افزایش امنیت مسترکارت

مسترکارت برای افزایش امنیت، کارت‌های خود را توکن‌سازی می‌کند

مسترکارت با همکاری بیش از ۴۵ هزار کسب و کار و بیش از ۴۰ بانک مختلف، کارت‌های خود را به منظور افزایش امنیت، توکن‌سازی می‌کند.

مسترکارت به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان کارت‌های پرداختی بین‌المللی، با هدف افزایش امنیت کارت‌های پرداختی خود، به بیش از ۲۰۰ هزار کسب و کار آنلاین اجازه می‌دهد تا اطلاعات کارت‌ها را توکن‌سازی کنند.

در توکن‌سازی (Tokenization) یا نشانه‌گذاری، تمامی اطلاعات و داده‌های مربوط به یک کارت پرداختی با یک سری کد یا نشانه‌هایی که در ظاهر قابل بهره‌برداری نیستند و معنی نمی‌دهند، جایگزین خواهند شد. با این کار کارت‌های پرداختی بدون ارائه و اشتراک گذاری جزییات قادر به تکمیل تراکنش خواهند بود. بنابراین دیگر احتمال فاش شدن اطلاعات شخصی یک کارت بسیار کاهش پیدا می‌کند.

مسترکارت اعلام کرده که برای این کار با ۴۵ هزار کسب و کار، ۳۴ بانک صادر کننده کارت‌های اعتباری، ۱۰ بانک پذیرنده کارت‌های اعتباری و بیش از ۳۰ شرکت پردازنده کارت‌های اعتباری همکاری کرده است تا ۹۰ میلیون توکن در این خصوص ایجاد کند.

در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، شماره و اطلاعات کارت اعتباری شما مثل مسترکارت یا ویزا ذخیره می‌شود. در صورتی که یک سایت هک شود یا سایت مورد نظر یک کلاهبردار از آب در بیاید، کارت‌تان به راحتی قابل شناسایی خواهد بود و مجرم می‌تواند به دارایی شما دسترسی پیدا کند. اما زمانی که از پروسه توکن‌سازی استفاده شود، شماره و اطلاعات کارت شما ذخیره نخواهد شد و اطلاعا‌ت‌تان فقط با یک سری نشانه‌ها ثبت می‌شوند. بنابراین در صورت هک یا کلاهبرداری، مجرم فقط با یک سری نشانه‌های غیرقابل فهم مواجه خواهد شد که قادر به انجام هیچ کاری با آن‌ها نیست.

یکی از خدمات جذاب نیک‌پرداخت، ارائه راهکاری برای دسترسی به کارت‌های اعتباری مجازی است. شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید به یک ویزا کارت مجازی برای پرداخت‌های آنلاین خود دسترسی داشته باشید.

منبع: BusinessStandard

اخبار ارز دیجیتالخرید مسترکارتخرید ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست