خانواده‌های صاحب کریپتو در اروپا

از هر ده خانواده اروپایی، یک خانواده ارز دیجیتال دارد

طبق یک نظرسنجی در بین کشورهای بزرگ اروپا از نظر اقتصادی، از هر ده خانواده حداقل یک خانواده صاحب کریپتو است.

بانک مرکزی اروپا در جدیدترین نظرسنجی خود که در بین شش کشور بزرگ اروپایی انجام شده، آمار جالبی از کاربران کریپتویی این قاره را به دست آورده است. این نظرسنجی در کشورهای هلند، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، فرانسه و آلمان انجام شده است. روی هم رفته، تقریبا ۱۰ درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که صاحب ارز دیجیتال هستند. در این گروه فقط ۶ درصد بیش از ۳۰ هزار یورو دارایی دیجیتال دارند. در عین حال ۳۷ درصد از پاسخ دهندگان ۹۹۹ یورو رمزارز در اختیار دارند.

در بین تمامی کشورهایی که در این نظرسنجی حضور داشتند، قشر پر درآمد جامعه یا ثروتمندان اروپایی به نسبت دیگر اقشار بیشترین نرخ مالکیت کریپتو را دارند. در این نظرسنجی از کاربران پرسیده شد که خودشان یا هر یک از اعضای خانواده صاحب چه نوع دارایی‌های مالی مانند دارایی‌های کریپتویی هستند.

رشد خانواده‌های صاحب کریپتو با وجود ریسک اقتصادی

این نظرسنجی شامل یک گزارش از بانک مرکزی اروپا در خصوص افزایش تعداد صاحبین کریپتو با وجود افزایش ریسک این نوع دارایی‌ها بود. ۵۶ درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که آن‌ها به نوعی با دارایی‌های دیجیتال کریپتویی برخورد داشته‌اند. افزایش دسترسی به مشتقات و اوراق بهادار مبتنی بر کریپتو در مبادلات تنظیم‌شده، مانند معاملات آتی، اسکناس‌های قابل معامله در مبادلات، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، و تراست‌های قابل معامله در خارج از بورس، از جمله دلایل افزایش این آمار هستند.

علاوه‌بر این آمار، رشد قانون‌گذاری در این زمینه نشانه‌ای از پذیرش کریپتو توسط مراکز دولتی است. برای مثال، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که موسسات سرمایه‌گذاری می‌توانند تا ۲۰ درصد از دارایی‌های خود را به صورت کریپتو در اختیار داشته باشند. البته بانک مرکزی در آخر این گزارش اشاره کرده است که اگر پذیرش و مالکیت ارزهای دیجیتال به همین منوال ادامه پیدا کند، بنابراین آن‌ها در نهایت تهدیدی برای ثبات اقتصادی خواهند بود.

بانک مرکزی اروپا هشدار داد که موسسات دولتی باید در خصوص قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال عجله کنند. چرا که پس از وقایع اخیر و سقوط قیمت بیت‌کوین و آلت کوین‌ها، سرمایه‌گذاران زیادی تحت ریسک قرار خواهند گرفت. طبق این گزارش، کریپتوکارنسی روزبه‌روز در بین موسسات مالی محبوب‌تر می‌شود که این مسئله در نتیجه منجر به افزایش ریسک اقتصادی خواهد شد.

نظر شما در خصوص گسترش محبوبیت کریپتو در بین خانواده‌های اروپایی چیست؟ این اتفاق قطعا می‌تواند به نفوذ بیشتر کریپتو در استفاده روزمره مردم منجر شود. می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: UtodayCointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست