه اصلی حسابتان استفاده کنید. گزینه‌های بسیاری برای واریز، برداشت و انتقال ارزهای دیجیتال وجود دارد. با کلیک کردن روی گزینه deposit (واریز) وارد صفحه دیگری می‌شوید.

دقت داشته باشید که در حین انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر، شبکه درست را انتخاب کنید تا تراکنش به درستی و بدون نقص صورت بپذیرد. در ادامه، اگر می‌خواهید ارز دیجیتال مورد نظرتان را به حساب دیگری انتقال دهید، کافی است که آدرس حساب مقصد را داشته باشید. پس از این که ارز دیجیتال مورد نظرتان را به حساب دیگری انتقال دادید، باید روی گزینه Trading Account کلیک کنید تا امکان معامله جدید برای شما فراهم شود. تمامی مراحل برداشت هم به همین منوال خواهد بود؛ البته با این تفاوت که به جای کلیک کردن روی گزینه deposit یا واریز باید روی گزینه Withdrawl یا برداشت کلیک کنید.

صرافی کوکوین
نمایی از عملیات withdraw در صرافی کوکوین

آموزش معامله در صرافی Kucoin

در سایت صرافی Kucoin و در گوشه سمت راست پایین صفحه، نوار مخصوصی وجود دارد که باید رمز معاملاتی خود را در آن وارد کنید؛ این کار باعث می‌شود که میزان امنیت تراکنش و معاملات شما افزایش یابد. با وارد کردن رمز معاملاتی و ورود به بخش معاملات صرافی Kucoin، سفارش‌های مختلف به صورت خودکار برای شما به نمایش در می‌آیند و اینجاست که می‌توانید معامله خود را شروع کنید.

شما می‌توانید در نمودار معاملاتی خود، جفت‌های معاملاتی مورد نظرتان را اضافه کنید و طبق آن‌ها به معامله خود ادامه بدهد. برای مثال، شما می‌توانید جفت معاملاتی BTC/USDT را به نمودار خود اضافه کنید و معامله را با این ارزهای دیجیتال پیش ببرید.

صرافی کوکوین
نمایی از انجام معاملات در صرافی کوکوین

سفارش محدود چیست؟

در سفارش محدود، شما می‌توانید یک قیمت مشخص را ثبت کنید و وقتی که قیمت‌ها به رقم ثبت‌شده شما رسیدند، سفارش تکمیل شود. برای مثال فرض کنید که ارزش هر واحد اتریوم در حال حاضر ۴ هزار دلار است. تصور کنید که شما طبق شاخص‌ها و ابزارهایی که در دست دارید، پیش‌بینی می‌کنید که در چند روز آینده، قیمت اتریوم افت می‌کند و به رقم ۳۲۰۰ دلار خواهد رسید. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت سفارش محدود، سفارش خود را روی عدد ۳۲۰۰ دلار تنظیم کنید تا وقتی، قیمت‌ها به آن رقم رسید، سفارش شما تکمیل شود و نسبت به وضعیت امروز، حدود ۸۰۰ دلار سود کنید.

سفارش بازار چیست؟

برای مثال فرض کنید که می‌خواهید با استفاده از اتر (ETH) بیت کوین خریداری کنید. اگر بخواهید این معامله را در سریع‌ترین حالت ممکن انجام دهید، کافی است که از طریق گزینه خرید بیت کوین در صرافی کوکوین، اقدام کنید. در ادامه، معامله را روی حالت بازار یا Market قرار دهید و حجمی از دارایی اتر خود را که می‌خواهید با آن بیت کوین بخرد، مشخص کنید. برای مثال، اگر این حجم را روی ۷۵ درصد قرار دهید، سفارش بازار یا Market، ۷۵ درصد از دارایی اتر شما را به سرعت برای خرید بیت کوین خرج می‌کند.

سفارش Stop Limit چیست؟

در سفارش استاپ لیمیت، شما به سیستم صرافی Kucoin دستور می‌دهید که وقتی قیمت یک ارز دیجیتال به محدوده‌ای خاص رسید، معامله‌ای را با رقم مورد نظر شما به ثبت برساند. برای مثال، فرض کنید که قیمت اتریوم در حال حاضر ۸ هزار دلار است و شما پیش‌بینی می‌کنید که احتمالاً اتریوم افت قیمت خواهد داشت؛ بنابراین، شما می‌توانید سفارشی را در محدوده ۶۳۰۰ دلار ثبت کنید که در حین افت قیمت اتریوم، دارایی شما فروخته شود تا متحمل زیان بیشتری نشوید.

خریدوفروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت

هیچ تضمینی برای اجباری نشدن احراز هویت ۲ مرحله‌ای در صرافی کوکوین وجود ندارد؛ چه‌بسا که این صرافی هم مثل صرافی بایننس، از فعالیت کاربران ایرانی جلوگیری کند. به همین دلیل بهتر است که اگر از صرافی کوکوین استفاده می‌کنید، یک صرافی ایرانی و مطمئن را هم در نظر داشته باشید تا در صورت وقوع اتفاقات مختلف، امکان انتقال دارایی‌های دیجیتال خود را داشته باشید. برای همین موضوع، بهتر است که از مجموعه نیک پرداخت برای خریدوفروش انواع ارز دیجیتال استفاده کنید و از خدمات شبانه‌روزی آن بهره‌مند شوید.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد، این است که صرافی کوکوین امکانات بسیار بیشتری را برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید، از طریق آن، سفارش‌های متنوعی را در بازار به ثبت برسانید. اما خب، همان‌طور که گفتیم، هیچ تضمینی برای ثابت ماندن شرایط صرافی کوکوین وجود ندارد و یک تریدر ایرانی باید همواره به این موضوع فکر کند. برای خریدوفروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت کافی است که روی آدرس الکترونیکی خریدوفروش ارز دیجیتال کلیک کنید.

جمع‌بندی

اجباری شدن عملیات احراز هویت ۲ مرحله‌ای در صرافی بایننس، شروع دردسرهای کاربران ایرانی بود؛ چرا که به دلیل تحریم‌های اقتصادی، امکان فعالیت مستقیم ایرانیان در دنیای کریپتوکارنسی ممنوع شده است. با توجه به این که بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی هم مثل بایننس، احراز هویت ۲ مرحله را به صورت سفت‌وسخت اجرا کردند، تنها راه نجات، پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال دیگر بود. صرافی کوکوین از جمله صرافی‌هایی است که در حال حاضر، احراز هویت را اجباری نکرده است و کاربران ایرانی می‌توانند با خیالت راحت در آن فعالیت داشته باشند.

در این مقاله به نحوه آموزش ثبت نام در Kucoin پرداختیم و نکات مهم آن را در اختیار شما قرار دادیم. در ضمن، شما می‌توانید، برای اطمینان بیشتر و حفظ هرچه بیشتر دارایی‌های دیجیتال خود، روی خدمات ۲۴ ساعته نیک پرداخت حساب ویژه‌ای باز کنید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • خسرو جاوید
    مهر ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۹

    با سلام من مقداری زیادی پول از کوکوین درخواست برداشت کردم ولی یک ماهه برداشت نشده / و صرافی هم جواب دقیق نمیده امروز و فردا میکنه/ کسب میدونه دقیقا باید چیکار کرد ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست