خرید ویزا کارت مجازی

آشنایی با انواع کارت اعتباری؛ از ویزا کارت تا گیفت کارت مجازی

حالا که به لطف تکنولوژی دیگر مقدار زیادی پول جابه‌جا نمی‌کنیم. برای خرید از سایت‌های خارجی تنها به تعدادی شماره و کارت نیاز داریم. انتقال و رساندن پول به زمان اندکی نیاز دارد و بدون معطلی انجام می‌شود. تمام این‌ها را مدیون امکانی هستیم به نام کارت اعتباری. این امکان مثل یک چتر بزرگ کلی خدمت و امکانات تازه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خرید از آمازون، پلی استیشن یا مایکروسافت دارید؟ رزرو هتل و بلیت هواپیما می‌خواهید؟ همگی با کارت‌های اعتباری مثل ویزا کارت و مستر کارت و انواع گیفت کارت شدنی است.

در این مقاله شما با انواع کارت اعتباری و شیوه‌ی استفاده از آن‌ها آشنا خواهید شد. هرکدام مزیت‌های مختص به خودشان را دارند که باتوجه به نیاز کاربر طراحی شده‌اند. بعد از اینکه با کاربرد هرکدام از کارت‌های اعتباری آشنا شدید، باتوجه به نیازتان یکی از آن‌ها بدون شک می‌تواند شما را به مطمئن‌ترین مقصد برساند.

۳۰ دقیقه تا خرید.

خرید ویزا کارت مجازی با مبلغ دلخواه

کارت اعتباری چیست؟

کارت‌های اعتباری یکی از مهمترین فاکتورهای صنعت تجارت الکترونیک هستند که امکان نقل و انتقال آنی پول در کمترین زمان ممکن و از همه کشورها را ممکن کرده اند. اواسط قرن بیستم استفاده از این کارت ها مورد توجه عموم قرار گرفت، اما همچنان در دیگر کشورها، روش‌های سنتی چون استفاده از پول نقد همچنان رایج بود. اما اکنون اکثر پرداخت‌هایی که در سراسر دنیا انجام می‌گیرد، به صورت بین المللی از طریق کارت اعتباری ارزی است. گردش پول و حق انتقال‌ها یا ترانسفرهای مالی، درآمد بانک‌ها و شرکت‌های صادر کننده کارت‌های اعتباری را تعیین می‌کند. بنابراین هر چه تعداد کاربر و انتقال‌های مالی بیشتر باشد آن شرکت درآمد بیشتری خواهد داشت.

مزیت کارت‌های اعتباری

از کارت‌های اعتباری هم می توان به صورت فیزیکی مانند خرید از فروشگاه های دارای دستگاه کارت‌خوان (POS)  و هم به صورت مجازی و اینترنتی استفاده کرد. این کارت‌ها مزیت‌های زیادی دارند و در تمام کشورها (به جز چند کشور تحریم شده مانند ایران) می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما ناراحت نباشید. شما در ایران با استفاده از خدمات نیک پرداخت می‌تواند از درگاه این کارت‌های اعتباری مانند ویزا و مسترکارت برای خریدهای خارج از کشور خود استفاده کنید و خودتان یک ویزا کارت مجازی هم داشته باشید.

شاید اصلی‌ترین دلایل محبوبیت و افزایش استفاده از این کارت‌ها را بتوان سهولت در حمل و نقل پول‌های در حجم کلان، ایجاد امنیت برای صاحب پول، کاربری این کارت‌ها در جهت خریدهای اینترنتی و در آخر تسهیلات زیادی برشمرد که برای کاربران این کارت‌ها در اکثر نقاط دنیا در نظر گرفته شده است.

آشنایی با انواع کارت اعتباری

قابلیت‌های کارت اعتباری

  • خرید اینترنتی.
  • استفاده در دستگاه‌های خودپرداز.
  • خرید از فروشگاه‌ها و مراکز مجهز به سیستم خودپرداز یا درگاه پرداخت.
  • تجارت الکترونیک و پرداخت آنلاین.

معیارهای سنجش میزان اعتبار کارت اعتباری

میزان اعتباری که به کارت هر شخص واریز می‌شود، به درآمد و توان بازپرداخت او و همچنین سربلند بیرون آمدن فرد از اعتبار سنجی بستگی دارد. پس از اعتبارسنجی، کارت اعتباری او تا سقف معینی پر خواهد شد تا کمترین ریسک عدم پرداخت را داشته باشد.

در هر صورت با رسیدن زمان سررسید، کاربر کارت اعتباری می‌بایست نسبت به پرداخت قسطی یا یک باره آن اقدام کند. در غیر این صورت با سابقه بد، می‌تواند اعتبار خود را از دست داده و دیگر نتواند از کارت اعتباری استفاده کند. اتفاقی که در صورت به وجود آمدن کاربر به سختی قادر به اصلاح عملکرد و دریافت دوباره کارت خواهد بود.

سیستم‌های مالی در سراسر دنیا به هم وصل هستند و اگر سابقه بد فردی در عدم پرداخت‌ها در یکی از این سیستم‌ها ثبت شود، دیگر شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات می‌توانند اعتبار فرد را سنجیده و سابقه او را در شبکه پولی چک کنند و سپس اقدام به صدور این کارت‌ها برای او کنند.

انواع کارت اعتباری

کارت‌های اعتباری به دو صورت قابل شارژ و غیر قابل شارژ عرضه می شوند. برای مثال کارت‌های هدیه یکبار مصرف هستند و پس از برداشت نمی‌توان آنها را شارژ کرد. اما کارت‌های دیگر را می‌توان شارژ و مجددا برای پرداخت‌ها استفاده کرد.

فیزیکی و مجازی

کارت های اعتباری به صورت فیزیکی و مجازی در دسترس هستند. با کارت های اعتباری فیزیکی می توانید پرداخت های فروشگاهی خود و خرید آنلاین و برداشت از ATM را انجام دهید. اما کارت های مجازی تنها برای پرداخت اینترنتی مناسب هستند و به دلیل اینکه هزینه چاپ ندارند از کارت های فیزیکی ارزان تر هستند. از جمله نمونه های معروف کارت‌های اعتباری مجازی می توان به مسترکارت مجازی، ویزا کارت مجازی و امریکن اکسپرس اشاره کرد.

کارت مجازی امریکن اکسپرس

کارت‌های بانکی و غیربانکی

ویزا و مسترکارت دو درگاه پرداخت بین المللی برای پرداخت آنلاین ایجاد کرده اند و بانک‌های خارجی با اتصال به آن درگاه‌ها، کارت را صادر می‌کنند. در حقیقت کارت‌های اعتباری بانکی مثل ویزا و مسترکارت از سیستم اعتباری بانک‌ها استفاده می‌کنند و جزو کارت‌های بانکی محسوب می‌شوند. می‌توان گفت تمام بانک های دنیا به این دو شبکه مالی متصل هستند. اما American Express و Diners Club نمونه کارت‌های اعتباری غیربانکی هستند که توسط شرکت‌ها با توجه به اهداف مختلف توسعه یافته‌اند.

کشور ما به دلیل تحریم نمی‌تواند به درگاه کارت شبکه‌های بانکی متصل شود، اما نیک پرداخت به شما کمک می‌کند بتوانید از خدمات این دو درگاه بین المللی برای پرداخت‌ها و خدمات ارزی آنلاین خود استفاده کنید.

کارت اعتباری (Credit card)

در این کارت تا میزان اعتباری که بانک به متقاضی داده می‌توان خرید کرد و پرداخت آن را در آینده انجام داد. در حقیقت کارت ضامن پرداخت شما می‌شود، اما شما باید در تاریخ سررسید مبلغی که از این کارت برداشت کردید را برگردانید. به این روش، پرداخت در آینده نیز می‌گویند و در سطح بین المللی به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید از کارت اعتباری ۲۰ میلیونی خود خرید کنید و هزینه آن را با نرخ سودی که بانک یا شرکت تعیین کرده، هفته دیگر یا همان تاریخ سررسید پرداخت کنید! این کارت‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می‌شود که سیستم‌های بین المللی مانند ویزا و مسترکارت را به رسمیت پذیرفته‌اند. به علت استفاده از اعتبار کارت، برای صدور این کارت‌ها سختگیری‌های زیادی ‏انجام می‌شود و نیازمند اسنادی مانند فیش حقوقی، درآمدهای ‏فرد، صورت های مالی و مالیاتی و غیره برای صادر کردن است.

کارت بدهی (Debit card)

یکی دیگر از انواع کارت اعتباری متصل به حساب بانکی، کارت بدهی یا دبیت کارت است که مبلغ کالا در همان لحظه خرید دریافت می‌شود و حالت وام دادن به مشتری را ندارد. در این نوع کارت اعتباری، وظیفه پر کردن حساب را خودتان قبل از خرید به عهده دارید. این کارت‌ها شبیه به کارت‌های عابربانک هستند اما اکثر آنها فاقد قابلیت استفاده در دستگاه‌های خود پرداز (ATM) هستند.

در دبیت کارت، مشتری تنها به اندازه موجودی حساب خود می تواند برداشت و به حساب پذیرنده کارت واریز کند. کارت بدهی ابزار پرداخت در لحظه خرید است و در بسیاری از سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها مورد پذیرنده است. این کارت‌ها فقط به اندازه موجودی مانده حساب مرتبط با آن ها اعتبار دارند و پس از پایان رسیدن اعتباری یا باید مجددا شارژ شوند و یا از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

انواع کارت اعتباری

کارت‌ پیش پرداخت (Prepaid card)

این کارت‌ها به حساب بانکی متصل نبوده و موجودی آن به میزان اعتباری است که شخص داخل کارت ریخته است. به این کارت‌ها، کارت هدیه نیز می‌گویند که در کشور ما نیز زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارت را تنها می‌توانید برای خرید آنلاین و فروشگاهی به کار ببرید و قابلیت انتقال و جابجایی پول ندارد. کارت پیش پرداخت نمونه‌ای از کارت بدهی محسوب می‌شود.

کارت هدیه (Gift Card)

گیفت کارت‌های مجازی یکی از پرکاربردترین نوع کارت‌های اعتباری به حساب می‌آیند. به خصوص برای گیمرهایی که برای پلی‌استیشن عطش زیادی دارند. جدای از گیمرها می‌توان به خریداران سایت‌های خارجی یا کسانی که قصد پرداخت هزینه دوره‌های بین‌المللی را دارند پیشنهاد کرد.

کارت‌ هوشمند (Smart Card)

کارت‌های هوشمند نسل جدید کارت‌های اعتباری هستند که کاربردهای گسترده ای نسبت به کارت‌های مغناطیسی موجود دارند. کارت‌های هوشمند بر اساس ساختار کارت هوشمند و نوع ارتباط کارت با دستگاه کارت‌خوان دسته بندی می‌شود. درون این کارت‌ها تراشه ای وجود دارد که امکان دسترسی به اطلاعات درون حافظه را از طریق دستگاه کارت خوان و اتصال ممکن می‌کند.

خرید ویزا کارت از نیک پرداخت

هنوز هم قصد خرید ویزا کارت را ندارید؟ اگر جواب‌تان بله است و برای خرید دنبال لینک می‌گردید، روی خرید ویزا کارت مجازی کلیک کنید. ویزا کارت شما با مبلغ ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری کمتر از ۳۰ دقیقه آماده است. کارت‌هایی که نامحدود صادر می‌شوند و حتی می‌توانید آن‌ها را به حساب پی‌پال‌ هم متصل کنید. انقضا؟ ۵ سال. باز هم شک دارید؟ فکر نمی‌کنم.

خرید مسترکارتخرید ویزاکارتفروش مسترکارتفروش ویزاکارت

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست