توقف کار ماینرهای بیت کوین

ماینرهای بیت کوین در حال ترک بازار هستند

پس از کاهش قابل توجه ارزش بیت کوین و افزایش فروش این ارز دیجیتال، بسیاری از ماینرهای بیت کوین در حال ترک بازار هستند.

بیت کوین در چند روز گذشته در نهایت به زیر قیمت ۲۰ هزار دلار رسید. یعنی برترین ارز دیجیتال بازار حالا به پایین‌ترین قیمت خود از سال ۲۰۱۷ دست یافته و در تلاش است تا سطح حمایت روانی خود را پس بگیرد. علاوه بر فشار روانی بالایی که به بازار معاملات وارد شده، بازار استخراج نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

اما جدا از کاهش شدید قیمت‌ها، سختی شبکه و افزایش هزینه برق در سرتاسر دنیا، باعث شده تا فشار زیادی به ماینرهای بیت کوین و سایر کریپتوها وارد شود. بسیاری از آمارها نشان می‌دهد که ماینرها در مقیاس بزرگ در حال خاموش کردن ریگ‌های ماینینگ خود هستند. اولین دلیل آن‌ها، کاهش ضررهای ناشی از افت بازار است.

علاوه‌بر خاموشی قابل توجه ریگ‌های استخراج بیت کوین، فعالیت آدرس‌های ماینرها نشان می‌دهد که آن‌ها به شکل قابل توجهی در حال فروش دارایی‌های خود هستند تا ضررهای به وجود آمده را به دلیل حرکت منفی بازار جبران کنند.

افزایش شدید هزینه‌ها و ضررهای ماینرهای بیت کوین

یکی از مشکلاتی که ماینرها با آن روبه‌رو هستند، عدم کاربرد و سودبخشی بسیاری از دستگاه‌های ماینینگ و پردازنده‌های گرافیکی (GPUها) است. نتیجه این اتفاق باعث کاهش هش ریت بیت کوین خواهد شد. چرا که بسیاری از مزارع استخراج بزرگ برای جلوگیری از ضرر، دستگاه‌های خود را خاموش خواهند کرد.

میانگین قیمت سر به سر برای یک ریگ ماینینگ در حال حاضر حدودا ۲۱ هزار دلار است. قیمتی که حالا بیت‌کوین از آن پایین‌تر آماده و به سختی در حال حفظ خود در سطح ۲۰ هزار دلار است.

برای ماینرها که قادر باشند با خیال راحت به استخراج بیت کوین بپردازند و سود خوبی به جیب بزنند، بیت کوین باید حداقل به قیمت ۳۰ هزار دلار برسد. در حال حاضر تنها می‌توان انتظار داشت که با کاهش شدید هش‌ریت، سختی شبکه بیت کوین هم ریزش چشمگیری داشته باشد.

البته برخی از شرکت‌های بزرگ ماینینگ اعلام کرده‌اند که همچنان به استخراج این کریپتو ادامه خواهند داد. برای مثال اخیرا شرکت Marathon Digital از ادامه استخراج بیت کوین با وجود کاهش قیمت‌ها خبر داده است. این شرکت با بهینه‌سازی مصرف برق، سعی کرده تا استخراج بیت کوین را چه از نظر هزینه و چه از نظر مسائل مربوط به محیط زیست، به امری قابل توجیه تبدیل کند. این شرکت باور دارد که بیت کوین در بلند مدت دوباره به اوج باز خواهد گشت.

نظر شما در خصوص خروج بسیاری از ماینرها از بازار چیست؟ می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: UToday

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست