وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال

وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال و پیش‌بینی سقوط بیت کوین

وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال در هفته گذشته همچنان ادامه داشت. نمایش ضعیف بیت کوین در عدم حفظ سطح ۴۰ هزار دلار موجب شده تا حتی تریدرها سطح به شدت پایین ۲۵ هزار دلار را برای این ارز دیجیتال هدف‌گذاری کنند؛ هدفی که می‌تواند برای بسیاری از آلت کوین‌ها حکم مرگ داشته باشد.

در روز گذشته، شاخص دلار آمریکا از بالاترین قیمت ۲۰ ساله خود برگشت خورد. اما این اتفاق باعث تغییر وضعیت خرسی بیت کوین و بازار سهام آمریکا نشد. حتی بازار سهام آمریکا با فشارهای عجیب و غریبی هم همراه بود. مثلا سهام آمازون بزرگ‌ترین سقوط میان روزی خود از سال ۲۰۱۴ را تجربه کرد. بیت کوین نیز در این مدت اصلاح قیمت خود را ادامه داد. این وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت کوین، باعث شد تا پلتفرم تحلیلی Whalemap باور داشته باشد که این ارز دیجیتال می‌تواند به منطقه ۲۵ تا ۲۷ هزار دلار برسد تا همه سهام‌داران بلندمدت به سمت آن بروند.

ادامه سرمایه‌گذاری بلندمدت با وجود وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال

البته وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال و ضعف بیت کوین باعث نشده تا سرمایه‌گذاران بلند مدت، برخلاف سرمایه‌گذاران کوتاه مدت دچار وحشت شوند. داده‌های اخیر شرکت تحلیلی CryptoQuant نشان می‌دهد که بیت کوین‌های اندوخته شده در مجموع ۲۱ صرافی کریپتو، به پایین‌ترین حد خود از سپتامبر ۲۰۱۸ رسیده است. این آمار نشان از این دارد که سرمایه‌گذاران بلند مدت دارایی‌های خود را در کیف پول‌های شخصی خود نگه می‌دارند و برای فروش بیت کوین قصد ندارند دارایی خود را به صرافی‌ها منتقل کنند.

البته این نوع سرمایه‌گذاران بلندمدت فقط به بیت کوین ختم نمی شوند. در یک نظرسنجی مرتبط با توکن‌های NFT، مشخص شده که بیش از ۵۰ درصد شرکت کنندگان، توکن‌های NFT خود را به صورت بلند مدت نگهداری خواهند کرد. چرا که بسیاری از آن‌ها باور دارند این توکن‌ها به آیتم‌های بسیار مهمی برای بازی‌ها تبدیل خواهند شد. در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده که متاورس می‌تواند در دو سال آینده، به یک بازار ۸۰۰ میلیارد دلاری برسد.

اما قیمت بیت کوین در هفته جاری چطور پیش‌بینی می‌شود؟ در ادامه به تحلیل مهم‌ترین ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

وضعیت قیمت بیت کوین

بیت کوین از قیمت میانگین حرکتی نمایی ۲۰ روزه خود در ۴۰٫۳۶۳ هزار دلار برگشت. اما فتیله بلند در شاخص شمعدانی روز، نشان می‌دهد که خرس‌ها در هنگام اوج گیری، دارایی‌های خود را می‌فروشند. سرازیری میانگین حرکتی نمایی و شاخص قدرت نسبی همگی وضعیت نزولی بیت کوین را نشان می‌دهند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را در سطح حاضر نگه‌ دارند و حتی موفق به کاهش بیشتر آن شوند، می‌توان انتظار داشت که بیت کوین حتی تا ۳۴٫۳۰۰ هزار دلار و در ادامه به ۳۲٫۹۱۷ هزار دلار سقوط کند.

در صورتی می‌توان وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال را از سوی بیت کوین تغییر داد که خریداران بتوانند قیمت را در بالای میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه در ۴۱٫۹۸۱ هزار دلار بالا بکشند و حفظ کنند. اگر موفق شوند، زوج بیت‌کوین/دلار قادر خواهند بود حرکت سر بالایی خود را به سمت میانگین حرکتی ساده ۲۰۰ روزه در ۴۷٫۴۳۳ دلار آغاز کنند.

وضعیت قیمت اتریوم

در دو روز گذشته، اتریوم به میانگین حرکتی نمایی ۲۰ روزه در ۲٫۹۹۱ برگشت. اما گاوها قادر نبودند قیمت را به بالاتر از آن بکشانند. این نشان وضعیت احساسی منفی بازار دارد و تریدرها در هنگام افزایش قیمت، دارایی خود را می‌فروشند.

خرس‌ها حالا سعی دارند تا قیمت را به پایین‌تر از خط ترند صعودی قیمت اتر برسانند. این خط یک سطح مهم برای گاوها است تا از وضعیت این ارز دیجیتال دفاع کنند. چرا که شکست آن می‌تواند شکل‌گیری الگوی مثلثی صعودی را متوقف کند. سپس ممکن است این ارز دیجیتال به ۲٫۴۵۰ هزار دلار برسد.

با این حال این احساسات منفی در بازار و در اختیار قرار دادن قدرت به خرس‌ها، می‌تواند با بالا رفتن قیمت به میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه ۳٫۰۴۵ هزار دلار تغییر کند. این اتفاق می‌تواند خریداران را جذب کند کند و سپس باعث حرکت اتریوم به میانگین حرکتی ساده ۲۰۰ روزه در ۳٫۴۶۴ هزار دلار شود. این یک نقطه کلیدی برای شروع حرکت صعودی اتر خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت قیمت سایر آلت کوین‌ها

بایننس کوین در هفته گذشته به زیر ۳۹۱ دلار رفت. اما خرس‌ها نتوانستند آن را حفظ کنند و دوباره قیمت این ارز دیجیتال به بالا برگشت. این حاکی از وجود تقاضا در کف قیمت است. هر چند که در ۲۸ آوریل گاوها توانستند قیمت را برگردانند اما قادر نبودند برخی از موانع را از سر راه بردارند. این نشان از فروش این دارایی در هنگام افزایش قیمت‌ دارد. حالا خرس‌ها ممکن است قیمت بایننس کوین را دوباره به زیر ۳۹۱ دلار بکشانند.

سولانا از نقطه حمایت خود برگشت خوردد و روند صعودی گرفت. هرچند که قادر نبود وضعیت مثبت خود را حفظ و موانع را حذف کند. حالا با این وضعیت خرس‌ها موقعیتی را به دست آورده‌اند تا قیمت سولانا را کاهش دهند. در صورت موفقیت، وضعیت فروش آن داغ می‌شود و ممکن است سولانا را در منطقه حمایت ۷۵ دلار ببینیم.

دوج کوین توانست در سه روز گذشته در بالای میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه در ۰٫۱۳ دلار بماند. با این حال گاوها نتوانستند میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در ۰٫۱۴ را به دست بیاورند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در بالاترین سطح دارایی خود را می‌فروشند. اگر این وضعیت برگشت نخورد، ممکن است فروشندگان بیشتری در این بازار پیدا شوند که موجب می‌شود قیمت به زیر میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه برسد. در این صورت، ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک به زیر ۰٫۱۲ دلار خواهد رسید.

دیگر ارزهای دیجیتال از جمله اوالانچ، دات، آدا و ریپل نیز همگی با توجه به وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت کوین، روند کاهشی را تجربه کرده‌اند.

اگر شما نیز وضعیت بازار را برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌بینید، می‌توانید خرید ارز دیجیتال را در پلتفرم نیک‌پرداخت انجام دهید. در نیک پرداخت امکان خرید ارز دیجیتال با کارت‌های بانکی برای شما فراهم است.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست