چالش ساخت متاورس مریخ

همکاری ناسا با اپیک گیمز برای ساخت متاورس مریخ

آژانس فضایی ناسا با همکاری شرکت اپیک گیمز، سازنده بازی محبوب فورتنایت، برای ایجاد یک چالش با هدف ساخت متاورس مریخ با هم همکاری می‌کنند.

این چالش متاورس که برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده، شامل وظایف مختلف از جمله طراحی چندین محیط کلیدی برای فضانوردان مریخ است. توسعه دهندگان این شبیه‌ساز، از موتور Unreal Engine 5 برای خلق محیطی کاملا واقعی استفاده می‌‌کنند.

شرکت فضایی ناسا به‌تازگی برای شروع یک چالش، از توسعه‌دهندگان برای ایجاد یک محیط متاورس مریخ با اهداف تمرینی برای فضانوردان، دعوت به همکاری کرده است. این چالش در Herox ایجاد شده که یک پلتفرم حل مشکلات جمعی است. در این پست، ناسا از توسعه‌دهندگان کمک خواسته تا برای ایجاد دارایی‌ها و سناریوهای یک محیط واقعیت مجازی، برای استفاده ناسا به منظور تحقیقات و انجام فعالیت‌های فضایی روی سطح مریخ، با این شرکت همکاری کنند.

این چالش برای توسعه یک دنیای متاورس به نام MarsXR است که ساخت آن از قبل شروع شده بود. این متاورس حالا به مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع رسیده که دارای چرخه شب و روز واقعی است. متاورس مریخ با کمک موتور Unreal Engine 5 از شرکت اپیک‌گیمز ساخته شده و توسعه‌دهندگان باید برای شرکت در این چالش با این موتور قدرتمند آشنا باشند. پیش از این نیز اپیک‌گیمز برای ساخت یک متاورس سرگرمی، با شرکت‌های سونی و لگو همکاری تازه‌ای را شروع کرده بود.

 

تجربه واقعیت مجازی متاورس مریخ

تجارب مجازی‌ای که ناسا برای این چالش به صورت دسته‌بندی مطرح کرده، شامل ایجاد کمپ، تحقیقات علمی، نگهداری، کاوش و تجربه‌ای که برق از سر بپراند، است! هر یک از این دسته‌بندی‌ها اهداف خاصی برای تکمیل کردن دارند. البته ناسا پاداش خوبی هم برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است. بیست نفر اولی که بتوانند بهترین تجربه را در این دسته‌بندی‌ها ایجاد کنند، در مجموع ۷۰ هزار دلار دریافت می‌کنند. یعنی جایزه هر یک از دسته‌بندی‌ها به طور میانگین ۶ هزار دلار خواهد بود.

این رویداد خیلی زود توانسته توجه توسعه‌دهندگان زیادی را برای همکاری در ساخت متاورس مریخ ناسا جلب کند. طبق آمار پلتفرم Herox، در حال حاضر بیش از ۲۴ تیم و ۲۳۷ مبتکر در حال همکاری برای ساخت این شبیه‌ساز مریخ هستند. در نهایت قرار است نتیجه این کار، توسط فضانوردان برای تجربه امور مختلف در سطح مریخ مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما برای حضور ناسا در زمینه متاورس چیست؟ آیا این شرکت بزرگ می‌تواند در آینده متاورسی برای کاربران عادی هم ارائه دهد تا قادر به تجربه مجازی قدم گذاشتن روی کره ماه باشند؟ می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست